Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (155) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (328) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (56) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (145) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (5) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (13) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (439) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (616) vasútállomás (5) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (943) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (20) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (346) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Megkülönböztető jelzések: "én kérem dolgozom itt"

2009.01.30. 17:37 :: Hamster

Az Ftk. (Farkastörvénykönyv, teljes nevén 1990 évi DCLXVI. törvény a Budapesti Közállapotokról) egyik közismert része a 13. paragrafus, mely szerint nem lehet tiltott helyen megállni/várakozni, kivéve, ha a gépjárművezető munkaidejében vagyunk. Ennek a szabálynak úrivezetői alkalmazása úgy néz ki, hogy a kocsitulajdonos az úticéljához legközelebbi helyen leb*ssza az autót, bekapcsolja a vészvillogót, majd dolgára indul, vagy megvár valakit, aki épp dolgáról jön. A városi agrár-arisztokrácia igen gyakran él ezzel az eszközzel - gyakorlatilag bármikor, ha éppen fodrásznál vagy videókölcsönzőben van dolga.

A hivatásos verzió különleges ismertetőjele a méltatlankodó hangon előadott "ne rám legyen mérges, én csak dolgozoK itt" című siralom. Az ilyen meg(nem)mozdulás amúgy általában feltűnőbb, mint a civil kategória, mivel jellemzően nagyobb, nehezebben kikerülhető járművek igénybevételével szokták produkálni. Ilyen lehet a hentesboltot reggel fél kilenckor kiszolgáló hűtőkocsi, ami a Nagykörút szűkebb részeit, konkrétan egy villamosmegálló és a járda közti szélességet csökkenti felére, úgy, hogy a villamosmegálló miatt még kikerülni sem lehet rendesen. Kivéve persze az emberfeletti lényeknek (miniszterek, államtitkárok, DT-s rendszámúak, fekete terepjárósok, ültetett pirosmetál Suzukisok, stb), a síneken. A nem-emberfeletti-emberek (emberfeletti lények alatti lények) pedig állnak a rakodás okozta torlódásban: a Nagykörúttól bedugul a Széna tér, a Széna tértől bedugul a Szilágyi Erzsébet fasor, a Szilágyi Erzsébet fasortól bedugul a Hűvösvölgyi út, az egyszeri nagykovácsi lakos meg egyszercsak azt veszi észre, hogy nem tud kiállni a kertjéből, mert odáig ér a sor. 

Ugyancsak ide tartoznak a nagyobb építkezések négytengelyes földszállító teherautói, melyek vezetői úgy gondolják, hogy ha a vezetőfülke kívül van mások útvonalán, akkor akár ott is hagyhatják gépesített sárkányukat. Mint ma például a Fővám téren, az aluljáró/metróépítkezésnél, aholis a teherautó csak a villamosvezető többszöri csengetése és rimánkodása után volt hajlandó arrébbgurulni. Itt persze nyilván a villamosvezető volt hibás - miért nem kerülte ki!

PS: Egyébként gyönyörűek még az imént említett négytengelyes földszállítók közül azok, melyeken a sárga villogón (ami azért hasznos) túl még egy jókora "üzemzavarelhárítás" felirat is van. Csak azt nem tudom, milyen üzemzavar az, amihez egy rakás ekkora kapacitású dömper  kell folyamatosan :)

18 komment

Címkék: budapest morgás árnyoldal farkastörvénykönyv

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr83911803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"Csak azt nem tudom, milyen üzemzavar az, amihez egy rakás ekkora kapacitású dömper kell folyamatosan"

Ahogy a fenti példákból látszik, lehet, hogy maga a dömper okozza az üzemzavart, és azért jött, hogy azt egyben el is hárítsa. :)
@hamster úgy látszik, nem dolgozott még...
Hol a faxomban álljon meg a hús szállító?
Persze cipelheti 100m -ről is, ugye, kézben a félsertést...

