Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

október 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Ez megy most

  • Hamster: @haromegesztizennegy: Egyébként én se jutottam volna ide el villamosok nélkül. Nagyon élvezem, hogy ez az utazgatás el... (2020.10.23. 22:19) Toruń
  • Hamster: @haromegesztizennegy: Már hogy melyiket? :) Volt pár. (2020.10.23. 22:17) Toruń
  • haromegesztizennegy: Magamtól valószínűleg sosem jutnék el ide, kimondottan jó, hogy ilyen helyekről is van poszt. A kölni dómosodat semmi ... (2020.10.23. 22:17) Toruń
  • Hamster: @Békássy Csaba: "az F1A motorkocsiknál már nem volt" Nekem csak az 1522-esről és a két szegedi kocsiról lehet tapaszta... (2020.10.23. 01:59) NDK villamosológia: Gothawagenek és Rekók
  • Békássy Csaba: @Hamster: Igen, a középbejáratú kocsiknál volt a tágas peronról lépcsöfok az utastérbe, de az F1A motorkocsiknál már n... (2020.10.22. 18:53) NDK villamosológia: Gothawagenek és Rekók
  • Hamster: @Békássy Csaba: Lehet, hogy a peronjuk alacsonyabb volt, de utána volt egy lépcsőfok az utastérbe, míg a Gothawagenekn... (2020.10.22. 16:16) NDK villamosológia: Gothawagenek és Rekók
  • Békássy Csaba: A padlómagasság tekintetében volt nálunk is előrelépés: a középbejáratú kocsik, valamint az F1A kocsik tudtommal 760mm... (2020.10.22. 14:13) NDK villamosológia: Gothawagenek és Rekók
  • toto92: @haromegesztizennegy: +1, pár képes-videós élménybeszámolóra szvsz jó a blog, de komolyabb témákhoz, nagyobb írásokhoz... (2020.10.22. 11:38) NDK villamosológia: Gothawagenek és Rekók
  • Hamster: @haromegesztizennegy: Én is így gondolom. Ráadásul NAGYON nyűgös a formázás és a belső linkek kezelése a szerkesztőben. (2020.10.21. 23:07) NDK villamosológia: Gothawagenek és Rekók
  • Hamster: @Politikwissenschaftler: A CSS tényleg egy 1024-es dizájn 1280-ra felhúzásának még szélesebbre széthúzása, de szerinte... (2020.10.21. 22:58) NDK villamosológia: Gothawagenek és Rekók
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  4. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  5. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  8. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  9. Egyessel Etele feleTöbb mint négy év után ismét "első villamoshoz" gyülekezhettünk Közepesen-Dél-Budán: először gördült végig tuja az 1-es hosszabbításán a Fehérvári úttól az Etele térig. Kezdjük a rövid képes...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 1233 (6) 125év (7) 1969 (6) 1976 (5) 2624 (13) 2806 (7) 41-es (8) 424 (12) abszurd (26) Ab van Donselaar (41) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (95) autók (83) bach (5) balaton (42) Balt Korthals Altes (7) bardotka (9) basel (7) bbc (8) bécs (45) belgium (11) bengáli (22) berlin (160) berlini fal (20) bkv (47) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (14) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (797) budapesti pillanatok (45) buék (9) busz (85) búvár (14) bytom (6) c50 (10) c64 (16) caf (10) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (17) csak egy kép (46) csak egy videó (269) csehország (58) csehszlovák (37) csörgő (9) cukiság (34) debrecen (25) demó (8) design (5) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (10) doctor who (42) drezda (7) duna (31) életkép (22) életképek (33) életmód (6) elveszett (32) emlékek (5) énblog (404) énzene (19) építészet (66) építkezés (22) épület (17) érdekesség (30) erfurt (7) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (5) ezres (10) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (12) felhők (26) felső-szilézia (29) felső szilézia villamos (26) fényvillamos (14) ferihegy (37) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (10) fortepan (5) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (32) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (65) gibson (10) gitár (36) gmap (19) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (39) gyermekvasút (28) haditechnika (14) hajó (42) hajtóművek-motorok (6) hampage (330) hamster (5) hangok (5) hangszerek (12) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (5) helikopter (11) hév (34) híd (29) (34) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (7) humor (117) idegenforgalom (21) ikarus (35) il 14 (10) innsbruck (5) ipari létesítmények (6) írás (15) it (9) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (9) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (14) katowice (7) kazetta (6) kecskemét 2010 (6) kelenföld (5) kelet-berlin (5) kép (6) képek (869) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (44) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (7) közlekedés (355) kritika (71) kulfoldi szemmel (93) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (7) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (54) les paul (8) lhbs (25) li-2 (5) linz (10) lipcse (12) li 2 (20) lkk (5) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (11) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (43) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (6) MOD (7) morál (11) morgás (127) mozdonyok (21) mozi (6) mtp (7) muki (12) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (57) nagypolszki (6) németország (316) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (47) nosztalgia (223) nosztalgiabusz (26) nosztalgiavillamos (77) nürnberg (20) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (16) nyugat-berlin (6) NZA (8) olaszország (26) oldtimer (106) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (6) pályahiba (6) pályaudvar (38) panoráma (108) paródia (5) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (18) popkultúra (120) pozitívum (12) pozsony (44) prága (22) programajánló (27) púpos (18) queen (15) r.i.p. (13) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (22) relax (12) repülés (132) repülőgép (44) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (38) rock (75) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) sg (5) skanzen (5) skoda (8) sky channel (5) SNL (15) sorozatok (15) soundcloud (12) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szeged (31) szergej (27) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (108) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (212) tapolca (6) társadalom (5) tatra (27) taurus (7) technika (56) technikatörténet (58) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) tömegközlekedés (375) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (68) trolibusz (60) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (90) überzenészek (17) utazás (319) utcakép (182) uv (40) vár (11) várnegyed (8) város (416) városkép (87) városliget (8) vasút (489) vasúti becenév (6) vélemény (13) vicinális (13) vidám park (5) videó (781) villamos (706) vlog (7) vonat (8) wachau (5) woltersdorf (5) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (36) youtube (287) zene (195) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

