Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Legyen Budapest is "eposzi jelzős" város!

2009.07.14. 21:03 :: Hamster

Az imént egy fórumban véletlenül sikerült megfogalmaznom azt, hogy mit szeretnék Budapest kapcsán látni, úgyhogy gyorsan leírom ide is: hogy legyen egy állandó, mondhatni eposzi jelzője, amit az is hozzá társít, aki még sose járt itt. Mert ez különbözteti meg az igazán nagy turistavonzó helyeket a többi nagyvárostól - hogy közismert márkának számítanak, nem csak helységnevek a térképen:

Róma például örök.

Párizs romantikus. (Tudom jól: "A Fény Városa". De ki megy ezért oda, és ki azért, mert kézenfogva akar sétálni a párjával a Szajna-parton, a Latin negyedben, vagy egymást lefotózni az Eiffel-torony előtt, stb, stb?)

Amszterdam bulis. Ha egy amerikai filmben valaki azt mondja, hogy "most jöttem Amszterdamból", azonnal a buliélményeit kérik rajta számon.

Barcelona lüktet, él.

New York sose alszik.

Arra kellene ráérezni, hogy mi is valamilyenek legyünk - lehetőleg olyanok, mint senki más. Ne csak egy épület, egy képeslap-beállítás, ne egy koncertsorozat, egy étel vagy ital definiáljon bennünket! Párizsba nem csak az Eiffel-torony miatt mennek, Rómában sem csak a Colosseumot keresik...

Persze kellenek vágóképek, cégérnek, hogy mégis mire számíthat az, aki idejön, de lássuk be, hogy a "szebb fekvésű, mint Bécs, eklektikusabb, mint Prága, tisztább, mint Szófia, és vidámabb, mint Birmingham" nem elég az egészséges önkép kialakulásához.

Nem tudom, mi lehet az, amivel pontosabban "pozicionálni" tudnánk magunkat a világ turizmusában, de hátha egyszer rájövünk! A mosolygós közlekedési lámpák - annak ellenére, hogy politikusok gyorsan le akarták nyúlni őket - például egész jó kezdet lehetnek (mondom kezdet... nem kész produktum!). A "kutyagumis", "büdös", "élhetetlen", és egyéb örök negatív jelzőket pedig kérem a kommentekben hanyagolni, mert bár ezek tartalmazzák az igazság bizonyos szilánkjait, akkor is csak szilánkok maradnak ;)

UI.: Természetesen úgy gondolom, hogy nem egy jelzőt, azaz egyetlen szót kellene kitalálnunk, hanem azt, hogy milyenek szeretnénk lenni, vagy hogy milyennek szeretnénk, ha mások gondolnának. Világhírű példák mutatják, hogy pusztán a zaj, a kosz, a káosz önmagában még nem akadálya annak, hogy egy hely sokak álmává váljék!

Előzmények:
Változzunk turistává Budapesten!
Mit kellene jobban megbecsülni Budapest(b)en?
Miért akarjuk mindig újra kitalálni Budapestet?
Mit szeretsz Budapest(b)en? 

Előzetes eredményhirdetés:
A jelek szerint Budapest eposzi jelzője: "a város, amit leginkább imádnak gyalázni a lakói". Ezzel nem tudok vitatkozni, lehet, hogy kár volt felvetni az egész kérdést :(

222 komment

Címkék: budapest turizmus város idegenforgalom patriotizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr111246465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Budapest a kitartó. Itt mindenki elvisel mindent. A gyalogosok a bunkó autósokat, az autósok a botrányosan elkúrt útburkolatot az új Szabadság hídon, a Kossuth tér lakói a Kossuth térieket, a kormány a felé irányuló megvetést, a Várfal a tageket, a budapestiek a vidékieket, a vidékiek a budapestieket, az emberek a gyűlölködést. Budapest a türelmes.
@dmm: "nem a romantikus, hanem a fények városa"
Direkt nem ezt írtam, mert nem fényt nézni mennek oda az emberek, hanem a sánzölizén andalogni, a notrdámot nézni, a lúvrban rácsodálkozni a davincsikódra, egymást fotózni a túrdejfel előtt. Amúgy meg Európa azon városaihoz képest, ahol eddig jártam, Budapest messze a legvilágosabb éjszaka. Mint az esti fotózás mániása, ezt elég biztosan állítom. Pedig hol van már az a sok neon, ami gyerekkoromban még villogott... Lelki fény, na az más kérdés, mint ahogy az is, hogy Párizs manapság eszmei-erkölcsi fényt vet-e a világra :)
@dmm: Sajnos nem vagyok mértékadó a témában, mert sose jártam a párizsi metróban, de még nem találkoztam olyan ismerőssel, aki az ottani büdöset ne emelte volna ki az élményei közül. Volt, aki csak a csatornaszagot, volt, aki tán a gumikerekű vonalakon a gumi (?) szagát? Mondom, másodkézből származó infó, szégyellem is :) de elég sok másodkézből származik már.
@dmm:
display már itt is van - már amikor működik :)
Persze hogy tisztálkodnak, hetente 1-2 alkalommal :)
Az jobban zavart, hogy nem értették vajon vécé után miért akarok kezet mosni. Persze nincs ezzel baj, ők ilyenek.
Csak nem kell azt hinni, hogy máshol nincs bűz meg csöves. Pesten annyi a baj velük h a városvezetés szarik rá hol dekkolnak, de odakinn is látunk pl a Tüliériáknál, azt nem gondoltam volna előtte.
@Hamster: hát sztem azért veti az. sok itt a szar, de még így sem rossz. az meg igaz, fogalmam sincs, kik mire gerjednek itt. (én pl a jó pékekre)
@dmm: Nem nagyon akarok más helyen élni, mint Budapest. Pár hely van csak, ahol el tudnám magam még képzelni: Szeged, esetleg Pécs, aztán persze Köln. Londonhoz nagy nehezen biztos hozzá bírnék szokni ;)
Ja, és még azt kérdezném akkor,hogy szerintetek,akik inkább a rosszat látják ebben a városban,mi a megoldás? HAggyuk itt, gyujtsuk fel, romboljuk le...vagy agyaljunk rajta, hogy hogyan lehet jobb és csináljuk meg. 15évvel ezelőtt Bp. szarabb hely volt. Képzelem mit csináltak volna akkor azok akikből itt csak a dzsuva árad. Ugyanazt csináljátok a nettel amit az utcákkal a sok barom, összeszarjátok, bekenitek saját magatokkal, bebűzölgitek.
Basszus felhúztatok,inkább megyek aludni.
és én már kezdem is a kampányt a saját ötletem mellett:ÉLJEN A "MILLIÓ ÁRNYALAT VÁROSA"
@Kurtz ezredes: azért nem kell ezt démonizálni. Itt is mosnak kezet, előre engednek időseket és egyéb rászorulókat, hetente mosnak zoknit, fogakat is dörzsölnek, ha van rongy, stb. mindent összevetve: azért vagyok itt, mert élhetőbb, mint Mo. és mint Bp. talán mert nem kell állandóan bemutatni a tiszta fogazatot???
@spiccpork: nem, 15 évvel ezelőtt Bp jobb hely volt!
@dmm: Ugyanezt akartam kérdezni én is. 1994-ben miért is lett volna rosszabb Bp, mint ma?
@dmm:
Dehogy démonizálom én, tőlem akkor és annyit mosdanak ahogy akarnak, de a higéniás kultúráink között azért van némi különbség. Aki meg habtiszta óriásvárosokra vágyik, annak irány Japán, ott meg mindenki elmegyenge, hiába van tisztaság.
@városjáró: számomra - emlékeim szerint - lakható város volt Bp. Volt benne vmi rock and roll, valami utánérzés a hetvenesből (ami nekem még jobb bizonyos szempontból)
Szal 94 is- emlékeim szerint - kreatívabb volt, mint a mostani agyhalál
@Kurtz ezredes: szappan: hatalom. hál istennek ezt nem ismerik. sokkal jobb így európának :)
@dmm: városjáró! figyelem egy ideje, amit írsz. tetszik. augusztustól pár hónapig a város fogja leszek én is. valahogy találkozhatnánk. keress esetleg (ha akarsz) itt: www. szindikatus.org
@dmm: ddm esetleg azonos az egykori dm-mel? mert akkor már online ismerjük is egymást (ex kambekk-ként) :)
Budapest — Made by history. Made the history.

