Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (154) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (958) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (328) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (56) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (144) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (5) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (13) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (16) konstal (8) körtér (8) közlekedés (439) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (69) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (616) vasútállomás (5) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (943) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (20) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (345) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Külszíni fejtés német tempóban

2009.03.12. 22:01 :: Hamster

Egyeseket biztosan meg fog lepni a vallomás, de nem csak a repülőgépek és sínhez kötött járművek tudnak lenyűgözni, hanem bizonyos ipari létesítmények is. Hogy a külszíni fejtések utóbbi halmazba tartoznak, csak valamikor '91 nyarán derült ki számomra, amikor egy németországi csereüdülés kapcsán a helyiek elvittek a hambachi barnakőszén-bányába.

Amikor a látogatóközpont mellett beszálltunk a terepjáró jellegű buszba, még nem is tudtuk, mennyire meg fogunk döbbenni, aztán egyszercsak elkezdtünk ereszkedni, és a fentebbi látvány tárult a szemünk elé. Ha attól eltekintünk, hogy a munkagödör aljába vezető, kétszer egy sávos út jobb minőségű volt, mint nálunk az M1 akkor még nem autópályás része Győr és Tatabánya közt, akkor is hihetetlen volt az egész. Aztán közelebb értünk a távolban látható gépecskékhez, melyek 96 méter magasak voltak!

A gödör alja körülbelül háromszázvalahány méterrel volt a környező felszín alatt, a picike munkaterület kialakítása miatt pár falut komplett arrébb is kellett költöztetni. Ha egyszer befejezik a kitermelést, egy nagy tavat terveznek létrehozni a helyén. Vélhetően csak kicsit lesz benne kevesebb víz, mint a Bódeni tóban :) Mivel az ember 16 évesen fogékony az ilyesmire, pár adatot feljegyeztem:

"1988-ban a RHEINBRAUN cég 103,5 millió tonna barnakőszenet termelt ki,ennek 84,2%-át a környék hőerőműveiben használták fel,a  maradék 15,8%-ot a vegyipar dolgozta fel (mesterséges földgáz, koksz). A bányában működő kitermelőgépek közt van olyan, ami 96 méter magas, 220 méter hosszú, és 13000 tonna súlyú. Egy ilyen masina naponta 240 000 m3-t tud kitermelni; a kitermelt szenet szállító futószalagok óránként 39 000 m3-t tudnak továbbítani. Ha a bánya területén működő összes ilyen szalagot összekötnék, a kapott szalag 260 km hosszú lenne."

Mivel egyetlen összehasonlítási alapom a régi 3-as út mellett látott felszíni fejtés volt, azóta se tudom kiheverni a volumen okozta sokkot. Hozzá kell tenni, a bányászat miatt keletkező finomporról is meséltek a látogatóközpontban, meg arról is, hogy micsoda logisztikai munka volt az egyik óriásmarkolót átvinni egy másik fejtésről ide (hidakat kiemelni a helyükről, városokat lezárni, mezőket letaposni, tulajdonosokat kártalanítani), szóval nem csak rózsaszín mesét nyomtak. Ugyanakkor felvittek egy kétszáz méteres, fákkal, bokrokkal betelepített dombra is, amit a kitermelt földből emeltek, és megmutatták, hogyan rekultiváltak egy kisebb fejtést. Sok magyar iparvidék örülne annak, ha fele ennyire rendet raktak volna maguk után az üzemek, mielőtt eltűnnek...

Tudom, hogy sokak szerint ez is csak egy ember okozta seb a Föld felszínén, de azért ami lenyűgöző, az bizony lenyűgöző!

39 komment

Címkék: képek wow tagebau hambach külszíni fejtés ipari létesítmények

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr83998970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ezek exkavátorok ugye?
Nagyon jól néznek ki...

