Sajnos teljesen nappal szemben ért a látvány, így ennél többet nem tudtam kihozni belőle, de azért az ilyesmire fogékonyak talán látják, hogy miért éreztem magam kicsit úgy a minap, mint gyerekkoromban, kicsivel a rendszerváltás után, amikor egy időre német diákokra cseréltek bennünket:
A német vasútra a kilencvenes évek óta a néha már-már erőltetettnek tűnő megújulás jellemző: ICE és még több ICE, úgy egy tucat motorvonat-sorozat a kisebb mozdonyok kiváltására, illetve egységesített kinézetű villanymozdonyok nagy mennyiségben. Ehhez képest Nürnbergben még 2014-ben is békésen egymás mellett pihent a viszonylag modern (sose tudom megmondani, melyik az aktuális színezés) festésű 111-es, és a legaranyosabb és egyben leghatvanasévekeneszkásabb kinézetű villanymozdony, a 103-as.
A 111-es a hetvenes évek puritán kinézetű terméke, 160 km/h-s sebességével leginkább regionális szerepet játszott (persze tegyük gyorsan hozzá, hogy Magyarország "legjobb" vasútvonalán ma se lehet végig ennyivel menni), a 103-as viszont még a hatvanas évek közepén született, kimondottan arra, hogy 200-zal vigye az Intercity-ket. Akkoriban ilyen formát tudtak kikísérletezni a guruló erőgéphez - és nem is sikerült rosszul, hiszen a folyamatos próbálkozások során 280-ig is eljutottak (a 200 km/h-nál nem kísérleti mozdonyokról beszélünk, hanem menetrend szerinti vonatokat továbbító gépekről, 4+145 darabról).
„103222 Frankfurt Hbf“ von LVT. Original uploader was LVT771 at de.wikipedia - Transferred from de.wikipedia; transferred to Commons by User:Boteas using CommonsHelper. (Original text : LVT). Lizenziert unter CC-BY-SA-3.0-de über Wikimedia Commons.
Az én képemen (nem elég jól) látható 245-es az utolsónak legyártott példány: még '73-ban készült el, és újabban IC-ket vontat két idősebb kollégájával, mert mégiscsak a működőképesen megőrzött gép az igazán megőrzött gép - a többséget 2002 körül kivonták a forgalomból. Ráadásul ez a masina a szerintem legszebb festését viseli - mert voltak egyéb epizódok is: "orientrot", Lufthansa Express, Paradicsommadár, "verkehrsrot". A wikipedia szerint a legtöbbet a nyolcvanas évek végén átfestették az "orientrot" néven ismeretes verzióra, de nekem valamiért határozottan az rémlik, hogy Köln környékén a bézs+vörös verziót láttam sokat '89 és 93 közt. Marha jól néztek ki, és mentek is rendesen - ez a két dolog pedig sajnos alapvetően megkülönböztette őket a magyar villanymozdonyoktól :-/
Ez megy most