Ha valakinek jobb az angolja, csiszoljon rajta, please.
www.youtube.com/watch?v=7zQEsqgZQXw

szerintem az utóbbi időben ők mondták el a legjobban h milyen Budapest (igaz főleg a fiatalok szemszögéből)
Szerintem meg ez a névadás egy kissé erőltetettnek hat!
Ezt a sok erőlködést végigolvasva azt látom, hogy nincs is igazán ráakasztható jelző. Olyan ez, mint amikor egy embernek becenevet akarnak adni: előre tervezetten az Istennek sem megy, aztán valami ok, történés vagy egyéb "kiérdemlés" alapján hopp, már meg is van. Ilyen volt pl. Sopron esete: egy népszavazással kiérdemelte a "Hűség városa" jelzőt. Vagy Debrecen, ami egyrészt a "Kálvinista Róma" vagy a "Szabadság őrvárosa", vagy Szeged a "Napfény Városa". Csak hát ezt vagy ráragasztják, vagy kiérdemli...
Aki meg nevet akar adni, az vigyázzon, mert ha sikerül is, hosszú perekre számíthat, mert egy "neves turisztikai szakértő" úgyis lenyúlja, és mint sajátját horribilis pénzért értékesíti... jó magyar szokás szerint.
Várjuk meg, amíg egy kicsit karakteresebb lesz, s akkor úgyis kiérdemel egy ragadványnevet.
Azért, hogy ez ne negatív legyen, no azért nekünk kell sokat tennünk!
(nekem is lenne ötletem - igaz angolul, enyhe alliterációval - de hadd izzadjanek a reklám-patkányok)
Fürdőváros, Budapest, a titokzatos, Budapest, a Kálvin téri sziklatemplom városa.
Budapest, Budapest, tecsodááááás
@Hamster: Attól, hogy a sok sudribunkó felköltözik budapestre, kiszorítva az őslakosokat. Ezért is züllöt le egy nyírségi falu szintjére a főváros. Koszos, igénytelen, az utcán prosztó és közönséges emberekkel, akik simán maguk alá szarnak és vigyorogva ülnek a művükön.
@spiccpork: Tévedsz ! 15 éve budapest sokkal nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb város volt. Élhető volt. Igaz, nem volt sok üvegépület, lyuk a deák téren, de egy nagyváros volt, jó hangulattal, ahol aludni is lehetett, nappal élni is lehetett.

Ma elmondhatjuk, rengeteget fejlődött. Ott a lyuk a deákon, a duna tower, az árpád hídnál - igaz, hogy a tower inkább gúnynévnek jó - de ezzel egyidőben kicserélődött a lakosság egy jelentős része, de nem minőségi csere volt, nem ám. És ettől lett élhetetlen, olyan hely, ahonnan menekül az ember.
Budapest - Közép-Ázsia hangulata Közép-Európában.
Budapest - epic fail.
@BKV reszelő: "sudribunkó felköltözik budapestre, kiszorítva az őslakosokat."
miért, szted aki felköltözik az rögtön bunkó?
szted mindenki fel akar költözni?
gondolod nagyon ki kell szorítani az itt lakókat vagy mennének szívesen maguktól?
szerintem ez az "eposzi jelző" nem feltétlenül szükséges. a fürdőváros talán nem rossz, de egyoldalú. Budapest Közép-Európa szíve, rengeteg turistával, akiknek nagytöbbsége jó emlékekkel távozik innen. Érdemes pld. olvasgatni angol nyelvű szállodafoglalási oldalakat, ahol igen jó feedbackeket írnak rólunk. Róma, Párizs, Amszterdam, New York vagy London más kategória, nem hozzájuk kell mérni magunkat.

Akik meg negatív jelzőkkel "poénkodnak", azok gondolom vidékiek, vagy vidékre költözött budapestiek. Arra gondolni sem merek, hogy akinek ennyire negatív a véleménye, az annyira mazochista, hogy nem költözik el a fővárosból.
Sziasztok.

Külföldieknek szóló anyagok Budapestet gyakran Queen of the Danube-nak emlegetik.

Szerintem kicsit giccses, de még nem láttam hogy írta volna valaki.

Csövesek, bunkók, szemét meg húgyszag szerintem minden városban van, de csak budapesten jellemző, hogy a lakói szemében ez határozza meg a várost.

Én szeretem Budapestet, és el sem tudom képzelni, hogy máshol éljek ebben az országban.
Budapest pl. lehetne a kakis.
Sziasztok.

Külföldieknek szóló anyagok Budapestet gyakran Queen of the Danube-nak emlegetik.

Szerintem kicsit giccses, de még nem láttam hogy írta volna valaki.