Tényleg érdekelne, ha ilyen munkája lenne, mit szólna az ilyen 'blogokhoz'...
@Anti Szaros: Rohadt egyszerű: Rakodás este 10-reggel 5-ig. Avagy legyen a boltnak rakodóhelye. Nem kényszer a körúton hentesboltot nyitni, ha valaki így tesz, akkor ezekkel a játékszabályokkal (pontosabban: bolt engedély, ha ezek megvannak). (Nem én találtam ki, nálunk szerencsésebb történelmi helyzető és ugyancsak dugóval súlytott országokban ez ismert megoldás.)
Nehogy már a "dolgozom" legyen a jolly joker. Vagy, ha megyek órát tartani, akkor ledobon a járművet ahol jól esik, nehogy már cipeljem a rakás iratot. Te meg kerülgesd, ha bírod!
Sünt nektek, az áruszállítás szükséges rossz ennyi.
@Fluent: áruszállítás, de éjjel.

Neked meg drótkefét.
Nem, nem, az áruszállítás nem szükséges rossz. Lehet azt kultutáltan is csinálni. Az áruszállítás ugyanis pont olyan munka, mint bármi más. Van benne szívás, van benne jó. Ennyi.
Megemlékezhetnénk még a gyereküket iskolába szállító anyukáknak arról a típusáról, akik kocsival viszik a gyereküket a 100m-re levő suliba és kizárólag csak a kapu előtt tudnak megállni.
@okostojgli:

Ja persze hogy utána posztoljaok hogy nem lehet aludni :D
+ élelemiszerek drágulása éjszakai munkaerő miatt ezt akarjátok?
Az a baj hogy nektem semmi sem jó, tehát még egy sün rendel :D
Anitszaros leszarja, hogy többszázezer ember szeretne közlekedni bp-en, ő csak azért is szabálytalanul parkol és rakodik. Amíg egy vascső nem találkozik a szélvédőjével vagy a fejével.
Anti Szaros 2009.01.30. 18:45:49
nem tudom kézikocsiról halottak-e már.
nem tudom, ők mi a szarért nem sajnálnak az én munkám miatt? nem tetszik, válasszon más szakmát.
én se úgy dolgozok, h lehetőleg keresztbetegyek mindenki másnak, mert nekem úgy kényelmes.

szsanya 2009.01.30. 20:01:31
mert különben elütik a "szemük fényét" a hozzájuk hasonló sofőrök. :)
"+ élelemiszerek drágulása éjszakai munkaerő miatt ezt akarjátok?"

A körúton ? Hadd dráguljon.
Ha sürgősen kell, lebattyogok a bótba, fizetem a felárat, mert közel van, és drága, mert oda kell juttatni a cuccot.
Ha meg ráér, nagybevásárlásnál megveszem a hyperben, ahol nem gond a szállítók parkolása.
Ez (is) a piacgazdaság.
Anno egy évig nekem is kellett ezt-azt vinni a városban mások által sokat gyűlölt kisteherautóval.
Volt egy hely, ahova rendszeresen kellett vinnem árut, 50 kg-os zsákos kiszerelésben, alkalmanként 1~2 mázsát.
Ott volt kijelölt rakodási terület, kb 10 méter hosszan. Csak ugye mindig odaparkoltak "civil" kocsik. Parkolóhely sehol, illetve legközelebb a rakparton (kb 500 méter, lépcsőkkel megközelíthetően).
Én ilyen esetben bizony megálltam a külső sávban vészvillogva, mert az idő az meg sürgetett (2x2 sávon).
Lehet acsarkodni, de gondoljatok bele a helyzetbe, ott a kijelölt helyed, de ott meg állnak jogtalanul a személyautók (talán pont azoké akik leghangosabban hőbörögnek a vészvillogós fehér furgonok ellen), és ha szabályos akarsz lenni, akkor 4 fordulót számolva kb 1 órát b*sznál el a napodból (miközben 10percenként szól a telefonod h ide és ide menjél, de hamar), vagy vészvillogva lepakolod a cuccodat 10 perc alatt.
Egy esetben a közterületesek is megtaláltak, arra mentem vissza a kocsihoz, h mögöttem áll vészvillogva egy kis fehér suzuki, és két közterületes épp a rendszámomat körmöli. 3000 pénz helyszíni, nem is nagyon vitatkoztam, kulturáltan elbeszélgettünk stb stb. De a végén megjegyeztem, ha már itt vagyunk, akkor a kijelölt rakodóhelyeken álló személykocsikat is büntesse már meg, hisz miattuk kényszerültem rá erre a megoldásra, de ezt kerek-perec elutasították, mert ők nem zavarják a forgalmat... Az nem érdekes, h ők is vétkeztek a szabályok ellen a közterületen. Akkor rákérdeztem arra, hogy most maguknak is írnák egy csekket, hisz az ő suzukijuk is akadályozza a forgalmat. Erre azt válaszolták, hogy ők épp dolgoznak , ezért kényszerültek így megállni. Köszi én is épp dolgoztam....

