Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.
Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2024.07.25. 18:21:24
Bejegyzés: Valhalla az autópálya mellett
KissGecihuszár 2024.07.25. 14:40:41
Bejegyzés: Valhalla az autópálya mellett
NAR 2024.07.25. 11:22:00
Bejegyzés: Valhalla az autópálya mellett
cserepfalva 2024.07.25. 11:01:02
Szinte minden mai "túristalátványosság" egy végtelenül felesleges és pazarló kivagyiság volt a maga korában.
Egy találó cikk erről:
kiszamolo.hu/minden-rossznak-a-gyokere/
(remélem a stadionok is inkább előbb mint utóbb de zúzottkő alapanyagként végzik egy mellékvonal felújításakor)
Bejegyzés: Valhalla az autópálya mellett
nyelv-ész 2024.07.25. 08:33:15
Nem tudhatod, sosem voltál őrült bajor király :-)
Bejegyzés: Valhalla az autópálya mellett
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2024.07.25. 08:17:13
A Befreiungshallét ugyanezen a napon láttuk, de nem mentünk fel hozzá, a Walhalla érdekesebbnek tűnt.
Bejegyzés: Valhalla az autópálya mellett
Fradista Utazó · https://rajnaikozepkor.blog.hu/ 2024.07.25. 08:02:03
A ma is állók közül nekem még hiányzik két bajor, a Brefreiungshalle és a Bavaria (tizenkét éve nem jártam Münchenben, erősen ideje volna már), ill. az eisenachi Burschenschaftsdenkmal.
A Walhallában már jártam, Niederwalddenkmal, Hohensyburg, Kyffhäuser, Hermann, Deutsches Eck, Völkerschlachtdenkmal és Porta Westfalica megvoltak.
Bejegyzés: Valhalla az autópálya mellett
gigabursch 2024.07.25. 07:37:59
Aztán már mást nyalakodtak...
:-P
:-)
Ajjaj, mit szólna ehhez Gogolákné...
Bejegyzés: Még egy kis Földvár
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2024.07.23. 18:09:47
Vissza a MÁV jegyekhez: szerintem a kéregjegy volt a csúcs, de arra még nem kellett hatvanhárom dolgot ráírni a kiindulási, és esetleg érkezési állomáson kívül. Ma meg mindenféle kódok, adószám (az a kérgeken is vicces volt), ÁFA, kiadóhely kódja, anyámtyúkja...
Bejegyzés: Nem csak a kartonlapoké a világ!
cserepfalva 2024.07.23. 09:23:52
Ami pedig nem más mint a semmivel nem kompatibilis méretük.
Talán a mostani automatából vett havi bérlet az ami bankkártya méret (=szabvány), de ez 30+ évbe tellt nekik...
Bejegyzés: Nem csak a kartonlapoké a világ!
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2024.07.22. 20:13:24
Bejegyzés: Nem csak a kartonlapoké a világ!
Carada 2024.07.22. 19:57:23
Bejegyzés: Nem csak a kartonlapoké a világ!
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2024.07.22. 08:05:31
Bejegyzés: Csak a szokásos :)
Carada 2024.07.22. 06:13:56
Akartam írni, hogy "de hát Alsóörsön is négy vágány van!", de rájöttem, hogy csak VOLT, a kitűnően megtervezett, remekül kivitelezett, és cseppet sem szétlopott felújítás ELŐTT. Fun fact: a Google térképe még mindig négy átmenő vágányt mutat, csak a műholdfelvételen és az utcaképen látszik a keserű valóság.
Igen, az ütemes menetrend nagy áldás. Én is emlékszem még a kölyökkori megoldásra, minden fél évben újra kellett tapétáznom az aktuális menetrendet a szekrényajtóm belső oldalán, és böngészni, amikor nem a megszokott vonatokkal utaztam volna. :-) De azért mondtam, hogy kimondottan a 30a problémáit lehetne egyszerűen orvosolni, mert itt az a szerencsés helyzet van, hogy menetrend szerint Kelenföld és Fehérvár között az elővárosi vonatoknak és az áthaladó gyorsoknak, IC-knek egyáltalán nem kellene kerülniük egymást. Szépen mennek sorban egymás előtt - mögött. A menetrendet az borítja fel, hogy Fehérvárra késve érkeznek be a balatoni vonatok, és késve indulnak tovább, ezért tolják félre valahol a személyvonatokat, hogy (az amúgy is lassabban közlekedő!) úgynevezett "gyorsvonatok"-nak előnyt biztosítsanak. Szerintem nem lenne ördögtől való egy minimum tíz perces fehérvári puffer tartózkodást beletervezni ezeknek a vonatoknak a menetrendjébe. Biztosan rosszul nézne ki, hogy tíz perccel megnő a menetidő, de hát egyébként is hosszabb, mint a tervezett... és akkor talán (!) pontos lenne.
