Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (158) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (329) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (56) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (147) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (439) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (944) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (347) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Budapest második alacsonypadlós generációjának hosszabbik képviselője

2016.04.28. 19:00 :: Hamster

Miután írtam a rövid (34 méteres) CAF-ok próbaidőszakáról, majd forgalomba állásáról, illenék írnom hosszú (56 méteres) társaikról is. A kilenc szekciós kocsik egyébként csak azért ilyen hosszúak, hogy Budapest visszavehesse a "világ leghosszabb villamosa" címet a csangcsuni light rail üzem hosszú járműveitől ;) Egyes túl sok szabadidővel rendelkező közlekedésbarátok ugyan nem felejtik el minden egyes CAF-ról szóló cikk alá odakommentelni, hogy a leghosszabb villamos a drezdai CarGoTram, de én ezt speciel nem fogadom el, mert az utasokat sosem szállító, nem átjárható terű tehervonat szerintem körülbelül annyira számít, mint az, amikor Angyalföld kocsiszínben kísérletképp összecsatoltak (azt hiszem) 14 Tatrát. Különben is felesleges ez a méricskélés: nem kell a világon leghosszabbnak lennie, elég, ha beválik :)

A hosszú CAF-ok üzembe állása
Budapest második alacsonypadlós generációjának hosszabbik képviselője

23 komment

Címkék: budapest tömegközlekedés villamos hampage caf

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr278669086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"amikor Angyalföld kocsiszínben kísérletképp összecsatoltak (azt hiszem) 14 Tatrát"
Valami konkrét célja is volt a kísérletnek, vagy csak úgy "milenneha" alapon elkezdtek Tatrákat összekapcsolgatni? Esetleg mentek is vele egy pár métert? (Mondjuk gondolom, hogy igen, mert álló helyzetben annyi járművet kötsz össze, amennyi elfér)
@SomiTomi: Már nem emlékszem, hogy eleve azt akarták kipróbálni, hgoy végigmegy-e a vezérlés, vagy csak mozogni kellett valamiért. Az is lehet, hogy nem pont 14 volt, tudod, ez egy ilyen városi legenda. A kelenföldi XXL-be csatolt UV-ról, illetve a szávai kétpótkocsis UV-ról legalább már láttam képet is, ezt az angyalföldi dolgot mindig csak elmesélik, amikor hosszú villamosokról van szó :)
És bevált eddig? Csúcsidőben eléggé tömve szokott lenni az 1-es az Árpád hídon, most jobban eloszlik rajta a tömeg?
Ráadásul valószínűleg idén vége a drezdai CarGoTram pályafutásának, és akkor már hunyorítva sem lehet rá hivatkozni.
en.wikipedia.org/wiki/CarGoTram
"Since production of the VW Phaeton in Dresden has been scaled back, the service is likely to close in 2016."
Általában azon a véleményen vagyok, hogy nem biztos, hogy érdem a világ leghosszabb villamosával rendelkezni. Jobb helyeken ekkora forgalomra metrót építenek. Viszont az 1-esen éppen semmi szükség nincs drága alagútra. És a menetideje sem rossz, csak öt perccel lassabb a két végállomás között, mint a 17-es ugyanazon két megálló között.
@NAR: A tömeg légnemű anyagként viselkedik, kitölti a rendelkezésre álló teret :)
Essünk túl ezen is:
Szar az ajtókiosztás, és kevés is. A hosszún is, meg a rövideken is.
És nem, ez nem úgy működik, hogy "haha, ééérdekes, hogy csak nekünk, magyaroknak nem jó így, mert a világon máshol mindenütt jó a kevés ajtó, a kétajtós szóló, és a négyajtós csuklós busz". Mivel a világon mindenhol máshol jellemzően hosszabbak a megállóközök, mint nálunk. Mifelénk az emberek nem szeretnek benyomakodni középre a szűk folyosókon (alacsonypadlós betegség), hanem bambán megállnak az ajtóban, mivel úgyis leszállnak egy két megállón, négy-öt percen belül.
Hát ezért.