Csövesek, bunkók, szemét meg húgyszag szerintem minden városban van, de csak budapesten jellemző, hogy a lakói szemében ez határozza meg a várost.

Én szeretem Budapestet, és el sem tudom képzelni, hogy máshol éljek ebben az országban.
Egyébként meg mindegy ebben a térségben Budapest a legpöpecebb főváros Prága meg a többi kalap szar ... addig ajnározzák max. azokat a lepukkant térségeket amíg nem megy oda v.ki valójában szétnézni.
@ANOka:
"A kutyaszaros város: Budapest
Demszkyrályság - Budapest "

Ezek a tutik.. :D Kedves lakosok tesznek róla, h rászolgáljnak ezekre a "becses" jelzőkre :)
Budapesten barmikor talalhatsz egy jo bulit, egy fasza kocsmat, egy romantikus kiugrot isten kilatassal a Dunara, egy csendes setaloutcat vagy egy jo ettermet ahol felhorpinthetsz egy mojitot.

Budapesten barhonnan barhova 20 perc mulva jon egy busz es kocsival ket ora alatt atersz a varoson a dugoban is.

Budapesten vasarolhatsz a Louis Vuittonban de a Ciankaliban is, elmehetsz az Operettszinhazba vagy a Szkenebe.

Budapesten nyaron sut a nap, karacsonykor esik a ho, osszel meg hullanak a levelek.

Budapest egy kurva jo varos, csak meg kell latni benne a jot!
Nem tudom, előttem írtak-e ilyent:
"Budapestről jövök" fonémára az alábbiakkal lehet válaszolni:
- És, megbaszott a kaller?
- És, átbasztak?

Eposzi jelző:
Budapest, ahol megbasznak
vagy:
Budapest, ahol átbasznak
vagy:
Budapest, az abszurd főváros
budapest. mert megérdemled.
Speciel ennyi szép, és szép fekvésű híd nincs több Európában, de tán a világon sem egy városon belül. Ezt a függőhíd dolgot egy kicsit még erőltethetnénk, azok a legszebbek.
@kutyacica: nem tuttam, h a dugó is pozitívum.
Budapest, traktorral behajtani tilos!
Amúgy meg a sokat szidott könnyűzenei koncertélet sokkal pörgősebb, mint nyugaton, Kevés nyugati városban tudsz el menni ennyiféle koncertre egy éjszaka, mint pesten.
SüNstruck city - Budapest
@kutyacica:

Az ember nem látja a jót amíg nincsn viszonyítási alap. A közép eu régióban Magyarország meg Budapest a civilizáció ...
Budapest - Önnek jár.
Budapest - A canis merga városa.

Ha ezek még nem voltak :)
Nekem ez a középkori olasz mondás jutott eszembe:

"Kerek Európának három gyöngy városa:
vízen Velence, síkon Firenze, hegyen pedig Buda."

(csak kb idézet bocs)
Budapest a fürdők városa, és igen a hidak városa is lehetne de az kevés. Érdemesebb lenne tényleg arra aszociálni, hogy a három göngy városa amit előttem írtak az mennyire fedi a valóságot. Azaz Budán hegyes pesten sík, középütt a duna... nem sok ilyen fekvésű főváros van a földön.
Miért a szart írjátok állandóan? Nem kéne, már unalmas az a téma.
Budapest, ahol mindent szabad.

Budapest, mert igenis van még mit ellopni.

Budapest a balkán kapuja.

Budapest, a tartós elem csak egy százas!

Budapest, ahol mindig épül egy (1!) metró.

Büdös Budapest.

Budapest - Ne ítélj elsőre! vagy
Budapest - Ne itt élj elsőre!

Budapest - Dempszky Gábor városa.

Budapest - Sokkal inkább Bukarest.

Budapest, a bunkók fővárosa.

Budapest, itt minden(ki)t megvehetsz.

-Budapest?
-Nabazdmeg...
Nos lehet, hogy a negatív jelzők csak a valóság egy szilánkját adják vissza, de ugyanez igaz a pozitív jelzőkre is.

pl.
Budapest, a húgyszagú romantika

ill.
Budapest a csodás (naja, egy mauritániai nyilván beveszi)
mondjuk a Budapest a hidak városa már régen is szlogen volt... és voltaképp igaz is. (főleg ha lesz pontonhíd :))
Habár sokáig a "Budapest a lezárt hidak városa" is jó lehet. :)

A fekvéssel amúgy az a helyzet, hogy persze mindenki ugye a budai oldalra gondol. A Bérkocsis utcából nézve a fekvés más értelmet nyer. Igaz a külföldiek ritkán járnak arra. :)
Nem olvastam végig a kommenteket, így csak a posztra reagálok: Nagyon támogatandónak tartom ezt a Budapestet futtató buzgalmadat, amely már több bejegyzésre is sarkalt, mert minden átmeneti zavar ellenére ez a város gyönyörű és egyedi, leginkább a változatosságában. Ez egyaránt igaz a földrajzi megjelenésre is, a látnivalókra is, és a programkínálatra is. Itt szinte minden van kicsiben vagy nagyban. Hegyvidéket akarsz? Pipa. Síkságot? Pipa. Ókori emlékeket? Pipa. Középkoriakat? Pipa. Monumentális emlékműveket? Pipa. Modern vagy hagyományos kiállításokat? Pipa. Gyógyfürdőket? Pipa. A könnyűzene valamilyen ágát a populáristól az alternatívig? Pipa. Éjszakai életet? Pipa. Komolyzenére izgulsz? Pipa. És még sorolhatnám. Szóval szerintem annak az eposzi jelzőnek ezt a változatosságot kéne kifejeznie. "Ahol mindenki megtalálja azt, amit keres", vagy valami ilyesmi, bár ez kissé hosszú, inkább kampányszlogennek jó, mint jelzőnek. Legyen akkor "változatos Budapest", vagy "eklektikus Budapest", esetleg "mindenki városa".

Azokkal meg ne törődj, akik csak gyalázkodni tudnak ahelyett, hogy tennének is valamit. Persze, van min változtatni, de a negatívumoknak nem szabadna eltakarnia a jóval több pozitívumot, amit ez a város nyújt...
Fikázók!

Miért nem húztok el Budapestről? Miért szenvedtek itt?

