Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ez megy most

  • Hamster: @nyelv-ész: Nem vagyok lángosgurmé, szerintem a legtöbb lángos jó, inkább csak a kifejezetten rosszat (olajban felejte... (2024.04.30. 18:07) A nagy hármas egyikével Szentendrére
  • Hamster: @toto92: Vicinálisra nem mernék menni, szerintem a 4-esre is csak azért van járgány, mert utána az 5-ösre az fordul be... (2024.04.30. 18:01) És ebben is van Nohab!
  • nyelv-ész: Hol van Szentendrén jó lángos? Itt élek a közelben, de eddig mindig kimentünk Leányfalura, ha lángosozni támadt kedvünk. (2024.04.30. 12:37) A nagy hármas egyikével Szentendrére
  • toto92: @Hamster: még a hobbivasutazást is csak mértékkel szabad, a másik gondolatom arra a napra az újszegedi vicinális volt.... (2024.04.30. 11:49) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @toto92: Hát ez az, hogy hobbira jó, de a megélhetésemet nem merném függővé tenni tőle... (2024.04.29. 20:25) És ebben is van Nohab!
  • toto92: Tavaly nyáron csináltam egy Bp-Szfvár-Komárom-Esztergom-Bp kört, és igazából így hogy csak just for fun vonatoztam, eg... (2024.04.29. 20:00) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @Fradista Utazó: Hát járjon gyakrabban, ne kelljen annyit várni rá. De ha nem, én még mindig inkább azt választanám, h... (2024.04.29. 00:39) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @nyelv-ész: Az nem férne el, de a románok kis Malaxáiban lehet, hogy van fantázia :) (2024.04.29. 00:30) És ebben is van Nohab!
  • Hamster: @nyelv-ész: Sínkorona feletti magasság és en.wikipedia.org/wiki/NIMBY (2024.04.29. 00:29) És ebben is van Nohab!
  • nyelv-ész: @Hamster: Irónia alert: Úgy hallom, Moldávia lassan megszabadul a D1-esektől. Igazán haza lehetne hozni néhányat. Mond... (2024.04.28. 23:14) És ebben is van Nohab!
  • Utolsó 20

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (110) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (935) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (8) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (42) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (512) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (98) hajtóművek-motorok (6) hampage (415) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (403) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (68) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (402) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (106) városliget (9) varsó (7) vasút (590) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Néha a Balaton is kátyús :)

2023.07.24. 06:00 :: Hamster

Valamikor nyár elején nekifutottunk Mariannal egy Siófok - Tihany - Földvár - Szemes hajóútnak, hogy némi cikkcakkozás után megnézhessem gyerekkorom kedvenc nyaralóhelyét, de Földváron azzal szembesültünk, hogy nincs Szemesre továbbvivő hajó. Végül vonattal mentünk át, amiért őszintén szólva kár volt, mert a szemesi kikötő varázsa számomra teljesen eltűnt (csak összehasonlításként: ilyen volt, és ilyen lett). Igaz, továbbra is nagyon jó fagyit adnak a Margarétában, ami kiskoromban is jó hely volt - sőt, már édesanyám fiatalkorában is. De mindegy: nem ez a lényeg, hanem hogy pár héttel később megint ott voltunk Földváron, és ezúttal volt hajónk is:

134306.jpg

A gép a Fonyód motorost dobta ki az útra, mely '81-ben épült a Szovjetunióban (Herszon, Ukrajna), és a kétezres évek elején került a Balatonra. A típus ismerős volt az itteni hajósoknak, a Lelle képében ugyanis már '79-től közlekedett ilyen hajó a magyar tengeren. A kilencvenes években érkezett mellé a Boglár, illetve 2003 körül a Fonyóddal együtt a Földvár, most tehát négyen vannak. Tökéletes masinák laza hajókázásra: van zárt, klimatizált terük, valamint fedett és fedetlen nyitott fedélzetük, azaz két, fotózás közbeni agyfelmelegedés közben be lehet menni hűsölni. Hogy hajóként jók-e, azt nem tudom, de nekem ez jól jött :)

dsc_3947.jpg

Már a kikötőben érzékeltük, hogy a tó nem kifejezetten nyugodt: mindenütt fehér hullámtarajokat lehetett látni, a szél is fújt. Nem is volt kint túl sok vitorlás a korábbi útjainkon látotthoz képest!

