Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

október 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Ez megy most

  • Hamster: @haromegesztizennegy: Egyébként én se jutottam volna ide el villamosok nélkül. Nagyon élvezem, hogy ez az utazgatás el... (2020.10.23. 22:19) Toruń
  • Hamster: @haromegesztizennegy: Már hogy melyiket? :) Volt pár. (2020.10.23. 22:17) Toruń
  • haromegesztizennegy: Magamtól valószínűleg sosem jutnék el ide, kimondottan jó, hogy ilyen helyekről is van poszt. A kölni dómosodat semmi ... (2020.10.23. 22:17) Toruń
  • Hamster: @Békássy Csaba: "az F1A motorkocsiknál már nem volt" Nekem csak az 1522-esről és a két szegedi kocsiról lehet tapaszta... (2020.10.23. 01:59) NDK villamosológia: Gothawagenek és Rekók
  • Békássy Csaba: @Hamster: Igen, a középbejáratú kocsiknál volt a tágas peronról lépcsöfok az utastérbe, de az F1A motorkocsiknál már n... (2020.10.22. 18:53) NDK villamosológia: Gothawagenek és Rekók
  • Hamster: @Békássy Csaba: Lehet, hogy a peronjuk alacsonyabb volt, de utána volt egy lépcsőfok az utastérbe, míg a Gothawagenekn... (2020.10.22. 16:16) NDK villamosológia: Gothawagenek és Rekók
  • Békássy Csaba: A padlómagasság tekintetében volt nálunk is előrelépés: a középbejáratú kocsik, valamint az F1A kocsik tudtommal 760mm... (2020.10.22. 14:13) NDK villamosológia: Gothawagenek és Rekók
  • toto92: @haromegesztizennegy: +1, pár képes-videós élménybeszámolóra szvsz jó a blog, de komolyabb témákhoz, nagyobb írásokhoz... (2020.10.22. 11:38) NDK villamosológia: Gothawagenek és Rekók
  • Hamster: @haromegesztizennegy: Én is így gondolom. Ráadásul NAGYON nyűgös a formázás és a belső linkek kezelése a szerkesztőben. (2020.10.21. 23:07) NDK villamosológia: Gothawagenek és Rekók
  • Hamster: @Politikwissenschaftler: A CSS tényleg egy 1024-es dizájn 1280-ra felhúzásának még szélesebbre széthúzása, de szerinte... (2020.10.21. 22:58) NDK villamosológia: Gothawagenek és Rekók
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 1969 (6) 1976 (5) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (8) 424 (12) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (95) autók (83) bach (5) balaton (42) Balt Korthals Altes (7) bardotka (9) basel (7) bbc (8) bécs (45) belgium (11) bengáli (22) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (797) budapesti pillanatok (45) buék (9) busz (85) búvár (14) bytom (6) c50 (10) c64 (16) caf (10) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (46) csak egy videó (269) csehország (58) csehszlovák (37) csörgő (9) cukiság (34) debrecen (25) demó (8) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (33) életmód (6) elveszett (32) emlékek (5) énblog (404) énzene (19) építészet (66) építkezés (22) épület (17) érdekesség (30) erfurt (7) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (5) ezres (10) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (12) felhők (26) felső-szilézia (29) felső szilézia villamos (26) fényvillamos (14) ferihegy (37) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (32) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (65) gibson (10) gitár (36) gmap (19) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (39) gyermekvasút (28) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (6) hampage (330) hamster (5) hangok (5) hangszerek (12) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (34) híd (29) (34) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (35) il 14 (10) innsbruck (5) ipari létesítmények (6) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (14) katowice (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (869) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (44) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (7) közlekedés (355) kritika (71) kulfoldi szemmel (93) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (54) les paul (8) lhbs (25) li-2 (5) linz (10) lipcse (12) li 2 (20) lkk (5) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (11) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (43) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (6) MOD (7) morál (11) morgás (127) mozdonyok (21) mozi (6) mtp (7) muki (12) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (57) nagypolszki (6) németország (316) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (47) nosztalgia (223) nosztalgiabusz (26) nosztalgiavillamos (77) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (16) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (106) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (38) panoráma (108) paródia (5) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (18) popkultúra (120) pozitívum (12) pozsony (44) prága (22) programajánló (27) púpos (18) queen (15) r.i.p. (13) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (22) relax (12) repülés (132) repülőgép (44) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (38) rock (75) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) sg (5) skanzen (5) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szeged (31) szergej (27) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (108) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (212) tapolca (6) társadalom (5) tatra (27) taurus (7) technika (56) technikatörténet (58) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (375) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (68) trolibusz (60) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (90) überzenészek (17) utazás (319) utcakép (182) uv (40) vár (11) várnegyed (8) város (416) városkép (87) városliget (8) vasút (489) vasúti becenév (6) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (781) villamos (706) vlog (7) vonat (8) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (36) youtube (287) zene (195) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Púpossal a Karancs tövébe és vissza

