Nemrég írtam a berlini főpályaudvarhoz vezető új villamosvonal kicsit nyögvenyelős történetéről, és most egy kicsit visszatérnék rá. Történt ugyanis, hogy túl nagy sor volt a tévétoronynál (pontosabban nem a sor volt nagy, hanem az zavart, hogy amikor odaérek a pénztárhoz, onnantól még háromnegyed óra lett volna a beengedésig), és épp azon gondolkoztam, hogy mit csináljak, amikor rácsodálkoztam, hogy Tatra jön az M5-ösön:
Ez persze nem szuperritkaság, de azért alapvetően alacsonypadlósok - leginkább Flexity-k - jártak a vonalon (már úgy értve, hogy akkor éppen, mert régebben persze, hogy voltak Tatrák is), úgyhogy úgy döntöttem, felpattanok rá. Egyre ritkábbak ezek a cseszlovák vasparipák, 2017-ig ki is szeretnék vonni őket a forgalomból, úgyhogy az ember becsülje meg őket :)
A múltkori írásban csak megemlítettem, hogy a főpályaudvari vonal nem a főpályaudvarnál végződik, hanem kicsit továbbmegy, hogy a fentebb látható parkos résznél borítsa le az utasokat, majd beálljon a pályaudvarra vezető vágányok melletti tárolórészre. A távlati tervek szerint egyszer még tovább mennek majd a sínek Moabit belsejébe, a Turmstrasse metróállomáshoz. Ebben az az érdekes, hogy eredetileg az U5-ös metrót akarták odáig - és még tovább, a tegeli repülőtérre - hosszabbítani, de ez nem fog bekövetkezni, hiszen Tegelt valószínűleg bezárják, ha megnyílik végre az új központi reptér - helyette jöhet a villamos.
És akkor jöjjön is az a villamos! Egy kicsit talán többet láthatunk az új szakaszból, mint a múltkori videón, no meg az "Alex" környéke is felvillan, kibontott, átépítés alatt álló alsó szintekkel rendelkező lakóházzal, másik Tatrával, emeletes busszal...
Ez megy most