Most kicsit elszakadunk a vonatoktól - bár ha jobban meggondolom, a hajózás is kötött pálya, hiszen a hajók többsége csak arra tud menni, amerre víz van... Naszóval, a Kossuth téri kockaház lebontása miatt a kettes metró nem áll meg ott - az állomás feljárója ugyebár az irodaház földszintén volt. A Deák térről sima, a Batthyányról pedig vízibusz biztosítja a tér metrókapcsolatát. A hétvégén kipróbáltam utóbbit:
Az utazás eszköze az egykori Morgó átkelőhajó volt. Bárcsak érteném, hogy mitől jobb név egy hajónak az, hogy "Várhegy" :)
Az ingajárat teljes értékű BKK szolgáltatás: van külön jelzése, menetrendje, rajta van a Futáron, és persze érvényes rá a bérlet. Maga az út alig négy perc, ami napfényben négy perc gyönyörködést jelent.
Például újabb szögből nézhettem meg egyik kedvenc épületemet, az Országházat. Úgy rémlik, gyerekkoromban itt nem volt hajóállomás, szóval ez a perspektíva nekem újdonság volt.
Ott hátul látszik a metróállomás szüneteltetésének oka, a foghíj. Pontosabban maga a metróállomás felszíni részének nagyja megvan, de nyilván nem lett volna veszélytelen úgy használni, hogy közben lebontanak róla jó pár emeletet. Kíváncsi vagyok, építkezés közben újranyitják-e.
Videóztam is, naná, majd nem! A hajókázástól mindig valami gyermeki lelkesedés vesz rajtam erőt, úgyhogy pont úgy zúmolgattam-svenkelgettem, mint amikor először volt videókamera a kezemben, de szerintem napfényben Budapest közepén hajókázni az egyik legjobb dolog a világon, szóval ez érthető, kérem mindenki szíves elnézését :)
Ez megy most