A Fényvillamost idén többszöri nekifutásra se sikerült elkapnom, de szerencsére lesz még rá lehetőségem, hiszen január elejéig közlekedik. Viszont a karácsonyi HÉV nosztalgiavonat csak pár estén át járt, úgyhogy múlt héten gyorsan rá kellett mozdulnom.
Nem sok választásom volt: az aznapi utolsó publikus köre után a Batyin csíptem el. Sajnos a peron, ami mellett állt, le volt kerítve, de kedvenc M.VIII-asom távolról is jól nézett ki.
Teljesen elfeledkeztem arról, hogy átfestették azóta, hogy legutóbb láttam; most egy a hatvanas-hetvenes években használt mintát visel. Volt pár fajta festése a típusnak: annak idején így kezdték, és a fentebb látható közbenső állapot után így fejezték be pályafutásukat. Mondjuk erre a színmintára talán kevésbé találó az "Uborka" becenév...
Mivel sajnos csak egyetlen M.VIII-ast tartottak meg (a többit szétvágták a kilencvenes években), a szerelvény másik végén egy másik típusnak kellett dolgoznia: egy L.VII-esnek, becenevén "Tigrisnek". Az eredetileg mozdonynak szánt típusba a második világháború alatt kényszerből építettek (szűk és nehezen megközelíthető) utasteret, és a formatervezéssel se foglalkoztak túl sokat, mégis szerintem szerethető jószág lett belőle. Olyan kicsit bamba melák :)
A két motorkocsi közt a P.XV-ös pótkocsik első példánya gurult; egy időben ő állt a Közlekedési Múzeum azóta lebontott modern tömbjének előterén (később elvitték működőképesen helyreállítani, ekkor az első 424-es gőzös került a helyére). Csinos szerelvény volt ez így, még ha üzemtörténetileg nem is korhű. Kár, hogy ritkán látni üzemben! Sőt, szerintem Fényhévként is járhatott volna még egy kicsit, hogy több képem lehessen róla :)
A három típusról NZA írt egy jó kis oldalt - akit érdekel a járművek története, ki ne hagyja!
Ez megy most