November 22-én különvonatot indítottak a több gép alkatrészeinek felhasználásával újra működőképessé tett 424,247-es gőzmozdonnyal. Az útvonal rendhagyó volt: Nyugati - Keleti - Déli - Nyugati.
Péntek esti premierként nem kellett ennél hosszabb út - a mozdony díszkivilágítása viszont kellemetlen meglepetés volt a fotózni is akaró vasútmániások számára: a gépezet kékkel kiemelése érdekes ötlet volt, hisz így látni lehetett az amúgy sötétben levő szerkezeteket, de az orrát nem tudom, miért kellett két LED-es izével így beteríteni. Késő este volt, minden tök fekete a tök fekete mozdonyon, de csak ne akarjunk hosszan exponálni, mert akkor beég a Locomotiv GT tábla - amire akkkkkkora szükség volt ott, hogy tényleg, hisz az LGT számok és az együttes gyakori emlegetése nem volt elég reklám :) Persze értem én, hogy ez egy elsősorban nem-vasútmánásoknak szóló buli volt, nem pedig fotósvonat, a felirat pedig szponzoráció jelleggel volt ott, de akkor se volt az igazi.
Szerencsére az út legvégén, amikor a vonat utasok nélkül elhagyta a Nyugatit, lekapcsolták a világítását, így (a konzolokra szerelt két LED fényszórót leszámítva) végre megint úgy nézett ki az öreg vas, mint egy gőzmozdony. Jó volt újra befűtve látni, éljen a 424-es!
Naplóbejegyzés-szerűen videóztam is - a filmecske a feliratokkal együtt (!) talán jobban visszaadja a hangulatot, mint a képek, plusz látszik-hallatszik benne a meglehetősen hosszú különvonat segédgépe, az idén nyáron elég sokat látott 17-es Nohab is.
Ez megy most