Az Ftk. (Farkastörvénykönyv, teljes nevén 1990 évi DCLXVI. törvény a Budapesti Közállapotokról) egyik közismert része a 13. paragrafus, mely szerint nem lehet tiltott helyen megállni/várakozni, kivéve, ha a gépjárművezető munkaidejében vagyunk. Ennek a szabálynak úrivezetői alkalmazása úgy néz ki, hogy a kocsitulajdonos az úticéljához legközelebbi helyen leb*ssza az autót, bekapcsolja a vészvillogót, majd dolgára indul, vagy megvár valakit, aki épp dolgáról jön. A városi agrár-arisztokrácia igen gyakran él ezzel az eszközzel - gyakorlatilag bármikor, ha éppen fodrásznál vagy videókölcsönzőben van dolga.
A hivatásos verzió különleges ismertetőjele a méltatlankodó hangon előadott "ne rám legyen mérges, én csak dolgozoK itt" című siralom. Az ilyen meg(nem)mozdulás amúgy általában feltűnőbb, mint a civil kategória, mivel jellemzően nagyobb, nehezebben kikerülhető járművek igénybevételével szokták produkálni. Ilyen lehet a hentesboltot reggel fél kilenckor kiszolgáló hűtőkocsi, ami a Nagykörút szűkebb részeit, konkrétan egy villamosmegálló és a járda közti szélességet csökkenti felére, úgy, hogy a villamosmegálló miatt még kikerülni sem lehet rendesen. Kivéve persze az emberfeletti lényeknek (miniszterek, államtitkárok, DT-s rendszámúak, fekete terepjárósok, ültetett pirosmetál Suzukisok, stb), a síneken. A nem-emberfeletti-emberek (emberfeletti lények alatti lények) pedig állnak a rakodás okozta torlódásban: a Nagykörúttól bedugul a Széna tér, a Széna tértől bedugul a Szilágyi Erzsébet fasor, a Szilágyi Erzsébet fasortól bedugul a Hűvösvölgyi út, az egyszeri nagykovácsi lakos meg egyszercsak azt veszi észre, hogy nem tud kiállni a kertjéből, mert odáig ér a sor.
Ugyancsak ide tartoznak a nagyobb építkezések négytengelyes földszállító teherautói, melyek vezetői úgy gondolják, hogy ha a vezetőfülke kívül van mások útvonalán, akkor akár ott is hagyhatják gépesített sárkányukat. Mint ma például a Fővám téren, az aluljáró/metróépítkezésnél, aholis a teherautó csak a villamosvezető többszöri csengetése és rimánkodása után volt hajlandó arrébbgurulni. Itt persze nyilván a villamosvezető volt hibás - miért nem kerülte ki!
PS: Egyébként gyönyörűek még az imént említett négytengelyes földszállítók közül azok, melyeken a sárga villogón (ami azért hasznos) túl még egy jókora "üzemzavarelhárítás" felirat is van. Csak azt nem tudom, milyen üzemzavar az, amihez egy rakás ekkora kapacitású dömper kell folyamatosan :)
Ez megy most