Itt a múltkori videó folytatása, hátha valakinek még nem dobta fel a youtube :) Érdemes az utca forgatagát is nézni: a kocsikat, az emberek öltözködését, vagy éppen a légkalapács kompresszorát, ami itt az indexképre is belóg balról, és amit gyerekként nagyon szerettem, nem tudom pontosan, hogy miért...
Budapesti villamosok 1989-ből, második rész
2020.12.14. 07:00 :: Hamster
16 komment
Címkék: budapest youtube 1989 város tömegközlekedés villamos utcakép nyolcvanas évek csak egy videó
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ez nem a kései Kádár-rendszer slampossága volt, mert a 90-es években ugyanilyen volt a városkép, csak az autók kezdtek lassan kicserélődni.
Budapest nagyon sok időt elvesztett. Prágát már a nyolcvanas évek második felében elkezdték rendbehozni, itt meg pár éve jöttek rá, hogy a világ egyik legszebb városi panorámájának közepére talán nem kellene egy összedőlés alatt álló Várbazár, az Országház elé meg egy felszíni parkoló. Most már mintha a normális házak is elindultak volna jó irányba, például az Erzsébet híd melletti Zepter-neonreklámos tömbnek is nekiláttak, a Ferenciek tere meg már gyakorlatilag készen van. Sokat segítene, ha a következő lépés a Deák téri Anker-borzalom rendbehozása lenne. Borzasztó egy katyvasz az a ház, de ha rendben lenne, valószínűleg nem zavarna annyira. Aztán jöhet a Városháza hátsó fertálya, majd a Blaha. Sose lesz vége, de egyszer el kell kezdeni.
Mellesleg Lengyelország is hamar kilábalt a szénporos szürkeségből. Krakkóban 86-ban alig láttam mást, mint a szürke és fekete kosz 555 árnyalatát, a 90-es évek végére meg mintha tegnap épült volna...
:D
Vagy valami kint élő magyar hazalátogatott egy kamerával?Azt még talán elhinném.
...valószínűleg nem volt egy Demszkyjük.
...de most megint jön a konzerválás a változtatás-tilalmas Karácsonnyal.
Egyébként köszönöm a felvételt, mert akkoriban - főleg a kőbányai részek, a Népszínházas, de a Móricz, Szabadság is mindennapi életem részei voltak, de különösen a Kápolna teres (Budapest közepe!;), mert ott laktam előtte 10 évig, és szokatlan volt a képen, hogy jár a 36-os. (Tán pont akkor indították újra, előtte a Bengáliak kivonásával bő 10 évvel azelőtt zárták le.)
Egy helyitől hangzott el a válasz, hogy miért van Prága látszólag jobban "egyben" mint más városok:
"prágát mindig olyan gyorsan és könnynen foglalták el, hogy soha nem volt szükség egy pisztolylövésre sem."
-Hát ennyi.
Egyszerűen nem tombolt a "múltat végképp" eltörölni komcsi hozzáállás, de leginkább nem bombázták a várost a földig, hogy aztán okádék szocreál épületekkel pótolják a régit.
Nem, nem volt minden érték ami 1915 előtt épült.
De egységes arculatot adott a városnak a háborúig elkészült összes épület. Jó részüket kiválóan, ízlésesen felújították/korszerűsítették egy párhuzamos dimenzióban és midnenki örömére szógálnak'...
(demszki p@tkány regnálását egyszer történelemkönyvekben fogják oktatni az elrettentő példáknál felsorolva...)
Hát tény, hogy nagyon egyoldalú az autópark! :) Viszont szerintem az utak állapota átlagban jobb volt, mint manapság. Nyilván itt nem a kockaköves borzadályokra gondolok. (Thököly út, Bartók Béla út, stb.) Ill. ami nekem még szembetűnő, hogy mennyivel jobban figyeltek a sávok felfestésére. Nem volt annyi kopott, vagy hiányos felfestés. Emlékszem is, hogy gyerekkoromban minden buszmegállóban, főleg ami nem öblös kialakítású volt, ott volt pl. sárga felfestés, amit manapság már mutatóban se nagyon látni.
|\/\/\/\/|
Az utak állapota vacak volt akkor is; ugye a Bartók nem épp félreeső hely volt, főútvonal, mégis kockakő volt. Meg még egy rakat másik főútvonal is. Ugyan kevesebb személygépjármű volt, de teherautóból annál több. Például Lágymányosi és M0 híd híján a fél európai teherforgalom a Bocskain és a Petőfi hídon át ment, és egyébként is mindenfelé kolbászoltak. A felfestések viszont tényleg kritikán aluliak az elmúlt 20-25 évben. Régen volt egy olyan trükk, hogy a sávelválasztások és zebrák nem festve voltak, hanem anyagában színezett részek, tehát valami fényvisszaverővel kevert aszfalt vagy fehér kockakő. Azok tényleg nem koptak le két hét alatt.
Ez megy most