Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, hajókra, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában! Köszönöm! A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve.
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
 
Régi képek
Villamosok
Hajók
Zene
Budapest
 
Hampage.hu frissítések
 
Énblog
 
Videók

Naptár

július 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) amszterdam (5) aracs ms (5) augusztus 20 (6) ausztria (103) autók (92) bach (5) badacsony ms (6) balaton (200) balatonföldvár (8) balatonfüred (10) balaton ms (6) Balt Korthals Altes (14) bardotka (13) basel (8) bbc (8) bécs (48) belgium (13) bengáli (44) berlin (163) berlini fal (20) bkv (64) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (7) budai vár (26) budaörs (39) budapest (982) budapesti pillanatok (52) buék (9) busz (123) búvár (19) bytom (6) bzmot (12) c50 (14) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) cirkáló (6) city lights (73) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (60) csak egy videó (350) csehország (69) csehszlovák (42) csepel (6) csörgő (14) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (14) doctor who (42) drezda (10) duna (67) düwag (6) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (14) emlékek (54) énblog (577) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (11) évforduló (13) ezerötszázas (8) ezres (17) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (31) felső szilézia villamos (27) fentrol (7) fényvillamos (22) ferihegy (40) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (26) fogyasztói (23) fonódó (11) fonyód ms (5) forintos emlekeim (5) fortepan (38) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (6) füsti (6) gary moore (37) gdynia (5) geek (7) gellérthegy (5) Geoffrey Tribe (17) gépsárkány (80) gibson (10) gigant (8) gitár (39) gmap (21) gmunden (7) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (56) gróf széchenyi ms (6) gyermekvasút (45) haditechnika (15) hajó (187) hajtóművek-motorok (7) hampage (451) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (6) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (14) helka ms (9) hév (46) heviz ms (8) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) huszonötévesaközlekedésesweboldalam (14) idegenforgalom (21) ikarus (77) il 14 (10) innsbruck (7) internet (7) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (12) kalef (11) karácsony (12) karikatúra (5) Karl Holzinger (11) karosa (7) kassa (21) katamarán (17) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (10) kelén ms (11) kelet-berlin (5) képek (1115) képregény (94) kérdés (13) keszthely ms (7) kirándulás (12) kisföldalatti (16) kiskörút (6) kisvasút (59) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (36) kölni dóm (5) komp (22) konstal (8) körtér (8) közlekedés (459) kritika (72) kulfoldi szemmel (115) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) lapátkerekes (5) last ninja (6) látnivaló (11) lausanne (5) lengyelország (84) les paul (8) lhbs (25) linz (11) lipcse (12) li 2 (27) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (9) magas tátra (12) magyarország (7) malév (6) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) mdmot (5) medve (7) mercedes (7) metál (18) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (6) MOD (7) morál (11) morgás (133) motorkerékpár (5) mozdonyok (33) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (28) műrepülés (8) muv (10) múzeum (66) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (16) ndk (6) németország (334) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (76) nosztalgia (243) nosztalgiabusz (48) nosztalgiahajó (33) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (7) nosztalgiavillamos (131) nosztalgiavonat (18) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (127) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (43) ozzy osbourne (10) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (110) paródia (7) pcc (7) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (138) pozitívum (12) pozsony (65) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (20) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) rajzfilmek (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (136) repülőgép (47) repülőgépek (83) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (60) rock (94) rocktörténet (5) róma (15) románia (5) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (19) sky channel (11) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) stadtbahn (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (9) super channel (5) svájc (30) szabadság híd (17) szárnyashajó (14) szavazás (6) szczecin (7) szeged (43) szekacs (8) szergej (42) szigliget ms (5) szilézia (6) szili (7) szilveszter (5) szinti (5) szliács (5) szlovákia (142) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (250) t3 (5) tapolca (8) társadalom (5) tatra (45) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (79) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (10) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (510) történelem (29) totalcar (5) trabant (7) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (76) tünde ms (5) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (96) tw6000 (6) überzenészek (17) utazás (463) utcakép (229) uv (64) vár (11) várnegyed (9) város (551) városkép (116) városliget (10) varsó (8) vasút (632) vasútállomás (7) vasúti becenév (6) vélemény (31) vicinális (13) vidám park (5) videó (980) villamos (872) vitorlás (14) vízibusz (26) vlog (7) wachau (5) wartburg (6) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (50) youtube (358) zene (230) zlin (13) zsiguli (6) zürich (15) Címkefelhő

Még egy kis csapongás az Oldtimer Expo kapcsán

2011.07.24. 14:10 :: Hamster

Teljesen semmilyen idő van odakint, semmihez sincs kedvem, úgyhogy megint konzervanyag jön: folytatom a múltkori Oldtimer Expo 2011-es képmutogatást:

