Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A városligeti vásárváros

2022.12.06. 07:00 :: Hamster

Az valószínűleg mindenkinek megvan, hogy a Városliget volt az 1896-os millenniumi ünnepségek részeként megrendezett Ezredéves Országos Kiállítás helyszíne. Ez azonban nem az első kiállítás volt itt; a korábbiak többek közt olyan tárgyi emlékeket hagytak ránk, mint az Olof Palme-ház vagy az Iparcsarnok (mellyel még fogunk találkozni a bejegyzés során). Az 1896-os rendezvény szintén örökül hagyott nekünk pár ma is látható épületet, például a Műjégpályáét, a Kós Károly sétány hídját, a Vajdahunyad-vár koncepcióját (a ma látható épületcsoport néhány évvel később, már nem ideiglenes jelleggel épült), vagy éppen a Közlekedési Múzeum eredeti központi épületét. Finoman szólva sem volt üres akkoriban a "Lizsé"!

Rögtön az elején azt szeretném kérni, hogy senki se kezdjen a kommentekben politizálni. Ez a bejegyzés egy rácsodálkozós emlékezés, melynek nem célja a jelennel foglalkozni, sem azzal, hogy ki szerint mit kellene csinálni a Városligettel.

fortepan_59978.jpg

Ez a vásárváros funkció nem múlt el a millenniummal, sőt, egészen az 1970-es évek elejéig megmaradt. Mai ésszel szinte felfoghatatlan, hogy a fentebbi fotó a Napozórét helyén készült! A Groupama-székházon kívül már semmi sem áll a rajta látható épületekből!

fortepan_50391.jpg

Nevezett irodaház itt is látható a háttérben, az előtér hangulata és építészeti stílisa pedig nem nagyon különbözik attól, amit gyerekkoromban a kőbányai vásárvárosban láttam. Érdekes módon a vásárok odaköltözése után nem minden tűnt el innen: itt-ott megmaradt egy-egy csarnok vagy éppen egy büfé - valamint a képből felül kilógó világítótorony, amire még bőven emlékszem. Ma már persze rég nincs meg az se - de félreértés ne essék, nem hiányzik :)

fortepan_143866.jpg

Az érthetőség kedvéért itt egy 1966-os kép, ami az ellenkező irányból néz visszafele, talán pont a már kétszer is említett irodaházból fotózva. Jól felismerhetők rajta az imént látott építmények. És hogy mi az a nagy tömb az előtérben? Hát az, amit később Petőfi Csarnok néven frekventáltam, hol a benne működő repülési múzeum, hol pedig koncertek miatt! De nem ez volt az első épület ezen a helyen:

Az Iparcsarnok 1885-benKészítette: Editors: Dobrowksy és Franke 1885 - http://helyiturista.blogspot.com/2010/03/idoutazo-varosliget-1885.html, Közkincs, Hivatkozás

Ez a csarnok ugyanis az 1885-ben az Országos Általános Kiállításhoz épült vasszerkezetes, de palota kinézetű Iparcsarnok romjain állt. Az épület a II. világháború végére gyakorlatilag megsemmisült, ezért egy egyszerűbbet építettek az alapjaira a szocialista nehézipar propagandája számára. A vásárok Kőbányára költözése után bútorraktár lett belőle, míg a nyolcvanas évek közepén valaki ki nem találta, hogy átvehetné a Várbazárban szó szerint szétesőfélben működő Ifjúsági Park funkcióját.

fortepan_190155.jpg

Ezen a képen a gömb alakú valami mögött látható, hogy hogyan nézett ki ez a kohó- és gépipari csarnok. Egyébként nem ismerős a gömb? Aki válaszként a "de, most, hogy mondod"-ot jelölte meg, annak igaza van, ezt az építményt ugyanis ma a balatonboglári Gömbkilátóként ismerjük! Valamiért mindenki úgy tudja, hogy Brüsszelből vitték oda, de valószínűleg az Atomiummal keverik, mert ez eredetileg is itt állt a Városligetben :)

fortepan_141806.jpg

A gömbhöz hasonlóan az ezen a fotón látható építmény is a magyar alumíniumipar sokoldalúságát hirdette, nehéz- és/vagy vegyipari kiállítóhelyként. A kép 1969-ben készült, és az is észrevehető rajta, hogy elég sűrűn be volt építve a terület. Maga a vásár egyébként nem csak a Napozórét és a PeCsa területére korlátozódott, hanem elnyúlt egészen a Kós Károly sétányig és a Vajdahunyad-várig.

fortepan_151841.jpg

Ezen az 1984-es fotón még áll a háromszögekből álló csarnok (sőt, mintha a világítótorony árnyékát is ki lehetne venni), az egy évvel később átadott PeCsát pedig még épp csak átépítik. Érdekes, hogy eközben a jelek szerint már állt a Közlekedési Múzeum modern kiegészítése, ami néhány éve az eredeti résszel együtt eltűnt. Pedig valamiért úgy emlékeztem, hogy az későbbi.

