A nosztalgia villamosokat bemutató bejegyzéseimben általában régi gyártású járművekkel szoktam foglalkozni. Most kivételt teszek...
A gmundeni villamos 8-as számú négytengelyesét 1961-ben építette a bécsi Lohner, a mini üzem első modern járműveként - a forgalmat addig ugyanis háború előtti kéttengelyesek vitték, többek közt egy POHÉV eredetű, pótkocsiból átépített Ganz motorkocsi.
A jármű nem Lohner fejlesztés volt, hanem a DÜWAG termeskocsijának licensze, ami jó választás volt, hiszen ezeknél komfortosabb magaspadlós villamost azóta se építettek. Kialakítása a helyi igényeknek megfelelően némileg szokatlan: mindkét végén van vezetőállás, de csak az egyik oldalán vannak ajtók (persze ez nem teljesen ismeretlen nekünk: magyar villamosüzemekben is volt ilyen kialakítású Bengáli).
Puritán, abszolút funkcionalitásra törekvő műszerasztal, tetején a három ajtó visszajelző lámpáival. Ha jól látom, még kilométeróra sincsen (az ott a bal szélen az akkumulátor feszültségmérője), persze lehet, hogy csak kilógott a képből.
Von Tokfo - Eigenes Werk, Attribution, Link
Az utastér a szokásos német/osztrák hangulatot hozza a durofol ülésekkel, amikre párnákat ragasztottak. Az akkoriban két és fél kilométeres vonal végigutazásához nem volt szükség fotelekre...
És itt van a kötelező videó is :) Örömteli hír, hogy ez a kocsi az új, alacsonypadlós járművek megérkezése után is megmarad, nosztalgia állományban.
Ez megy most