A körfűtőház egyik szegmensét a FIAT különféle keleti mutációi foglalták el, különösen kihegyezve a lengyelekre. A legrégebbi itt kiállított kocsi azonban még nem FIAT volt, hanem egy GAZ M20, alias Pobeda (előtérben). Jól látom, hogy ezen Zsiguli indexek vannak (elől és a kerék előtt is)? Ez most egy kései Pobeda, vagy csak buhera? A hátrébb levő darab egyértelműbb, azon a hűtőrács is későbbi, plusz rajta van az FSO embléma is.

A klasszikus Nagypolák, ahogy gyerekkoromból emlékszem rá. Pár héttel a kiállítás után egyébként Ferihegyen is találkoztam pár hasonlóval - a jelek szerint a hazai Polski rajongói tábor elég aktív itthon :)

Polski FIAT 132? Na, erről se hallottam még! A neten utánaolvasva azt találtam, hogy csak papíron szerelték össze őket Lengyelországban, a valóságban kész (összerakott) olasz autókról volt szó.

7 komment

Címkék: autók képek oldtimer

Még tizennégy perc Zürich

2011.07.23. 07:00 :: Hamster

A múltkor olyan sok szépet és jót írtam Zürichről; most itt a videó folytatása, amiből kiderül, hogy tud még jobb is lenni! Persze kinek mi tetszik: van, akinek az, hogy milyen meredek helyeken is felmegy a tuja, másnak az, hogy van városon belül kvázi gyorsvillamosként közlekedő HÉV (Forchbahn), ami kihagy megállókat, nem akad el a forgalomban, ráadásul tök simán siklik a sínen, nem ugrál, nem csattog, nem fékez negyed percenként. Megint másnak a nosztalgiatuják. Nekem persze mindegyik ;) Persze vannak nem annyira jó dolgok is, például 7 perc 8 másodpercnél a lapot kapott kerekű CobraTram. Nem feltétlenül jön le a videón, de élőben durvább volt, mint a legszarabb Ganz csuklós, pedig hát... Aztán nekem furcsa a duplacsuklós troli is, ami kimondottan nagy divat lett Svájcban az utóbbi években. Egyrészt a befogadóképessége nem számottevően nagyobb, mint egy pesti csuklós trolié, másrészt ahol ekkora járgányra van szükség, miért nem villamost járatnak? Igaz, amennyire végig tudtam a vonalát követni, részben megszűnt villamosokat pótol a 31-es járat, amin közlekedett.

Szóval: tessék a pattogatott kukoricát elővenni, és a lejátszásra kattintani:

7 komment

Címkék: közlekedés utazás videó város tömegközlekedés villamos svájc zürich

Képes csapongás az Oldtimer Expo kapcsán

2011.07.22. 07:00 :: Hamster

Idén jártam először ezen a rendezvényen, és ha nem a Füstiben rendezik, lehet, hogy most se mentem volna ki, mert nem pontosan én vagyok az ilyesmik célközönsége :) Valószínűleg senkit nem fog sokként érni, ha azt írom: sok szép régi autót láttam, de nekem nem a legrégebbiek tetszettek a legjobban.

Mivel az autókhoz továbbra se értek, nem a látottak értékelése ("az Adler Standard 6 1927-es évjáratán óóóriási stílustévesztés a krómozott sebváltókar, mert azt csak két évvel később kezdték használni, és különben is, eredetileg kettővel több küllője volt a kerekeknek!") következik, csak pár kép mindenféle klassz vasdarabokról:

"Bogárbusszal" kezdem, mer' a Bogárbusz az jó dolog: T1, "Samba" kivitelben, akkora krómozott emblémával, mint egy kormánykerék. Lehet ennél rajzfilmszerűbb egy mikrobusz? Gyerekkoromban a Dayka Gábor utcában parkolt egy hasonló; amikor mentünk valahová, mindig megnéztem, hogy ott van-e még. Azt hiszem, mi költöztünk el hamarabb, mint hogy eltűnt volna, és még az is lehet, hogy ma is megvan valahol. Ami azért furcsa gondolat, mert már akkor is öreg volt - de mégse elképzelhetetlen, mert ezek a Fauvék már csak ilyenek, kitelik tőlük...

A T2 nem tetszett annyira, mint a T1, de azért még így is elég Bogár-szerű volt ahhoz, hogy az ember ne utálja. Valaki nem tudja, ezeket árulták Magyarországon is? Csak mert egész sok volt belőlük.

