Nemrég még csak az első próbajáratnak örültem, most viszont már az utasforgalom is megindult az 1-es villamos hosszabbításán Kelenföld vasútállomásig!
Természetesen nekem is ott kellett lennem július kilencedikén délután négykor a Fehérvári úti végállomás utolsó percein. A sajtótájékoztató már korábban megvolt a Bártfai utcánál, úgyhogy nem történt több annál, hogy a beérkező 2111-es pályaszámú hosszú CAF nem fogott vissza, hanem utascsere után továbbhaladt az Etele útra. A fenti kép hátterében egyébként a kelenföldi erőmű nagykéményének váza is látható - magát a "csövet" a közelmúltban eltávolították. Odafent egy XI. kerületi látványelemmel kevesebb, itt lent viszont eggyel több...
Ezeken a képeken persze nem az első járatot láthatjuk, hanem sima sokadik Combinókat, mert nem tudtam egyszerre rajta is lenni az első villamoson, meg fotózni is kívülről.
Gimnáziumban minden tanítási napon legalább egyszer felbukkantam a Tétényi út/Etele út kereszteződésében, és azt kell mondjam, sokkal nagyvárosiasabban néz ki a hely a sárga kígyókkal!
A füves vágány mellé fasor is dukál a Tétényi út és a Bártfai utca közt. Fotózni viszont nehéz volt itt, mert az autók fej-fej mellett haladtak a villamosokkal, lévén hogy itt - a Hungária gyűrű nagy részével ellentétben - mindkettő max ötvennel mehet. Hacsak el nem kerülte a figyelmemet a korlátozó tábla :)
A nyitó délután különlegessége volt, hogy csak CAF-ok és Combinók közlekedtek a vonalon: a Tatrák a másnap reggeli csúcsig távolmaradtak.
És a szokásos videó: a teljes vonalon "civil" utasokkal először végigmenő menetrend szerinti szerelvény útja a Fehérvári úttól az Etele térig (figyelem, az utastársak által mondottakért felelősséget nem tudok vállalni:). Kár, hogy innen már valószínűleg nem hosszabbítják tovább a villamost - igazán átmehetett volna a vasút fölött Őrmezőre és Gazdagrétre, ha már a metró nem megy...
Ez megy most