dsc_3982.jpg

Az út első része Szemesig elég rázós volt; szerintem itt erősebb volt a szél, mint Földvárnál, kis hajónk elég rendesen billegett.. De komolyan, én még nem láttam a Balatont ennyire hullámozni ilyen közelről - igaz, nem is néztem eleget ahhoz, hogy legyen összehasonlítási alapom :) A víz néha felcsapott az ablakokra, illetve rendesen dübörgött a hajótest is, amikor "beestünk" két hullám közé, szóval élveztem a műsort! Tudom, hogy vitorlázóknak, hajósoknak nyilván fel se tűnt volna ennyi hullámzás, nekem, a civilnek viszont érdekes volt. Az út folytatása Balatonlelléig valamivel simább volt, Boglárnál pedig már szinte nyugodt volt a víz. Badacsonyig meg olyan volt, mint bármelyik korábbi úton, úgyhogy ekkor már az alsó "teraszon" ültünk.

A videó nem teljesen adja vissza, mennyire mozgott alattunk a padló, de azért ha a horizontot figyeljük, akkor látszik, hogy volt némi billegés. Ha bekapcsolod, felirat is van hozzá!

dsc_4185ea.jpg

És hogy szebb legyen a nap, a badacsonyi ebéd után Pest felé tartva még Nohabot is láttunk. Jó, nem csak úgy "láttunk", mert megterveztem, hol szálljunk le, hogy lássuk, de a lényeg, hogy láttuk :) Külön érdekeség volt, hogy a szokásos kocsik helyett Bz-ket vontatott, de ezen a nyáron minden vasárnap van egy ilyen menet, szóval ez csak nekem volt különleges. Ezzel együtt a nap legjobb programja természetesen a hajózás volt, rettentően élveztem! Továbbra is mókásnak tartom, hogy annyi Balaton mellett töltött idő után negyvenvalahány évesen fedeztem fel, hogy milyen jó rajta hajókázni...

14 komment

Címkék: énblog balaton utazás videó képek hajó fonyod ms

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr2218159300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez még nem is olyan vészes.
Amikor porzik a Balaton, akkor az igazi.

A BHRT-ről sok rosszat lehet írni, kihagyom.
Ez a négy szovjet hajó egyébként kifejezetten jó futású és manőverkészségű.
@gigabursch: Azt sejtem, hogy nem vészes, hisz nem rókáztam, arról tudnám :)

