Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollok/spam/túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Saját zene

Naptár

április 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. Kőbánya-Hizlaló: egyről a kettőreAki nem villamosmániás vagy kőbányai lakos, az valószínűleg még sose hallott arról, hogy létezik Budapesten egy "Kőbánya-Hizlaló" nevű vasútállomás. Pontosabban tulajdonképpen már nem létezik, mégis...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (7) 424 (8) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (91) autók (82) bach (5) balaton (32) Balt Korthals Altes (7) bardotka (7) basel (7) bbc (8) bécs (44) belgium (11) bengáli (20) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (771) budapesti pillanatok (41) buék (9) busz (82) búvár (11) bytom (5) c50 (10) c64 (16) caf (10) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (38) csak egy videó (262) csehország (48) csehszlovák (31) csörgő (8) cukiság (33) debrecen (25) demó (7) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (32) életmód (6) elveszett (31) emlékek (5) énblog (395) énzene (18) építészet (66) építkezés (22) épület (15) érdekesség (21) erfurt (7) esti városkép (8) ezres (7) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (11) felhők (26) felső-szilézia (27) felső szilézia villamos (24) fényvillamos (14) ferihegy (35) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (15) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (31) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (64) gibson (9) gitár (34) gmap (17) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (11) gőzmozdony (32) gyermekvasút (25) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (5) hampage (315) hamster (5) hangok (5) hangszerek (11) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (30) híd (29) (33) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (33) il 14 (9) ipari létesítmények (5) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (5) kassa (11) katowice (6) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (825) képregény (95) kérdés (9) kirándulás (11) kisföldalatti (12) kiskörút (5) kisvasút (43) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) közlekedés (344) kritika (71) kulfoldi szemmel (78) laminátka (5) lánchíd (7) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (46) les paul (6) lhbs (25) linz (9) lipcse (12) li 2 (20) ludmilla (14) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (10) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (42) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (5) MOD (7) morál (11) morgás (126) mozdonyok (19) mozi (6) mtp (7) muki (10) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (54) nagypolszki (6) németország (310) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) nohab (44) nosztalgia (220) nosztalgiabusz (25) nosztalgiavillamos (75) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (15) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (102) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (7) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (33) panoráma (108) paródia (5) pcc (5) pécs (12) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (17) popkultúra (120) pozitívum (12) pozsony (41) prága (18) programajánló (27) púpos (14) queen (15) r.i.p. (12) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (10) reklám (22) relax (12) repülés (126) repülőgép (43) repülőgépek (76) repülőnap (34) repülőtér (19) retró (33) rock (73) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (26) szabadság híd (11) szeged (30) szergej (22) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (102) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (203) tapolca (6) társadalom (5) tatra (21) taurus (7) technika (52) technikatörténet (52) tehervonatok (10) tél (13) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (355) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (64) trolibusz (57) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (89) überzenészek (17) utazás (311) utcakép (169) uv (36) vár (11) várnegyed (8) város (396) városkép (87) városliget (8) vasút (458) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (754) villamos (664) vlog (7) vonat (7) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (33) youtube (271) zene (191) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

1973: Budapest változás előtt, után, közben

2020.03.25. 07:00 :: Hamster

Valamikor régebben talán már írtam arról, hogy a legtöbb régi közlekedéses kép, amit kapok, 1976-os vagy későbbi szokott lenni. Természetesen azok is klasszak, de nagyon fel szokott dobni, amikor ennél régebbiekkel örvendeztetnek meg. Most ez történt, Noah Caplin jóvoltából!

197309982.jpg

Ha erre a képre pillantunk, nincs nagy különbség a Ferenciek tere mai látványához képest: mostanában kevesebb a neon, és - szerencsére - több a tiszta homlokzat. Az Y alakú közúti aluljáró csak egy röpke epizód volt - ha csak ezt a fotót nézzük, és a mostani teret, mintha soha nem is létezett volna...

197309943.jpg

Ha azonban ezt a panorámát szeretnénk ma is látni, nem fogunk sikerrel járni. Elsőre talán nem is ugrik be, hogy mi a furcsa a képen: 1973-ban még nem állt a Sofitel Budapest Chain Bridge és az Intercontinental az Eötvös téren. Sőt, még az Atrium Hyatt és a Fórum se, ahogy eredetileg hívták őket :) Furcsa így, a Duna túloldaláról látni a Dorottya és az Apáczai Csere János utca házait! A szállodák a nyolcvanas évek elején épültek: az üres helyükre már nem emlékszem, az átadásukra viszont igen - meg arra, hogy megvoltak bélyegen.

