Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (156) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (328) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (56) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (146) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (13) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (439) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (616) vasútállomás (5) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (943) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (346) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Arccal a vasút felé

2012.02.05. 23:26 :: Hamster

Tudom, olcsó dolog a vasutat MÁV-ot szidni, de az emberek valószínűleg nem ezért szokták szidni, hanem mert nem különösebben nehéz olyan dolgot találni, ami miatt az ember nem érzi jól magát vonatozás MÁV-val utazás közben. Ennek ellenére az elkövetkező panaszokhoz azért hozzá kell tenni, hogy tulajdonképpen nem is teljesített rosszul a cég, hiszen egész komoly hóhelyzet volt (Szegedhez képest Budapesten könnyű nyári zápor volt, nem havazás!) , akár állva is maradhatott volna úgy, ahogy szokott van. Ehelyett a vonatunk "leközlekedett", odaértünk Szegedre, aztán vissza is értünk, és nem volt fél óránál nagyobb késésünk sem. Nem ironizálok, amikor azt mondom, hogy ez tulajdonképpen teljesítmény.

DE: azért hatezer-sokszáz forintért (menettérti a műbőrrel díszített dekoritlemez osztályra) kicsit laza volt, hogy:
1. Indulás előtt negyed órával a Nyugatiban a vonat végén (a Körút felé eső) levő kocsikra nem engedték felszállni az embert, mondván, hogy azok itt maradnak, csak az eleje megy Szegedre. Oké, akkor menet előre - az IC kocsikon úgyis van még hely, és most a menetrendkönyvileg hópelyhecskés helyzet miatt nincs IC pótdíj.
2. Aztán egyszercsak elindult kifele a vonat, indulás előtt 10 perccel. Gondoltam,  kiszabadítják mögülünk a mozdonyunkat, csak ugye ehhez kicsit tili-tolizni kell. Ez így történt, de előtte...
3. ... felszállt egy vasutas, és elkezdett rimánkodni, hogy mindenki szálljon le, mert ezek a kocsik ittmaradnak, csak a hátsók (a Körút felé esők) mennek.
4. Leszállás, futás, tolongás, újhelyszerzés több száz önkéntes sportoló részvételével.

5. A kocsinak, amivel utaztunk (mezei fülkés szutyok), a peronján több centi hó állt. A kocsik közti átjáróban is. A vécében is. A folyosó elején is, de ott már legalább olvadt. Az ablakkeretekben azért jégtömb volt végig.
6. A fülke fűtése legalább ment - ezerrel, szauna. Ugyanakkor...
7. ... az ablak szélén bepermetezett a hó (pedig be volt zárva, amennyire lehetett), ezért alulról forróság, oldalról jégpermet. A forróság miatt a permet hamar elpárolgott, úgyhogy szinte száraz maradt az az ülés - de ha történetesen nem tudtam volna eggyel arrébb csusszanni (csak hatan voltunk a nyolcszemélyes fülkében), akkor nagyon utáltam volna.
8. Kb. 25 perc késéssel indultunk.
9. Az egyik vécében hiányzott a lefolyót alulról fedő gumilap, amit (elvileg) az öblítés mozdít meg, ezért lentről a csövön át folyamatosan jött fel a porhó, úgy másfél méteres magasságig. Hó-bidé, akár akarod, akár nem. Most már sajnálom, hogy nem mentem vissza a kameráért, le kellett volna filmezni (fotózni is csak álló helyzetben fotóztam).

10. Dorozsma után megállás, állás, állás, semmi tájékoztatás (jó, a kalauzok nem lehetnek ott mindenütt, de ha egyikük leszáll, és körbekiabál, a hír elért volna mindenkihez). Aztán, amikor az emberek már azt találgatták, hogy akkor most gyalog kell-e a maradék utat megtenni, elindultunk, és gyökkettővel valahogy beértünk az állomásra.