És akkor hirtelen: egy kis Innsbruck!

2020.10.13. 07:00 :: Hamster

Újabban eléggé ráálltam a cseh, szlovák és lengyel témákra, úgyhogy most teszünk egy kis kitérőt Innsbruckba, csak hogy valami mást is lássunk :)

img_4256.JPG

2006 januárjában egy egyhetes svájci túráról hazafele jövet álltunk meg Tirol fővárosában, mert az jó dolog (meg mert rég jártunk a kedvenc éttermünkben az aranytetős ház szomszédságában:). Itt éppen a főpályaudvar előtti Südtiroler Platzon látunk egy indulásra váró 3-as villamost.

img_4260.JPG

A város villamoshálózata a 2000-es évek első felétől kezdve nagy változásokon ment át: vonalakat hosszabbítottak meg, síneket raktak le itt és szedtek fel ott, ráadásul a képeken látható szép régi tuják is eltűntek. Konkrétan például a fent látható helyen ma már nem járnak villamosok! Mindezen felül ekkor már nem jártak trolibuszok se Innsbruckban.

img_4267-5.JPG

Az időjárás nem volt kegyes hozzánk. Már úgy értem, hogy nem havazott, pedig annak örültem volna, ehelyett valami lucskos izé hullott, ami befolyt az ember cipőjébe, és megtapadt a fényképezőgép lencséjén. A kép a Marktgrabenen készült, és a világ talán legszebb villamosvonalának, a Stubaitalbahnnak egy kocsiját láthatjuk rajta. Érdemes megnézni a falaknak támasztott piros-fehér léceket is: mivel a tetőről lehulló jég és hó által okozott balesetekért a ház tulaja felelősségre lenne vonható, ezekkel a lécekkel veszik el az emberek kedvét attól, hogy túl közel menjenek a házhoz. Nem vicc!

img_4282.JPG

Télen Innsbruckban ébredni a világ egyik legszebb dolga: a nap fénye elég későn éri el a meredek falú völgy alján fekvő várost, viszont amikor elkezdődik a folyamat, a hóval fedett hegycsúcsok arany színben tündökölnek! Aztán ahogy a fény egyre lejjebb kúszik, vakítóan fehér hegyoldalak ragyognak fel ott, ahol Budapesten már csak a felhők vannak. A háttérben fent itt is ilyen hegyek lennének láthatók, de épp elment a nap, az emiatti hosszabb exponálástól viszont kiégtek...