197309957.jpg

Valószínűleg a hetvenes évek második felében történt felújítás során tűnt el, így nem emlékezhetek a Nyugati pályaudvar itt látható vágányelrendezésére sem: ha jól tippelek, a jobbra látható három sínpár közül csak a két szélsőre fogadtak vonatokat: a középső arra szolgált, hogy a mozdony a szerelvényről leállva előrehúzzon, majd irányt váltson, és a középső vágányon távozhasson. Javítsatok ki, ha nem így volt!

197309959.jpg

És ha már itt vagyunk: ezen a képen egy ingavonatot látunk, azaz egy olyan szerelvényt, amit a mozdonnyal átellenes végéről is lehet vezetni. A vörös csillagos, vezetőfülkével rendelkező kocsit vezérlőkocsinak hívják; ilyet ma is látni, mi több, a testvérei ma is közlekednek. Ami érdekessé teszi a látványt, az az, hogy itt nem villany- vagy dízelmozdony dolgozik a vonat másik végen, ...

197309956.jpg

... hanem egy gőzös, konkrétan egy 424-es. Természetesen a távvezérlés nem automatikus volt: a vezérlőkocsiban ülő mozdonyvezető csengőjelzésekel és telefonon utasíthatta a mozdonyon dolgozó személyzetet a mozdony kezelésére.

197309705.jpg

1973-ban volt a főváros alapításának századik évfordulója, amire számos beruházást időzítettek. Ezek egyike volt a kisföldalatti Mexikói útig való hosszabbítása. Ez önmagában jó dolog volt, de a mélyépítési munkálatok egyik mellékhatása a Thököly úttól az Állatkertig járó 25-ös villamos kettévágása volt: bár természetesen nem kimondottan az építkezés miatt szüntették meg, a járat 1972 októberében közlekedett utoljára. Érdekes módon a Hermina úti pálya a jelek szerint még 1973 őszén is a helyén volt, ahogy itt láthatjuk.

197309707.jpg

A kisföldalatti hosszabbítása a föld alatt vezet, a régi vonal utolsó pár száz méterét, mely a felszínen futott, ekkor megszüntették. Ez a megszüntetett szakasz régen kettévágta a Ligetet, mivel az alacsonyan levő felsővezeték miatt el kellett keríteni - ez a kerítés viszont '73 szeptemberében már nem volt meg, így Noah le tudta fényképezni az Állatkert megállót a gyalogos felüljáróval.

197309708.jpg

A föld alá vezető szakasz eleje még megvan, aztán egyszercsak véget érnek a sínek - a távolban látszó vasbeton felüljáró viszont ma is áll, igaz, funkció nélkül!

197309713.jpg

Szintén a mai napig megvan a kisföldalatti egykori kocsiszínje a Dózsa György úton, ami egyfajta csoda a mai világban - remélem, van valamilyen műemléki védelem rajta! Érdekes, hogy a vasút kocsiállománya csak úgy ott pihent a remiz udvarán, mintha épp közlekedni készülnének, hiszen láttuk az előbb, hogy a pályát már elkezdték bontani. Egy internetes fórumon nemrég komolyabb vita folyt arról, hogy ezek a járművek hogyan bukkantak fel kicsit később a ma is használt, Mexikói úti telepen, mert hogy állítólag felbukkantak, csak fordított állásban. Vajon átvontatták őket a villamoshálózaton? Vagy tréleren utaztak odáig?

197309715.jpg

Különösen érdekes a kérdés azért, mert egy ma is járó Ganz kocsi is bent állt a csarnokban. Lehetett pár érdekes fuvar innen akkoriban :)

197309880.jpg

És hogy a gumikerekű járművek rajongói se menjenek üres kézzel haza: csuklós Ikarus 630-as a szentendrei HÉV állomás előtt. Lehet, hogy technikailag a 620-as nem volt egy különösebben előremutató konstrukció, de nekem nagyon tetszik!

A régi fényképekért köszönetet szeretnék mondani Noah Caplinnek és Joó Ferencnek. A képek szerzői jogai a készítőt illetik, újraközlésük csak az ő engedélyével lehetséges!

Ha tetszenek a képek, ajánld ezt a bejegyzést ismerőseidnek!

34 komment

Címkék: budapest város vasút villamos utcakép városkép kisföldalatti kulfoldi szemmel Noah Caplin

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr4015546176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hmmmm... Kora reggel 250-es MZ Trophy meg Csuklós 630-as Ikarus... Nem piskóta...
...meg amúgy pont nemrégiben gondolkodtam azon én is, hogy a Fórum és az Atrium Hyatt átadására jól emlékszem, de hogy előtt mi volt, ott, arra ha agyonütnek, akkor sem...