Azt is értem, hogy nem lehet (vagy nem könnyű...) egy-két vonat menetrendjét megbolygatni egy nagyon kifeszített ütemes menetrendben. Én arra gondoltam, hogy általánosan kellene kisebb átlagsebességgel számolni. Most az van, hogy a személyvonatok minden egyes megállójában max egy perc tartózkodást feltételeznek, de például egy G43-as vonat 17 megállójából 9 esetben (vagy 14-ből 7 esetben) menetrend szerint ugyanabban a percben tovább kell indulnia, mint amelyikben beérkezik. Ha késik, akár csak egy percet is, esélye sincs behozni. Ha csak minden harmadik megállóban kettő perc lenne a tervezett várakozás, akkor legfeljebb azt mondaná be a néni, hogy " a vonat a menetrend betartása érdekében várakozik".
Volt egy blog, Hova megy ez a vonat? címmel. Sajnos, csak volt, több mint két éve nem frissült. Ott komolyabban foglalkoztak a menetrenddel, a vasútpolitikával. Egy idézet 2013-ból (Kettőezer-tizenhárom, igen!), tessék csodálkozni: "A Fehérvári indulással kapcsolatban tényleg illene valamit csinálni, mert hiába tették minden pesti személy mellé a "csatlakozásra nem vár" jelet, csak azt tudják elérni, hogy a vonat nem Fehérvártól, hanem Gárdonytól, Kápolnásnyéktől, esetleg Martonvásártól késik, mert ott lökik félre a késő gyors miatt."
Kettőezer-tizenhárom...
Bejegyzés: Munkahétzáró négyhuszonnégyes
nyelv-ész 2024.07.21. 22:03:03
Bejegyzés: Csak a szokásos :)
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2024.07.21. 00:06:02
Szerintem ezzel az a baj, hogy akkor több másik vonatot is át kell írni, hogy az IC vagy a zónázó kielőzhesse a személyt, ráadásul Gárdonyon állandóan terhek is pihennek, ezek akkor mind csúsznak plusz akárhány percet. Lehet, hogy tudják, hogy a késés 70%-ban 0-2 perc, és csak 30%-ban kellene több időt adni, akkor érthető, ha nem nyúlnak hozzá.
És az is lehet, hogy az öt perccel csúsztatás szétzúzná az ütemességet, ami még késéssel is nagy áldás, hogy nem kell memóriaművésznek lenni, hogy mikor jön a vonat. Egyszer néztem egy régi menetrendet, kb. úgy ment Szemesre vonat, hogy 7:45 gyors, 8:12 expressz, 9:50 személy, 10:55 gyors, 12:30 expressz... ma viszont tudod, hogy óra 42-kor megy IC, 12-kor általában nyári interregio, és körülöttük van néhány cifrább lehetőség. Gárdony ugye óra 17 és óra 45 - ha késik 5-6 percet, az is még mindig jobb, mintha minden órában máskor jönne. De nem vagyok elég képzett ahhoz, hogy megmondjam, ezt érinthetné-e a változtatás, csak azt gondolom, hogy nem feltétlenül lehet egy órában 10-12 vonatból 2-t úgy áthelyezni, hogy az mást ne érintsen.
Bejegyzés: Munkahétzáró négyhuszonnégyes
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2024.07.20. 23:53:34
A menetrendet nehéz átírni, mert az adottságok miatt akkor az átírt időhöz képest késne minden, a legtöbbször úgyis az az ok, hogy várnia kellett csatlakozásra, várnia kellett a szembejövő vonatra, illetve a végállomásra késve érkezett szerelvény vissza is csak késve tud indulni. A konkrét északi parti példában max. Füreden tűnik egyszerűnek, hogy legyen mondjuk 5 perccel több idő a mozdonycserére, de akkor a szembejövő vonatnak kell többet várnia valahol Pest felől, mert ott Alsóörs az utolsó kitérőző hely. Amiben laikusként fantáziát látnék, az az, ha Füred és Aszófő közt lenne kétvágányú szakasz, esetleg Tapolca és Tördemic közt, meg Zánka és Udvari közt, itt állandóan azt tapasztalom, hogy felcserélődik az egyik és a másik irányból jövő vonat a menetrendhez képest, tehát valami nem adja ki. Mivel nem látom, hogy hogyan lehetne a lakott területeken kétvágányosítani, ott kellene, ahol lehet, és olyan repülőkereszteket csinálni, mint a déli parton. Persze lehet, hogy egy szakember mást mondana, de valamit csinálni kellene, mert ami van, az fenntarthatatlan. Egyszerűen kevés a keresztező hely, és egy ilyen rendszerben ha elversz egy vonatot, akkor elvered az összes következőt is, és onnantól kezdve a következő kérdés az lesz, hogy a 12 vagy a 23 percet késő vonatot engeded el előbb, mert ha a 23-asat, akkor utána már a 12-esnek is lesz 20, amíg bevárja a másikat. Az plusz szépség, hogy Alsóörsön és Fűzfőn is kevesebb vágány lett a a villamosítás miatti átépítéskor, úgyhogy még több zavart sikerült a rendszerbe vinni. Ültem már olyan vonaton, aminek Csopak előttől Almádiig gyökkettővel keleltt mennie, mert Alsóörsön nem tudtuk lekerülni az előttünk csoszogó elromlott Flirtöt, mert ott várt a szembejövő IC, és Almádi az első hely, ahol 3 vágány is van, tehát le lehetett bonyolítani a tili-tolit.
