Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A debreceni 2-es villamos a vezető háta mögül nézve

2014.03.04. 18:00 :: Hamster

A minap láttuk, hogy néz ki Debrecen új villamosvonala kívülről, most megnézzük, körülbelül mit lát a járművezető. A CAF-ok vezetőfülkéjének hátoldala ugyanis teljesen üvegezett, mondhatni közlekedésbarátok és kisgyerekek álma (Budapestre sajnos én se mernék ilyet rendelni, de sokkal barátságosabb a jármű úgy, hogy gyakorlatilag végiglátni rajta), úgyhogy utazás közben csak kapaszkodtam, tartottam a kamerát és néztem a valós idejű mozit:

34 komment

Címkék: videó debrecen tömegközlekedés villamos csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr465840597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A lakótelepi egyvágányazás (vagy egyvágányozás? a blog.hu mindkettőt aláhúzza...) nagyon zseniális, van egy kis "vurstli" jellege, ami tetszik :) Budapesten is van néhány lakótelep, ahol meg lehetne tenni, ha Gazdagréten nem menne mondjuk a hegy miatt, akkor pl. Zuglóban a töklapos Kacsóh Pongrác úti lakótelepen is meg lehetne csinálni, az is elég keskeny ahhoz, hogy a két irány a lakótelep két oldalán mehessen, pl a troli helyett, a Mexikói úttól, a földalattitól és a többi villamostól értelmes nyomvonalon ki lehetne építeni a Csáktornya parkig. Érdekes, hogy ez senkinek nem jutott eddig eszébe, nekem meg itt és most igen :) Vagy még jobb: magát a földalattit kihozni erre az útvonalra, ne egy elszigetelt műemlék legyen :D
0:30: az éberségit tényleg ENNYIT kell piszkálni?

2:25: Budapesten se ismerik a zöldhullámot.

3:17: a fekete autós valamit csúnyán elnézett.

4:55; 5:26; 5:55: ismert villamosbarátok? :)

5:04: helyes a jányka.
Ez az hüvelykujjazós éberségi berendezés - ha tényleg az - így nagy kicseszés.
Szegény. Mintha beteg lenne...

A fekete autós a "legjobb" megoldást választotta az elsőbbség megadásához. Hiába no, az újdonság varázsa.

Végig nagyon lassan megy a szerelvény. Miért?
Az azért viccesen néz ki, hogy a villamosvágány zöldebb, mint a park. A síncsiszoláshang meg kifejezetten finom, Budapesten ennél jóval cifrábbat is hallani.
@Trónkövetelő: Helyesírásellenörzők fura szótárakat használnak, blogger (google-féle blogszolg.) a "szélvédő" szó javításaként kínálja mindig a "szétvédő"-t. Mai napig nem tudom, mit jelent az utóbbi. A blog.hu-s ezek szerint a saját nevét se tudja, mert aláhúzta, hogy "helyesírásellenörző" ( a "szétvédő"-t viszont nem :-P)
Csak én érzem barokkos túlzásnak a historizáló, műemléki jellegű korlátokat (igazából korlát-kerítést, végestelen végig), meg a megállótáblákat? Ez felesleges nagyzolás, nemcsak, hogy sokkal drágább, mint valami krómozott, hajlított, puritán csődarab, de tájidegen is. Nem egy belvárosi, régi vonal újraélesztéséről van szó, hanem egy tök új vonalról, ami egy "modern", lakótelepi külvároson át halad.
@Rocko-: Az éberségi állítólag fotocellás, valaki azt mondta, három másodpercenként kell mozgást éreznie. Soknak tűnik, szerintem az itt vezetőknek nemsokára álmában is rángani fog az ujja :)

"Budapesten se ismerik a zöldhullámot."
De, bár nem annyira a villamosnál - ennek ellenére még a Fehérvárin is normális tempóban mész. Nem tudom, figyelted-e, hogy a közútnak ennél a lámpánál zöld van, mehet az eddig járó busz is, de mivel telezöld, az egyenesen haladó villamosnak piros. Hisz a villamosnak nem kell haladnia, az nem lényeg, látható, hogy mennyivel többen mennek ott át egyenesen kocsival :-/
@Hamster: felvételi követelmény a Parkinson-kór? :/
értem én, hogy város, de nekem ez soknak tűnik.

