Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Tömköz tavasztól őszig + programajánló

2013.10.24. 12:42 :: Hamster

Két napja nagyon örült valaki annak, hogy végre megint villamosos videó van - most lehet megint örülni, mert nem volt erőm újat blogbejegyezni :) Idén nem nagyon foglalkoztam a villamosokkal* (inkább vonatoztam), szóval ez tulajdonképpen a szokásos életképes oldalak mozgóképes megfelelője, szűk három percben, újkék buszokkal, árvízzel, miegymással:

*azért lesz életképes oldal is, mert már régen volt, és a tematikusan erre a célra kiválogatott képek lassan kinyomják a vincseszter oldalát :)

Lapnyugta, izé, lapzárta után érkezett: Hétvégén kocsiszíni nyílt nap és nosztalgiák (611, 1074, 2624)

10 komment

Címkék: budapest programajánló videó nosztalgia villamos csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr545597149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

És igen, villamosok! :)
A Combinok ott voltak a Krisztina körúton a 18-as vonalán is, a nyári Moszkva tér-Déli pu. vágányfelújítás idején. Nem értettem mit csináltak ott, utasokat nem szállítottak, csak úgy álltak ott, legalábbis messziről így tűnt. Meg az is érdekes volt, ahogy a NEM TÁTRA 61-esek visszafordultak a Délinél.
csámpás csaj milyen csinin ugrik félre a villamosárvíz elől a másfeledik percben. :D

Combino teszt: régebben jártak az egyes villamos vonalán, mi lett azzal a projekttel?

a troli milyen szépen, biccentéssel köszönte meg a figyelmet.
@Rocko-:
A közbeszerzési döntőbizottság érvénytelenítette a BKK villamostenderét, úgyhogy még sokára lesz az 1-esen bármi is. A határozat kelt október 21.-én, a BKK-nak van 30 napja szabályszerűvé tenni a beszerzését, ez a határidő a kézbesítés időpontjától függően lejár valamikor november végén, akkor eredményt hirdet újra, ehhez jön még a 10 napos szerződéskötési moratórium, tehát a villamosbeszerzés szerződését akkor írják alá legkorábban, és akkor még egy csavart nem szereltek össze a gyárban. És ez az ideális eset, könnyen megsértődhet megint valaki, és akkor újabb jogorvoslat, és újabb 2 hónapos jogorvoslati eljárás... Egyébként a Siemens indult a tenderen, érvényes ajánlatot tett, de csak 2. lett, a csata az érvénytelenített Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. és a Construcciones Y Auxiliar DE Ferrocarriles S.A. nevű spanyol cég között zajlik (akik a most megsemmisített eredmény szerint nyertek). Tehát Combino igen nagy eséllyel nem lesz az 1-esen. Ja meg volt még a PESA is, de őket is kirakták, és azt nem vitatta senki, úgyhogy az már úgy marad.
@Trónkövetelő: ja igen, olvastam, Vitézy "Orbán unaokatestvére" Dávidnak nem tetszik a cseh offshore háttér.
röhög a vakbelem.