Szóval alapvetően a hóhelyzethez képest működött a gépezet, elindultunk, odaértünk, később visszaértünk, és nem volt fél óránál nagyobb késésünk, de valahogy akkor is aaaaannyira MÁV-os élmény volt, hogy maximum felénél kisebb barátaimnak ajánlanám :-/

UI: Bónuszként az aranycsapatos Taurus vontatott bennünket, de én úgy vagyok vele, hogy előbb az alapszolgáltatás legyen meg, aztán lehet PR-kedni, szóval éljenek a magyar sportolók, de hadd éljenek már kicsit az átlagos emberek is...

15 komment

Címkék: máv képek vasút morgás

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr394070036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"imádom" ezt az aranycsapatos mozdonyt. Tényleg csak arra futja országimázsból, hogy százéves meccsekkel dicsekszünk? :(

A többihez nem is kell kommentár...
ehhh.

az aranycsaptos vonat jól reprezentál. arccal kifelé megy a nagyzolás, a takarón túl nyúlás, mögötte meg van 10* annyi szar.
Januárban voltunk egy ausztriai vonatos kiránduláson a MÁV nosztalgia szervezésében.
Mondhatni, tökéletes élmény volt. (pozitív értelemben, persze)

Az ugye egy magáncég, megfizetett lelkes alkalmazottakkal, nyereségérdekelt utakkal, ez meg itt egy állami monstrum.

Azt hiszem nem kell sokat bizonygatni, hogy mi tenne jót a MÁV-nak...
végül is poén volt az út, ha minden simán ment volna, akkor nem maradt volna meg élményként;-) szóval egyáltalán nem bánom, hogy lementünk, sőt, így lett kerek a dolog. Magyarország 2012.
@Walter Melone: Merre, a Semmeringre? A MÁV nosztalgia másik műfaj, csak az a vicces, hogy a semmeringi kirándulás olcsóbb, mintha sima jegyekkel tenné az ember, és eközben hozzák ezt a magasabb színvonalat, ami azért elgondolkoztató.
@jazzcool: Ja, élmény volt, de ha nem önként, "szórakozásból" mentünk volna, hanem kényszerből, és mondjuk x+1 alkalommal még meg kéne tenni egy évben, akkor szerintem te is utáltad volna.
@Hamster:

Igen, oda.

Mi is ezen értetlenkedtünk, h ennyiért ilyen színvonalat hogyan lehet. De lehet, mint azt láthattuk.

Egyébként visszafelé mi is késtünk.

Beszélgettem egy bennfentessel, aki elmesélte, h pl a sok késés okai között olyanok is vannak, mint pl a kábellopás, és amin megdöbbentem: az öngyilkosságok.

Nem is gondoltam volna, h hetente legalább egy, de sokszor több ilyen eset is van a MÁV vonalain.

állítólag az utóbbi időben ugrott meg ez a statisztika...

------------------------------

OFF:
Semmi Malév siratás?

ON
@Walter Melone: "Semmi Malév siratás?"

Direkt. Nem érzem helyét az érzelmeknek ebben a pénzügyi sztoriban. "Hüphüpp, eggyel kevesebb helyen csorog el az adóbefizetésem, tök rossz"? Az ott dolgozókat sajnálom, de ez azért kevesebb nem ott dolgozó embert érint, mintha a MÁV vagy a BKV állna le.
@Hamster:

Persze, pénzügyi vonalon nekem is ez a véleményem. Azonban egy olyan szellemi értéket vesztünk el ezzel, ami nem mérhető milliárdokban.

Ennél a cégnél családok generációi dolgoztak. A pilóta apák fiai pilóták, lányaik stewardeszek, egyéb hátteret kiszolgáló alkalmazottak lettek. A szerelőknél ugyanígy. Ez egy olyan cég volt, ahol az emberek egyetlen munkahelyként a nyugdíjig dolgoztak.
Hatalmas tudásanyag halmozódott fel, ami apáról fiúra öröklődött tovább.

Az alkalmazottak természetesen találnak majd maguknak állást valamelyik másik cégnél, de ez a know-how elveszett örökre.

