Megint tuják, ezúttal a májusban minden hétvégén - a mostanin például szombaton - közlekedő "D" nosztalgia járatról.
A fő jármű a 2-essel megegyező útvonalú viszonylaton hagyományosan az 1913-ban épített, majd 1987-ben felújított 436-os favázas...
... a tartalék, illetve túl sok érdeklődő esetén beugró kocsi pedig egy acélvázas kéttengelyes: kis kedvencem, a 2624-es.
Két külön korszak, két elég eltérő kinézet, de azért alapjában véve nem különböznek nagyon: eredetileg mindkettőt a Schlick építette a BVVV számára, csak az öregebbiket az ötvenes évek végén kicsit korszerűsítették (ami körülbelül azt jelentette, hogy a kőbaltát bronzra cserélték:).
A favázason (ez a jelző nem azt jelenti, hogy a fő tartószerkezet, az alváz fából lenne: vasból rakták össze azt is, és a kasztni is fémlemezekkel van burkolva, csak a felépítmény rácsszerkezete fa) a köpködést tiltja a felirat...
... az acélvázason a bliccelőket fenyegetik. Némi haladást feltételez, ha az ötvenes években már magától értetődő volt, hogy tömegközlekedési járművön nem kérődzünk :)
A két járgány közül perpillanat a favázas futása a jobb, a másik ugyanakkor valósághűbb, ahogy morog, csattog, dörömböl. A fentebbi videón a nemrég felújított Kossuth Lajos teret járjuk be oda-vissza, egyik irányba egyik, másikba másik síndöcögénnyel. Szerintem mindkettő élmény!
Ez megy most