Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (934) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (97) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1023) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (14) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (523) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (888) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Piroskák egymás közt

2011.08.15. 23:53 :: Hamster

Mivel nem akarom elveszíteni a blog törzsközönségét, azaz Rocko-t ;) gyorsan itt van valami másik kép:

Ilyet se lehet már Szegeden fotózni - és kivételesen nem csak arról van szó, a hogy a baloldalt látható, olasz gyártmányú pörgetős kijelzőt lecserélték színes-szagosra.

36 komment

Címkék: vasút szünetjelzés helyett

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr273156741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

köszönöm! :D
rendhagyó gyorsulási verseny.
És én? Én nem vagyok törzsközönség? Már az Elveszett síneken szinte a kezdetektől ott tolongtam :)
@Kicsi Kacsa: Ajajj... szóval nem akarom a teljes törzsközönségemet elveszíteni :D
Csatlakozok Kicsi Kacsához, csak azért mert nem írunk minden egyes bejegyzéshez comment-eket, attól még törzsközönség vagyunk.
Speciel ahogy nézem ez pont nem az olasz Solari, hanem a cseh Pragtokon féle csoda :P
én már akkor olvastam Hamstert, amikor még csak nem is gondolt blogírásra!
@Rocko-: Én már a világháború előtt is lelkes olvasója voltam a Haplónak.
@Snake: Egyszer azt írtam, hogy "pragotron", mert nekem minden csattogós az, akkor azóltál, hogy az solari-udine, vagymi. Most azt írtam, hogy olasz csoda, mert újabbnak tűnt, mint a cseh csoda, erre kiderül, hogy ez meg mégis az :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Témaelterelésként bedobnám, hogy ott virít mindkét vonaton a zártárcsa, a minap láttam, hogy a RailJetek fenekére is kell tenni, ennyit tud a magyar vasút :-/ Igaz, a szóló mozdonyokra is kell, pedig azok még szétszakadni se tudnak (de észrevétlenül legalábbis biztosan nem:). Néha azon csodálkozom, miért feledkeztek meg a vonatok előtt piros lámpával ügető lovasról. De lehetne olyat is, hogy nem lenne egy váltó se, minden vonatnak lenne saját sínpályája, illetve minden sínpárhoz csak egyetlen vonat tartozna, ez is ütőképesen képes lenne csökkenteni a ráfutásos balesetek számát...
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nekem már az egyiptomiak hozták házhoz a hireoglifákkal írt kôtáblán.
@Hamster: kínai vonaton vót zártácsa? nem. naugye, tessék.
Beszállok én is: én már a sínek lefektetése előtt tudtam Hamstertől, hogy elvesznek :D
@Rocko-: Hamster őse az én őseimhez házhoz ment Vértesszőlősre, és az aktuális posztot mindig felfestette a barlang falára.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Vigyázz, még csak pár száz éve vagyok ezen a bolygón, nem lehet, hogy keversz valakivel? ;)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: münk megindula vala kárpátok alá mekkor hampló blogmuk posztjai elfogyván.
@Hamster:

Nem találok képet most, de valamikor a BDt-n kötelező volt még a fehér tárcsa is, ha toltvonati üzemben dolgozott.
@Hamster: ezek az idióták megoldanák akkor is a ráfutásost, ha szeparált vágányok lennének. bemegy a gép nagyjavításra, jön vissza, oszt összekeverednének a fránya vágányok. sőt, szerintem akkor is lenne ráfutásos, ha nem lenne vonatközlekedés :)
@Rocko-: Szerintem ma este mégse csinálok új bejegyzést, mert végre úgy szórakozom jól a blogozással, hogy semmit nem is csinálok :)
@Hamster: pedig azt hittem leírod hogyan vonultak be a Kárpátokba a szittya Hamsterek ahogy követték az elveszett sineket.
Isten hét nap alatt teremté a világot.

Az első nap történéseit már aznap este olvastam a Hamplón.
@maestro1: sínek lefektetése.
hmmm, fura egy ízlésed van. én inkább maradok a csajoknál. :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: oszt szerinted Itden honnan nézte ki hogy milyen legyen a bolygó? ;)
@Hamster: annyira nem erős.
én szó nélkül a csajt választom sín helyett. :D
@Hamster: Ránézésre leginkább az a különbség, hogy a Pragtokonon vannak különböző színek, míg a Solari fekete-fehér (kivéve a szolnoki Solarit, ami kék alapon fehér és karakterenként pörgeti ki az úticélt). ;-)

Én speciel a négyablakos acélvázas (meg úgy kb. az összes favázas) villamossal vagyok gondban, ha pályaszám nélkül kell megkülönböztetni őket :D
@Snake: Mondjuk azokat nem is nagyon lehet, én kiskoromban észre se vettem, hogy az sok típus :)
@Rocko-:

Tudom honnan nézte. Onnan, ahol az Ősrobbanást élőbe közvetítették.
@Rocko-:

Látom emlékszel még, mikor szóltam, hogy milyen jó blog a Hampló.
Nekem főleg azok a régi mutatós órák tetszenek ,amit nem csak vasúton látni, hanem közterületeken is (pl. a Kálmán Imre utca végénél is van egy meg az Erzsébet királyné úti aluljárónál (70-es troli végállomás). Azok, ahol jó hangos kattanással mozdulnak percenként a mutatók. Meg a régi kék pörgő-kattogós utastájékoztató tábla, Szolnokon még van ilyen, de régen a Keletiben is ez volt mielőtt LED-esre cserélték. Egy élmény volt mikor percekig tartott mire sikerült átírni, pláne, h már akkor is előszeretettel játszották a csak az utolsó pillanatban írjuk ki melyik vágányról megy a vonat, addig hadd tolongjon mindenki a tábla alatt aztán mehet a futóverseny MÁV módra, a győztesek elérik a vonatot a vesztesek nem. LED-esnél legalább márcsak néhány mp mire megjelenik a vágányszám, kattogósnál percekig is eltarthatott mire kipörgette.

A zártárcsa az meg tipikus elavult rendelkezés. Hasonló az,h bizonyos ezrelék feletti lejtésen nem lehet megállót létesíteni. Ez is több 100 éves szabály még a gőzösök idejében hozták, és még érvényben van ezért is nincs pl. Eplénynek megállója a falu közepén, ahol a pálya elvezet csak több km-re a falutól, aztán csodálkoznak ,h nincs utas, mert ugyan ki utazna vonattal ha vonatból jó alaposan megnézheti a faluját aztán valahol a semmi közepén ott a vasútállomás, ahol leszállhat és gyalogolhat vissza.

Az MdMot Békés megyében mint Alföld rakétája volt ismert, sok környéki vicinálison megfordult, nem volt egy rossz gép, szerették az emberek, a Bzmotnál legalábbis jobb volt. Csak hát eljárt felette az idő. 2002 körül mikor a nagy Bzmot vész volt (egy tengelytörés miatt pánikszerűen leállították az összeset, utóbb kiderült csak a pánik volt nagy a baj nem, egyesek szerint ez már a vonalbezárások főpróbája volt), voltak érdekes szerelvények. Az Mdmot mozdonya pl. simán vitt pár kocsis tehervonatokat is, meg se kottyant neki. Meg volt mikor M32-es mozdony+Mdmot kocsi volt Bzmot helyett.
süti beállítások módosítása