Tényleg sok kellemes vidéki városunk, és csodás falvaink is vannak.
Budapest BKV-s...
Azthiszem ennél nagyobb szitokszó nincs :D
Javaslom a "Budapest, a romos város" megnevezést, azt hiszem ez eléggé emlékezetes és találó. A filmeseknek sem kell keresni háborús hadszintérhez jobb helyet. Ha annak idején a T-34-eseket a hadsereg nem olvasztatta volna be, most ki lehetne rakni a közterekre és valósághű világháborús képe lenne a városnak. Csak az autókra kéne vigyázni, túl sok az új kocsi. Csak old timereket kellene engedélyezni a városban, azok sem füstölnek jobban mint a nagy fekete dizel dzsippek.
Tűzzel felégetni, sót szórni rá. Szomszédoknak átadni.
@jazzcool:

Igazad van! Végül is ha nem tetszik el lehet innen menni. Más is megmondta már ezt korábban.
Persze. Ez a jó megoldás. De hogy valaki tegyen bármit is a problémák ellen az már nem megy.

Azt hiszem ezzel jellemezted igazán milyen is ez a város. Mindenki szarik bele mindenbe.

Gratulálok!
Az ország, és a mentalitás a nyugat és a balkán határán, ezért én így írnám:

buda-пешт.
Nem tudom a fikamatyi volt e már külföldön, szerintem max kökiig jutott.
A postoló ötlete jó, de ezeket a jelzőket nem magunknak kell kitalálni, hanem a vendégeknek, a megoldás, hogy a reptereken, pályaudvarokon, a kifelé vezető utan benzinkútjain gyüjtőket kellene elhelyezni, amibe a külföldoek beledobálhatnák, hogy ha 1 mondyatban kellene jellemezni Bpet akkor az mi lenne.

A hidak városa nekem tetszene, főleg így a manci híd felbukkanásakor:)
@Dr. Béla: Jazzcool pont azt írta, hogy sokan csak fikáznak, irkálják be a pejoratívabbnál pejoratívabb jelzős szerkezeteket, de többre nem futja tőlük. Mintha ettől lenne jó nekik. Ha valaki csak rosszul érezni bírja itt magát, a jóért meg nem tenne, az tényleg mazochista viselkedésnek tűnik, miért ne tehetné szóvá?
Ókori emlékek?
Római romok?
Középkori csodák?
Ugyanmár! Másodvonalébeli önképzőkör.
@városjáró: egyrészt mikor jártál utoljára Aquincumban? Egy olasz kisvárosban a negyedéből megélnének turisztikailag. Másrészt meg a változatosságon van hangsúly, hogy itt minden megvan egyszerre...
@venomspawn: "Budapest BKV-s...
Azthiszem ennél nagyobb szitokszó nincs :D "
Szerintem meg kicsit többet kéne utazgatni az embereknek, sé rájönnének, milyen jó kis tömegközlekedési hálózat üzemel Budapesten. Még így lerohasztva is.

A buszok füstölnek, de 99%-ban akkor is emberi időn belül eljutok a város másik végébe velük, nem kell hozzá bemagolnom az óránkénti egyszeri indulást, mint München bizonyos részeiben (és nem holmi lakatlan határdűlőre gondolok, hanem lakótelepre - pedig Münchennek amúgy elég jó közösségi közlekedési rendszere van!). És nekem még az ellenőrökkel se volt soha gondom, nem hánytak le, nem vertek meg, sőt, emberszámba vettek, ha én is emberszámba vettem őket.

Igen, a metróellenőrök gázok, a jegyeladás és a tarifarendszer sz*r, a hajléktalanok járművön terpeszkedésének megengedése egyszerűen felháborító, de azért az is elgondolkoztató, hogy ha az ellenőrök felszállnak egy tömött Combinóra, akkor hirtelen annyian szállnak le, hogy az embernek sokszor azonnal ülőhelye is lesz. Nem lehet, hogy az utasokkal is gond van?
@városjáró: Tényleg nem értem, mi a gondod. Külföldön sokkal semmilyenebb attrakciókat is úgy adják elő, mintha a világ nyolcadik csodája lenne... Nálunk gyalázatosan nincs menedzselve az, ahogy megpróbálják eladni a helyeket (még mindig a "tschikósch-gulyásch-tschárdásch, cigányzene a Mátyáspincében" vonalat erőltetik), de azért hogy egy nagyvárosban két erőd nézegesse egymást, közülük az egyik a történelem dobostortájaként egyre régebbi emlékekkel, ahogy lefelé mész a BTM lépcsőin, na az nem sok helyen fordul elő.

A római romokkal is lehetne valamit kezdeni, csak esetleg vissza kéne építeni azt, amit pár száz éve elhordtak belőlük az óbdai házak felépítéséhez. Nem lenne nagyobb "csalás", mint a varsói óváros vagy Drezda...
@Fedor: Tényleg, mikor is... Hisz biztos csak pofázok. Nos pont két hónapja. Rég volt talán? Én lennék a legboldogabb, ha azóta csoda történt volna a Szentendrei út mentén... Bő egy óra alatt letudható az egész. Úgy, hogy már sétáltál is egyet a színvonaltalanul romos (értsd kitáblázatlan, értelmezhetetlen) római romok között. Sőt bringával még a túloldali amfiteátrumot is meglátogattuk. Na ott a gyomon kívül nincs semmi. Akárcsak a Nagyszombat utcai tesójánál. Ilyen emlékeket ilyen kihasználatlanul is csak Budapesten láthatsz. Hála a velencei charta ostoba értelmezésének.
Hamster · hamster.blog.hu/ 2009.07.15. 11:02:56
"de 99%-ban akkor is emberi időn belül eljutok a város másik végébe velük"
haha, hétvégén próbáltam BP déli végébôl Margitszigetre eljutni, hát elég sokáig tartott. holott kb. mindkét égpont elég közel van a Dunához.
@0 Tolerancia: "Tűzzel felégetni, sót szórni rá. Szomszédoknak átadni. "
Melyik szomszédnak? Amelyik már egyszer tönkreágyúzta a várost (most konkrétan az osztrákokra gondolok, akik így mintegy biztosították maguknak, hogy náluk több régi épület maradjon), vagy azoknak, akik eddig erről lemaradtak, de szívesen bepótolnák? És ez neked miért lenne jó? Viccesnek találod rombolásról-pusztításról írni? :(

Erről jut eszembe, eposzi jellegű jelzős szerkezet:
Budapest - történelmileg így alakult
@városjáró: "Ilyen emlékeket ilyen kihasználatlanul is csak Budapesten láthatsz. Hála a velencei charta ostoba értelmezésének."
Ebbe sajnos nem lehet belekötni :(

Aaaaannyira zavaró, hogy senkit nem érdekel, hogy egy egyméteres falcsonk a római időkből pont ugyanúgy néz ki, mint egy egyméteres falcsonk a középkorból, és majdnem úgy néz ki, mint egy egyméteres falcsonk Mari néni leégett présházából... Nagyon nehéz érzelmileg kötődni hozzájuk...
@Dr. Béla: egyszerűen fantasztikus, nagyon büszke lehetsz magadra, most jól megmondtad.... :(
@jazzcool:

háta fikázók egy része nem is lakik itt, zsigerből fikázik.....
Én nagyon nem vagyok képzett ideológiailag, de ezt a dogmatikus "nem szabad a semmiből rekonstruálni, nem szabad úgy tenni, mintha az egész régi lenne" dolgot nem lehet egy elegáns mozdulattal a kukába dobni? Mi lenne, ha megtennénk?