Én mindenáron igazi bányába akartam lemenni, de nem jött össze...
Pedig érdekelt volna hogyan fejtik a szenet, vagy a vasércet a föld gyomrában.
@Walter Melone: Valami olyasmik, de a németek csak "bagger"-ként emlegették őket. "Rendes" bányába én is mentem volna, de aztán mégse. Azért azok mégiscsak rizikósak :) Viszont Pécsett is van egy szerintem egész korrekt bányászati múzeum, meg a müncheni Deutsches Museumban is be van a fél pince különféle bányának rendezve, sínnel, csillékkel, mindennel, nekem ezek a biztonságos utánzatok is megfeleltek.
Egyébként a látogatás alatt voltak vicces pillanatok, például amikor a kitermelt anyagot a porzástól óvó locsolók beterítették a szén és a locsoló közti áthaladó buszt, és valaki nyitva felejtette az ablakot :) Kicsit ki is szállhattunk odalent, és hát durva az, amikor a bagger lánctalpa nagyobb volt, mint a busz... Ilyen komoly marógépet addig csak a Märklin-készlet dobozán láttam, most meg ott volt életnagyságban egy tucat! Sőt, maxi-nagyságban, bár meg nem mondom, hogy a képen látszanak-e azok, amikre mondták, hogy azok a legnagyobbak perpillanat a világon.
hányat hoztál haza?
a Vértesben, Gánt mellett van egy felhagyott külszini bánya, ahol bauxitot bányásztak. A környező kisebb völgyek tele vannak kiseeb-nagyobb dombokkal. Itt így oldották meg a felesleg eltárolását... Úgy sem látszik az útról a természetes dombok takarása miatt.
Pár éve a külszíni fejtés gödrében kialakítottak egy kis sétányt. Végig lehet rajta gyalogolni. Nem ilyen nagy, mint ez, de azért klassz. Mellette van egy kis múzeum is, mesterséges "igazi" bányával is.
Ha arra jártok szerintem érdemes megnézni.

Kép: lh6.ggpht.com/_vniMuMXqprE/R_fvbCqGG7I/AAAAAAAAAwU/MsIpTGBOHjQ/12110009.JPG
Németországban azóta több helyen is láttam száz métere feletti meddőhányókat, de azért ez az ottani kétszáz mtéeres dombocska elgondolkoztató. Berlinben találta ki valaki (egy magyar valaki ötlete nyomán), hogy a tempelhof reptér helyére építsenek egy kilátóhegyet. Hát, szerintem nincs tisztában, mennyi anyag van egy ekkora dombban. Ezt a hambachi bányát is már harminc éve termelik ki, de azért egy Gellérthegy szerintem még nem jött ki belőle...
Az a "Föld gyomra" kifejezés elég félrevezető a bányák pár (tíz-)kilométeres mélységét összevetve a Föld 6300km körüli sugarával.

Inkább a "Föld hámrétege" kifejezés helytálló, hamár emberközeli hasonlathoz ragaszkodunk.

:)

Én rocko hozzászólását igen nagyra értékelem! Höhöhöhö

Érdemes Gyöngyös mellett, a visontai erőmű külszíni lignitfejtőjét megnézni. A 3-as útról is látszik.
@Hamster: Lakner Antal képzőművész találta ki ezt anno, ő viszont a művész szabadságtól vezérelve.
A németek a fejtés lezárása után tökéletesen rekultiválnak. Az újraéledő területekre védett állatfajok költöznek vissza. A "seb" csak ideiglenes. Az egyetlen "nem-természetes" dolog a kéntelenítőkből származó gipsz-depónia lehet, mert amit nem tudnak eladni az építőiparnak, bizony tenni kell valahova.
Hát nem mondom, irigyellek, hogy láthattál ilyen gépet...

Bagger 288, a világ legnagyobb önjáró gépe:
www.darkroastedblend.com/2006/11/biggest-and-hungriest-machines.html
Selmecbánya melett van látogatható tárna, ha valakit érdekel a bányajárás. Érdemes oda elmenni. Maga Selmec is nagyon érdekes hely, mindenképp ajánlom.
Nem Dürenben voltál elhelyezve véletlenül?
Én voltam "rendes" bányának a tárnájánál (belül, ahol leereszkednek a bányászok), hát a lábamat lefostam. Már a huzata is félelmetes volt. Mondjuk nem akármekkora klausztrofóbiám van, de a nyíláshoz frankón nem mertem 10-15 méternél közelebb menni. A magasságtól nem félek, ejtőernyőztem is, de a felszíntől LEFELÉ ... na az azért húzós.
Én Lipcse mellett voltam egy barnaszénerőműben, de már csak takarékon üzemelt. A széntárolódepó betonfelületét bérbe adták raktározni. Ott egy olyan hegyet láttam, amit és sem felejtek el soha :) Trabantból Wartburgból állt. Ez 1994-ben volt, mikor az NDK-sok cserélték le az autóikat.
Ebben a "bányában" én is voltam 2001-2002 táján. Bokalefosás, persze. A vendéglátóm mérnökember, tiszteli az ilyesmit, ezért aztán másnap meg egy holland gátrendszert néztünk meg a hozzávaló múzeummal együtt, bokalefosás no. 2. (az is megérne egy misét, vagy posztot). A csávó percenként mondta el, hogy "Wahnsinn, diese Holländer", pedig előző nap láttuk, hogy hogy bányásznak a németek :D:D
Akkor írjátok be a Google Earth-be, hogy "Escondida, Chile", az ott látható képektől lefejelitek a monitort. A világ legnagyobb rézbányája, innen jön a világtermelés fele (!). A hosszabbik kiterjedése 14 km, a rövidebbik kb. 7-8 km, a mélysége pedig "csupán" 700 méter.
Kétszer voltam a márkushegyi bányában üzemlátogatáson, hatalmas élmény... Emlékeim szerint ~300m-re mentünk le. A lefelé liftezés kicsit durva volt, de utána futószalagon utazás kárpótolt :). A fejtésnél a zaj meg a por szerintem elviselhetetlen, én biztos nem tudnám megszokni. (utána fél óra zuhany, de még 2 napra rá is jött vmi feketeség az orromból :) )
A visontai külszíni fejtésnél is voltam, az a hatalmas méretek szempontjából volt érdekes.
"Rendes" banyamuzeum Huddersfield kozeleben, teljesen ingyenes kb. 120 meterre visznek le, nem olyan hatalmasak a meretei, mint a fentinek, de erdekes.