amúgy arra céloztam, hogy régen jártak ott, és hogy most is járnak-e még arra.
@Rocko-:
Nem tudom, most meg is néztem az optenen, a cég egyetlen tulajdonosa a Skoda Transportation a.s., székhelye: CZ 30100 Plzen, Borská 2922/32.
Nem is tudtam, hogy Csehország adóparadicsom. Mondjuk hozzánk képest mindenképp :)
Mondjuk nem mondanám éppen problémamentesnek őket, a magyarországi leánycégük pénzügyi mutatói eléggé lehangolóak, valószínűleg az anyacég bőszen menti ki a tőkét belőle, nem ők lennének az egyetlenek. De a beszerzés során sem ez, sem az állítólagos off-shore háttér volt a problémás. Az aránytalanul alacsony árukon keresztül próbálják fogni őket, eddig sikertelenül. Szerintem egyébként sanszos, hogy végül mégiscsak kirakják őket.
@Rocko-: 1. VD nem Orbán unokatestvére.
2. Mivel csehül nem tudok, angolul próbáltam rákeresni a Skoda Transportation owner szavakra, és ilyenek is feljöttek:
www.ceskapozice.cz/en/news/politics-policy/skoda-transportation%E2%80%99s-profit-margins-stir-suspicion
aktualne.centrum.cz/czechnews/clanek.phtml?id=716808
Én nem tudom, mi van ezek mögött, csak azt látom, hogy Prágában nem éppen rózsás a Skoda 14T típusok rendelkezésre állása (a piros hátterű mezők a tartósan nem közlekedő kocsikat mutatják):
www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041333
www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041337
www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041331
és a 15T-vel is gyakran vannak gondok (a cikk utolsó bekezdését nézd):
iho.hu/hir/legkondicionalt-villamos-pragaban-120922
emiatt az ottani BKV nem is akarta legutóbb átvenni az új 15T-ket:
zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/praha-odmitla-kvuli-vadam-prevzit-tramvaje-od-skody-transportation-1020797
Namármost a témát mélységben nem értve nekem az jön le ebből, hogy gyanúsan alacsonyan adna nekünk valamit egy gyártó, aminek van ez az előélete, és amelyik a mi tenderünkön is csak úgy vehetett részt, hogy bevonta az ALSTOM-ot. Te nem fáznál kicsit az egésztől? Szerintem logika szerint Dávidéknak most pont nem kellene lassítaniuk a tendert, ha mégis azt teszik, biztos van rá okuk.
@Rocko-: A cseh off-shore gyanús háttér arra vonatkozott, hogy a Škoda Transportation a.s. tulajdonosa papír szerint 7 cseh állampolgár (www.bkk.hu/2013/10/a-bkk-kozlemenye-a-villamos-jarmubeszerzes-targyaban-folyo-kozbeszerzesi-jogorvoslati-eljarasrol/ és index.hu/belfold/budapest/2013/10/22/budapesti_villamostender_megszolalt_a_skoda/). A tender alapvetően a Siemens Aveniot célozta volna, csak az összeállításnál elfelejtkeztek a CAF Urbos Nantes-ról és az értékeléskor az jött ki nyertesként. Ugyanez igaz a trolis tenderre, ahol Solaris-Kiepe volt az elképzelés, de Trolza és Solaris-Škoda került be a gömbbe. Az egy másik történet, hogy sikerült megpályázhatatlanul kiírni a feladatot (omnibusz.blog.hu/2013/10/10/a_bkk_ujra_nekifut_a_trolibusz_tendernek).
A Škoda Transportation eddigi működése alatt nem igazán tud felmutatni tartósan üzemelő közúti vasúti járművet. A komplett Anitra és Elektra széria inkább a fémfeldolgozóba való, mint az utcára. Nagyjából csak prototípusokat raktak össze (minden széria egy újabb elgondolás), de azt sorozatnyi méretben. Sokan félnek a 26T-től is, ami még csak a kötelező teszteken van túl (www.facebook.com/photo.php?fbid=695233127153420&set=a.214783368531734.60460.214777008532370&type=1).
Nagyvasúti járművet viszont tudnak gyártani nem is rosszul (www.railcolor.net/index.php?nav=1405764&lang=1).
@Rocko-: @Hamster: @padorjan:
Az Európai igazságügyi portálon lehet kikeresni az EU-országok cégjegyzékeit. Ebbe belépve kikerestem a csehet, ahol megtaláltam a ŠKODA TRANSPORTATION a.s.-t, íme:
or.justice.cz/ias/ui/vypis-vypis?subjektId=isor%3a399596&typ=actual&klic=o6u7jk
Nem értek csehül de - mivel a cégadatok felépítése hasonlít a magyarhoz - ezért feltételezem, hogy a "Právní forma: Akciová společnost" "társasági forma: részvénytársaság"-ot jelent.
