Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2023
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (10) 125év (7) 1522 (5) 1820 (8) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (8) 1977 (5) 1978 (5) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (19) 2806 (9) 3720 (6) 41-es (10) 424 (14) 436 (6) 611 (7) abba (5) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (84) bach (5) balaton (47) Balt Korthals Altes (12) bardotka (10) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (30) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (893) budapesti pillanatok (46) buék (9) busz (108) búvár (16) bytom (6) c50 (11) c64 (18) caf (12) cégtörténet (6) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (19) csak egy kép (49) csak egy videó (289) csehország (68) csehszlovák (41) csörgő (10) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (31) életkép (22) életképek (36) életmód (6) elveszett (34) emlék (7) emlékek (32) énblog (461) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (10) ezerötszázas (6) ezres (12) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (16) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (20) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (28) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (34) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (66) gibson (10) gitár (38) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (46) gyermekvasút (38) haditechnika (15) hajó (47) hajtóművek-motorok (6) hampage (386) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) hév (42) híd (30) (34) hódmezővásárhely (6) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (56) il 14 (10) innsbruck (5) internet (5) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (15) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (955) képregény (95) kérdés (11) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (53) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (385) kritika (72) kulfoldi szemmel (109) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (81) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (24) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (13) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (5) mk48 (12) MOD (7) morál (11) morgás (128) mozdonyok (21) mozi (9) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (7) múzeum (60) n19 (5) nagypolszki (6) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (50) nosztalgia (232) nosztalgiabusz (34) nosztalgiahév (5) nosztalgiavillamos (106) nürnberg (20) nyílt nap (5) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (113) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (7) pályahiba (6) pályaudvar (41) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (28) popkultúra (131) pozitívum (12) pozsony (49) prága (27) programajánló (28) púpos (22) queen (16) r.i.p. (14) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (8) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (47) rock (84) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (10) sky channel (7) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (14) spotting (19) st.pölten (5) stuka (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (13) szavazás (6) szczecin (6) szeged (36) szekacs (6) szergej (30) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (121) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (226) tapolca (6) társadalom (5) tatra (32) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (5) technika (63) technikatörténet (61) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (453) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (8) trolibusz (69) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (350) utcakép (221) uv (52) vár (11) várnegyed (8) város (493) városkép (102) városliget (9) varsó (6) vasút (542) vasúti becenév (6) vélemény (17) vicinális (13) vidám park (5) videó (831) villamos (810) vlog (7) vonat (12) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (46) youtube (330) zene (219) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

@toto92: Hát még ha Konstalok is lettek volna, iskolaidőben járnak még hármasával is. Plusz van két egykéjük is, bár gondolom azokat elkapni tényleg mázli kérdése:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3e/Krakow_405N-Kr.JPG
és
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/126N-RY899%2C_Krak%C3%B3w%2C_2016-11-30.jpg

Bejegyzés: Krakkó villamosai két oldalon át
Változatos egy járműpark, az biztos.

Bejegyzés: Krakkó villamosai két oldalon át
@nyelv-ész: Lehet, hogy takarítottak, de a Várnegyed háború utáni felújítása a nyolcvanas évekre már eléggé megkopott. Emlékszem, hogy német cserediákokkal járkáltunk '91-ben. A Várbusz még a Szent György téren fordult, a Honvédelmi Minisztérium (tehát nem a HPF, mert még a HM első másfél emelete is megvolt részben, felvonulási épületként) romja előtt. A Sándor-palota a nyolcvanas évek közepéig egy rom volt, de akkor is csak kívülről hozták rendbe, belakni csak 2000 körül lakták be. A Palota és a Dísz tér közt a nyugati oldalon gyakorlatilag végig gazos téglahalmok voltak, a Görgei-szobornál meg tán egy buszparkoló. A Bécsi kapu téren is volt egy romos üres telek, és az Országház című vendéglátó létesítmény is inkább érdekes volt, mint nagyvilági. Bár jó volt a zsírosdeszka a fehérborhoz :) És a Mátyás-templom se volt valami jó állapotban. Igazából a németeknek a bazi hosszú Moszkva téri mozgólépcső jobban tetszett, mint az egész Vár...

Bejegyzés: Villamosok a Pacsirtamező utcában és a katonavárosi amfiteátrum körül
@Hamster: A turisták miatt folyamatosan takarítottak, a Hilton környékét pedig a konvertibilis valutára áhítozók hada nyalta fényesre minden nap.

Bejegyzés: Villamosok a Pacsirtamező utcában és a katonavárosi amfiteátrum körül
@nyelv-ész: Igen, még kilencvenes évekbeli videókon is látsizk, hogy mekkora lepra volt. Prága jó évtizeddel korábban elkezdte kivakarni magát, látszik is. De hogy lett volna a Vár ragyogó a rommal a Dísz téren, meg az üres Sándor-palotával?

Bejegyzés: Villamosok a Pacsirtamező utcában és a katonavárosi amfiteátrum körül
Szerintem sem volt jó ötlet megszüntetni a 11-est. Egyébként mindig megdöbbent, mikor a 70-es, 80-as évekről látok képet, videót, hogy a főváros turisztikailag kevésbé frekventált részei milyen lepusztultan néznek ki. Pedig ez volt a gyerekkorom, illene könnyes nosztalgiával gondolnom rá :-)
Érdemes megnézni, milyen mocskosak az autók is az őszi, téli képeken. Erre is emlékszem, hogy az akkor még kötelező sárfogó gumik ellenére kilincsig trutyiban úszott az autó. Nyilván nem a 70-es évek okozták a sarat, hanem egyszerűen az utak tisztítása valahogy nem volt napirenden. Illetve a Vár, a Dunakorzó, meg a fontos elvtársak különböző felvonulási terepei ragyogtak, de egy utcával arrébb már beleragadtál a koszba.