zöldhullám: múltkor számoltam, hogy vasárnap este 10-kor egy 8. kerület és pár kerülettel kijebb tartó szakaszon vagy 5 lámpa fogott meg. teljesen feleslegesen.
de hogy maradjunk villamosoknál: a dél-budai szakaszokon nem rendezték a helyzetet a körútról kifelé, és a 61-esnek se látom a beharangozott zöldhullámát.
@Rocko-: Mondom, menj le Debrecenbe, és ülj fel a 2-esre, még mielőtt javítanak rajta, és rájössz, hogy Budapesten haladás és zöldhullám-tobzódás van.
@Trónkövetelő: Szerintem a káposztásmegyeri lakótelep lenne ideális a körvillamosnak, egyébként is jár oda villamos, elég nagy is, sík is. Viszont az is igaz, hogy lehet, hogy túl nagy lenne a kör, aki csak egy megállóra van az elágazástól, az nem örülne a 10 perces körnek...
Ettől az éberségi izétől nem lesz ínhüvelygyulladása az embernek?
Írod, hogy (...)"vezetőfülkéjének hátoldala ugyanis teljesen üvegezett, mondhatni közlekedésbarátok és kisgyerekek álma (Budapestre sajnos én se mernék ilyet rendelni,(...)" Miért? Ennyire tragikus már a helyzet a vízfejben?? Ami pedig a zöldhullámot illeti; gyertek Siófokra és megtudjátok mi az amikor totális anti-zöldhullám van a Tanácsház u-ban (7-es út) belvárosi szakasza, ahol 5 lámpás kereszteződés van kb 2 Km hosszban és ha ebből 2-nél keresztül tudsz hajtani zöldön, akkor pezsgőt bonthatsz! Sajnos, ez a zöldhullámosdi valahogy a villingerek esetében sem működik, max a BKV 4-6-os, ill az SZKV 2-es ( a többi szegedi, ill MVK-s viszonylatnál nem tudom,hogy mi a stajsz?) vonalán, pedig ha valamivel, akkor gyorsan, kiszámíthatóan és tisztán száguldó, fullos lánykákkal, MILF-ekkel (női polgártársaim részére természetesen hasonszőrű fiúkkal, férfiakkal) teletűzdelt villingerekkel számtalan autóst át lehetne csábítani a közösségi közlekedésre, feltéve, hogy ez egyáltalán cél?!?
1:02-nél a 3 futó nőt remélem nem vártátok meg, az olyan pesties lenne!:-)
a Dózsa György út elején (1:49) elején nem szívesen laknék azokba a panelokban... kicsit közelinek tűnik a villamos, igaz nem a Bécsi út a régi 17-essel.
a Görgey utca bemondása után mi az a lihegés?:-)
Nem csalódtam Debrecenben. Maradt ugyanolyan ronda, provinciális hely, építészet nuku. Meg kell csak nézni a Plaza környékét: foghíjas telek, modern építészet, földszintes házak mellé épített tízemeletes panel, modernnek tévesztett Kölcsey-"központ". sajnálom, hogy Mo második legnagyobb városa erre a "színvonalra" képes. És ez nem Kósán, hanem elsősorban lakóin múlik. Sohasem költöznék oda.
nem kap ínhüvelygyulladást a vezér az éberségi miatt?
miért kell leaszfaltozni a megállóban a vágányt, ha előtte-utána füves a pálya?

megannyi kérdés merül fel az embereben :)
Köszi nagyon ezt a korrekt kis mozit...és a feliratozást:)
@P.mester: költözz szegedre vagy pécsre, azok a szép városok, debrecen tényleg tragédia, pedig a magyar mezőny nem túl erős.
@milliliteratura: Azon én is töprengtem már, miért van aszfalt a megállónál, ha máshol nincs. Budapesten is így van, pl 61-es a BAH-csomóponttól Móriczig. Ott ráadásul még fű sincs, csak egy kevéske giz-gaz.
@milliliteratura:

az első városnév talált, süllyedt :))
@P.mester: Teljesen egyetértek. Ott születtem, ott nőttem fel, és -sajnos - ma is majdnem minden nap be kell oda mennem, mert ott van az irodám.(bár szerencsére munkám miatt heti egy-két nap Bp, Miskolc, Eger, néha Szeged akad, így elviselhetőbb a dolog)Meg persze úgy, hogy elköltöztem onnan olyan helyekre, mint Pécs, Bp, vagy éppen 15 éve "falura". (így majd lehet szidni, mint falusi tahót, akinek nagy a város "léptéke")
Egy igazán fejlődésképtelen, barátságtalan hely.
Reagálva a többiek zöldhullám bejegyzésére: kb. 10 éve kérdezte egyik budapesti ügyfelem, hogyan bírom ott a dugókat kocsival? Milyen dugókat? Ott az emberek nem két-három autónyira állnak meg a lámpa előtt, piros-sárgánál NEM azt gondolják végig, hogyan is kell autót vezetni, mire is a 3 pedál, + az a bot középen? Nem mennek a Debrecenben egyébként ritka 60-as táblánál a belsőben 35-40-el, határozottan udvariasak, legalábbis a debreceni átlag autós szintjéhez képest, stb. Pár év múlva az ügyfél eljött hozzánk a debrecen-belvárosi irodába és közölte, igazam van, ami itt megy, nem embernek való.