Ezen felbuzdulva arra is mérget vennék, hogy a "Jediný akcionář: SKODA INDUSTRY (EUROPE) LTD" a magyar "tagok/részvényesek adatai" sornak feleltethető meg. Mivel pedig ez van egyetlen részvényesként megjelölve, ezért megállapítható, hogy a ŠKODA TRANSPORTATION a.s. a SKODA INDUSTRY (EUROPE) LTD 100%-os tulajdonában van. Ez a cég ciprusi, természetesen :)
Ha a fent említett Európai igazságügyi portálon kikeressük ciprust, egyrészt örömmel tapasztalhatjuk, hogy angol nyelvű cégnyilvántartásuk is van, másrészt éppenséggel nem mondható, hogy adatzuhataggal árasztana el minket, csak a székhely van meg és az, hogy mikor alapították a céget. Ennél többet nem mutat. És igaz, hogy ciprus adóparadicsom, de - mivel az eu tagja - ezért az ott bejegyzett cégeknek nemzeti elbánást kell nyújtani, úgyhogy emiatt nem igazán lehet mit kezdeni ezekkel a cégekkel.
Nem igaz tehát az, hogy a ŠKODA TRANSPORTATION a.s. tulajdonosa papír szerint 7 cseh állampolgár, akkor nem is beszélhetnénk off-shore háttérről, az éppen, hogy azt jelentené, hogy minden rendben. Az igazság azonban az, hogy a cseh anyacég tulajdonosa egy ciprusi pénzmosoda.
Ugyanakkor a közbeszerzési eljárásból ki kell zárni az olyan ajánlattevőt, amelyik olyan szabályozott tőzsdén nem jegyzett társaság, amelynek a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2007. évi CXXXVI. törvény 3. § r) pontja szerinti tényleges tulajdonosa nem megismerhető [Kbt. 56. § (1) kc)].
Ez így persze jól hangzik, de ennél érdekesebb az, hogy hogyan kell igazolni azt, hogy az adott ajánlattevő nem tartozik ezen kizáró ok hatálya alá:
"ha az ajánlattevőt vagy részvételre jelentkezőt nem jegyzik szabályozott tőzsdén, akkor a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2007. évi CXXXVI. törvény (a továbbiakban: pénzmosásról szóló törvény) 3. § r) pontja szerint definiált valamennyi tényleges tulajdonos nevének és állandó lakóhelyének bemutatását tartalmazó nyilatkozatot szükséges benyújtani; amennyiben a pénzmosásról szóló törvény 3. § r) pontja szerinti tényleges tulajdonos nincsen, az ajánlattevő, illetve részvételre jelentkező erre vonatkozó nyilatkozatát"[310/2011. Korm. rend. 2. § ib)]
Tehát érezzük, hogy itt már a nagy szigor egy kicsit enyhül: egyszerűen nyilatkozni kell valamiről, semmilyen igazolást nem kell hozni, tkp. azt mond, amit akar. De lássuk, mit ír ennek a remek pénzmosásos törvénynek a 3. § r) pontja:
"r)tényleges tulajdonos:
ra) az a természetes személy, aki jogi személyben vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetben közvetlenül vagy – a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 685/B. § (3) bekezdésében meghatározott módon – közvetve a szavazati jogok vagy a tulajdoni hányad legalább huszonöt százalékával rendelkezik, ha a jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet nem a szabályozott piacon jegyzett társaság, amelyre a közösségi jogi szabályozással vagy azzal egyenértékű nemzetközi előírásokkal összhangban lévő közzétételi követelmények vonatkoznak,
rb) az a természetes személy, aki jogi személyben vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetben – a Ptk. 685/B. § (2) bekezdésében meghatározott – meghatározó befolyással rendelkezik,
/.../
re) az ra)–rb) alpontokban meghatározott természetes személy hiányában a jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet vezető tisztségviselője"
Azaz a megoldás: "tényleges tulajdonos"-ként be kell írni a magyarországi cég ügyvezetőinek/igazgatóinak/cégvezetőinek stb. a nevét. Ezután pedig mossunk kezet, mert adtunk a szarnak egy pofont :) A jelenlegi szabályozás szerint tehát az off-shore háttér tehát semmi akadályt nem jelent. Ezért írták azt a BKK honlapján, hogy ezt a szabályozást kéretik megváltoztatni (mintha erre a BKK-nak bármi befolyása lenne).

Hú, egy kicsit hosszú lett :)
@Hamster: Mikor jön egy olyan komment, amit szombat este kilenckor van erőm elolvasni?
süti beállítások módosítása