Talán ezt nem ártott volna megmenteni.

Egy Swiss féle átmenet egészségesebb lett volna. De sajnos akiknek ennek a lebonyolítása lett volna a feladatuk nem értettek hozzá/nem akarták hogy így legyen.
@Walter Melone: siratáááás? húsz év alatt bedobáltunk a malévba egy komoly autópálya árát, oszt lófüttyöt se kaptunk érte (oké, tudom, országimázs, meg nemzeti büszkeség, meg ha-XXX lajstrom, meg pár csókos állás. fontos dolgok ezek). hál istennek, hogy végre nem tudtuk tovább menteni azt a tetves céget.
A Malév a sok hozzá nem értő,ostoba döntéshozónknak köszönheti vesztét.
Nem a céget kellett volna tönkre tenni, hanem hamar kirúgni mindenhonnan az élősködőket.
De tele van velük az ország, a politikusokkal az élen.
Nem hiszem,hogy ez demagógia, az eredmények - 20 év - önmagukért beszélnek.

A MÁV-osokat sajnálom nagyon, mert kemény munkát végeznek egy alapvetően elégedetlen utasközönséggel - nem lehet könnyű úgy teljesíteni, hogy nincsenek meg a feltételek - akár eszközben, akár információban (pl. kalauzok nem tudják miért is állunk vazze ), és közben ott a joggal elégedetlen közönség is.
És hát a magyar közönség sajnos nagyon magyar - aki úgynevezett "ügyfelekkel" dolgozik bárhol, tudja, miről beszélek.

Nem tisztem védeni magát a céget, én azokat az egyszerű dolgozókat védem, akik nem tehetnek arról, hogy munkájuk kárba vész és haszontalan.

Amúgy ha nagy ritkán megyek szívem csücskébe, Szegedre - és sosem le hanem oda !!!!! mert Szegedhez képest bizony a főváros van lefele !!!! - akkor mindig tök jól megy a vonat, igaz nyáron szoktam menni, úgy egyszerűbb.

De 1984-ben már jóval színvonalasabb volt a német ,meg az osztrák vagon - a vasút pontosságáról nem is beszélve - mint a mienk. És azóta csak romlott a helyzet.

Hát ennyi. Ráadásul a szakszervezetek mindig is kerékkötői lesznek a változásnak, mert azok is "elhájasodtak" mint maga a cég.

Nem vagyok a MÁV-nál...
@Gáborom: "MÁV-osokat sajnálom nagyon, mert kemény munkát végeznek egy alapvetően elégedetlen utasközönséggel ... a magyar közönség sajnos nagyon magyar ... én azokat az egyszerű dolgozókat védem, akik nem tehetnek arról, hogy munkájuk kárba vész és haszontalan"