Őőőő, hát ez meg hogy kerül ide? Kontrasztnak? :) Ő itt a Nysa 522S, amiről jót még nem nagyon hallottam - ez a jószág már fénykorában is nyíltszíni gúny tárgya volt. Pedig aranyos járgány lehetett volna 1950 körül - na de a nyolcvanas években, ráadásul miközben szó szerint életek múltak rajta..? Valahol azt olvastam, a műszaki alapja ugyanaz volt, mint a Zsuknak (Żuk), ez tényleg így van? És tényleg annyira rossz volt? Szerencsére kimaradt az utazás vele, a mentőkön kívül meg nem sokan használtak ilyet. Piszkosul gondolkozom, hol lehetett még a típust látni, és csak a BKV ugrott be. De azon kívül?

28 komment

Címkék: autók képek oldtimer

Személyvonat érkezik Makóról Szeged nagyállomásra

2011.07.21. 11:00 :: Hamster

Persze igazából nem, mert a makói vonalhoz vezető Tisza-híd még a világháborúban "elkopott", és az MDmot-ok se közlekednek errefelé egy ideje (sőt, már másfelé sem), de azért szép lenne, ha..., nem? :)

4 komment

Címkék: szeged vasút szünetjelzés helyett

Tüchtig város tüchtig villamosai: tíz percnyi Zürich

2011.07.20. 07:00 :: Hamster

Zürich villamosai olyanok, mint a "német oldali" svájci dolgok általában: igényes anyagokból, jól megtervezve, pontosan összerakva, felesleges feltűnősködés nélkül. Aki kimondottan szépet akar látni, menjen ki a tópartra, vagy fel a hegyekbe - a villamos működjön jól, legyen jól használható, és jól karbantartható.

Illetve ez a korszak a videón  itt-ott látható CobraTram alacsonypadlóssal átmenetileg megszakadt, de szerintem már megbánták, hogy nagyon dizájnosat (styled by Pininfarina), noch dazu szokatlan technikai megoldást erőltettek, és a következő villamosuk valami másutt már bevált lesz :)

Az üzemeltetést se spilázzák túl: menjen, és.. menjen! Ha x+1 járat áll meg/ágazik el, akkor álljon meg/ágazzon el annyi, az azzel járó csikorgással és csattogással együtt, még akkor is, ha történetesen a híres svájci bankok székházai előtt történik mindez. Hisz a vágánykapcsolatoktól, váltóktól, átszelésektől nem kell félni. Ha hegyoldal van az útban, akkor a hegyoldalon is felmegy, akár a közúttal fonódva is, vagy teljesen lehetetlen helyeken kurflizva. Ha többszáz éves házak mellett kell elmennie, hát elmegy többszáz éves házak mellett. Zürichhez képest Budapest a megtestesült Mit-Nem-Lehet-Város!  Ezen túl az átlagos haladási sebesség viszont nem túl magas: bár adott esetben ezek a villamosok - a budapestihez képest álomszerű pályákon - meglehetősen jól tudnak haladni, nem a sebesség a cél, hanem hogy a következő megállóba pontosan az átszálláshoz érkezzen meg a tuja. Ha pedig valami igazán svájci dolgot keresünk: a villamosokon az utastájékoztató berendezés gongszóval üti a negyedórákat :)

Egyébként csodák sehol sincsenek: Zürichben is vannak jegyellenőrök, mert ott is van, aki bliccelne, és az első hó leesésekor ott is megállt az élet. De ez ezen a videón nem szerepel :)

A videóhoz tartozó útibeszámoló itt érhető el (néhány rövid részlettel a teljes videóból)

17 komment

Címkék: közlekedés utazás videó város tömegközlekedés villamos svájc zürich

Elsivatagosodik a Budai Vár?

2011.07.19. 10:45 :: Hamster

Szombaton a Várban járva  ez a látvány fogadott a Szentháromság téri buszmegállóban. Az elkent, szennyes homokfoltot kell nézni, a hiányos macskakő nem újdonság:

Mivel az ember tisztában van a 16/16A viszonylatokon közlekedő Ikarus 405-ösök kritikán aluli állapotával, logikusnak tűnt a feltételezés, hogy az egyik ilyen buszpótló járat eldobta az olajat vagy a hűtővizet, és homokkal itatták fel.

A Rom Dísz téren is hasonló látvánnyal találkoztunk, és mit ad Isten, megint a buszmegállóban. Itt szinte már nem is homokfoltokról beszélhetünk, hanem kockakőfoltokról a homokban. Egy helybeli lakos szerint egyébként aznap reggel még nem volt ott a képződmény.