img_4303.JPG

Talán a laikusok is észrevették, hogy a képeken egymásra hasonlító, de azért nem teljesen egyforma villamosokat láthatunk. Ezek 2006-ban három kategóriába tartoztak: a dupla fényszórós kocsik eredeti DÜWAG gyártmányok voltak, melyeket használtan vásároltak Bielefeldből (volt belőlük szimpla- és duplacsuklós is).

img_4305.JPG

A szimpla kerek fényszórós járgányok ezzel ellentétben a DÜWAG licensze alapján az osztrák Lohnernél készültek. Ezek azon ritka járművek közé tartoztak, melyek eredetileg is Innsbruck számára épültek, ugyanis itt a bielefeldi DÜWAG-ok előtt is előszeretettel használtak "second hand" villamosokat Baseltől, Zürichtől, és más külföldi üzemektől átvéve. Egyébként ha az előbb "elveszés" előtt álló sínekkel találkoztunk, akkor itt az ellenkezőjére láthatunk példát: ebben az utcában ma már két vágány fut!

img_4308.JPG

A harmadik villamosfajta megint eredeti DÜWAG volt, de nem akárhogy: az elejük és végük a németországi Hagenből vásárolt villamosokból jött, a középső rész viszont eredetileg bielefeldi kocsikhoz tartozott - a hattengelyesből így nyolctengelyest csináltak. Erre azért volt szükség, mert a bielefeldi nyolctengelyesek - a középrészek donorjai - egyirányúak voltak, a Stubaitalbahnon viszont kétirányú kocsikra volt szükség.

img_4353.JPG

Ma már csak alacsonypadlósok járnak Innsbruckban, beleértve a Stubaitalbahnt is, úgyhogy ez a fotó egy már elmúlt időszakot örökített meg Azért egyszer majd vissza kellene ide jönnöm, mert ez a vonal még modern villamossal is nagy élmény lehet :)

4 komment

Címkék: utazás ausztria képek tömegközlekedés villamos innsbruck düwag

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr6616233998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1983-ban (ha jól emlékszem), 13 évesen kb. két hetet töltöttem a nagynénémnél Innsbruckban. Vittek mindenfelé, például a sísánchoz, meg az Olimpiabrückéhez is - úgy emlékszem, itt volt az, hogy épp nagy csinnadrattával ünnepeltek valamit. Egy aranyos kis régimódi vonat érkezett egy kis régimódi állomás-szerűségre, volt ott rezesbanda, tiroli nadrág, sör - annyit értettem meg az angol magyarázatból, hogy valami hegyivasút aznap közlekedett utoljára.
Pár nap múlva, egy kétnapos hegyi túra végén a hegyek között felszálltunk egy VILLAMOSRA, s a vendéglátóim elmondták, hogy most már ez közlekedik a minap látott aranyos kisvasút helyett. A viszonylattáblán STB állt, s a villamos a belvárosig vitt minket... Egyébként elég szörnyű út volt, szellőzés zéró, de legalább tömött volt a jármű és kényelmetlen.
Fényképeztem is talán két tekercsnyit, meg naplót is írtam. Persze a képek nincsenek meg, s a naplót is évekkel ezelőtt láttam utoljára...
@patayp: Hú, a váltóáramú Stubaitalbahn az ezeréves kocsikkal marha jó lehetett!
@Hamster: Közben utánanéztem, képet is találtam, ő volt az. És a dátum is stimmel, 1983. június 23.
hu.wikipedia.org/wiki/Stubaitalbahn#/media/F%C3%A1jl:Stubaitalbahn_letzter_Wechselstromzug.jpg
Azóta nagyon megváltozott arrafelé kb minden, az összes kocsi kétirányú alacsonypadlós, az igls-i hurok megszűnt. Plusz egy emberiségellenes bűncselekmény: a fedélzeti megállóbemondás, kegyetlenül igénytelen módon, a google fordító és felolvasó hangszintetizátorával van megoldva!!!