Bár a közúti forgalom előnyben részesítése ott is bevett gyakorlat volt évtizedeken át, a lengyelországi villamosüzemek még mindig sok tekintetben emlékeztetnek a második világháború előtti közép-európai nagyvárosi hálózatokra, melyek onnan nyugatra leggyakrabban eltűntek, foghíjassá váltak, esetleg valami metró felé közelítő hibriddé váltak (Stuttgart, Köln, Ruhr-vidék). Valószínűleg ezért is szeretek hozzájuk járni, mert például Wrocław jó értelemben vett időutazás a belvárost sűrűn átjáró vágánypárokkal, melyeket messze kifutó vonalak egészítenek ki (meg persze a kaja is jó:). Szczecin ugyanez a kategória, még ha kicsit kisebben is. Ráadásul új vonalakat is építettek 2015-ös látogatásom óta, plusz nosztalgiatuja is volt:
Tour de Trams 2022: Szczecin 2022 nyarán
Voltak változások a 2015-ös látogatásom óta!
Ez megy most