Mire jó ez azon túl, hogy biztosítja a jómódú országok előnyét, akiken nem ment át a történelem 50 évente legalább egyszer? Úgy értem, ők villoghatnak a le nem rombolt régi épületeikkel, mi meg csak tartogassuk meg a romokat, amiket adott esetben pont ők "gyártottak" nekünk?
Lehetnénk a leigázott város.
Mikor ki.
Most éppen a saját lakói teszik tönkre.
@Hamster: Köszönöm, ha megérted a szkepszisem. Tényleg nem öncélúan háborgok (legalábbis én úgy érzem).
@városjáró: Hozzáértő idegenvezetővel kellett volna menned :-) Bennünket egy helyi régész vezetett körbe a Múzeumok éjszakáján - az csak 3 hete volt, én nyertem :) - és így már kicsit másabb a hozzáállásom...

De továbbra is fenntartom: ha elmész valahova a mediterránumba, ha egy kisvárosban van egy darab római villa 23,5 négyzetcentiméter megmaradt mozaikkal, akkor arra komplett iparágat alapítanak, itt meg még múzeumba se kell menned ehhez, elég ha elmész a Róma strandra, vagy végig sétálsz az aluljáróban a Flóriánnál.

És ez csak egy kicsiny szelete a városnak... Továbbra is állítom, hogy az az erőssége a városnak, hogy itt minden van.
@Rocko-: Budapest egyik igen komoly problémája, hogy nincs igazán É-D-i közlekedése. Szélesített rakpartot még befedve se engedtek építeni, az É-D-i (fonódó) villamos ellehetelenítésén a politika (perpillanat a II. kerület) dolgozik, úgyhogy marad a szűk keresztmetszet miatt bedugult közúton ácsorgó busz.

Sokan jönnek azzal, hogy egyirányúsítani kéne a rakpartokat, mitn Párizsban, de nem tudom, ők nem látták, hogy a Szajna ott kicsit keskenyebb, mint a Duna a Margit híd-Lánchíd távon, ahol a leggázosabb a parti helyzet? Tök más a szitu, a Csalogányba kanyarodáshoz meg hadd ne kelljen mondjuk egy teljes Lánchíd-pesti rakpart-Margit híd kört tenni adott esetben...

A másik gond persze az, hogy kerülő utak sincsen, ezért mindenki a szűk, de legalább kilométerben rövidebb egyenes utakon megy. Például a Hungária gyűrű totál használhatatlan már egész napközben, nem csak csúcs idején, mert a sugárirányú utak kereszteződései nagyrészt szintben vannak, vagy ha nem, akkor a kanyarodó irányok (Kőbányai, Üllői, Gyáli) feltartják. Aztán meg Budán átmegy kvázi egy sávban, majd egy szűk kanyarral nekimegy a Szeréminek, ami szép, ha Pécsre mész, de ha nem, akkor Andor utcázhatsz.

Mindezt pár civil miatt, akiknek a népszerűséget hajhászó politikusok nem magyarázták el, hogy az ő kutyafuttatójuk 70 éve útnak van kijelölve, szóval tessék elfogadni... Emiatt meg a mai napig gyorsabb Zuglóból a Budaörsi környékére a Rákóczin ls az Erzsébet hídon, azaz a legszűkebb pesti belvároson át menni... ami egyszerűen szánalom :(

Na nem mintha a bécsi Tangentéről ne lennének klassz dugóban állós emlékeim, és a furán kacskaringós S1 megépültéig biza néha egyszerűbb volt átmenni a Landstrassén-Gürtelen-Mariahilferen, mint körbemenni a körgyűrűn... szóval ez valami KuK vonás lehet :)
@Hamster:

Feltetted azt a kérést ami miatt régóta bosszankodok, az egységes belváros kppének jót tenne, ha csak abban a stíliusban lehetne építkezni mint a többi épület.
Lehet modernkedni, de miért a belvárosban?
olyan minzha az egésznek nem lenne koncepciója, régen volt, a századfordulón,most is abban gyönyörködünk...
Egy csomó olyan értékünk van amiről más fővárosok csak álmodnának, pl budavári palota.
És mi mit csináltunk vele? felszabdaltuk vizszintesen a termeket és tettünk bele könyvtárat basszus, régen ki kellett volna költöztetni onnan, és mutogatni kellene mint a burgot.


A lettek, vagy a litvánok(nem tudom pontosan) miután kivonultak az oroszok nemes egyszerúséggel ujraépítettekl egy nemzeti jelképnek számító tempolomot amit az oroszok leromboltak.A regnum marianum tempolomot miért nem jut eszébe senkinek újraépíteni?
@Fedor: Nyertél! Képzett idegnevezetővel a Kalahári-sivatag is szép tud lenni. :))) De komolyan, én hetente járok a Flórián aluljáróban. Namost tudom [mert okos vagyok :)], hogy ott kétezer éve egy katonai fürdő állt. De ezt az az ember aki csak áthalad a felüljáró alatt, sosem tudja meg. Kedve sincs odalépni a plexiüvegekhez, hogy átnézzen rajtuk, és nem is tudna meg többet a vizuális romhalmaznál. És még csak nem is azért, mert épp tele volna hányva (mivel viszonylag rendszeresen valóban kipucolja a kerület az aluljárót), hanem mert alkalmatlanul van kiépítve. Pontosabban nincs kiépítve. A Nagyszombat u. felé pedig ha feljössz, félig tört oszlopokat látsz és néhány méternyi terméskőlábazatot. Mintha csak elfelejtették volna bevakolni egy mélygarász támfalát. Na ez minden csak nem méltó bemutatás. Mindazonáltal ezek a romok is csak 70 éve publikusak. A korábbi ezerkilenczsázegynéhány évet ismeretlenül aludták a föld mélyén. Mai helyzetüket látva aludhatták volna tovább is sajnos...

