Már a múltkor is rácsodálkoztam, hogy mennyire megszoktuk a Nohabok látványát a nyári hónapokban az északi parton. Igaz, hogy az évi egy-két alkalom nem ugyanaz, mint amikor - 2000 előtt - a vonatok nagy részét ők vitték, de valahogy már nem tűnik olyan különlegesnek a felbukkanásuk, hiszen láttunk már nyolcat is egyszerre belőlük a közelmúltban.
Azért persze a Tapolca és Kisapáti közti vasúti átjáró környéke most is megtelt, amikor Nohabos vonat jött, nem nagyon volt lehetőség megfelelő fotóhelyet keresni, örült az ember, ha odafért az árokpartra. És ez nem vicc: több tucat autó és körülbelül háromszor annyi fotós lepte el az aszfaltot, a padkát, no meg a környékbeli fákat! Magyarok, németek, csehek, osztrákok, és egyéb nemzetek vasútmániásai ragadták meg a 2020 egyetlen nagyszabású európai vasúti rendezvénye által biztosított lehetőséget, hogy megcsinálják körülbelül ugyanazt a képet :)
Persze nem mindenütt voltak tömegek, például Pálkövénél egész meghitt hangulat volt. Ez a ficak amúgy is tetszik, ahogy a vasút egy félszigetszerűség szélén haladva kerül ki egy emelkedőt, amin a 71-es út simán átkapaszkodik.
És igen, az előbbi képen a korábban a bajszos Szergej mögött látott vékonycsíkos gyorsvonati szerelvényt húzta a Nohab. Ezen a fotón pedig már Kenesén jár visszafelé tartva. Továbbra is tetszik a vékonycsíkos szerelvény - kár, hogy a hétköznapokban szétdobálják a kocsijait, így nem érvényesülhet az egységes kinézet.
Kicsivel később befutott Kenesére a 19-es Nohab is a 001-es Szergejjel, ami mögött pedig egy villamos fűtőkocsi figyelt. A tiritarka szerelvényképzés nem igazán volt jellemző a vonalra (lerobbant gépek elvontatását leszámítva), de biztos van fotós, akinek pont az ilyen egyedi összeállítások jönnek be :)
Természetesen videóztam is, nem is keveset. Mert bár már nem olyan különleges dolog a "Turcsiorrú" felbukkanása, azért még mindig szeretem a típust :)
Ez megy most