Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

  • Hamster: @Fradista Utazó: "egy zödre festett ezres" Csak egy vicces részlet: az első acélvázasított M.V-öst a Füzesi először sá... (2024.03.16. 21:41) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @nyelv-ész: Ez nem baj vagy nem baj kérdése, hanem tény, legalábbis a jelenlegi adottságokkal. Csúcsban az SZTK Rendez... (2024.03.16. 21:36) A villamosok zöld rokonai
  • Fradista Utazó: @Hamster: Új felszíni vasutat ma már praktice sehol nem tudsz építeni lakóházak közt. A XIX. században ez még ment, me... (2024.03.16. 21:21) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @nyelv-ész: Nehogy azt hidd, hogy Törökbálinttól a kocsiszínig százzal mentek, és csak onnantól csoszogtak. Nézz rá a ... (2024.03.16. 21:06) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @Fradista Utazó: Gyanítom, hogy ezek a vasutak azok, amik külföldön már az első világháború környékén (kivételként lás... (2024.03.16. 21:00) A villamosok zöld rokonai
  • nyelv-ész: @Fradista Utazó: Nem a külső vonallal volt a baj, hanem hogy a városhatárnál elkezdődött a vánszorgás az alacsonyabb f... (2024.03.16. 20:57) A villamosok zöld rokonai
  • nyelv-ész: @Hamster: Ez komoly? Most tényleg az a baj, hogy a budai fonódó ki van használva? Ha kongana az ürességtől, akkor megi... (2024.03.16. 20:54) A villamosok zöld rokonai
  • Fradista Utazó: @Hamster: A békási vonal amúgy is kiemelkedik, melléje épült több lakótelep, főleg persze Békásmegyer, de Kaszásdűlő i... (2024.03.16. 20:30) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @Fradista Utazó: Biza, irtózatosan fura dolgok voltak időnként, pl. a szentendrei HÉV csak Filatorigátig jött be, pár ... (2024.03.16. 18:53) A villamosok zöld rokonai
  • Hamster: @nyelv-ész: " a Keleti után feljön a felszínre, és villamosként megy ki Újpalotára" 80 méteres vonatok mennének a Thök... (2024.03.16. 18:32) A villamosok zöld rokonai
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (929) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (34) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (412) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (45) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1017) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (7) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (69) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (482) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (519) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (841) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Budapesti villamosok 1989-ből, második rész

2020.12.14. 07:00 :: Hamster

Itt a múltkori videó folytatása, hátha valakinek még nem dobta fel a youtube :) Érdemes az utca forgatagát is nézni: a kocsikat, az emberek öltözködését, vagy éppen a légkalapács kompresszorát, ami itt az indexképre is belóg balról, és amit gyerekként nagyon szerettem, nem tudom pontosan, hogy miért...

16 komment

Címkék: budapest youtube 1989 város tömegközlekedés villamos utcakép nyolcvanas évek csak egy videó