A hajók tetszenek, mennek, mint a golyó. Tegnap az átúszás miatt katamaránok ingáztak Boglár és Ravefülöp közt, és 30+ perc alatt tették meg a papíron 25 perces utat, amit gondolom a szovjet hajókra írtak. Mivel az átúszókat védő sorfal arrébb volt, lehet, hogy a katamaránok kicsit lassabbak ezeknél? Vagy ez hülye kérdés?
@Hamster:
Ezek a katamaránok szerintem(!) a hajótervezés szégyenei.
Lassúak, lomhák és legalább szarul manőverezhetők s ráadásul még rondák is.
@gigabursch: Az lehet, de úgy néznek ki, mint a csillagrombolók, ami valamiért tetszik. Igaz, amikor először láttam őket, még azt se tudtam, hogy mi az a csillagromboló, nem is volt az országban a film :) Az is biztos, hogy nem tudtak olyan gyorsan megrundózni vagy beállni a part mellé, mint a szovjetek vagy a 303-asok. Utóbbiakat még mindig nem tudom megemészteni, hogy milyen agilisan pörögnek. Feltételezem, hogy a sima vízibuszok (301, 3011) is hasonlóan mozgékonyak, de olyannal csak a Dunán utaztam, ahol kicsit bonyolultabb mozogni a sodrás miatt..? Persze nekem minden kikötés egy csoda, bármivel, bárhol.
Az még hagyján, hogy a Balaton, vagy bármilyen vizi út kátyús; nekem volt már olyan is, hogy a levegőben,
repülőn utazva is kátyús volt a légtér...
Mintha szekérrel, földúton utaztunk volna, fent, 10e m magasan.
:D
Nagyon nem nyüzsgött a tömeg a videón...Mi van, ha olyan durva a hullámzás, hogy a ködharang mexólal bele?
Vagy az képtelenség?
:D
Én kb 2 v 3 alkalommal hajóztam a Balatonon, de nagyjából minden alkalommal megbántam már olyan 5 perc után.
Baromi forróság mindenhol (az árnyékos helyek nyilván foglaltak), és nem lehet beleugrani a vízbe.
(Jó nyilván bele lehet, csak a f...om akar ott maradni a tó közepén.)
Marha büdös a hajó füstje.
A táj szép éppenséggel (bár a hegyek q kicsik), csak semmi változás nincs benne az út alatt, nagyon lassú a tempó és kb ugyanazt látni lehet a partról is.
De persze másnak ettől még tetszhet.
@geegee: Ha nagyobbak lettek volna a hullámok, akkor feltételezem, hogy nem indult volna el a hajó. Ez egy reggeli hajó volt egy nem kimondottan szép időjárásos napon* (lásd mellékelt ábra:), úgyhogy őrült tömeg valóban nem volt, de a szabadban azért ültek. Meg menet közben is szálltak fel, mert ez egy Földvár - Szemes - Lelle - Boglár - Badacsony menet volt.
@geegee: És a wc tartalma megy tóba...! :-)
@cserepfalva:
Kb három évtizede minden balatoni hajó zárt tartályos.
S nincs rajtuk "okos-szelep".

@Hamster:
Amúgy ha rosszul vagy, bárhol is vagy kb menetiranyban kb előre és hosszan a horizontot kell nézni.
Akkor lenyugszik a megbolydult egyensúly rendszered. (Van róla tapasztalatom, egyébként a kocsiban mindig hányós gyereket hátul középen kell berakni a gyerekülésbe, akkor sokat néz előre (mert kilát), s megszűnik a rosszullétes gond).

A folyón és tavon ugyanúgy megvannak a nehézségei a manővernek, csak mindegyik más természetű.
Aki tud, annak egyik se gond, aki meg nem, annak édesmindegy.

@geegee:
Pedig jó is az, csak jó társaság kell hozzá.
@cserepfalva: ez elég szomorú lenne,, remélem, hogy gigabruschnak igaza van.
Bár nyilván a halak is beletrágyáznak-brunyálnak, na de az mégiscsak más talán.
:D
@cserepfalva: Néztem a hajókat, és volt rajtuk "fekál" feliratú csőcsatlakozó, szóval szerintem ez nem a vasút, ahol még az IC kocsik, amikkel a déli parton lementem, is a sínre ejtik a cuccot.
@Hamster: Hajós berkekben járatos ismerősömet megkérdezem, hogy foglaljon állást!
Ha lesz válasz, jelzem!
@cserepfalva:
Ez nem állásfoglalás kérdése.
Jogszabályi előírások vannak a háttérben.
Megjegyzendő, a dunai személyhajók is évtizedek óta zárt fekáltartályosak.
@gigabursch: Tudom, hogy annyi vasúti kocsit sokkal nehezebb átépíteni, de azért mindig megdöbbent, amikor első osztályú IC kocsin is pottyantós retyóval találkozom. Különösen a déli parton, amikor mindenhol megáll, és állomáson ugye nem szabad használni :)
@gigabursch: Jó, színeset ásítani nem szoktam, de régen hajlamos voltam nem jól lenni sok kanyargás után. Aztán rászoktam arra, hogy nem üres gyomorral indulok, és ahogy írod, nem össze-vissza nézelődve. Repülőn és hajón pedig segít középen, a hossztengely fölött ülni, nem liftezik annyit fel meg le, mint kétoldalt. És ezzel asszem megfejtettük, hogy miért nem terjedtek el az olyan utasszállítók, ahol a szárnyakban is voltak ülések :)
süti beállítások módosítása