És teljesen igazad van az építészettel is, "látványpékségek", fairtás mindenhol, főleg újabban a "Nagyerdőn", bár ez most már csak a neve.
Egy jellemző példa: átadták a Főnix Csarnokot. Eddig jó. Előtte knagy területen díszkő. Ez is jó. Tovább az út felé: kb 1 méter széles és max 40 centi burkolatlan szintkülönbség a trolimegállóhoz. A megálló és ez a földsáv "már nem a miénk", így ezt a részt úgy hagyták. A teljes beruházásnak nem tudom hány milliomod része lett volna azt a keskeny földsávot is rendbe tenni, mert akkor nem folyna a sáros föld a csili-vili díszkőre. De ehhez a helyi ész kevés, a járási meg akkor éppen nem volt otthon. De ugyanezeket a mikro környezeteket láthatod bármelyik debreceni látványos építés mellett. Igényesen, ahogy kell. Már több, mint húsz éve láttam, hogy a buta germán már építés közben kialakítja a későbbi parkolót, s oda, ahová nem akarja, hogy ember lépjen, gyorsan növő, kissé szúrós, de dekoratív növényeket ültet, hogy mire kész az épület, a környezet is tüchtig legyen. De azok a buta germánok, hol érik föl ők a cívis észt?
És végezetül, ősszel-télen-tavasszal igen nehéz hétvégére olyan kulturális programot találni, ahol egy 7 és egy 10 éves gyerek jól érzi magát, mert olyan Debrecenben nincs. Amikor csak az iskolai szünetek engedik jönnek velem és akkor múzeumok, Füsti, libegő,meg ami belefér.
Kedves debreceniek, lehet nyugodtan szidni, vitatkozni meg főleg észérvekkel.
Azt hiszem, nem nekem kell azt szégyellnem ,hogy a szülővárosomtól a hideg ráz ki.
@zassz: Nem baj, hogy elköltöztél...
A pályát egy zseniálisnak alig nevezhető pesti iroda tervezte úgy, hogy mindent ami ész,- és célszerű lett volna, azt alapból elfelejtették...

Nem szidlak - az indiánok sem bántják a fogyatékosokat...
@KissGecihuszár: "ahol 5 lámpás kereszteződés van kb 2 Km hosszban és ha ebből 2-nél keresztül tudsz hajtani zöldön, akkor pezsgőt bonthatsz"

Nem lehet, hogy 60-as tempóra van belőve a zöldhullám (mint pl. Szentendrén)? És nem nyúltak a programozáshoz, mióta 50-re csökkentették a sebességhatárt.
@P.mester: Nem ide tartozik, de osztom a véleményed. Az egész város olyan, mintha odasz@8rták volna a puszta közepére. Van néhány nagyobb, ismert és szép épülete, de inkább a sivárság jellemzi, a rengeteg panel megtűzdelve, régi egyszintes házakkal, szerintem sem egy szép város.
@aranyár:Igen, valóban nem éreztem már jól magam 20 éves sem az olyan "indiánok" között, mint pl Te. De a nagy számok törvénye miatt nyilván lehetőségem sem lett volna - kedvem meg sosem volt - a cívis-ingyánok szemét felnyitni a világra.

Így tehát inkább megértelek,neked ez a város lehet a minden,én el nem veszem tőled ezt az álmot. Nekem marad Pécs, Bp, meg az a kis satnya Berlin, ahol azért elég jó le voltam, mint ottani lakos.
Észérveket pedig nem is várok innentől tőled, értelmetlen lenne :) Mint ahogyan azt sem, hogy bármit, amit leírtam, meg tudnád cáfolni értelmes kertek között.