Bejegyzés: Villamosok a Pacsirtamező utcában és a katonavárosi amfiteátrum körül
@Udo von Schmetterling: Én moziban voltam párszor a Lurdy-ban pár évvel később, két filmre emléxem, az egyik a Joe Black volt, a másik a 8 mm. A Közvágóhídig menő verzió viszont sajnos teljesen kimaradt, csak a remiz előtt állva láttam, de soha nem utaztam vele :(

Bejegyzés: Újra van 23-as villamosunk!
A Keletitől a 23-assal zötyögtem a Mester-Vágóhíd sarkon lévő rutinpályáig '95-ben.
A pálya helyén ma már épület áll.

Bejegyzés: Újra van 23-as villamosunk!
A Romániának nevezett területeken még 1991-ben is adtak ki élelmiszerjegyet, 10 deka vaj egy hónapra, ilyenek.

A kilencvenes évek végén még iimeeleztem iigy, talaan csak heccbooel, vagy a keetezres eevek elejeen a HSZK-bool, baar akkor egyszeruuenek tuuent.

Bejegyzés: Forintos emlékeim
Fejes Balázs azt írja, 1944 elején kész lett az iparvágány.
A MAPIRE-n levő, 1944-esként futtatott légifotón még nincs meg az iparvágány (az Összekötő vasút térközőrházánának alapját képző töltés még nincs támfallal kiharapva, ami az iparvágány bélésfala lesz), de ugye ennyi hitelt lehet adni egy térképi réteg rövid nevének. maps.arcanum.com/hu/synchron/bp1944/budapest-1945/?bbox=2118324.8207941214%2C6019643.588932709%2C2118524.8708290868%2C6019990.54138141&map-list=1&layers=30&right-layers=103

viszont a tolópadosként említett csarnok áll.

Bejegyzés: A Hamzsabégi úttól Ferihegyig a Fortepannal
fáradt vagyok: a földalatti gyorsvasúté volt sárga, a héves: piros

Bejegyzés: Villamosozzunk Balt Korthals Altesszel a hetvenes évek második felének Budapestjén!
Van bármi forrásod arra, hogy a hév emblémája zöld? A Batthyányn sárga volt: fortepan.hu/hu/photos/?id=253403

Bejegyzés: Villamosozzunk Balt Korthals Altesszel a hetvenes évek második felének Budapestjén!
@toto92: Nekem eleve az egész trend fura, hogy a villamosok eleje teljesen fekete az új járműveknél. NZA ezt találóan okostelefon-dizájnnak nevezte el. A sárga villamosainkat se veszik észre az autósok, erre itt valami fekete pacát kellene észrevenni. A MÁV is minden mozdonyának-motorkocsijának az elejét telesárgázta-csíkozta, itt meg direkt álcázófestést használnak :) Persze a pesti CAF-ok elején is sok a fekete, de legalább sárga keretben...

Bejegyzés: Gorzów Wielkopolski villamosai
Az első két kép gyönyörűen demonstrálja hogy miért lehetetlen egységes festést alkalmazni eltérő korszakok járművein: ami a modern PESÁ-n jól néz ki, az a '60-as évekbeli csuklóson borzalmasan mutat.

Bejegyzés: Gorzów Wielkopolski villamosai
@gatamaran: A Villányin majdnem a BAH-nál van az áramátalakító, onnan megy a külső Bartók villanyellátása (is): hampage.hu/trams/eletkep48/index4.html#OsziNosztalgia

Bejegyzés: A Hamzsabégi úttól Ferihegyig a Fortepannal
Kisgyerekként jártam még a 80-as években a ferihegyi bevezetőn és megmaradt nekem az, hogy sok aluljáró volt arrafelé. Aztán sokáig nem jártam arrafelé, 2000 után meg rácsodálkoztam, hogy hova tűntek az aluljárók...

Bejegyzés: A Hamzsabégi úttól Ferihegyig a Fortepannal
Abszolút hozzánemértőként írom, de mostanában föltűnt, hogy a Villányi út, Alsóhegy utca kereszteződéstől kezdve befelé az utóbbi utcába (aztán rákanyarodva a Daróczi útra) végig vannak olyan régebbi (tartó)oszlopok az út szélén, mint amiket villamosvonalak mellett látni. Megnéztem a Street View-n, és ezek az oszlopok egészen a Hamzsabégi útig mennek (valami légkábeleket tartanak most, sok közülük jó rozsdás, más szépen le van festve) végig a Daróczi úton, kikanyarodva a Hamzsabégire és a Hamzsabégi-Karolina út kereszteződésénél van az utolsó. Mi lehetett a Daróczi úton, egy elfeledett mellékvonal, vagy valami más miatt vannak ott azok az oszlopok?

Bejegyzés: A Hamzsabégi úttól Ferihegyig a Fortepannal
A klipek le sem tagadhatják, melyik évtizedben készültek :-)

Bejegyzés: "When Huey Lewis was the news"
süti beállítások módosítása