Ezután viszont feltűnt, hogy korántsem csak a buszmegállók mutatják az elsivatagosodás jeleit... hanem tulajdonképpen az egész Várnegyed!

55 komment · 1 trackback

Címkék: budapest város utcakép budai vár

Kicsit én is dühbe jöttem

2011.07.17. 23:59 :: Hamster

Az előbb véletlenül belefutottam a Különben dühbe jövünk-be valamelyik magyar csatornán, és egy ideig össze voltam zavarodva tőle. Pontosabban nem a filmtől, mert az továbbra is ugyanaz a nem túlságosan bonyolult, infantilis buli volt, mint eredetileg, hanem a szinkronon. Mert hát Újréti László stimmelt Terence Hillként, de az emlékeimben Bud Spencer magyar hangja nem Jockey Ewing (már hogy Kránitz Lajos) volt. Aztán amikor a Főnök megszólalt Kerekes József hangján, akkor világos lett, hogy újraszinkronizálást hallottam, mert gyakorlatilag még ott volt a fülemben a régi hangja, és az nem ez volt (pedig tizenvalahány éve nem láttam ezt az opuszt). Annyira meg szeretném kérdezni az illetékeseket, hogy miért kell erőltetni az újraszinkronizálást? Vajon jogi oka van (mittudomén, fizetni kellene a régi szinkronért a Moképnek, Mafilmnek, MTV-nek, akárkinek)? Vagy az új szinkron Dolby 5.1-es minőségben készült, és most hallani lehet, hogy Bud Specer jobbról, Terence Hill meg balról üti a klónozott arcvonású maffiózókat? Tudom, eredetileg se mindig Bujtor István volt Bud Spencer szinkronhangja, de ahol igen, azt miért kell megváltoztatni? Hát már semmi sem szent? :-/

Na mindegy, a legzseniálisabb jelenet így is nagyjából rendben volt. Vajon melyikről lehet szó? Itt van eredetiben... pontosabban olasz szinkronnal, mert hát itt se a helyben felvett hangot halljuk :) 

(Egyébként valaki nem tudja, mi ez a kórusmű? Vagy direkt a filmhez írták?) 

77 komment

Címkék: tv popkultúra morgás

Debreceni villamoskavalkád

2011.07.15. 22:01 :: Hamster

Favázas Schlick kéttengelyes, Füzesi acélvázas iker, Bengáli, UV, mindez egy nap, mozgásban is - naná, hogy ez nem Budapest ;) Persze tegyük hozzá, hogy favázas Schlick minden szombaton jár a 2-esen, most vasárnap UV-kirándulás lesz, az év nagy durranása pedig (vélhetően ősszel) a debreceni 492-es Bengáli látogatása lesz a típus ötvenedik szülinapja alkalmából, de most akkor is egy debreceni kirándulás képei (és mozgóképei) következnek:

 
 
Debrecen: egy jó hangulatú szombati kirándulás
... az időjárás szeszélyei ellenére is :)

25 komment

Címkék: debrecen nosztalgia villamos hampage

Tűzoltóautók és tehergépsárkányok

2011.07.13. 18:06 :: Hamster

A múltkor kicsi és/vagy szép kocsikat nézegettünk, most jöjjenek az igahordók, szintén a retró jegyében!

Egy villamosos túra során Stuttgartban, a méteres nyomtávú villamos kocsiszín akkor már csak tárolásra használt alsó részén futottunk bele a helyi tűzoltómúzeum gyűjteményébe. Ezek a mopsz-arcú Mercedesek persze nem éppen ritkaságok (a múzeumba nem kerültek egy része még aktív szolgálatban van, például német tűzoltóegyletek ajándékaként magyar városokban), de én szeretem őket.

A nyolcvanas évek elején a BME Schönherz kollégiumának tűzoltási gyakorlatain (melyeket azért láttam, mert a szomszédban volt a sulink, az ablakból egyenesen ráláttunk a napközi idején zajló történésekre) a legérdekesebb járművek a Magirus-Deutz feliratot viselték.  Akkor újnak tűntek, manapság már valószínűleg oldtimerek. De ez itt fent azoknál is jóval öregebb darab. Ráadásul van egy kis rajzfilmkutya jellege, nem? Mellette egy Opel lógatja az orrát... de tényleg, mintha szomorkodna, még a homlokát is ráncolja :)

Úgy sejtem, a gyűjtemény legöregebb darabjai ezek a fakerekű létrák voltak. Hogy mi lett, velük, azt nem tudom, mert azóta a méteres nyomtávú villamost megszüntették, csak múzeumi jelleggel maradt meg pár szakasz, így a kocsiszínt is átalakították (konkrétan a felső szintje lett a villamosmúzeum). Ki biztos nem dobták őket, de valószínűleg már nem fogok beléjük futni.