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr1616325888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Azok a régi szép idők... Minden rajta van a filmen, ami miatt rühelltem akkoriban bejárni a fővárosba. A külvárosok lepusztultsága, a mérhetetlen kosz, az utak, járművek lelakottsága... bónusz track: a VHS kamera ótvar képminősége, amin sokszor a villamos viszonylatszáma sem olvasható...
Ez nem a kései Kádár-rendszer slampossága volt, mert a 90-es években ugyanilyen volt a városkép, csak az autók kezdtek lassan kicserélődni.
@nyelv-ész: "a 90-es években ugyanilyen volt a városkép"
Budapest nagyon sok időt elvesztett. Prágát már a nyolcvanas évek második felében elkezdték rendbehozni, itt meg pár éve jöttek rá, hogy a világ egyik legszebb városi panorámájának közepére talán nem kellene egy összedőlés alatt álló Várbazár, az Országház elé meg egy felszíni parkoló. Most már mintha a normális házak is elindultak volna jó irányba, például az Erzsébet híd melletti Zepter-neonreklámos tömbnek is nekiláttak, a Ferenciek tere meg már gyakorlatilag készen van. Sokat segítene, ha a következő lépés a Deák téri Anker-borzalom rendbehozása lenne. Borzasztó egy katyvasz az a ház, de ha rendben lenne, valószínűleg nem zavarna annyira. Aztán jöhet a Városháza hátsó fertálya, majd a Blaha. Sose lesz vége, de egyszer el kell kezdeni.
@Hamster: Igen, Prága frekventáltabb részei a 90-es évek közepére úgy ki lettek rittyentve, mint egy Patyomkin-falu :-) Dőlt is a lóvé a turisták zsebéből...
Mellesleg Lengyelország is hamar kilábalt a szénporos szürkeségből. Krakkóban 86-ban alig láttam mást, mint a szürke és fekete kosz 555 árnyalatát, a 90-es évek végére meg mintha tegnap épült volna...
@nyelv-ész: Tényleg érdekelne, hogy ezek hogy tudtak ilyenek lenni, hiszen nem volt több pénzük, vagy nem Prága esetében legalábbis nem sokkal. Az ottani főpolgár nem testvérvárosokba utazgatott a kátyúk betömése helyett, vagy mi? A cseh és lengyel falvak nem néznek ki sokkal különbül a mieinknél, szóval nem lehet azt mondani, hogy Pest azért ilyen, mert a vidéknek kellett a pénz... Urbánusabb Cseh- és Lengyelország, mert több nagyobb városuk van?
@Hamster: Gondolom, nem volt Világkiállítás, meg négyesmetró, meg a többi pénztemető, hanem el lehetett olyan csacskaságokra szórni a pénzt, mint például az élhető környezet megteremtése :-)
@nyelv-ész: Mivel ifjúkoromat végigkísérte a világkiállítás lebegtetése (Lágymányoson, a Duna-parti rendező helyén, és talán Óbudán a hegyoldalon, ahol ma az Europark van), az összes takaréklángelmés ötlettel (pl. óriási hal alakú kilátó, mert csak), a talán az orosz államadósság terhére megépítendő négyes metróval, a nagysebességű Bécs-Budapest vasúttal, néha elgondolkozom, hogy meg tudtuk volna rendezni, vagy csak újabb államadósságot vettünk volna a nyakunkba? Lehetséges, hogy még úgy is megérte volna? De végül csak tervek voltak, államtitkárok, a pénz ment, eredmény meg nem volt.
Érdekes videó és sok szempontból dokuentum értékű.

@nyelv-ész: @Hamster:
Csak egyet tudok érteni.
Ne már, azért ezt már q nehéz elhinni, hogy Merboune-ből idejön valaki, hogy villamosmeleg (villamosratyi, stb...) videókat forgasson és mindezt a legádázabb szocialista-kapitalista időszak váltásakor...
:D
Vagy valami kint élő magyar hazalátogatott egy kamerával?Azt még talán elhinném.
@geegee: Vagy a neje volt magyar származású, és azért jöttek Pestre. A jutyúbról is kiderül, hogy a fickó akkoriban villamosvezető volt Melbourne-ben. Így érthető, hogy érdeklődött a téma iránt.
@nyelv-ész: Prágában voltam augusztusban a párommal.Hát eszméletlen gyönyörű! Bár a folyó víze szerintem rondább mint a mi Dunánk. A villamos közlekedtetés pedig példaértékű! Az összképet csak a vasútállomás környékén tobzodó hajléktalan és drogos tömeg rontotta.Bár a Blaha is elég ramaty. Remélem a felújítással eltűnik az a sok mocsok emberutánzat.
@Hamster: "Tényleg érdekelne, hogy ezek hogy tudtak ilyenek lenni"
...valószínűleg nem volt egy Demszkyjük.
...de most megint jön a konzerválás a változtatás-tilalmas Karácsonnyal.