Most pedig következzék a szokásos kérdés: van itt valaki, aki emlékszik erre a ligeti vásárvárosra? Zsúfoltabb volt, mint a kőbányai, vagy esetleg pont különleges hangulata volt a helyszín miatt? Őszintén szólva nekem a mostani helyszín nem jött be soha, már csak azért se, mert mindentől messze volt, építészetileg meg unalmasnak találtam: csupa dobozépület (ami a funkciót tekintve természetesen érthető). Természetesen PeCsás emlékeket is lehet mesélni, ha már szóba került, de olyanból már nekem is van rengeteg :)

Források: wikipedia, pestbuda.hu, elbeszélések, emlékek

24 komment

Címkék: budapest város képek emlékek fortepan városliget városkép

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr9517995474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem kéne ilyen összeállításokat csinálni, mert ráébresztenek (inkább: döbbentenek) arra, hogy még én is öregszem.
Általános iskolás koromban minden ében eljártunk ide. Akkortájt kevés szórakozási lehetőség volt, ezért az emberek pl. "a Vásárba" jártak. A nagyfilmek előtti heti híradó filmeknek is témája volt. Sőt még az egy szem tévécsatorna műsorában is voltak innen közvetítések. Emlékszem, hogy milyen nagy durranás volt, hogy a látogatók száma elérte, majd meghaladta az 1 milliót!
Sztem is érdekesebb volt a városligeti vásárváros, mint a kőbányai - nem beszélve a megközelíthetőségéről. De hát a Liget valóban nem arra való, hogy évente kétszer (tavaszi és őszi vásár is volt ám!) 10 napig használják csak a nagyrészét, az év 340+ napjában meg kihasználatlanul, lezárva csúnyáskodjon.
Emlékszem, hogy milyen randa szürke betonkerítés mellett haladt el a 25-ös villamos, amikor a Thököly út felől a Vidámparkba mentünk. A kor ideológiai elkötelezettségének megfelelően nagy betűkkel valaki felmázolta rá h Nixon gyilkos. Ez valóban elengedhetetlen információ volt mind a BNV (korábban BIV _ ipari vásár), mind a többi ligeti attrakció meglátogatásához. :-)
Nehéz rá emlékezni, főleg elmondani, milyen volt a "Városliget" a hatvanas években. Randa, zsúfolt, tömeg, az mindig volt, talán a vásár nélküli időkben kicsit kisebb. A helyhiány akkor is létezett, sőt troli járt keresztül-kasul. De a fürdő meg a Cirkusz és a kis és nagy vidámpar, meg az állatkert az örök idők óta itt volt. Meg a tó, hol kisebb, hol nagyobb formában, volt mikor körülőlelte a Vajdahunyad-vára, volt, hogy csak kis patakocska veszett a semmibe. Őszintén szólva nincs összefüggő emlékem az egészről. a nagy durranás 66-ben a Közlekedési múzeum megnyitása volt. 1,- forintos kéreg jegy volt a belépő. De nagyon izgalmas volt a körcsarnok része a rengeteg gőzös modell, vagy makett kiállítssal. Nagy tömeg volt a CCCP pavilon elött és bent, amikor a szovjet fagylalt megjelent. Meg az USA a Coca-cólával. Tömegeket vonzott a "nyugati" autók kiállítása, a Wankel RO 80-al Érdekes volt az olaszok autó mosója, pár autó tetejét behorpasztotta. Nem lehet elmesélni milyen volt régen. Szép, mert 60 évvel ezelött volt. Érdekes, izgalmas, titokzatos, a vakok kertje például. A műjégpálya épülete nyáron, ne is tudom, mi volt büfé, étterem talán, meg a csónakkölcsönző.
Én ehhez már fiatal vagyok, hogy emlékezhessek.