Bejegyzés: Munkahétzáró négyhuszonnégyes
Carada 2024.07.20. 20:12:34
Egyébként az tényleg szánalmas, hogy az úgynevezett retro szerelvények amúgy egész évben rendszeresen közlekednek itt-ott. Kedvencem volt tavasszal az olajzöld Bhv szerelvény a piros csillagos vezérlőkocsival, hetekig járkált a KöKiről reggelente menetrend szerint a lajosmizsei vonalon. Néha még klasszik Csörgő is jutott elé. :-P
Az meg aztán tényleg paródia, amit a Retró Istria Expresszről ír a vasúttársaság: "_A Retró Istria expresszvonat szerelvénye az 1970-es és ’80-as évekből származó kocsikból áll, melyek közel eredeti állapotukban közlekednek. A kocsikban nincs sem légkondicionálás, sem kiépített konnektor, a berendezés és a beltér is a régi idők hangulatát idézi. A korhű hangulat fontos elemei a lehúzható ablakok, melyek egyedi utazási élményt biztosítanak._"
Fontos elemei... azért egy 10-12 órás, nyári, éjszakai utazásnál nem a _legfontosabb_ elemek, szerintem...
Egyébként a székesfehérvári vonalon hetente 10-12 alkalommal utazom, Z30-as vagy G43-as vonatokon. Ezeken csak FLIRT-ök, újabban a KöKire néhány KISS közlekedik. A menetrendiséget leszámítva nekem jók... A KISS-eknél tényleg irritáló, hogy még a kis IKEA-s hátizsákom sem fér fel a csomagtartóra. Amúgy az ülések alá egészen jól lehet pakolni; nyilván a hátizsákomat nem szívesen tenném oda, de egy gurulós bőröndnek, pláne keményfedelűnek talán mindegy.
A menetrendiség teljesen vállalhatatlan. A MÁV úgy kezeli a menetrendet, mint valamiféle kalózesküt: az holmi iránymutatás, hogy a vonatnak el kellene jutnia A-ból B-be... vagy valamelyik vonatnak... ha lehetséges...
Mondhatná valaki, hogy az öt-nyolc perc késés nem a világ, de az a helyzet, hogy az ember jogosan számolna öt perc átszállási idővel, még akkor is, ha Kelenföldön vagy a KöKi-n másik peronra kell átmenni. Öt perc alatt kétszer elsétálnék oda-vissza; de mégis lekésem a vonatomat, mert a G43-as stabilan késik. Mindig. Mindkét irányba. Minden nap... (Hogy akkor miért tervezem így az utazásomat? Mert az esetek felében csak három percet késik, és olyankor mégis én nyerek...)
Gyakorló fotelszakemberként természetesen tuti megoldásom lenne legalább a 30a vonal problémáira, de valamiért még senki nem keresett meg a tervek miatt. :-) Azt viszont senki nem tudja nekem megmagyarázni, hogy ha ennyire rendszeresek a késések, *miért nem írják át azt a rohadt menetrendet?!* Mondanák azt, hogy holnaptól a Gárdony - Kelenföld út nem 39, hanem 44 perc. Ennyi erővel 15 percesre is tervezhetnék, a késés garantált, már csak a mértékéről vitatkozunk.
Bejegyzés: Munkahétzáró négyhuszonnégyes
Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2024.07.20. 10:51:58
A "lopakodó üzemmód" a zajra vonatkozik? A vonatokat Csörgők és Szergejek vitték, normál üzemben is azok mennek, az egy szem Nohab azoknál halkabb, a 424-es meg kicsit másabb zaj, de akit az a két vonat zavar a nap közepén, az tényleg inkább az északi sarkra menjen nyaralni. Az én tapasztalatom egyébként az, hogy az emberek nagy része integet a régi vonatoknak, vagy a mobillal fotózzák, különösen a 424-est.
Ezzel együtt szerintem se itt, vagy legalábbis full nyáron kellene rendezni, hanem az előszezonban, amikor már elég jó idő van, de még nem hatszáz fok, és millió ember. Úgy sejtem, hogy azért ilyenkor van, mert a retrók nem különvonatként közlekednek, hanem rendes vonatként, szóval nem kell valami minisztériumnak extra megrendelnie és fizetni érte, az eltérő mozdonyt és kocsikat meg a MÁV elintézi házon belül. De ez csak találgatás.
Bejegyzés: Munkahétzáró négyhuszonnégyes
Carada 2024.07.20. 03:36:45
444.hu/2024/07/13/igy-szivatott-meg-a-mav-a-balatoni-retro-hetvegevel
Sajnos, az ördögi részleteket paywall fedi, így számomra nem derült ki, hogy tényleg ennyire lopakodó üzemben közlekedtek-e ezek a szerelvények.
Bejegyzés: Munkahétzáró négyhuszonnégyes