Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) balaton (151) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (328) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (55) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (551) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (140) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (12) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1067) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (5) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (15) konstal (8) körtér (8) közlekedés (437) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (68) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (436) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (615) vasútállomás (5) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (939) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (18) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (345) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

2024 totál lényegtelen statisztikái

2024.11.09. 06:00 :: Hamster

Tavaly statisztikát csináltam balatoni utazásaimról, és idén se szeretném megfosztani a világot ezektől a létfontosságú számoktól. Nem venném a lelkemre, ha a blog rendszeres olvasói nem tudnának aludni a bizonytalanságtól, hogy vajon a Helka nosztalgiahajóval vagy a Lelle motorossal mentem többet!

Ahogy az erre rendszeresített Excel-tábláimat nézem, a Bahart idei utasszám-rekordjának létrejöttéből rendesen kivettem a részem :)

Március 28. és november 4. közt:

  • 28 napon hajóztam a Balatonon, plusz egyszer tapolcai Ikarus-találkozni, kétszer pedig MÁV retró hétvégézni is lementem, ez tehát 31 "lent levés"
  • ... ebből két nap volt csak, ami közt nem jöttem vissza Pestre, hanem lent aludtam, ez tehát 30 le-plusz-fel út
  • ... ebből egyszer autóval hoztak haza, tehát 59 alkalommal utaztam vonattal Kelenföld és valamelyik balatoni állomás közt valamelyik irányba!
  • Összesen 7681 kilométert vonatoztam a tóra + a tóról + a tó körül, ez átlagban 247,7 kilométer
  • Volt, hogy nem a szokásos vonatok valamelyikével jöttem, illetve egyszer a Velencei-tónál is jártam, szóval ha jól számolom, összesen 28 alkalommal indultam a kelenföldi 4-es peronról, amit lassan felvehetnék ideiglenes lakcímnek :)
  • 8 alkalommal még a tó körül is utaztam kisebb távokat, tehát nem csak pesti retúr volt, emiatt nincs kedvem összeszámolni, hányszor szálltam fel és/vagy le a Balaton körül
  • A legtöbbet igénybe vett állomást se akarom kikeresni, bár gyanúm szerint Siófok lehetett az. A kedvencem viszont Balatonföldvár.
  • Késve érkező vonatra való leghosszabb várakozás 97 perc volt (az utastájékoztatás alapján 51-ről indult, aztán csak nőtt és nőtt), Siófokon.
  • Több szempontból is a legkellemetlenebb élmény az volt, amikor a betervezett programot teljesen elmosta, hogy a vonat, amin ültünk, embert gázolt, és először közel másfél óráig nem engedtek le a szerelvényről, utána pedig nem fértem fel a buszokra (se pótlóra, se menetrend szerintire)
  • Ironikus volt, amikor egy füredi indulás előtt édesapámmal azon viccelődtünk, hogy milyen öreg a V43-as, ami haza fog vinni, csoda, hogy még bírja a strapát - de tévedtünk, mert nem bírta: Székesfehérváron ledöglött!
  • A nyár második felében már elég tipikus volt, hogy random vonatokból hiányzott egy-egy (néha több) kocsi, néha olyan is, amire helyjegyet vettem az előző napokban. Rendszeresen figyeltem, hogy melyik vonatban melyik kocsi nem szokott ténylegesen lenni (például a zágrábiban az I. o.), és direkt nem abba vettem, de ki lehetett figyelni azt is, hogy ha egy lefelé menő vonatban nincs mondjuk kettes számú kocsi, akkor visszafele jövet se lesz benne (csak ki kellett találni, melyik szerelvény hogyan fordul). Egyszer nagyon nem akartam résztvenni ebben a cirkuszban (ti. ilyenkor az van, hogy mindenki üljön le valamelyik másik - akár nem-IC - kocsiban, és majd kapnak papírt, ami alapján visszakapnak valamennyit a jegy árából), ezért két külön kocsiba is vettem helyjegyet, mondván, hogy ha majd az appban látszik, melyik lesz meg ténylegesen, akkor a másikat lemondom. Erre mindkét kocsi hiányzott! Szerencsére gyorsan még sikerült egy harmadikba jegyet vennem, de sokan megszívták :(
  • Többször buszoztam, ebből kétszer úgy, hogy nem volt ülőhely (mások is álltak, miközben több utas is a mellette levő ülést foglalta a kofferjével) - és ebben nincs benne a gázolás miatti pótlóbusz, mert az szerintem el se indulhatott volna annyi utassal (de természetesen senki nem akadékoskodott, mert tovább akart jutni)
  • És hogy valami jót is mondjak: idén ötször fagyiztam a szemesi Margarétában, ami nem reklám, mert nem fizetnek érte, pedig igazán megtehetnék :D