A MAZ sose volt túlságosan gyakori látvány Budapesten; leginkább lakótelep-építések környékén találkoztam jellegzetes kék színű fülkéjükkel. A panelszállító traileren kívül  csak pár tartálykocsi rémlik - a fentebbi képen a MAZ 5549-től  (vagy annak valami rokonától) jobbra álló IFA legalább két-három nagyságrenddel gyakrabban volt  látható. Azt  persze nem tud(hat)tam, hogy a Varsói Szerződés hányfajta speciális MAZ-t alkalmazott rakéták cipelésére/indítására, tankok vontatására, és hasonló szerepekben :)

Ez a - szintén a budaörsi repülőtéren álló - Ural 375-ös tanker még lajstromszámot is kapott, gondolom a hely szellemében. Ha valakit érdekel, a lajtromot igazából egy Zlin 50-es viseli.

Újabb tanker, még mindig Budaörsön, de ezúttal a Vasfüggöny másik oldaláról: egy Steyr-Puch. Bővebbet nem tudok róla, csak a buta "arc" és az embléma miatt jöttem egyátalán rá, hogy körülbelül mi lehet.

Amikor az imént látott budaörsi MAZ-t megláttam, megörültem neki, aztán nemsokára a ferihegyi Skanzenben és a szolnoki repülőmúzeumban is találkoztam eggyel. Úgy tűnik, a repülősöknek szívéhez nőtt a típus, és mégse olyan ritkaság, mint gondoltam.

A Kamahárom (tudom, Kamaz, de ki nem játszott gyerekkorában azzal, hogy csakazértis hármasnak mondta a cirill zé betűt? szerintem csak az, aki nem akkor volt gyerek:) még nem ritkaság, de azért ennyire a belvárosban már ritkán látni. Ami persze nem is baj, de nekem le "kellett" fotóznom.

Nem tudom, ez a Volvo (netán Titan?), amit a Károly körút felújításán láttam, tényleg olyan régi-e, mint ahogy kinéz, vagy csak valami ünnepi re-issue, de ádáz módon ötvenes-hatvanas évek kinézete van :)

A Multicarok gyerekkoromban mindenütt ott voltak, aztán kicsit eltűntek, és mostanában megint sokat látni belőlük. És nem a régieket, hanem vadi újakat is (a négyes metró építkezésén például dolgozik egy vaskerekes adapteres, ami elég dögös).

Gyerekkorom élményeinek része volt a koromtól retkes Volán-buszok némileg elborzadt nézegetése a kocsiból. Ezek egy részének a hátfalán egy lekerekített sarkú háromszög alakú  (nem túl frappáns leírás, tudom) szellőző is volt. Aztán valahogy eltűntek az ilyen buszok - de lehet, hogy csak az én környékemről, Budáról. Amikor  aztán - jópár éve - Debrecenben megláttam egy ilyet, nagyon megörültem, gyorsan le is fotóztam, bármilyen rosszak is voltak a fényviszonyok. Ikarus 266-osnak gondolnám a jószágot, de persze lehet, hogy mindjárt jön egy buszos, és megmondja, hogy igazából Ikarus 269.666EPRZ81. Viszont ha már errejár az illető, magyarázza el, miért volt egyes buszoknak ez a plusz szellőzője (ha szellőző volt)? Nagyobb/más motor volt benne, mint a hátsórácstalan példányokban? Vagy csak elégtelen volt a gyári levegőcsere, és némelyik Volán utólag rábuherálta?

22 komment

Címkék: mercedes busz képek kamaz ural multicar maz teherautók gépsárkány magirusdeutz

A Kiskörút felújítása: a szép új Károly körútig vezető út

2011.07.12. 09:00 :: Hamster

Észrevettem ám, hogy a fentebbi címben háromszor is szerepel az "út" szócska, de nem tudtam hirtelen ennél frappánsabbat kitalálni :) Annak idején többé-kevésbé végigkövettem a Szabadság híd, a Vámház körút és a Múzeum körút felújítását, és most elérkeztünk a leglátványosabb részhez, a Deák téri végállomás és a Károly körút meglepően jól sikerült újjáépítéséhez. Közben persze láthatjuk a rövid életű 89-es trolit, a  Fővám téri káoszt, és némi kúszóváltózást is az Astoriánál:

 
 
A Kiskörút felújítása III-IV.

14 komment

Címkék: budapest közlekedés város hampage

süti beállítások módosítása
Mobil