A filmes időkben egyértelműen nem fotóztam trolibuszokat, és még a digitális gép megvétele után is spóroltam velük, hiszen többnapos túráknak kellett egyetlen 340 megás microdrive-ra ráférni - nem lehetett akármire akármennyit lőni. Innsbruckba viszont a jelek szerint körülbelül akkor juthattam el először, amikor vettem egy 512 megás solid-state CF kártyát, mert nem hogy nullánál, de még kettőnél is több csáposbuszt fotóztam :)
A képen látható jármű Innsbruck második troliüzemének első generációs járműve. Második troliüzem, mert az 1988-tól 2007-ig tartó időszakban közlekedett (konkrétan 2006-ig), nem az elsőben, ami 1944-től 1974-ig tartott. Ez a "megépítem, megszüntetem, újraépítem, majd megszüntetem azt is" csiki-csuki egyébként elég jellemző az innsbrucki tömegközlekedésre. Valami eszméletlen mennyiségű pénzből gazdálkodnak, és nem merném azt mondani, hogy takarékosan: új vonalakat terveznek, síneket fektetnek hozzá, majd nem használják őket, másutt jó állapotú síneket garantáltan újrafelhasználhatatlanul távolítanak el, föld alól induló "dizájner" siklót építenek a belvárosból, a meglehetősen lenyűgöző, műemlék jellegű régi szakaszt meg csak úgy ott hagyják, vagy éppen alpesi hegyoldalakon fekvő falvakon át alacsonypadlós tujákat közlekedtetnek. Egyébként utóbbiakból annyit rendeltek, hogy egy részüket évekre oda tudják adni más üzemeknek, mert otthon még nem tudják hol járatni őket. Remélem, nem sértem meg őket, de szerintem a "szórják a pénzt, mert van" megfogalmazás közelebb jár a valósághoz. Persze a végeredmény látványos és klassz, ráadásul ők meg is engedhetik maguknak a költekezést, de innen nézve elég nagyvonalúnak tűnik, amit csinálnak :)
Még egy kép 2003 júliusából, egy közös busz+troli+villamos megállóból. Ez már második generációs jármű, ami gyakorlatilag megegyezik a nemrég Budapestre került német trolikkal. És ennek már újabb (fehér alapon fekete) rendszáma van.
Ez pedig egy évekkel későbbi fotó, hóban, ahogy kell. Megint a régebbi típus, megint régi rendszámmal...
... ez pedig egy újabb kocsi, újabb rendszámmal. Az üzem megszüntetése után a járművek Vologdába, Brassóba s Szófiába kerültek. A felsővezeték pedig néhány helyen még mindig fent van. Nem megy sehova magától - újabb irigylésre méltó dolog...
Ez megy most