Most már közel 99%-os biztonsággal kijelenthetjük, hogy a 2013/14-es tél elmaradt. Persze az előző évi után lehet, hogy keveseknek van emiatt hiányérzete, de nekem igen - egyfajta pótlásként megosztanék pár régi havas képet Ab van Donselaartól.
Budagyöngye 1976. december 26-án - a jelek szerint akkor fehér karácsonyunk volt (én még túl kicsi voltam ahhoz, hogy emlékezzek rá). A kép láttán még jobban tisztelni kezdtem azt, aki akkoriban villamosvezetőnek állt...
Egy másik ezres + középbejáratú pótkocsi szerelvény ugyanott, a másik irányba tartva. Érdemes megnézni a táblákat: a kék alapszín nem azt jelentette, hogy ott buszra várnak az utasok, hanem azt, hogy az egy normális megálló volt, míg az 56-os piros táblása úgynevezett biztonsági megállóhely. Az ilyennél nem csak a forgalmi járatoknak, hanem a teherszállító-, hóseprő-, külön-, próba- és tanulómeneteknek is meg kell állnia.
Ekkor még közlekedett az 58-as, de már nem ment le a Moszkva térig, hanem itt fordult. Gyakorlatilag már csak hetei voltak hátra: 1977. január 18-ától "szüneteltették".
Az 56-oson uralkodó állapotokról sokat mond az 5 km/h-s sebességkorlátozás táblája az oszlopon - és mi még azt gondoljuk, hogy régen nem voltak végletesen-végzetesen elhanyagolt vonalak!
Az iménti állapotok felszámolása végett néhány évvel később nekiálltak rendbehozni a pályát, emiatt az 56-os hol így, hol úgy közlekedett. Ha jól gondolom, ez a kép '81-es (esetleg '83-as) lehet, amikor Budagyöngyénél vágták ketté a vonalat. További érdekesség a fotón látható 1074-es: 1991-ben ezt építették vissza favázas nosztalgia kocsinak.
Ez a kocsi, a 1031-es is megvan a mai napig: a Mavite tulajdonában jelenleg Pécsett állomásozik! És ha már az imént a megállótáblákról beszéltünk, itt már a mai kivitelt láthatjuk.
Ismét egy '76-os kép, ismét ezresről, de ezúttal az 59-esen. Érdekes, hogy már akkor is megvolt az urnatárolót alkotó kerítés, azt hittem, az később épült. A sínek itt is elég borzasztó állapotban vannak - kevés híja volt, hogy az összes hegyvidéki villamos megszűnjön a nyolcvanas évekre, de szerencsére itt is az újjáépítés mellett döntöttek - csak szegény 58-as tűnt el.
És a bejegyzés végén egy nagy ugrással a rákospalotai Kossuth utcánál termünk, ahol egy 55-ös és egy 10-es várakozik a sötétben. Mit mondjak, nem vitték túlzásba a közvilágítást!
A fényképekért köszönetet szeretnék mondani Ab van Donselaarnak, illetve Tim Castricumnak, aki bescannelte őket!
Ha tetszenek a fotók, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad, mondjuk link formájában!
Ez megy most