És térjünk a fő műsorszámra! Egy régi mahartos táblázat alapján:

  • Összesen 730,5 kilométert hajóztam a tavon, kb. 68 vízen töltött óra alatt (a kikötőben várakozásokat nem számoltam)
  • Összesen 69 alkalommal szálltam valamilyen vízi járműre
  • A legrövidebb út, amit egy nap megtettem, 5 kilométer volt (egyetlen Boglár - Révfülöp átkelés), a leghosszabb 73 (Almádi és Keszthely közt, több átszállással). Az átlag a teljes időszakra lebontva nagyjából 26 kilométer per nap.
  • Az egyetlen hajóval egyszerre megtett leghosszabb utam 63,5 kilométer volt (Keszthely - Siófok)
  • Az egy nap lebonyolított legtöbb hajós utazás száma 5, tehát 5 külön út, 5 hajóra szállással - a legkevesebb értelemszerűen az előbb említett Boglár - Révfülöp átkelés.
  • Az utazásokból 10 sétahajózás volt (ugyanonnan-ugyanoda 1 óra időtartammal), 9 pedig kompozás (ezt a menetrend alapján 8 percnek vettem)

A Kelén nosztalgia sétahajó

A Bahart rendszeres személyforgalmat bonyolító hajói közül idén nem utaztam a Csongor nosztalgiával, illetve a Kisfaludy Sándor és Baross Gábor kompokkal, viszont kétszer is mentem a nem-bahartos Arács vízibusszal. Bónusz volt, hogy mentem a menetrend szerinti forgalomban normál esetben már nem járó Hévizzel is.

A legszebb egy Füred - Siófok hajóút volt az utolsó üzemnapon a naplemente utáni ég színei miatt, második helyezett egy naplementézés a Kelénnel. Harmadik helyezés megosztva több viharos szélben utazás közt; tavaly csak egy olyan volt, idén több is (a legdurvább a szezonnyitó nap volt). Top 10 listás még egy lellei naplementézés , egy "éjszakai" út a Jókai nosztalgiahajóval, a Kékszalag élbolyának elcsípése Siófoknál, és a Keszthely vízibusz utolsó idei menete. A kedvenc útközbeni fotóm pedig fentebb látható.

A három hajó, amivel a legtöbbet utaztam:
Lelle: 98,5 km - valami állandóan nyikorgott rajta, néha kimondottan kellemetlenül
Siófok: 68 km - sokan nem szeretik, de minden irányba fényképezgető utasként ez a legpraktikusabb gép
Helka: 63,5 km - ez egy álomhajó 1891-ből!
Legtöbbször a Lellével mentem (4 alkalom), legkevesebbszer a Helkával, a Hévizzel és a Tihany nevű új komppal. Utóbbi ezzel a "legkevesebb kilométert mentem vele" címet is megnyerte, hiszen egy Tihanyrév - Szántódrév út csak 1 kilométer(nek számítódik).

A biztonság kedvéért le kell írnom, hogy a látszat ellenére nem csak közlekedni jártam le a Balatonra: voltunk borozni Badacsonyban, jártunk a tihanyi apátságban, a szigligeti süllőfesztiválón és várban, futottunk bele váratlan koncertbe, ücsörögtünk parkokban és tóparti padokon, illetve többször jókat ettünk itt meg ott. Így kerek az élmény, ezek közül viszont nem tudnám megmondani, melyik volt a legjobb, mert mindet élveztem :)

Bónuszként itt egy rövid videó az imént említett legszebb utazásról:

Egyébként mondtam már, hogy imádom a Balatont és a balatoni hajókat? :)

1 komment

Címkék: énblog statisztika balaton közlekedés utazás videó vasút hajó 2024 kelén ms

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr1018724914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Akkor útkilométer mutató alapján a leghatékonyabb a Helka volt.
Ahol együtt utaztunk és egy ajándék időjárású nap volt.
süti beállítások módosítása