Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

szeptember 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (25) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (97) autók (88) bach (5) balaton (139) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (951) budapesti pillanatok (50) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (10) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (323) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (49) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (11) emlékek (45) énblog (538) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (9) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (74) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (54) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (126) hajtóművek-motorok (7) hampage (426) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (67) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (8) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (12) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1050) képregény (94) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (11) konstal (8) körtér (8) közlekedés (425) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) motorkerékpár (5) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (9) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (72) nosztalgia (243) nosztalgiabusz (45) nosztalgiahajó (23) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (15) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (120) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (37) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (61) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (14) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (16) szárnyashajó (10) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (137) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (67) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (7) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (490) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (426) utcakép (227) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (530) városkép (109) városliget (10) varsó (7) vasút (609) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (920) villamos (847) vitorlás (9) vízibusz (14) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (344) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Arácsolás

2024.09.05. 06:00 :: Hamster

Nemrég láthattunk egy szó szerint fapados alumínium vízibuszt, most nézzük meg a "de luxe" változatot, mellyel a Balatonon találkozhatunk:

dsc_9403.jpg

Tavaly már írtam az 1963-as gyártású Arács motorosról, de nem bírtam ki, hogy ne utazzak vele idén is. A bevezetőben említett budapesti tesójával ellentétben az ő hátsó fedélzete még mindig nyitott, nem is akárhogy:

172305.jpg

A tető gyárilag ilyen, az ülések nyilván nem :) A manapság nyáron jellemző hatszáz fokokban ez az elrendezés nem feltétlenül praktikus, de esti sétahajózásra remek lehet - amit sajnos idén se próbáltam ki.

dsc_9372.jpg

Eddig háromszor mentem a hajóval, ebből az első két alkalommal kevés utas volt, úgyhogy csendes utunk volt: hátra lehetett dőlni, a világ nagy dolgain elmélkedni, közben a víz csobogását hallgatni, és iszogatni valamit a kiszáradás ellen (a citromfüves limonádéjuk kimondottan ízlett). Harmadik alkalommal teltház volt, több társasággal a fedélzeten. Haverok és ismerős családok beszélgettek egymással vetésforgóban, zene szólt, gyerekek rohangáltak az emberek közt, egy kutyus pedig odaült a helyemre, amikor előrementem a büfébe - ez egy egész más élmény volt, de szintén nagyon tetszett!

162823.jpg

Még mindig viccesnek találom, hogy a váci hajógyár nem közvetlenül a Duna partján volt, emiatt tréleren kellett a vadonatúj járműveket a vízig levinni.

dsc_9422.jpg

Nem tudom, mennyi idő van még a hajóban, de remélem, hogy lesz lehetőségem utazni vele a jövőben is! Jó lenne megtartani a még meglevő váci vízibuszokat, mert többen már nem lesznek. Kevesebben viszont igen: idén is elbontottak egyet.

dsc_9558a.jpg

Egyébként úgy jött ki, hogy másnap is találkoztam a hajóval, Földváron. Érdekessé tette a helyzetet, hogy az 1963-ban épült váci vízibuszt egy 1960-ban épült váci vízibusz fedélzetéről fotózhattam (drón kellett volna, hogy ezt rendesen meg tudjam mutatni). Régen elég sok ilyen alumíniumhajó dolgozott a Balatonon, de már szinte az összeset kiselejtezték, úgyhogy megritkultak az ehhez hasonló találkozások!

Tegye fel a kezét az, aki meglepődik, hogy videó is tartozik a bejegyzéshez :) Ráadásul kicsit hosszabb is a szokásosnál a földvári találkozás miatt. Persze a tó közepén hasítás élményét így se tudja teljesen visszaadni, de talán megmutat belőle valamennyit.

9 komment

Címkék: énblog balaton utazás videó képek hajó vízibusz aracs ms

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr2718438823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hogy mennyi idő?
Az nem műszaki kérdés...
@gigabursch: Azt mondják, alumínium hajót javítani nem olcsó. Partra teszik, megnézik, ha rendben van, akkor gondolom maradhat pár évig, de mi van, ha nincs teljesen rendben? Valaki meg tudja szponzorálni, ha komolyabban hozzá kell nyúlni? Ha nem, akkor csak műszaki oka lesz, amennyiben leáll...
"Még mindig viccesnek találom, hogy a váci hajógyár nem közvetlenül a Duna partján volt, emiatt tréleren kellett a vadonatúj járműveket a vízig levinni."
Hát, ez kő keményen, vadul röhejes; igazi szocialista szürreális dolog.Nem is tudtam, köszönöm.
A hajó neve vajon egy elhalláshól származik (Harács) vagy pedig a videóban látható kapuszerűség (A rács) a névadó?
:-)
@geegee:
Itt azért van néhány szempont, amit illene figyelembe venni - amennyire én tudom az elmondásokból (végülis nyolc évet éltem Vácott).

1.) Az a gyár eredetileg nem hajógyár volt, azzá lett.
2.) A Duna a II. VH után szinte a lába alatt folyt
3.) Mégsem kapott sólyapáját. mert közben a Duna medrét másképp kezdték el átsarkantyúzni.
4.) A cuculista iparfejlesztés valóban küzdött kihívásokkal. Khö-khmmm... :-/
@gigabursch: Ok, kösz a helyesbítést.De azért kicsit több ésszel és logikával is rendelkezhettek volna komcsikámék...
:D
Eleve hajógyárnak építeni, eleve oda építeni, ahol jó helyen van, meg ahol nem piszkálják a medret, stb.Hát na.
:-)
@geegee: Arács ma Füred Csopak felőli vége; anno külön település volt, régebbi is, mint maga Füred. hu.wikipedia.org/wiki/Balatonar%C3%A1cs
@gigabursch: "A cuculista iparfejlesztés valóban küzdött kihívásokkal"
Úgy érted, hogy valaki ránézett a térképre, vagy csak annyit hallott, hogy "Vác", és gondolkodás nélkül írta is alá, hogy hajógyár lesz belőle? :D
@geegee: Előbb volt ott alumíniummal foglalkozó gyár, aztán valaki kitalálta, hogy gyártsanak csónaknál nagyobb hajókat: www.hajoregiszter.hu/hajogyar/dunai_hajogyar/531
Szerintem hasonló példák külföldön is vannak, valamiért az jut eszembe, hogy valahol volt egy repülőgépgyár, aminek nem volt reptere, de semmi konkrétabb nem ugrik be.
süti beállítások módosítása