(Bővebben itt: epiteszforum.hu/node/837 )
@Parkőr: " regnum marianum tempolomot miért nem jut eszébe senkinek újraépíteni? "
Ez most csak egy kiragadott részlet, és talán tévedek, de nem lehet, hogy azért, mert nincs pénze rá senkinek, beleértve az egyházakat is? A Mátyás-templom felújítása is mennyi ideig késett, pedig azért az egy No.1. jellegű attrakció, ilyenkor elképzelhető, hogy nem egy "új" templom építése a legfontosabb. Alakul a dolog, szép a Bazilika, a Rózsák terén a templom, de hogy néz már ki szerencsétlen Belvárosi Plébániatemplom, meg egy csomó kisebb? És ezek ugye nem "világi" létesítmények, tehát a jogi státuszok sem olyan, mint bármely másik épületé...
@városjáró: Fú, pedig milyen fless lenne visszaépíteni a fürdőt "működőképes csonkként" a felüljáró alá... Ott ázni a meleg vízben, miközben a fejünk feletti üvegtetőn túl elrongyol a 106-os busz. Komolyan mondom, olyan attrakció lenne, amivel nem sok helye büszkélkedhet. Így meg van megint pár egyméteres kőrakás...
@városjáró: A maastrtichti romai kori falak meg jobban el vannak dugva, konkretan egy hotel pinceje, ami etteremnek van berendezve, es ha rendes a pincer, akkor lemehetsz megnezni. BTW az alkalmazottak egy resze sem tudja, hogy azok romai kori kovek, viszont a fel konyv maastrichrtol masrol se regel, csak hogy milyen metropol, meg romai kori kovek. A metropol meg laza setaval negyedora minden iranyban. Szoval egyertelmuen az idegenforgalmi resze PR es prezentacio vonalon van elrontva Budapesten.

Legutobbi pesti turistaskodasom alkalmaval nekem pozitivan tunt fel a varos, gyalog legalabbis, autoval mar reg nem jartam arra, es nem is szeretnek. Ha szigoruan a belvarost nezuk, az ezerarcusag inkabb mar csak haromarcu, dohos kutyaszaros meg nem felujitott/ felujitott/ ledozerolt, helyette uvegpalotas. A hidak varosa szerintem picit tulzo, mert szepek meg nagyok a hidak, de velencenek meg berlinnek pl 2 nagysagrenddel tobb hidja van.

Szerintem Budapest az egyetlen varos, ami ennyire aktualisan es autentikusan meg tudja mutatni az elmult parezer ev tortenelmet, a romaiaktol a habsburgokon at a szocrealon keresztul egeszen napjainkig - egyszeruen megvan minden.

Utfelbontasok, lepusztult kornyekek, igenytelen emberek pedig mindenutt vannak, a kerdes az csak az, kit mennyire erdekel a sajat maga, es kozvetlen kornyezete.
Két út van alapvetően.

Vagy keresünk valamit, amiben eddig is jók voltunk, és arra gyúrunk rá, vagy kitalálunk magunknak valami újat - mittom mondok valamit: Budapest legyen a világ legzöldebb városa - és arra megyünk rá.

Egy biztos, jelenleg egyik sem megy. A fürdőváros szlogen valóban él, és még azt sem lehet elvitatni, hogy ne költene a város fürdőkre (Gellért, Lukács és Széchenyi, valamint a Rác fürdők felújítása jelenleg is folyamatban) de ez harmatosan kevés, és ha megnézzük a Rudas fürdőt, amint rohad végletesen cáfolva érezzük a főváros minden erőfeszítése ellenére ezt a célt. Én nem tartom ördögtől valónak a magántőke bevonását, ahogy történt ez a Rác fürdő esetében is. De erre sokkal erősebben kellene építeni.

Egy dolgot azonban jegyezzünk meg. Ezzel a fürdőváros történettel elsősorban az 50 év feletti korosztályokat tudná/tudja csak a város megfogni. Ezt a luxust pedig nem engedhetjük meg magunknak, mert minden korosztályt meg kell célozni.

------------------------------------

Budapest jelenleg egyre fiatalosabb amúgy. A szesztilalmi rendeletek ellenére az éjszakai élet olyan fejlődésben van, amit öröm nézni. Nincs ez mindenhol így. Azt pedig tudnunk kell, hogy a fiatalabb korosztályokat 18-35-ig egészen biztosan ezzel tudjuk megfogni. Természetesen a város fő vonzerejét továbbra is a kötelezően megnézendő turistalátványosságok jelentik. Ezzel leghatékonyabban talán a két csoport közötti korosztályt lehet megfogni.

Amit azonban mindenek előtt szemmel kell tartanunk az a helyi lakosság igénye, és életfeltételei. Lehet nekünk vadonatúj Honvéd Főparancsnokságunk a várban, de amíg a kórházi ellátás nem éri el a nyugat-európai színvonalat, amíg a BKV egyes járatokra már járműveket sem tud kiadni elégséges számban, addig inkább ezeket a lukakat kellene, ha nem is totálisan megszüntetni, de prioritásként kezelni.

Budapest minden hibája ellenére egy igen fasza város, és ezt a körülötte folyamatosan fennálló, és egyre erősebb párbeszéd remekül mutatja, ez a sokszáz komment, még ha nagyja olyan is amilyen: örömteli. Mert az a pár amiben vannak gondolatok, többet ér a sok gyalázatos baromság mellett.

Budapestet nem kell kitalálni. Hozzá kell adnunk azt amire a legjobb képességeink feljogosítanak, és meg kell őrizünk belőle annyit, amivel a jövőnek is meg tudjuk mutatni a múltat. Hogy új jelkép, új cél kell e, az szinte biztos. De a Lánchidat és egyéb közhelyeket sem kell a kukába dobni. Sőt!

