És még mindig nem fogytam ki a bélyeg méretű, ráadásul hang nélküli videók felkonvertálásával készült filmecskékből! A színes pixelkavargásba tett első mai kiruccanásunk az újbudai SZTK rendelőintézet előtti "rendezőpályaudvarra" vezet, pontosabban annak 2002-es állapotába:
A Bartók Béla út felújítása miatt 2002 nyarán és kora őszén a 41-es, a 47-es, illetve a 18-as fordult ezen az elég furcsa elrendezésű ideiglenes végállomáson. Ahogy látható, normális utastájékoztatás nem volt, úgyhogy a várakozó utasok mindig oda futottak, ahova látták, hogy a következő villamos begurul. Ha meg lemaradtak, kicsit kilépve még utol tudták érni a szerelvényt az első rendes megállóban, a Bocskai sarkán. Most pedig ruccanjunk ki külföldre:
Az osztrák fővárosban a régi járművek fokozatos eltűnése ellenére nem voltak olyan hatalmas változások, mint nálunk, de például a bádeni HÉV (alias Wiener Lokalbahnen) wolfganggassei remizét becsukták azóta. Ez a hely azért volt érdekes a magamfajta közlekedésbarátnak, mert itt a 2000-es évek elején még utasokkal együtt csatoltak össze és szét szerelvényeket: a Baden felől jövő dupla szerelvénynek csak az egyik kocsija ment tovább az Operához, a kifelé tartó szóló szerelvények pedig kaptak egy plusz kocsit. Mindez csak pillanatokig tartott, mivel a járművek automata csatlással rendelkeztek, melyek a jelek szerint jobban bírták a csatolgatást, mint a budapesti Tatrák a nyolcvanas évek elején...
Ez megy most