Új közlekedési koncepciót csináltat a főváros (gondolom ingyen, mert az ilyen volumenű tervezési munkák közismerten nem kerülnek semmibe):
"Újabb közlekedésfejlesztési tervet készíttet a főváros, pedig az előző még érvényes, sőt alig valami teljesült belőle, de máris elavult, írta a keddi Népszabadság. Az új koncepció többek között útdíjat javasol a belvárosi forgalom csökkentésére, néhány rövidebb és egy-egy hosszabb közúti alagút építését. Az újabb terv 2027-ig szól majd." / Index /
Pedig most már inkább közlekedésfejlesztést kellene csinálni, és nem közlekedésfejlesztési koncepciót, a koncepció ugyanis nem visz be a melóba, meg onnan haza - ahogy a bedugult utak és a lerobbanó buszok sem.
Persze abban tényleg van igazság, hogy a koncepciókat időről-időre felül kell vizsgálni, nehogy elavult dolgokra költsék a pénzünket; csak azt nem értem, hogy ez miért nem akkor jutott eszükbe, amikor épp' nekiálltak egy harmincvalahány éves koncepció alapján tervezett metró építésének. Egyébként az illetékesek továbbra is töretlenül pofátlanok optimisták, mert bár a négyes metró első szakasza is egyre csak csúszik, ők már (még mindig) a másodikat tervezgetik:
"Még a szükséges engedélyek sincsenek meg, máris negyedével drágábbra becsülik a 4-es metró második, Keleti pu.- Bosnyák tér közé eső szakaszát, mint januárban, a többi között ezt tartalmazza a metróberuházásról készült legfrissebb jelentés, amely az Inforádió birtokába jutott. A tervek szerint a Thököly utat kétszer is felújítják 2012-ig." / Index /
Persze ki tudja, lehet, hogy az új közlekedésfejlesztési koncepciónak az lesz a lényege, hogy bebizonyítsa, hogy miért nem szükségesek azok a dolgok, amiket az elsőből nem valósítottak meg. Azok ugyanis nyilván előrelátásból nem valósultak meg, és nem a négyes metró okozta pénzhiány miatt. Pénzhiány ugyanis annyira nincs, hogy a Thököly út felújítása még így is kétszer is belefér a metrótervekbe. Először kicsit, utána meg nagyon. Igaz, tizenhét év alatt még egyszer sem sikerült felújítani (se kicsit, se semennyire) - viszont ha most kétszer is felújítják, akkor az jön ki, hogy tizenegy évenként rendbeteszik, ami elég jó átlag.
Ez megy most