Budapest legyen innovatív és hagyományőrző, nyitott a változásra, de zárkózott a rombolásra, tiszta és kényelmes, de nem rendmániás és öreges.
@Tsabi: "a hidak varosa szerintem picit tulzo, mert szepek meg nagyok a hidak, de velencenek meg berlinnek pl 2 nagysagrenddel tobb hidja van. "
Ez szerintem nem mennyiségről szólna, hanem minőségről. A folyó egész széles, és nem egyfajta hidak vannak rajta, pl. nem csupa ívhíd, hanem egy ilyen, egy olyan, egy amolyan, mindegyiknek más a karaktere. Ráadásul szerintem még szépek is, és a maguk idejében műszakilag is viszonylag haladóknak voltak minősíthetőek, tehát nem biztonsági megoldások voltak, a legegyszerűbb, hanem próbáltak valami pluszt adni (persze ettől még egyik sem rekorder, de nem is ez a cél).
@BDzsH: "Budapest legyen innovatív és hagyományőrző, nyitott a változásra, de zárkózott a rombolásra, tiszta és kényelmes, de nem rendmániás és öreges. "
Ámen!
@Hamster: ebben igazad van, muszaki megoldasaiban a hidak valoban a korukhoz kepest jok, es a legtobbjuk meg szep is. De turistaeknak latvanykepeket lehet eladni (tipikus pelda lanchid/parlament/var) meg olyan adatokat, hogy itt van a legelso, legnagyobb, legtobb. Sajna a turistakat leginkabb ez veszi le a labarol, nem az Erzsebet hid acelsordonyai vagy a Lanchid lancszemei. Szerintem Budapestnek festoi panoramaja van, amihez szervesen hozzatartoznak a hidak, de a hidak onmagukban nem jelentenek attrakciot - ez az en szemelyes velemenyem, izlesem, nem egi kinyilatkoztatas, hogy marpedig ez igy van :)
@Tsabi: "meg olyan adatokat, hogy itt van a legelso, legnagyobb, legtobb"
Szerintem meg nem. A Tower Bridge nem a nagynagyobb, nem a legelső, mégis London egyik jelképe. A Waterloo Bridge meg gyakorlatilag nincs is, mégis mindenki megkeresi ;)
@Hamster: kb. ugyanarrol beszelunk, hozzatartozik london latkepehez, ugyanugy mint budapestehez a Lanchid. Csak az angolok joban menedzselik a hidat, muzeumot rendeztek be rajta, stb.

Mindamellett meg sokaknak a tower bridge osszemosodik a towerel,amirol ugyan a nevet kapta, de sem korban sem tortelmuk nem kozos, ill sokan keverik a london bridge-el, ami meg ugye a szomszed hid, es a london bridge helyen allt mar a romaiak koraban is hid.
@Tsabi: De te pont azt írtad, hogy a turistát a "nagyság/elsőség" veszi le a lábáról. Ezexerint meg nem. Noch dazu a Tower Bridge mostani festése szerintem elég béna. Persze tudom, Jubilee, meg minden, de az előző jobb volt. Bezzeg nálunk mi lenne, ha valaki hirtelen kitalálná, hogy fessék át a Lánchíd vasrészeit más színűre :)
@Parkőr: "Egy csomó olyan értékünk van amiről más fővárosok csak álmodnának, pl budavári palota.
És mi mit csináltunk vele? felszabdaltuk vizszintesen a termeket és tettünk bele könyvtárat basszus, régen ki kellett volna költöztetni onnan, és mutogatni kellene mint a burgot."

Megint cinikus leszek: mit mutogatnál benne? "Hölgyeim és uraim, itt nem aludt a király"? "Itt látható a trónterem, ahonnan nem nagyon irányította országát"?

A Hofburgban ott van a baldachin mögött az ágytál, amiről a guide ugyan nem mond semmit, de ami azért eléggé elől van hagyva ahhoz, hogy minden második turista elképzelje, hogy azon kucorgott rossz pillanataiban Ferenc Jóska. Van benne mihez kötődni, pl. hahh, itt szorították fűzőbe Sissy derekát bálok előtt, ott a fésűje, stb. A mi várunk ehhez képest egy gyönyörűen kivitelezett díszlet volt, méregdrága belsővel, de sajnos igazi funkció nélkül. Mert hát az a királyi palota, ahol a mi nagy királyaink éltek-alkottak, az Oroszlános udvar kövei alatt fordulnak elő, nyomokban, meg a BTM pincéjében...

Mindegy, az OSZK kiköltözése a krisztinavárosi szárnyból úgyis gyakorlatilag tény, de legalábbis erős kényszer, addig viszont ki kellene találni, mi kerüljön oda.
Amindenit, több mint 200 komment :O
@Hamster: de, csak nem a towerrel :) ott van nagynak a london eye :) De egyebkent szerintem sokmindenben pont londonrol kene mintat venni, hatalmas, lukteto elettel teli, de tortenelemmel rendelkezo varos, kozlekedesi problemakkal, munkanelkuliseggel szegenynegyedekkel
Hogy nalatok mi lenne, ha valaki kitalalna, hogy lefessek mas szinure?
cinizmus ON
- ha orszagyulesi kepviselo talalja ki, akkor egyreszt lesz egy kuratori intezmeny, aki kivalasztja ill. megtenderezteti a fovallalkozokat, es a strabag vagy a vegyepszer majd 917 milliardert befesti.
- ha onkormanyzati ember veti fel, akkor befestik, de a Clark Adam terbol es a Roosevelt terbol fizetos parkolo lesz, hogy a 917 milliardos koltseget a Centrum beveteleibol illetve a 4es metro kotbereibol 3012-ben, a magyar olimpia megrendezesere at tudjak adni a forgalomnak.
- ha alulrol jovokezdemenyezes, akkor vagy nepszavazas lesz belole, vagy internetes forum meg egy alapitvany szamlaszammal "fessuk at a Lanchidat" jeligevel.
cinizmus OFF :)
a legtalálóbb szerintem az "Ezerarcú Budapest" volt.
@Hamster: ígérem, legközelebb gyorsabban kommentelek. :D
@jazzcool: De tulajdonképpen minden hely, ahol sok ember van, ezerarcú. Budapest körülbelül kétmillió arcú :)
@Tsabi: "sokmindenben pont londonrol kene mintat venni"
Ezt szerintem már ott elrontottuk, hogy soha nem voltunk egy világbirodalom központja...
@Hamster: budapest szerintem nem "csak úgy" ezerarcú, hanem tényleg ezerarcú. építészetileg, hangulatilag, anyagilag, nemzetiségileg, történelmileg. ez nyilvánvalóan részletesebb kifejtést érdemelne, amire lusta vagyok. de lényeg az, hogy járom-járom budapestet, és nem tudom elmondani, hogy milyen, azon kívül, hogy minden benne van, és talán éppen ez a lényege.
@Hamster: Azert London se annyira, egyreszt a gyarmati birodalom mar eleg reg volt, masreszt meg az a reteg az inkabb mindenfele grofsagokon tengette hetkoznapjait, ill. eleve a gyarmatokon pilledt. London kereskedelmevel es iparaval inkabb a munkasosztalynak adott helyet, meg a gazdagabb kozeposztalynak, akik azota menekulnek a gettosodo kornyekrol.. szoval szerintem azert van parhuzam, ha a kicsit kisebb is Budapest mint London :)
@Tsabi: London méretét a birodalom mérete okozta, középületeit úgy tervezték, hogy ezt a birodalmat szimbolizálja, múzeumai és látnivalói azt tükrözik, hogy "de rohadt gazdagok vagyunk, ilyet is tudunk venni/ilyet is el tudunk hozni mindenhonnan".

