A müncheni S-Bahn törzsvonal több állomásán is alkalmazzák az ún. "spanyol megoldást", melynél a vonat mindkét oldalán van peron: az egyik a fel-, a másik a leszállóké. Az elrendezés állítólag a barcelonai metróról kapta a nevét, bár New Yorkban már hamarabb léteztek ilyen állomások (csak később átalakították őket). A megoldás értelemszerűen az állomáson való tartózkodás rövidítésére szolgál: a fel- és leszállók nem akadályozzák egymást.
„München Marienplatz“ von User:FloSch - Eigenes Werk. Lizenziert unter CC BY-SA 3.0 über Wikimedia Commons
Amiben a München főtere alatti komplexum különbözik a többi állomástól, az az, hogy itt a két vágány egymás felett fut: felül a kelet felé tartó járatok megállója, alatta a nyugat felé tartóké - az egész alatt keresztben pedig még egy metróállomás is van.
Látványos, ahogy a különböző szinteket összekötő mozgólépcsők elhaladnak egymás, illetve a peronok mellett - és persze frusztráló, ha az ember félúton jön rá, hogy rossz lépcsőre szállt :)
Ez megy most