www.ncm.org.uk/
@stopper: De, ott? Netán valaki olyan vagy, aki ott volt abban a SZIG-es csapatban?
@ioténsav: Őőő... márhogy mit talált ki?
@borzash: Elmennék én, fotóznék én, csak vigyen oda valaki :) Bár a holland gátrendszer repülőről nézve is elég durva.
@RAMBO: Én is attól tartok, hogy egy mély bányában kitörne rajtam a klausztrofóbia. Le a kalappal azok előtt, akik ilyen helyen még dolgozni is bírnak - ebből a szempontból a régi, keszonos metróépítések leírásai is elég húzósak.
@Hamster: a hegyet Berlin közepére. ("...Berlinben találta ki valaki (egy magyar valaki ötlete nyomán),...")
@iboténsav: Jaa, nem kapcsoltam. Köszi a kiegészítést!
@egeresz: Igen, mert tényleg nem írtam oda, hogy ez az, ami Düren és Jülich környékén van.
Rendes bánya (igaz csak só) elérhető például Hallstattban is.
Kellemes, csak ajánlani tudom.
www.hallstatt.net/publisher/articleview/action/view/frmArticleID/22/
Én a parajdi (Praid, RO) sóbányában (mostanság gyógybarlang) voltam, az sem semmi, Luzernből vásárolt buszokkal lehet lemenni.
@siófoki35: Kb 10 évvel ezelőtt még szakadt Ikarusok voltak, persze jó büdös volt az alagútban ahol azok jártak
én voltam a pécsi szénbányában 800 méter mélyen, meg később a bakonyszentlászlói bauxitbányában is (az csak 3-400 méter mély, Multicarokkal vittek le), hát nem semmi, főleg a szén. Akkora belmagassága volt a vájatoknak, hogy azt hittem, templom :) Egyébként nem különösebben para, legalábbis ekkorában, sehol nem kellett kúszni :))
De többen nem megyek bányába, mert eddig kettőből kettőt bezártak, ahol voltam, szóval én vagyok a bányák réme :)
@peetmaster: De a pécsibe már csak lifttel mentél le... Lehet, hogy a liftet utálnám a legjobban klausztrofóbiailag.
akkora lift volt, hogy egy szenesvagon belefért :) meg gyors is volt, szóval én nem féltem benne...
@peetmaster: Akkor az jó lehetett. Én kiskoromban a hiradókban mutogatott rúdáramszedős csillevasutakkal akartam volna utazni, persze meg nem mondom már, hol voltak ilyenek. Meg persze a függő csillevasutakat ("teherlanovka":) imádtam, azok is eltűntek... asszem Dorognál volt ilyen legközelebb hozzánk. De azzal nyilván nem lehetett utazni :)
Bükkábrányt lehet látogatni, legalábbis pár éve voltam ott. Jól szervezett, és érdekes. Előre be kellett jelentkezni.
Hoppá, most látom a dátumokat...
@törp33: Nem baj, akkor én is kommentelek, ne legyél egyedül :-)
Egyébként tényleg eszembe jutott, hogy nyáron jártam a wielickai sóbányában (Lengyelország). Az volt a szép, hogy azzal kezdtük, hogy lelépcsőztünk 64 méter mélyre. Kellemes volt egy panelháznyi lépcsőzés után lenézni, és rájönni, hogy még sehol se tartunk. Néhol viszont tényleg lenyűgöző, mert óriási üregeket csináltak (van lenn egy KATEDRÁLIS, kősóból kifaragva), meg van lenn pár földalatti tó is.
süti beállítások módosítása