Az utóbbi években rengeteget jártam Szegedre, azt nézni, hogy hogyan lesz a szokásos magyar szinten lepukkant tömegközlekedésből olyan, amire akár tőlünk nyugatabbra is irigyek lehetnek (én Budapestről rengeteg dolgot irigylek, az tuti!). A vonalak felújítása és a 2-es villamos megnyitása után most megérkezett a kilencedik alacsonypadlós tuja is Lengyelországból, ennek örömére kisebb villamosfelvonulást rendeztek a Hídivásár keretében. Én ugyan nem jutottam el oda, de Németh Zoltán Ádám barátom küldött képeket róla:
A 12-es kocsit a szegedi villamosközlekedés századik születésnapjára építették - replikaként, mivel az eredeti járművekből egy se maradt fenn. Az egyik legérdekesebb jármű az országban, mivel az eredetileg Győrben gyártott típus meglehetősen másképp nézett ki, mint a budapesti eredetű villamosok. A kép szerintem különösen szép a háttérben látható fasor, és a kocsi alatt látható füvesített pálya miatt.
A Bengálikat 2011-ben kivonták a mindennapi forgalomból, a 813-as viszont a közelmúltban ki lett pofozva, hogy emlékeztessen a típus 1962-ben kezdődött uralmára.
És itt az utolsó PESA. A szegediek más városokhoz képest kevesebb új kocsit rendeltek, viszont ők már gyakorlatilag a projekt végére értek, míg másutt még évekre vannak ettől: az építkezések megvannak, a kocsik itt vannak, a teljes alacsonypadlósítás helyett felújított Tatrákkal a kocsiállományban (és azt se felejtsük el, hogy itt trolivonal-építés is volt!).
A 03-as egy régi teherkocsira épített régi mozdonyból - szintén a közelmúltban - épített dízel-villamos jármű, mely felsővezeték (áram) nélkül is tud mozogni. Sajnos őt még csak a remizben állva láttam, ma viszont nem csak felvonult, de szerephez is jutott...
... mivel a 313+314-es nosztalgia ikerkocsi műszaki hibás lett, és el kellett vontatni. Nem tudom, mi baja lett az öreg szerelvénynek, remélem nem súlyos.
A végére csak két dolgot tudok mondani: egyrészt köszönet Ádámnak a képekért, másrészt hajrá, szegedi tömegközlekedés, hajrá, Szeged! :)
Ez megy most