Még véletlenül se merem hírként közreadni, de múlt hét közepe óta arról írnak a közlekedésbarátok facebookon és fórumokban, hogy ezen a héten (tehát 2023. március 10-ig bezárólag) járnak utoljára normál forgalomban a BKV Ikarus 435-ös és MAN (igazából ÖAF Gräf&Stift) trolijai. Ismétlem: semmi garancia nincs arra, hogy tényleg így van, de a múltkor a 200-as Ikarusoknál is hamarabb eljött az utolsó nap, mint akár csak néhány héttel korábban gondoltuk volna...
A MAN-nal kapcsolatban annak idején nagy reményeim voltak, főleg a dízelmotoros önjárás miatt, de trolis ismerőseim szerint nem volt egy kimondott sikertörténet a típus budapesti pályafutása. Eleve csak 15-öt vettek belőle, használtan - szerintem a nem kimondottan trolis környéken lakó budapestiek 99%-a nem is tud arról, hogy ilyen jármű is közlekedik a városban.
A 435-ösöket viszont érdekesnek találtam, bár rajongani nem rajongtam értük, hisz trolik :) Emlékszem, amikor megjelentek, valamelyik újság megírta, hogy elkezdtek kettétörni a csuklónál, ami nem volt bíztató kezdet. Gyorsan meg is erősítették a vázukat, azóta pedig eltelt 28-29 év. A két fentebbi "nem-hírhez" bónuszként pedig egy "nem-utóirat" is tartozik:
Annyi új Solaris munkába állt, hogy lehet, hogy tavasztól már nem lesz szükség a 280-as (GVM) trolikra. Ez nem feltétlenül selejtezést jelent, mert elképzelhető, hogy az önjárásra képes Solarisokkal hálózatbővítéseket hajtanak végre, és ha ez megtörténik, akkor később szükség lehet az öregekre a "hagyományos" vonalakon, de ha épp jön egy, és van időd, szerintem menj vele pár megállót, nehogy lemaradj róluk.
A másik két típusról nincs videóm, de a GVM-ekről csináltam pár felvételt még tavaly, hogy ne az utolsó pillanatban kapjam el őket, mint dízeles tesóikat. Ahogy az előbb körbeírtam, lehet, hogy ők pont maradni fognak, de 200-as Ikarusokat nézegetni sose rossz elfoglaltság :)
Ez megy most