Viszont a cikk érdekes volt, köszönöm.
@Siposdoktor: "az év 340+ napjában meg kihasználatlanul, lezárva csúnyáskodjon"
Ez az, amit én nem tudok, hogy ezek szerint két BNV közt üres volt? Nem rendeztek más vásárokat? Nyilván akkor még nem volt számtech és autótuning kiállítás, de gondoltam, hogy valami csak volt.
@mester utca: Milyen volt az a szovjet fagylalt, és mi volt az a vakok kertje?
@Hamster: Vakok kertje ma is van (?) Az egykori Közlek múzeum szélességében, de beljebb, a Dózsa felé.
@nemeza: Hű, sose hallottam róla. Mondjuk legtöbbször leragadtam a közlekedési parknál a Közlekedési előtt :)
@Hamster: Nem a "téli fagyi" volt az? Rendes fagyitölcsérben csokikrém.
A városligeti vásárban sosem voltam, bár már iskolába jártam, mire bezárták. A kőbányai BNV-n viszont minden tavasszal és ősszel kinn voltunk, a lábunkat is lejártuk, hogy mindent megnézzünk.
@nyelv-ész: Az szovjet volt? Fú, de nem szerettem. Ki ette azokat?
@nyelv-ész: Az nálunk is családi alapélmény volt, persze a kiállított új Ikarusoknak különösen örültem, de a Videoton és Orion standjai is rémlenek a tévékkel és hifitornyokkal. Szerintem még a sínbuszt is láttam: magyarbusz.info/wp-content/uploads/2018/01/620519_482761928418739_1424644595_o-1.jpg (fú, az a három hidroglóbusz a háttérben is mennyire belémvésődött!) Vagy a Ganz metrót? www.terrorhazafoto.hu/stock-photo/thmbj04442-budapesti-nemzetkzi-vasar-az-1980as-evekben-8905.html
Volt ott minden, csak sajnos sose 29-es villamossal mentünk, hanem autóval. Csak az utolsó éveiben csíptem el - már haverokkal kimenve - a tuját, szóval legalább nem maradtam le róla. Ami ugye szempont :) Később valamiért úgy rémlik, hogy csak az Utazás kiállításokra mentünk, meg én magamban számítástechnikaiakra és autósokra. De sose szerettem a helyet.
@Hamster: a szovjet verziót nem tudom milyen volt, de a '90-es évek kapitalista téli fagyiját én szerettem :D még most is kapni amúgy boltban valamit amit így hívnak (azt nem tudom ezeknek mennyi közük van egymáshoz a néven és a koncepción kívül).
De hát később is volt a PeCsa mellett vásárváros :-) Ott vettem meg a Thin Lizzy Jailbreak című lemezét :-) Ja, meg egy Buzzcocks lemezt is - ez utóbbi szomorú emlék, mert a néni, aki árulta, elmondta, hogy a fiáé volt, aki meghalt... Miután mindez a kétezres években volt, Buzzcocks lemezről lévén szó a srác maximum harmincas lehetett, de simán lehet, hogy korábban halt meg, és még annyi se volt... :-(
Amúgy köszi a poszt, az megvolt hogy a BNV a ligetben volt, de valahogy sose botlottam bele eddig ennél részletesebb információba róla.
@Hamster: Hát, izé... Így utólag belegondolva felrémlett, hogy volt néhanapján más speciális nemzetközi árubemutató, de csak nagy ritkán és csak egy-két pavilonban. Ne feledjük el, hogy a szocialista táborra jellemző általános áruhiány időszakáról beszélünk. Azaz nem nagyon volt mit bemutatgatni a közbülső időszakokban. A tőkés országok meg minek mutogatták volna többször a termékeiket, ha nem volt az országnak keményvalutája, hogy azokat megvásárolja.
Emlékszem, h pl. az USA pavilon inkább az amerikai életérzést mutatta be, mintsem a termékeket. Itt lehetett először coca colát inni. Itt láttam először törhetetlen üveget: a bejáratnál volt a padlón, lehetett rajta ugrálni, stb. Már egész karcos volt, de még mindig nem akart betörni.
@Hamster: A szovjet fagyi finom volt. Gyakorlatilag a mostani jégkrém szendvics volt: két ostyaszelet között finom tejszín alapú fagylalt. Ami nagy durranás volt az az, hogy azután - nem túl hosszú ideig - télen is lehetett Budapesten 1-2 helyen kapni. Akkortájt mindenki csodálkozott, hogy fúúú, télen fagylalt.
Visszatérve az USA pavilonhoz: stílszerűen a városligeti Washington szobor közvetlen szomszédságában volt.
A bemutatott áruk jelentős részét egyébként nem lehetett később (sem) megvásárolni. Én emlékszem, hogy a tévében egyszer bemutattak a BNV újdonságaiból egy csokrot. Nekem megtetszett az egyik árucikk, megkerestem a céget, hogy hol lehet olyat kapni. Akivel tudtam beszélni a dologról, az még csak nem is hallott róla. Természetesen boltba sohasem került.
