A közelmúltban bemutattam a "vasgyári gyarmatot", illetve az ott (néha) járó nullás villamost, de azt is el kell mondanom, hogy legutóbb alapvetően nem ezek miatt mentem Miskolcra, hanem a klasszikus "gömbölyű" DÜWAG-ok magyarországi képviselőjétől, az E1-estől elbúcsúzni:
A bécsi hattengelyeseket csak rövid ideig akarta használni a közlekedési vállalat, aztán valahogy tizenkét év lett belőle. Eredetileg a Bengálik eltűnését akarták meggyorsítani, tűzoltásként, amíg alacsonypadlósokat tudnak venni, ezért tartották meg a "mócártkuglik" eredeti festését is - ha tudták volna, hogy egy évtizednél is tovább maradnak, valószínűleg flottaszínt kaptak volna. Mivel az 1-es vonal nyugati végén akkoriban már - és még - nem volt hurokvágány, ezek meg egyirányú kocsik, csak a 2-esen közlekedtek, így legtöbbször messziről lehetett látni, hogy vasgyári villamos jön-e, vagy sem :)
Annak idején jót mosolyogtunk azon, hogy az osztrák villamosokat pont 2003. március 15-én helyezték forgalomba (az ünnepélyes átadás lehet, hogy még előző nap volt), erre már nyugdíjba is mentek... és közben eltelt tizenkét év. Piszok gyorsan telik az idő! :-/ A fentebbi kép valamikor a miskolci bevetés derekán készült a 2015-ös búcsúmeneten résztvevő járműről - ránézésre ezután még legalább egyszer kapott valami esztétikai felfrissítést.
Az MVK Zrt. fotósjárattal ünnepelte meg a búcsút március 14-én, és nekem persze ott kellett lennem! De nem is szaporítom tovább a szót, szóljon helyettem a videó - meg a videó feliratai :)
Ez megy most