Egyébként köszönöm a felvételt, mert akkoriban - főleg a kőbányai részek, a Népszínházas, de a Móricz, Szabadság is mindennapi életem részei voltak, de különösen a Kápolna teres (Budapest közepe!;), mert ott laktam előtte 10 évig, és szokatlan volt a képen, hogy jár a 36-os. (Tán pont akkor indították újra, előtte a Bengáliak kivonásával bő 10 évvel azelőtt zárták le.)
3 éve jártam először Prágában de nem vágyom vissza.
Egy helyitől hangzott el a válasz, hogy miért van Prága látszólag jobban "egyben" mint más városok:
"prágát mindig olyan gyorsan és könnynen foglalták el, hogy soha nem volt szükség egy pisztolylövésre sem."

-Hát ennyi.
Egyszerűen nem tombolt a "múltat végképp" eltörölni komcsi hozzáállás, de leginkább nem bombázták a várost a földig, hogy aztán okádék szocreál épületekkel pótolják a régit.
Nem, nem volt minden érték ami 1915 előtt épült.
De egységes arculatot adott a városnak a háborúig elkészült összes épület. Jó részüket kiválóan, ízlésesen felújították/korszerűsítették egy párhuzamos dimenzióban és midnenki örömére szógálnak'...

(demszki p@tkány regnálását egyszer történelemkönyvekben fogják oktatni az elrettentő példáknál felsorolva...)
@haromegesztizennegy: Demszky idején épült két Duna-híd (Lágymányosi, Megyeri), felújītottak még kettőt (Szabadság, Margit), épült egy új egy metró (4-es), felújítottak egy másikat (2-es) - ehhez képest Tarlós fő eredménye a Moszkva tér átnevezése meg a buszsáv eltörlése a munkábajárós útvonalán...
@NAR: Tarlós nagyon sokmindent megcsinált, és Demszky is. Rengeteget fejlődött Budapest. Prága ma már semmi extra. KariGeritől egyelőre értelmetlen döntéseken kívül semmit nem látni. De ennek megbeszélése nem ide tartozik. A film nagyon jó. Békés idők voltak.
Ami mindig szemet szúr, de sosem kérdeztem rá és az okát se tudom, hogy a 90-es évek előtt a villamosajtók gumikérdereit miért fújták le, vagy legalábbis színezték? Fehér színűek és nem feketék. Vajon ennek volt valami oka, vagy csak ennyire slendriánul fényeztek, hogy nem maszkolták ki? Szerintem kicsit bután néz ki, de tény, hogy illik a régi BKV logós matricákhoz... :)

Hát tény, hogy nagyon egyoldalú az autópark! :) Viszont szerintem az utak állapota átlagban jobb volt, mint manapság. Nyilván itt nem a kockaköves borzadályokra gondolok. (Thököly út, Bartók Béla út, stb.) Ill. ami nekem még szembetűnő, hogy mennyivel jobban figyeltek a sávok felfestésére. Nem volt annyi kopott, vagy hiányos felfestés. Emlékszem is, hogy gyerekkoromban minden buszmegállóban, főleg ami nem öblös kialakítású volt, ott volt pl. sárga felfestés, amit manapság már mutatóban se nagyon látni.

|\/\/\/\/|
@Klown: Szerintem csak kósza szokás volt a főműhelyben a kéder lefestése. Lehet, hogy egyszer valaki lefestette, és akkor utána egy ideig más is úgy csinálta :) És szerintem is irtó bután nézett ki, egyszerűen gagyi látvány volt.

Az utak állapota vacak volt akkor is; ugye a Bartók nem épp félreeső hely volt, főútvonal, mégis kockakő volt. Meg még egy rakat másik főútvonal is. Ugyan kevesebb személygépjármű volt, de teherautóból annál több. Például Lágymányosi és M0 híd híján a fél európai teherforgalom a Bocskain és a Petőfi hídon át ment, és egyébként is mindenfelé kolbászoltak. A felfestések viszont tényleg kritikán aluliak az elmúlt 20-25 évben. Régen volt egy olyan trükk, hogy a sávelválasztások és zebrák nem festve voltak, hanem anyagában színezett részek, tehát valami fényvisszaverővel kevert aszfalt vagy fehér kockakő. Azok tényleg nem koptak le két hét alatt.
süti beállítások módosítása