Éjszakai áruszállításról meg annyit, h ha bevezetnék, akkor kb ugyanennyi poszt szólna arról, hogy hajnali 4kor pakolnak a jómunkásemberek, és ez felháborító türhetetlen.....
@okostojgli: Rengeteg ember dolgozik ám éjszakánként, ünnepnapokon stb. Mitől ilyen különleges pont az áruszállító? Csak ők nem dolgozhatnak éjjel vagy hajnalban? Csak az ő pótlékuk drágítja a terméket?
@Gávavencsellő, végállomás:

Ezt majd magyarázd el a körúti nyugdíjasnak akinek csak egy tej meg egy kenyér kell,
@yxcvbnma: Igen. A már említett szerencsésebb országokban ilyenkor fél perc alatt elszállítják a rakodólóhelyen parkolókat (miután a boltos bejelentést tett) és máris minden meg van oldva. Nem mondtam, hogy a sofőrnek kell megoldani vagy mindent, de az a helyzet, hogy egyik beparkol a teherkocsi helyére, a másik meg ezért vészvillogózik és feltart mindent, és mindenki arra hivatkozik, hogy dolgozik, meg neki szabad, hát az hülye helyzet. Ide kell hatalom, ami pl. a fenti elszállítást stb. megoldja (persze megteremtve a megfelelő jogi hátteret hozzá).
@Pink Panther: Volt már Budapesten "lopóautó", csak kicsit magyaros lett a megvalósítása, és a sok felháborodás miatt meg lett szüntetve a rendszer. Kb egy éve még láttam az M3 mellett a sárga kis Iveco trélereket...
Manapság ezt az elszállításdít sem lehetne normálisan megszervezni ebben az országban....

Amúgy pont tegnap reggel láttam egy jómunkásembert vészvillogva pakolni az Andrássy úton reggel hétkor. A dolog szépséghibája annyi volt, h a 105-ös buszmegállójában, és az még csúnyább volt, h kb 15 méterre előtte kb 5 személyautónyi szabad hely volt. Amikor a buszsöför rádudált, hogy így nem OK, még neki állt feljebb... NA az ilyennek, télleg a JQA-t...

Ezt a kialakult helyzetet csak kölcsönös toleranciával lehet lekezelni, ahol egyik fél se sérti a másik felet túlságosan. Meg kell érteni a teherautóst is, de az se visszaéljen a türelemmel... De ez sajnos esélytelen...
Vannak boltok, amik elé kiraknak üres rekeszt, széket, táblát, kukát, stb., hogy biztosítsák a szállítók parkolóhelyeit. Nyilván egy "áruszállítás, megállni tilos" tábla pénzbe kerül, ezért ez a megoldás (meg az autósok többnyire sz@rnak bele az ilyen táblákba...).
Bécsben az Operával szemben "értelmetlen" táblaerdő van, majd megkeresem a képeim közt, és elküldöm (igaz, ott a követségi parkolók miatt, de gyönyörű) :)
@Fluent: Ha a szabálytalan nappali rakodásért kapott büntetés miatt drágul az élelmiszer, akkor inkább éjszaka pakolj.

süti beállítások módosítása