Jó pár éve történt, hogy kisiklott tartálykocsit tettek vissza a sínekre Hároson: a tartalmát már korábban lefejtették, este pedig a forgalom fenntartása mellett daruztak, ekkor jártam én is arra. Első körben áramtalanították az állomást, hogy a daru biztonságos felállításához lebonthassák az érintett vágány fölött a felsővezetéket.
Mint említettem, mindeközben zajlott a forgalom: jöttek-mentek a vonatok, és pár utasjelölt is érdeklődve figyelte, ahogy egy Szergejjel betolták a jókora Kirow darut, ami aztán magától a helyére állt (nem tudtam, hogy önjáró), és felemelte a gémjét.
Az elektromos hajtású vonatok lendületből haladtak át az állomáson, a dízeleket nem érintette az áramtalanítás, és szükség esetére (ha egy vonatnak meg kellene állnia) egy Bobó is a helyszínen volt. Az alábbi videón látjuk őt, majd megjön a felsővezetékesek sárga tornyos kocsija is. Ezután a daru érkezik, egy Szergej által betolva. Érdekes látni, hogy a vonatok aktívan vontató mozdony nélkül is milyen sebességgel gurulnak át az állomáson - ez az, amit a gumikerekűek nem tudnak megcsinálni. És emiatt kellene jobban odafigyelnie a gépkocsivezetőknek is a fénysorompóknál, mert a vonat tényleg nem tud megállni, ha eléhajtanak: iszonytat tömegek mozognak kis átvihető fékezőerővel, nagy tehetetlenséggel:
Ez megy most