Pár hete tanfolyamon voltam Külső-Angyalföldön, ami meglehetősen megváltozott gyerekorom óta. Hozzá kell tennem, előnyére. Persze a villamosok kicsit hiányoztak, ezért is örültem meg Karl Holzinger majdnem 43 évvel ezelőtt készült képeinek, amiket gyorsan el is kértem tőle - a pozitív válaszért ezúton is köszönetet szeretnék mondani neki!
1700-as ikerkocsi áll be Újpest kocsiszínbe. Nem az "újpesti kocsiszínbe", mert a remiz Angyalföldön (volt) található - cserébe a még ma is működő Angyalföld kocsiszín Újpesten van. Érdemes megnézni a formatervezett portásfülkét is - nekem ez a dizájn valamiért csak lottózóként és újságosként volt meg.
Ugyanez kicsit más szögből, az első Stukával. A képek 1976. április 30-án készültek, a fények alapján késő délután. A dátum megmagyarázza, miért van fellobogózva mind a kocsiszín, mind az összes villamos: május elseje alkalmából.
Egy másik Stuka a leszállóhelyen - a 15-ös villamos ezután befordult a ma is meglevő "Vadászkastély" körül futó hurokvágányra.
Én igazán imádom a kopott villamosokat, de a 2837-es motorkocsi (balra) elég szégyenletesen néz ki! Jobbra egy újabb kocsiszíni menetet láthatunk. Valaki esetleg meg tudja mondani, mi az az üvegfalú épület a jobb szélen? Elég jellegzetes látvány volt, és ma már nyoma sincsen.
Itt már kicsit északabbra járunk a külső Váci úton, a Tomori utcánál - a távolban az Egyesült Izzó tornya látszik. Elég hihetetlen, de a Google Street View alapján a képen látható összes épület még megvan! A kombi (igazából áruszállító, csak nem tudom, azt hogy hívják) Moszkvics (esetleg Izs) se rossz. Egyébként péntek délutáni képekről van szó, mégis alig van rajtuk autó, ma már ez elképzelhetetlen.
Egy másik ikerkocsi ugyanitt, az ellenkező irányból nézve. Amennyire szakadt volt a korábbi képen látott 2837-es, ez a tuja annyira szépen néz ki, pedig az azt alkotó kocsik már majdnem hetven évesek voltak ekkor (a laternás tető azért kicsit már lehajlik).
És elértünk a 3-as (és a 10A) Fóti útnál levő végállomásához. Balra a Vízművek iparvágánya látszik, mögötte a tavaly felújított 2806-os pályaszámú favázas motorkocsi indul útjára a Marx tér felé két középbejáratú pótkocsival. Hátul egy éppen a hurokba beforduló szerelvény is látszik, érdekes módon ott egy acélvázas motorkocsi vontat favázas pótkocsikat, amik szépen illettek volna a 2806-oshoz :)
A fényképekért még egyszer köszönetet szeretnék mondani Karl Holzingernek. A képek szerzői jogai a készítőt illetik, újraközlésük csak az ő engedélyével lehetséges!
Ha tetszenek a képek, ajánld ezt a bejegyzést ismerőseidnek!
Ez megy most