Namérmost ezen alap-adottságok nélkül hogyan vegyünk példát róluk? Mert az tuti, hogy aki ma Londonba meg, 99,9999%-os eséllyel _nem_ a Tower mellé épített randa irodaház, a London Eye vagy a Milleneum dome miatt teszi azt, hanem hogy megnézze a birodalom emlékeit/maradványait, a gyarmatokról és egyéb helyekről összelopdosott régiségeket a British Museumban, a palotákat-várakat, ahol valóban királyok-királynők laktak (vagy raboskodtak). Vagy éppenséggel elmegy Greenwich-ben egyszerre állni a meridián két oldalán, ami szintén azért lehetséges, mert anno elég nagyok voltak, hogy úgy találják ki a koordinátarendszert, hogy náluk legyen az a bizonyos vonal.

Pluszban a mennyiség óhatatlanul minőséget _is_ szül néha, tehát ahol (sokkal) több ember (sokkal) több pénzből élt-dolgozott, ott több látnivaló is keletkezik.

Persze közben megnézheti a későbbi, már tudatosan hype-olt dolgokat is, pl. átmehet a zebrán az Abbey road-on, vagy felül az Eye-ra - bár utóbbinál az a szomorú igazság, hogy szegényeknek ki kellett találniuk azt, amit nekünk nem, mert nekünk van Várhegyünk és gellért-hegyünk ;) de szerintem azt senki se gondolhatja komolyan, hogy egy óriáskerék miatt megy oda több turista :)
@Hamster: nem azt modntam, hogy ugyanolyan, hanem azt, hogy vannak parhuzamok :) Azt, hogy londonban joval tobb a penz az egyertelmu. En megmondom oszzinten a varosert magaert jarok oda, muzeumokat nagyon ritka esetben latogatok, en az utcakat/tereket/embereket szeretem, camden town, de a picadilly circus nyuzsgese, a king's cross, a soho kihagyhatatlan szin/szagvilaga de csamborogtam mar notting hill utcain is, vagy csak siman kiulni a hyde parkba, ha szep az ido - nekem EZ egy varos ezer arca, nem (csak) az, hogy van-e louvre vagy brithis museum - kivulrol lattam mar mindkettot, de nem tudtam raszanni egy egesz napot vagy tobbet, hogy kello idot raszanva lassam is a kiallitott dolgokat, ne csak elrohanjak elottuk, hogy "itt is jartam". Bevallom, nem en vagyok a turistak mintapeldanya, en inkabb az autentikus helyeket szeretem, ahol elnek is az emberek, a kiallitott, (magyar viszonylatban a nepiesch gulasch, pußta ill. tschardasch) cuccokra egyaltalan nem vagyok vevo
Én a jelek szerint múzeumlátogatóbb vagyok az átlagnál (de nem a sznoboknál azért), mert egy National Gallery-t pl. nem bírtam volna kihagyni, ellenben a British Museum csalódás volt, elég komoly. A Soho, a Picadilly, a Charing Cross, a Covent Garden, a Hyde Park Corner, a Marble Arch körül kanyarodó Routemaster, meg pár metróállomás valóban sokkal komolyabb élményt jelentett. Igaz, nekem a Battersea Station is élmény volt, mert hát az ember ritkán lát Pink Floyd lemezborítót élőben ;)

Ha így végiggondolom, London voltaképp olyan semmilyen, utcák vannak benne, meg terek, van pár szép és/vagy érdekes épületük... mégis baromi jó ott lenni, és nem tudjuk, miért, csak jó. És ezt a "semmi jellegzetest" írták is itt Pestre, csak szerintem ez ide pont nem igaz. Akkor meg miért mennek az emberek inkább Londonba, rejtély, grrrr ;) Ezt nevezem én popkultúrális bevésődésnek: azért, mert még itt, a Vasfüggöny mögött is már a Hyde Park Cornerről meg Nelson admirális úrról énekeltek nekünk, mert ott éltek-élnek és alkottak-alkotnak a világ legnagyobb zenészei, mert van pár ikonikus utcabútoruk (underground embléma, telefonfülke, de ide sorolom a bobbykat és a Routemastereket is)...

Na, mindenesetre oda akartam kilyukadni, hogy ilyen popkultúrális státuszunk, az az, ami nagyon nincs. Itt nem akadályozott meg James Bond semmi robbantást, itt nem szállt le Dr.Who a TARDIS-szal, itt nem ment át a világ valaha volt legnagyobb fiúbandája az utca túloldalára a világ legemlékezetesebb zebráján, stb.
@Hamster: megmondom oszinten, nekem mindket varos bejon, London is meg Budapest is, lehet pont azert, mert egyiket se latogatom meg surun. A masik fele, meg, amit nem szabad elfelejteni, hogy nekik megvan az a marha nagy elonyuk a nemzetkozi popkulturaban, hogy tobben ertik a Beatles dalszovegeket, mint mondjuk az Illeset, es ennek megfeleloen ismertebbek is voltak..
@Hamster:

Tudom, hogy senki sem lakott benne, ill a kormányzó pár szobát elfoglalt.De nem hiszem , hogy csak ez lenne a lényeg, sok ismerőssel mentem fel a várba,és ők egytől egyig be akartak menni, és látni akartak palotát,én meg mondtam hogy palota nincs nézzed a lánchidat:)
legalább egy szárnyat igenis vissza kellene állítani eredeti állpotra, 20 teremre való emlék csak akad már, szerintem egy amerikai túristát nem érdeklik a pontos történelmi emlékek ő európai palotát akar aranyozott falakkal olyanunk meg volt amíg a németek-oroszoszok-helyi lakosok szét nem hordták.

Én az egész várat úgy ahogy jelenleg van egy nagy elszalasztott lehetőségnek látom, ahol a panoráma tökéletes, de egy túrista csalódottan távozik.

Tőlem lehetne szálloda is egy része, meg protokoláris épület, meg egy része múzeum,csak ne vizszintesen felszabdalva.
Pl a corvin hotelt azonnal is lehetne dózerolni a Bp-i városképből cserébe:)
"Budapestnek csak egy baja van, hogy magyarok lakják"
mondjuk, jelmondatnak,
süti beállítások módosítása