Remek képek, nagyon köszi.
AAAHH!!!! :)
Most csak ennyit, de később visszajövök és végig nézem egy kávé mellett !
Érdekes, de a vezérlőkocsik általában a pesti végén voltak a szerelvénynek.
Ha van behajtási engedélyed, vagy mozgássérültet viszel, és behajthatsz a MÁV-kórház udvarára a Dózsa György útról, akkor kifele a volt MILLFAV remízen és a képen szereplő kapun tudsz kijönni.
@Gabesz9: Én is így tudtam, de nem akartam leírni, hátha én tévedek.
A villamosok.hu-ra mutató linken az új Ganz kocsik az egykori Állatkerti úton (ma Gundel K.u.) virítanak, a a felirat szerint Bagolyvár előtt. Emlékeim szerint az a sín csak évekkel a régi remíz felhagyása után tűnt el, amikor a 72-es troli vonalát arra vitték.
'73; ekkor vált városi autópályává a Rákóczi-Kossuth útvonal, mivel ekkor szedték fel a '72-ben megszüntetett villamospályát, mert akkor az volt a "mainstream" ideológia, hogy a város az autóké, tehát minél több sávot nekik. Talán eljön még az a status quo, hogy ismét a 44-es villinger fog száguldani ezen az útvonalon, legalább a Felszab, párdon; a Ferenciek teréig, középen, a buszokkal közös sávon, míga mostani buszsáv helyett lesz egy kerékpár sáv, asáv többi része pedig egy fákkal, növényekkel felturbózott promenáddá válik,ahová már lehet kiülős teraszt is elhelyezni, sétálva kirakatokat nézni. Felhívom a szíves figyelmet a közvill lámpákra, melyek a "bitang" néven futottak, ugyanis 4 db, egyenként 400W-os HgLi fényforrás (direkt nem izzót írtam, mert ez nem az)volt bennük, tehát lámpánként 1600W teljesítménnyel tolták és zabálták az áramot. Ma ugyanezen oszlopokon 1x400W-os TCL ,azaz nátrium fényforrással világító lámpák találhatóak és a fényárral szerintem nincs gond...
@sako: Állítólag parkocska volt ott, játszótérrel. Gondolom, ha az ember épp nem ott lakott, sose járt arra.
A csuklós busz még ülőkalauzos, hisz hátul szállnak fel rá! :) Igaz, ennél a típusnál amúgy is nehezen tudott volna a sofőr jegyet adni, mert a motor felett ült, az utastér pedig egy üvegfallal volt elválasztva :)
Műemlékvédelem? Szerintem többet pucoltak el az elmúlt harminc évben vasúti építményt, mint az azelőtti harmincban, legalábbis a narratívával arányosan (Vác, Fehérvár, P.erzsébet, Széll Kálmán téri felüljáró, DV épületek, bevakolt Sárvár…).

Szebb Duna-part, meg király témákat fotózott, köszi.
A Nyugati csarnok háromvágányos érkezési oldala eredetileg a vonatgép mielőbbi kiszabadítása okán épült 1877-ben, ahogy írtad is. Ez feltehetően sokáig így is volt, de fotók tanúsága szerint a későbbiekben már a középső vágányt is használták vonatfogadásra. Viszont jól jött a három vágány a Ward Leonard mozdonyokkal közlekedő ingavonatok 1969-es üzembe állítása után, azok a mozdonyok ugyanis olyan gyatra üzemkészséget produkáltak, hogy gyakran kellett a középső vágányt gépkörüljárásra használni. Ahogy változtak az idők és a V42-esek helyét a V43-asook vették át az ingákon, megszűnt a gépek kényszerű körüljáratása, ezzel pedig a háromvágányos kialakítás is fölöslegessé vált. Éppen a fotók készítésének évében, 1973-ban döntöttek a Csarnok IV. vágány felbontásáról, hogy a csarnok közepén széles peront tudjanak építeni. A bontást valószínűleg 1963 november közepén meg is kezdték.
@Bárdos Imre: Köszönöm a kiegészítést! Érdekes lehetett mondjuk cókmokkal-kisgyerekekkel beszambázni a középső vágányon álló vonat mellé.
1966 karácsonyán így használták a Nyugati csarnoki vágányait:
fortepan.hu/?image_id=65469
Amúgy, ha jól számolom, a világ első, villamos motorkocsiüzemre épült metrójának járműveiből több maradt meg külföldön, mint itthon (a gőzmozdony a föld alatt kevésbé menő, a kényszeres metró≠földalatti identitásmantrásoknak pedig: a kelet—nyugati vonalunkat nem metró, hanem földalatti nevű vállalat adta át, az észak—déli vonal fele meg kéregvasút)
Isteni képek! A legfájóbb mégis csak a földalatti felszíni szakaszának megszüntetése. Imádnám ha ma is igy lenne...
@Albu: Ezt hogy érted? Vagy egy Wehmingenben, egy pedig Kennebunkportban. Itthon van a 11-es, ami jár, plusz van egy fa- és egy fémborítású a Deák téren, ráadásként pedig két pót is túlélte a selejtezést. Szerintem elég jók vagyunk.
Mindig nagy érdeklődéssel nézem az általad közölt képeket! Most leginkább az utolsó fogott meg, mert épp a (gumikerekű) vidéki csuklós témával foglalkoztam legutóbb. Ha szeretnél még több ilyet látni, és még nem tetted, nézd meg ezeket:

sony872.blog.hu/2020/03/09/csuklosok_videken2
sony872.blog.hu/2020/03/11/csuklosok_videken3#comment-form
Az Intercontinental már '70-ben megvolt, akkor volt ott az érettségi bankettem.

Elég szomorú, hogy a 2-es villamoson ma is ugyanazok a kocsik járnak, mint 50 éve.

Butaság volt betömni az aluljárót a Ferenciek terén.

A 620-as Ikarusra emlékszem: nagyon nem bírta az emelkedőt, a 29-es járaton felfelé igencsak lassú volt.
@laci_52: A Ferenciek terén az aluljáró azért lett megszüntetve, hogy a Belvárosban megszűnjön az észak-dél irányú tranzitforgalom. Én sem örülök neki, mert ha arrafele van dolgom, pillanatok alatt olyan egérfogóba keveredek a sok egyirányúsítás meg forgalomcsillapító útszűkület miatt, hogy ihaj...

Az Intercontinental körül meg szokott lenni némi félreértés: az eredeti Hotel Duna InterContinental néven nyílt meg 69-ben, ma ez a Hotel Marriott. A volt Fórum Szállót (ami 81-ben nyílt) pedig 97 óta hívják Intercontinental Budapestnek.
Vidéken, Kaposváron mindenképpen megoldották az első ajtózást, a KN rendszerben. A vezető mögött eltolható ablak volt és oda tettek egy "levesesfazék" forma alakú műanyag tetővel és perselybedobó nyílással ellátott alkalmatosságot. Kezdetben 2,- forintossal, később 2db. kétforintossal működött, de lehetett 1 forintosokat i beledobni, csak az egyből leesett nem fogta meg a gátpecek. Volt hogy adtak a vezetők jegyet, később azt hiszem már nem, vagy fordítva. Ez után jöttek az első és második ajtónál felszerelt szovjet később magyar automaták, amik szintén kétforintossal működtek és jegyet is adtak. Ha nem jó irányban és erővel tépte le az ember akkor becsipődött és többet nem adott jegyet, akkor jött a sofőr és buhera!!! Vidéken, de pesten is a csuklósok a pótkocsis buszokat váltották és párhuzamosan közlekedtek a külön, különböző féle Ik. 66-osokkal.
@nyelv-ész: Ha déli irányból érkeztél a Belvárosba, ez az aluljáró volt a legjobb átmenni Budára...
@laci_52: Akartam is írni, 1970 januárjában nyílt meg a vonatkozó újságcikkek szerint:

fovarosi.blog.hu/2020/01/03/budapest_50_1970_hirek
1. Az első képen a Ponton Merci elég menő :)
2. 25. villamos az állatkertbe (hol ment, a Stefánián?) felszínen járó földalatti, na pont az ilyen ,számomra új infókért (is) kedvelem ezt az oldalt :)
@toto92: Az az originál Intercontinental volt továbbra is :)
@Flankerr: "hol ment, a Stefánián?"
Hát tessék ráklikkelni, ott az oldal róla :)
Nátrium Helyett szálló, és mögötte az Apáczai Kispados János utca.
:D
Viszont ez a ligetes híd érdekes, sose láttam még, az eredetét se tudtam, nagyon jó a poszt.
@UV pót: Úhh, az a Nohab ott van a szeren.Már akkor megvoltak?Valahogy későbbről tudtam, ezexerint rosszul.
@geegee: A Nohabok valamikor a 60-as évek elején jöttek. 65-ben már a Szergejeket vette a MÁV, figyelembe véve a szovjet technika felsőbbrendűségét :-)
Ó igen, egyrészt színes képek a bontás alatt lévő felszíni szakaszról, másrészt a Dózsa főműhely udvaráról, amiről eddig még fekete-fehéret se nagyon láttam. Ha van még belőlük, ne tartsd őket vissza!
@Hamster: Valóban, sikerült write-only üzemmódba váltani.

A válogatás egyébként szokás szerint nagyszerű, még sok ilyet :)
@nyelv-ész: Kösz. Én már csak a 70-es évek végétől láttam, kis tök 5-6 éves gyerekként a Balaton körül nyaranta.
:D