Amúgy egy hangot sem írtam a 2 villamosról, nem szidtam, nem lelkesedtem, nem az én dolgom véleményt mondani róla, mivel nem hiszem, hogy bármikor is használnom kellene. Bár mintha olvastam -igazi fogyatékos szokás - volna, hogy nem készült el időben, talán többe is került, meg talán valami Demján nevű ember megharagudott volna egy Kósa nevűre, de mint írtam fentebb, ez nem az ilyen fogyatékosokra tartozik, mint amilyen én is lennék, megalapozott szakvéleményed szerint.
Így tehát konkrétan nem tudom, hogy ki, (lehet ám, hogy budai)hogyan tervezte a vonalat. De azon elgondolkodtál-e már kedves cívis-ingyán, hogy a tervet a megrendelő hagyja jóvá? Legalábbis itt nálunk faluhelyen nem a mester dönti el, hol legyen az istálló, hanem az építtető.
@SomiTomi: vélhetően nem műszaki oka van, mert a németek meg tudnak állni füvön (sőt, ha jól nézem, váltón is):
ymtram.mashke.org/germany/nordhausen/photos/nordhaus11430.jpg
@zassz: "Füsti, libegő,meg ami belefér."
mi az a füsti?
libegőzni, fogaskerekűzni meg ilyeneket szeretek a kis ártatlannal, de erről még nem hallottam.
@Pityubácsi: Ez hivatalos nevén a Vasúttörténeti Park, a Tatai úton van, szenzációs! (tele van gőzössel "füstössel" innen a beceneve)
@SomiTomi: csak Móriczon, majd Budaörsi úttól van aszfalt, a kettő közt csak átjárókban.
a megállókban nincs semmi.
@Rocko-: Lehetséges. Az biztos, hogy a Budaörsi úti megálló betonozott, pedig ott gumikerekű járműnek semmi keresnivalója.
@milliliteratura: Hát ezek a németek elég vad dolgokat tudnak :-)
@SomiTomi: jelenleg ebben a formában nincs értelme a Budaórsi úti aszfaltozásnak. ha végigérne a Alsóhegy utcáig, jajj, elnézést, Karolina útig, akkor ott IS végig tudna menne a mentő, aminek azt hiszem van ott keresnivalója. a Budaörsi és a Karolina közt rendeszeres a dugó.
@SomiTomi: Szegeden az olyan megállóknál van kő, ahol mindkét oldalon van megálló, és félő, hogy az utasok a síneken közlekednének. Ahol nem áll fenn ez a veszély, ott füves a megálló is.
@zassz: Számomra vannak az életben szent dolgok.
Nálam ilyen a szülő-anyám és a szülővárosom is.
Lehet, hogy az én anyukám nem szép - de nekem a legszebb.
Lehet, hogy a szülővárosom nem olyan mint Velence vagy Rio, de nekem ez a legszebb. Sajnálom hogy itt születtél.
Számomra te semmilyen követendő értéket nem képviselsz; valószínű hogy nem engednélek be a házamba...
Nem OFF-olok tovább, élj boldogul.
@zassz: köszönöm szépen.
a helyet ismerem, ezt az elnevezést eddig még nem.
@aranyár: Semmi gond, én sem gondolnám, hogy együtt kellene grilleznünk :)
Bár az érdemi észérvekkel történő vitát mégis vártam volna, de persze látható, hogy hiába.
A többi véleményt ha megnézed, láthatod, hogy nem csak nekem nem jön be szeretett városod. Én annyival lehetek kritikusabb,hogy én oda születtem, ott éltem, stb., tehát belülről tapasztalhattam a legendás cívis "fílinget"

Az persze nem gond, hogy éppen számodra nem képviselek semmilyen értéket, mert aki a legelső bejegyzésem kritikai részét - felteszem szándékosan, mert írásképed alapján nem tűnsz egy tanulatlan embernek - nem hajlandó érdemben megvitatni, csak rögtön fogyatékosnak kiált ki, hát azt én nem győzöm meg arról, hogy a Föld gömbölyű, hiszen ha nem látja, úgysem hiszi. Ez persze némileg ellentmond fentebbi megállapításomnak, miszerint nem tűnsz tanulatlannak. Akkor viszont a vitakészséggel lehet valami...

És bár az anyám nekem is szent, azért néha szoktam neki tanácsot is adni, s ahogyan ő velem, én vele vagyok kritikus, mindkettőnk javára.

Hát úgy nagyjából megvilágítottad, miért nem vonzó számomra a debreceni lét. Mindegy, szerencsére Te jól érzed ott magad, remélem jól is boldogulsz, és remélem ez így is marad még jó sokáig.
Sok sikert hozzá, ezt tényleg őszintén kívánom!
süti beállítások módosítása