2020.08.24. 07:00 :: Hamster

A 2020-as retró hétvégén a Balaton északi partján találkozhattunk a 224-es pályaszámú Púpossal, mely aztán visszatért otthonába, Hatvanba. De nem ám rozsdásodgatni, hanem dolgozni!

dsc_7628b.JPG

Nincs már túl sok működőképes M40-es: Záhonyban dolgozik három vagy négy, van két modernizáltja a GySEV-nek, van a MÁV Nosztalgiának négy (?), végül pedig megvan Hatvanban a 224-es és a néhány évvel ezelőtti balatoni fürdős vonatok sztárja, a 235-ös. Utóbbi kettő inkább csak egyfajta tartalék, ha épp nincs más; esetleg kisebb tehervonatokkal látható még. Az utóbbi hetekben beugró szerepben tündökölt a típus: nem volt elég bevethető Usgyi (MÁV 6341-es sorozatú motorkocsi), ezért hétköznapokon egy Hatvan - Somoskőújfalu személyvonatpárt Púpos + klasszik Bhv összeállításban adtak ki.

dsc_7663.JPG

Ugyan teljesen lutri volt, hogy aznap nincs-e mégis pont elég Usgyi, KZsocival felkerekedtünk, és szerencsénk volt, bár én jól beparáztattam magam még az odaúton, ugyanis a VonatDroid alkalmazás szerint az egyik hatvani peron mellett ott állt egy orosz motorvonat. És tényleg ott is volt, csak nem az indult Somoskőújfaluba, hanem az általunk favorizált mozdonyos szerelvény:

A Púpos lehet, hogy nem a legerősebb dízelmozdony a világon, de szerintem az egyik legszebb hangú és legszerethetőbb - gyönyörűen dörmögve-fütyülve küzdötte fel magát egyre magasabbra a Zagyva völgyében! Külön érdekesség volt, hogy nemcsak a magyar vasútbarátok érdeklődését keltette fel a régimódi vonat, hanem több angol fotós is velünk utazott. Plusz a sínek mentén is láttunk fotósokat.

dsc_7685.JPG

Egyébként néhány nappal korábban, majd egy nappal később a másik Púpos is felbukkant a 81-es vasútvonalon tehervonattal, bizonyítva, hogy jó az öreg a háznál. Kicsit sajnálom, hogy a mi utazásunkkor nem dolgozott mindkét gép, de így is tökéletes kirándulás volt, jó idővel és szép mozdonnyal!

7 komment

Címkék: énblog közlekedés videó képek vasút púpos

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr5016119272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egy kocsi....
-Ennyire nincs utas? Vagy annyira rossz a menetrend?
@haromegesztizennegy: Ez egy ilyen kora délutáni kirohangálós, hogy a kétórás ütem között is legyen valami annak, aki mondjuk iskolából megy haza, vagy ilyesmi. Viszonylag fura lenne csak azért buszt közlekedtetni helyette, mert ebben a fekvésben nem telik meg sok kocsi.
@haromegesztizennegy: Vannak utasok ezen a vonalon, még ha nyilván nem is egy Bp-Győr a szint. Az Usgyik rendszeresen megtelnek (nyilván időszak függő is a dolog persze), sőt néha van, hogy csatolva közlekedik két Usgyi. Ráadásul a terhelés elég egyenletes a vonalon. Somoskőújfalu és Salgótarján között elég minimális, de Salgótarján és Hatvan között folyamatosan vannak. Tarjánban sokan felszállnak, akik ügyintézni, vásárolni, dolgozni, iskolában stb. voltak, ők a környező városokban falvakban szépen lassan fogynak el, de a helyükre folyamatosan jönnek olyanok, akik ugyanezen okokból Hatvan fele (esetleg tovább Budapestre) utaznak. Ezen felül van egy minimális távolsági közönség, akik Hatvanból Budapestre (ritkábban, Szolnok,Eger, Miskolc fele) utaznak tovább. És persze másik irányba is ugyanez játszódik le fordítva.
@haromegesztizennegy: vasárnap, péntek délután/este koleszosok, egyetemisták is vannak azért.
Talán egyszer ez a vonal is megújul (azt le sem merem írni, hogy villamosítják, mert a SCI-FI műfaját annyira nem kedvelem) és esetleg alacsony padlós Desiro-k , illetve ha lesz áram, akkor Flirtek is járnak majd errefelé, mert mégiscsak Nógrád megye székhelye a vonal egyik állomása...
Lenne a vonalban fejlesztési potenciál, az biztos. A hatvan-fabony átépítés kapcsán emlegetik, hogy a csatlakozó vonalhálózatra is jut majd valami munka, talán végre meg sikerül oldani a vissznyeremény beépítését.
Ma Szergej volt Púpos helyett, a hírek szerint kicsit le is robbant.