Ezen kívül viszont menő a cucc. :)
@Paraphone: Jaa, hogy innen fúj a szellő, ha már megszólíttattam; "Mifelénk az emberek nem szeretnek benyomakodni középre a szűk folyosókon (alacsonypadlós betegség), hanem bambán megállnak az ajtóban, mivel úgyis leszállnak egy két megállón, négy-öt percen belül." Tehát a rusnya, kretén átlagmagyar utasa nem óhajtja igénybe venni a járművek ajtóktól 1m távolságra lévő többi részét?! Hát akkor beléjük kell rúgni, addig rúgni őket, ameddig a megfelelő helyre nem kerülnek és akkor majd megtanulják, hogy 1 szájba cseszett közel 60 m hosszú villamoson, vagy közel 20 m hosszú csuklós (troli) buszon aki nem 1-2 megállót utazik, hanem akár 10-et, nos az lökje már be az aszott valagát a kocsi belsejébe és kész! Hamster, lehet itt nekem jönni az ilyen-olyan "modal split indexekkel", de mert én több, mint 2 hónapja élek itt és valahogy azt tapasztalom immár számos viszonylaton utazva, hogy igencsak tele vannak azok, főként nyilván a reggeli és délutáni, kora esti csúcsban, de eddig nem volt tömegjelenet azért, mert "csak" 4 ajtós a legtöbb villinger, illetve 3 ajtós a csuklós busz és !2 ajtós! a szóló (skandallum) El kéne gondolkodni az átlagmagyarjának, hogy -számos egyéb dologgal egyetemben- sokan még kulturáltan közösségi közlekedni sem tudnak olyan alacsony padlós járműveken, mint amilyenek a világ más civilizált országában minden gond nélkül működnek!
@KissGecihuszár: De hogy ne érjen az a vád, hogy a 300 ezres Karlsruhe-t hasonlítgatom össze az 1.8 milliós vízfejjel, íme Stuttgart:605 ezer és 207Km2, Frankfurt am Main: 717 ezer 187Km2-en, München:1.450 ezer és 310Km2 (4440 fő/Km2 népsűrűség)
@KissGecihuszár: A minap a másik topikban kaptál pár képet a valóságról, és a lehetséges változatokról. A jóval kisebb Debrecenben annyi ajtó van, amennyi Bp-re kéne.
@KissGecihuszár: Ha nem utaztál még ezekkel a CAF-okkal, akkor légyszi ne akard megmondani, hogy ki a hülye, ha nincs benne rendes utasáramlás. Itt egy kép az elméletileg puffernek használható beszállózónáról:
kep.cdn.index.hu/1/0/878/8785/87851/8785123_42b0ed87c3ab18ad56a47031d32bb56e_wm.jpg
Légy szíves mutasd meg rajta, hogy a középső kapaszkodók és az ajtók két oldalán levő paravánfalak/kapaszkodó közt hol fér el egy emebrnél több valós utas. Aztán mondjuk képzeld hozzá, hogy a villamos még csak közeledik a megállóhoz, azaz mozog. Aztán képzeld hozzá, hogy egyszer az egyik oldalon nyílik, aztán a másikon. Ha ezek megvannak, akkor meg képzeld el, hogy állsz egy szűk megállóperonon, az egyik ajtónál épp egy babakocsis család száll fel, az indításjelzés meg már pittyeg. Az eddigi villamosoknál pár lépésre van a következő ajtó, gond nélkül átrohansz oda, itt viszont a rövidnél majdnem 8 (!) métert kellene lépned. De van 11 méteres távolság is, ha épp ott álltál meg. Ennek tök jó ellenszere a kétajtós modul, de olyan csak a hosszúkban van, és ott is csak egy.
@Hamster: @cso zsi: Tehát akkor egészen pontosan a lényegről: Hamster, én nem azt mondtam, hogy SOHA nem utaztam még CAF-on, hanem hogy a leghosszabbon nem volt még szerencsém utazni. Egyébként a 17-es, 19-es vonalakon már utaztam rajtuk, amikor még a vízfejben éltem és oda jártam "haza". ami a valóban kretén "majomrúd" kapaszkodókat illeti, melyeken még a 100%-os tökéletlenség jegyében elhelyezték a lyukasztókat is, nos azokat nem tudom, ki kérte, illetve amennyiben azok feltétlen szükségesek a kocsi stabilitásának, állékonyságának megőrzéséhez, ez esetben ragaszkodni kellett volna ahhoz, hogy csupán 1 db sima rúd legyen, mindenféle kiágazó kapaszkodócsövek nélkül. 11 méteres ajtótávolság sem elfogadható, már csak azért sem, mert mi történik abban az esetben, ha pl tűz üt ki a szerelvényen, vagy valamely utas netán rosszul lesz? Kb. a max. 9 méternél kellett volna maximálni az egyes ajtók közti legnagyobb megengedett távolságot, ha már nincs erre egyértelmű hatósági előírás?!? Lehet, hogy van valamelyik jogszabályban egy apró betűs bekezdés, csakhát arra a BKV-nál, ill a Fővárosnál nagy ívben...
Összefoglalva: nem állítom, hogy tökéletes lett a leghosszabb CAF, 1 ajtóval többel, illetve szétágazó kapaszkodó helyett simával kellett volna rendelni. Remélem, így elfogadható az álláspontom, viszont a bunkó-kretén, az 1. ajtós kocsikon a felszállást követően sokáig hezitáló, netán az 1. ajtónál lévő kapaszkodónál már lehorgonyzó, közösségi közlekedni nem tudó jelentős számú átlagmagyarjáról korábban mondottakat továbbra is fenntartom, sőt kiegészítem azzal a számos esetben megélt sk. tapasztalatról, hogy az új buszokon található brutális méretű külső sárgán világító LED kijelzők ellenére is megkérdezte a megállóban várakozó utastárs, hogy akkor ez most hanyas busz?? Az pedig napi rutin, hogy számosan képtelenek eligazodni a szerintem és számos ebben a témában meginterwiev-olt ismi szerint is tökéletes, egyértelmű és logikus felépítésű "kifestőkönyv" megállói A4-es menetrendeken.
@Hamster: Megdöbbentő ez a táblázat. A befüggesztett részeket csak oldalanként 2 ajtósan lett volna szabad rendelni. Az egyirányú utasáramlás segítene valamit, de ki tartatná be? Valszeg a tenderben csak a férőhely volt szempont, az meg így több. Amúgy nem egyedi a történet. A Flirt vonatokon is elfért volna még egy ajtópár a két szélső modulon. És már előre félek a beígért emeletes vonatoktól, amik ilyen szempontból a lehető legrosszabbak, hiszen még lépcsőzni is kell.
Akkor kérdezem másként:

Ha az ember megszokja, hogy gyerekkorától kezdve 3 centi széles, és 2 centi mély a kanál, amit a szájába pakol, majd 30 évesen a kezébe nyomnak egy 5 centi széles, 4 centi mély kanalat, hogy onnantól azzal egyen, akkor ugye büdös életképtelen neveletlen tanulatlan proli az illető, mert leveri a zománcot a fogairól?
Ha a magyar emberek megszokták a városi tömegközlekedés 170 éve alatt, hogy ha az ajtó körül tömörödnek, akkor is kitöltik a rendelkezésre álló térfogatot ajtótól-ajtóig, miért is az ő bdskrvanyjukat, amiért egyszeriben nem képesek hipphopp alkalmazkodni?

Ja, mert a bezzegnyugaton még a szar is csokikrémből van. Láttam én London előkelő negyedeiben a metróra ajtónyitás után egyszerre be-és kifelé könyökölve, taposva, lökdösődve meginduló jólszituált wasp-okat, míg a bunkó hülye magyarok valahogy meg tudják várni, hogy a leszállók mind leszálljanak...

Szóval kivételesen tök felesleges volt magyarozni, itt ugyanis tipikusan nem genetikai hiányosságról van szó (hanem utsacsere-lehetőség-hiányosságról :) ).
@Paraphone: Valóban, Bécsben sem tudják megvárni a felszállók hogy a leszállók elfogyjanak, és ez nagyon bosszantó. Mindig az jut eszembe, hogy bezzeg Budapesten sokkal kulturáltabban közlekednek az emberek. Szóval nem kell hisztizni és bezzegelni.
Csak az én szépérzékemet zavarja hogy egy irányba állnak az áramszedők? Még sehol se láttam említődni :D
@Paraphone: akkor én is kérdezem másként: ha gyerekkorodtól megszokod, hogy még a cukrot is cukorral eszed, minek következtében esetleg felnőtt korodra úgy elhízol, mint egy méretes desznyó, majd elkezdenek lerohadni a lábujjaid, majd a lábszárad is elkezd fekélyesedni, de a doki még megpróbálja neked szájba rágni, hogy csak 1 kanál cukrot tégy a KV-dba a 3-4 helyett és nem lesz semmi gáz, de te magasról leszarod a doki tanácsát, hisz mégis kiaf.sz ő, hogy beleugat az életedbe, meg egyáltalán. Majd eljő a "nagy nap" és szépen tőből levágják a lábad, mert okostojás voltál, s amint felébredsz az altatásból, meglátod a végeredményt, elkezded szidni az egész honi EÜ-t, meg az összes kormány 30 évre visszamenőleg, hogy ez lett veled,de eszedbe nem jut belenézni a tükörbe és objektíven levonni az "eszt elk.rtam, nem kicsit; nagyon!" című immár evörgrín következtetést. Egész egyszerűen nem hiszem el, hogy az a villinger elrendezés, ajtókiosztás, ami jó Európa nagy részében, nos az forradalmat szít nálunk! Ilyet még az Isten nem hallott, már csak azért sem, mert én igen, bevonszolom a seggem a kocsi belsejébe, ha 2-3 megállónál többet megyek, többek közt azért is, mert nem szeretném, hogy mondjuk egy 170Kg-os, vágásra érett desznyó formátumú végigmasírozzon a lábamon, netán egy friss anyuka felszállás közben quasi elgázoljon a babakocsival és amúgy tök joggal beszoljon, hogy miért állok az ajtóban, amikor neki így is épp elég felmanőverezni a nettó 30Kg-os babakocsival. Ami pedig a leszállók vs felszállók közti "súlyos" ellentétet illeti; én ezt sem Stuttgartban, sem Karlsruheban nem tapasztaltam, persze itt is adódik olyan, hogy 1-1 utas a legutolsó pillanatban áll fel székből és már akkor rohamozza meg az ajtót, amikor a megállóban állók elkezdenek felszállni! Ezt a jelenséget szinte minden nap megtapasztalom a tiniktől egészen a nyuggerekig bezárólag.
@KissGecihuszár: A cukorbeteges résszel 1005-ig egyetértek.