@Siposdoktor: Ez vajon miért nem létezett a gyerekkoromban? Legalábbis nem rémlik ilyesmi.
@nemeza:
A Vakok kertje megvan. 2018-ban az is felújításra került a beruházások kapcsán.
Bővebben:
www.mvgyosz.hu/legyen-a-vendegunk-hu/vakok-kertje/
A napozóréten a pavilon dombja és az a külön tisztás máig megvan. Kisgyermekkoromban még valami maradékok, romok, felismerhető alapok voltak ott. Kamaszkoromra eltűntek.
A napozórét sajnos napjainkban inkább kutyafuttató, a pecsából hiába vannak szép emlékek, nem sajnálom, a vidámparkot és a végképp tönkretett rondót viszont nagyon.
A városliget szerencséje, a központi frekventált elhelyezkedése és történelmi múltja, ezért nem jut pl a népliget sorsára, ami 20+éve egy senkit nem érdeklő, közparkként nem funkcionáló gyalázat.
Hátránya ennek, minden kurzus imádja telitolni valamivel, amit éppen fontosnak vél. Elméletileg most is megújul, gyakorlatilag a park funkciótól távolodik, ahhoz (bár meglehetősen lerohadt részekkel) úgy a késő 90es években volt a legközelebb.
@tükörfúró: Nagyon-nagyon halkan megkockáztatnám, hogy a Liget talán soha, de kb. 150 éve biztosan nem volt az a park, ami sokak fejében egy tisztásokkal teli erdő, ahová kisföldalattival és trolival lehet kimenni, hogy ne tartson sokáig odaérni. Nekem budai gyerekként mindig megvolt a megkülönböztetés, hogy kirándulni, félúton piknikezve leheveredve fasírtos zsemlét zabálva és magyarkártyázva a Pilisbe kell menni, gyors vasárnapi tüdőtisztító túrára a Hárs-hegy köré vagy a Normafára, a Liget meg az, ahol valami konkrétat (Állatkert, Mezőgazdasági Múzeum, Közlekedési Múzeum, Cirkusz, Közlekedési Múzeum, Vajdahunyad-vár, Közlekedési Múzeum:) megnézel, és amíg odaérsz, perecet eszel... de semmiképpen se valaminek a zöld szíve. Például 25 éve nem volt a lábamon korcsolya, de ettől még tudom, hogy a világ egyik legszebb dolga a Vajdahunyad-vár előtt csúszkálni. De ha nem lenne ott se a jég, se a vár, akkor kit érdekelne, hogy mi van a Hősök tere mögött? Szóval ide szerintem kellenek dolgok, ez nem a Börzsöny, ami csak a fákért és a vadakért van. Mondom ezt úgy, hogy a nyarakat apai nagyimnál töltve a default zöldbe menés vagy a Margit-sziget volt, vagy a Liget, szóval lehet, hogy több időt töltöttem itt, mint az átlag. Konkrétan nekem Pecsa és Közlekedési Múzeum nélkül érdektelenebb lett a hely. Azt meg végképp nem merem leírni, hogy imádom a Néprajzi és a Zeneháza épületét, kb. az egyetlen modern ojropéer létesítmények a városban.
Az én emlékeimben szép volt a ligeti BNV, szebb, mint Kőbányán. Tömeg az volt és mindenki prospektusokat gyüjtött, amiket pár nap múlva otthon kidobott. A nők imádták azokat a pavilonokat, pl. "Könnyűipar" ahol ruhák és cipők voltak kiállítva, mert igazán divatos és szép holmikat lehetett látni. Ugyanezért volt favorit az olasz pavillon is, mert akkor még és utána sokáig,- Európa legszebb konfekciótermékei ott készültek. További emlékeim, - mivel azóta már igen sok víz lefolyt a Dunán,- már nem száz százalék, hogy a ligeti BNV ről szólnak, de ha már BNV, ne feledjük el a brazil pavillont, ahol hosszú sorok álltak naphosszat, mivel ingyen kávét lehetett ott kapni és a napi lefőzött mennyiség miatt olyan tömény isteni kávéillat volt már a bejárat előtt, hogy ezt nem lehet elfelejteni. Pedig hozzáteszem, hogy Pesten a hatvanas években már igen jó presszókávékat lehetett kapni, lévén, hogy olasz nagynyomású presszógépek voltak a presszókban és ez meglepően nyugati ízű kávét eredményezett, már ha nem kevertek hozzá zaccot. Ennek elkerülésére voltak az alátétes blokkok, ahol a pénztárnál váltott blokk alá némi fémpénz került, így prémium minőséget biztosítva átnyújtójának. Elnézést a kitérésért!
@Ibolya Piroska Kovács: Nem, ez így érdekes, ilyen emlékek kellenek a képek életrekeltéséhez.
süti beállítások módosítása