Sokan vannak ilyenek, de azért ne áltassuk magunkat, az egyszerű dolgozók közt is bőven túl sokan vannak, akik igenis tehetnek arról, hogy a MÁV-ról az emberek 98%-ának a f*s szó jut az eszébe, például azzal, hogy belesz*rnak mindenbe. Ezer és egy történetem van nekem is róluk (meg bárkinek, aki nem csak háromévente egyszer, fővonalon, IC-n, egyszerű útvonalon vonatozik), amikor megállt az esti nemzetközi vonat Tatabányán, mozdony le, áram el, légkondi el, negyed óra múlva meg csak elkezdtünk kiabálni a vágány mellett beszélgetve cigiző kallereknek, hogy azért mondjuk mondhatnának valamit, cigizés helyett például ráérhettek volna körbemenni... A jólképzett jegyvágóig, aki a Magyarországon még tán most is kézzel (!) kiállított nemzetközi jegyünkre, amivel addig egy hétig utaztunk Európában, és mindenkinek jó volt, mindenáron rá akarta mondani, hogy nem jó (pedig jó volt)... Az elsőosztályon lábat a székre feldobva pihenő, néha cigiző kollégájáig, és további kollégáiig, akik a szegedi vegyesvonaton az étkezőkocsiban fetrengtek az út 90%-ában, és hangosan beszéltek arról, hogy milyen bunkók az emberek, hogy nem értenek együtt velük, hogy sztrájkolni fognak jövő héten... A pénztárosig, aki nem képes kiadni egy 500+ jegyet, vagy nem érti, ha nem a legegyszerűbb, gép által kidobott útvonalon akarsz menni, és sokszor megpróbálja azt hazudni, hogy olyan nincs is, csak amikor kollégát hivatunk vele, akkor derül ki, hogy ja, mégis van... A csatlakozásokat meg nem várató csomópontokig, és a többi és a többi és a többi. Lehet minden helyzetben mentegetni mindenkit, hogy csak a fejjel van a baj, de akkor sose lesz jobb.
Szerintem az, hogy különveszed a MÁV-val, és a vonattal történő utazást,mindent elmond.
@Dr Karl Friedrich Drais der Freiherr v. Sauerbronn: Tapasztalatból tudom, hogy egy vasút lehet másmilyen, mint a MÁV, de mondjuk el tudom képzelni, hogy ha egy autós, aki gyerekkora óta nem ült vonaton, rákényszerül a MÁV használatára, utána azt hiszi, hogy a vasút összességében elavult már, és hogy csak viszi a pénzt, foglalja a helyet, feltartja a sorompókkal az autókat, stb. És most nem a maglevre gondolok meg a franciák sebességrekordjaira, hanem egy simán, tisztességesen működő vasútra. Ami egyébként elég drága dolog (Svájcban, Ausztriában biztos többet költenek rájuk, mint mi a MÁV-ra), de ha jól csinálják, akkor megéri.
A Malév csődbe ment, ez van, végül is nem tragédia, megvan egy ország légitársaság nélkül ,hiszen nem sok magyar mondhatja el magáról, hogy utazott már Malév géppel. Meg se próbáltak versenyezni pl. a fapados légitársaságokkal és pl. olcsóbban adni a repjegyet, valahogy leragadtak a 80-as években. A Malévot még csak szét se lopták úgy mint a BKV-t vagy a MÁV-ot, elvégre a repülésbiztonság más tészta, ott nem lehet spórolni a biztonság és a karbantartás rovására. Mert ugye ha lerobban egy vonat a semmi közepén vagy egy BKV busz a városban, mert ellopták a karbantartásra való pénzt, akkor anyáznak az utasok késések lesznek, de egy repülő ha lezuhan emiatt annak vilégszerte híre menne és rontaná a hírnevet, ha ez rendszeressé válik.

Több nagy légitársaság is ment már csődbe, pl. a Pan Am, Swissair stb. aztán mégis túléltük valahogy.

a MÁV azért ha lassan is, de fejlődik, de hát onnan is sok sok milliárd hiányzik ,amit nem kap meg, pl. kedvezményes jegyek utáni költségtérítést, amit az állam nem fizet k, pedig járna ill .a megrendelt szolgáltatást sem fizeti meg (ahogy a BKV-nál sem). Azért ma már eljutottunk oda, hogy pl. online lehet nézni melyik vonat hol jár, interneten lehet sorbanállás nélkül jegyet venni, még ki is tudod nyomtatni otthon. Új járművek is jönnek ha lassan is, de azért lett 60 Flirt motorvonat, ami azért kényelmesebb elővárosban mint a műbőr üléses fűtetlen Bhv kocsik. És igen van Taurus is 10 db, az Aranycsapatoson kívül ott van még a Liszt Ferences is, ami zenélni is tud. Ennyi belefér reklámba, minimális költséggel jár, egyébként miért is nem csinálják azt, mint a Volánok, hogy eladják a kocsik és a mozdonyok oldalát mint reklámfelület? Ami még új jármű az a 25 Traxx, amivel azért pár rozzant Szilit ki tudnak váltani. Nem is tarttöbb mint 5 évig mire forgalomba állítják mint a BKV-nál az Alstom metróknál.
süti beállítások módosítása