Amivel nem:
-A villamosos analógia azért rossz mert tőlünk nyugatabbra csak lézengenek a villamosokon csúcsidőben is! Ezt a Hamster által az elmúlt 15 évben a nyugat Eu.-i villanmosokról posztol képek is tisztán megmutatják...
@haromegesztizennegy: De hidd, higgyétek el, hogy NEM lézengenek sem Münchenben, sem Stuttgartban, de hogy friss&forró tapasztalatot osszak meg; Karlsruheban, Ettlingenben sem a reggeli, vagy épp a délutáni/esti csúcsban a zemberek még a 2 kocsis, csúcsidőszakban 5-7-10 percenként (Eilzugostúl tokkal-vonóval) közlekedő S bahnokon sem! Komoly tömegjelenetek zajlanak le, amikor pl. az S11 Ettlingen Stadt állomáson szimplává válik és az addig 2 kocsiban eloszlott utastömeg, mely tovautazik Busenbach-Reichenbach-Ittersbach felé, nos az 1 kocsiba kényszerül összetömörülni. Esküszöm, lövök pár hétköznapi fotót és átnyomatom, mert Hamster -nem szeretnék prejudikálni- de valószínűleg nem ezen időintervallumokban lőtte azokat a fotókat, hanem mondjuk hétvégén, vagy sátoros ünnepeken, esetleg a legnagyobb nyári Urlaub közepette, amikor valóban sokkal gyérebb a forgalom itt is, mint úgy általában a munkanapokon.
@haromegesztizennegy: Na nem, azért nem lézengenek, csak nem egész nap van tumultus, mint a 4/6-oson. Illetve hát 1-1 járat 10-15-20-30 percenként bír járni. Ahol fonódnak, ott jó, ahol nem ott így jártál. Na, azokon tényleg ritkán vannak annyian, mint itt a Fehérvárin csúcsidőben.
@KissGecihuszár: Nem, a fotózásom tényleg nem számít, mert ha tömeg van nem fotózok, ti. nem embert akarok fotózni, hanem járművet :) Ezzel együtt az iskolakezdési és kicsengetési időket leszámítva nem jellemző az uatslemaradásig terjedő nagy tömeg, és eközben kimondottan ritka a 2-4 percenként járó villamos. (Svájc más, Bécs szintén.) A karlsruhei S-Bahn ebben az esetben azért nem mérvadó, mert annak valami elővárosi vasút lenne a pandantja, mondjuk Érd és Kelenföld közt.
Ööö, Berlinben sem tudnak az ajtónál távolabb menni, egy pár hete egy osztály állt az ajtóban, kísérő tanárt beleértve. 3 megálló után megkérdeztem őket, hogy ugyanmár hova a redvesbe utaznak. Még volt vagy 10 megálló előttük, úgyhogy beküldtem őket a táncparkettre, a tanárnőt meg leosztottam, hogy legközelebb tervezzék meg, hogy hogyan lehetne ezt kultúráltabban.
Hallottam már bemondani vezetőtől ,hogy tájékoztatom az utasainkat, hogy a villamos közepe is ugyanoda megy mint az ajtó melletti terület, ill. metrókocsin még mikor metrók jártak a kettesen is bemondták sokszor ,hogy a hátsó kocsik is ugyanoda mennek, azokat is igénybe lehet venni. Ez amúgy vidéken is jellemző volt régebben ,hogy a busz belsejében táncolni is lehetne (nem sakkozni nem, mert ha csak sötét parasztok vannak úgy nem lehet :) az ajtónál meg tömeg.
süti beállítások módosítása