Miután írtam a rövid (34 méteres) CAF-ok próbaidőszakáról, majd forgalomba állásáról, illenék írnom hosszú (56 méteres) társaikról is. A kilenc szekciós kocsik egyébként csak azért ilyen hosszúak, hogy Budapest visszavehesse a "világ leghosszabb villamosa" címet a csangcsuni light rail üzem hosszú járműveitől ;) Egyes túl sok szabadidővel rendelkező közlekedésbarátok ugyan nem felejtik el minden egyes CAF-ról szóló cikk alá odakommentelni, hogy a leghosszabb villamos a drezdai CarGoTram, de én ezt speciel nem fogadom el, mert az utasokat sosem szállító, nem átjárható terű tehervonat szerintem körülbelül annyira számít, mint az, amikor Angyalföld kocsiszínben kísérletképp összecsatoltak (azt hiszem) 14 Tatrát. Különben is felesleges ez a méricskélés: nem kell a világon leghosszabbnak lennie, elég, ha beválik :)
A hosszú CAF-ok üzembe állása
Budapest második alacsonypadlós generációjának hosszabbik képviselője
Ez megy most