Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Egy szép belváros: Nyíregyháza

2009.08.27. 19:38 :: Hamster

Szünetjelzés helyett (piszkosul ki vagyok merülve, nincs erőm hosszabban írni) ismét képmutogatok. Figyelem: ennek megfelelően ez nem elemzés, nem "cikk", csak egy benyomás rögzítése naplóbejegyzés formájában egy egyszeri látogatás alapján; mittudomén, mi van amögött, amit ott és akkor láttunk :)

Naszóval, nem akarom "túldemagogizálni" a témakört, de a Nyírség környékét a nem-nyíri ember könnyen lebecsüli, mondván, hogy "az az ország Európától legmesszebb levő csücske". Ehhez képest mondjuk Nyíregyháza szerintem teljesen rendben van.

Valaki írta kommentben, hogy "na de csak pár ház az egész belváros", és tény, hogy nem túl nagy (azért "pár háznál" nagyobb; az egy másik kérdés, hogy a Kossuth téren álltam le fotózni), de legalább ezt a kis területet megbecsülik.

Bár csak átutaztunk a város nagy részén (alapvetően Sóstógyógyfürdőn táboroztunk), az se tűnt rossz állapotban levőnek egy átlagos magyar megyeszékhelyhez képest - a belváros meg egyenesen tüneményes volt. Pár éve Sopront vagy Szombathelyet sokkal rosszabb állapotban láttam, pedig hát ők mindig is "majdnem Ausztria" voltak. Persze ne kezdjünk "az én városom szebb, mint a tied" versengésbe, mert igazából nem nagyon lehet összehasonlítani őket, más jellegűek, más történelműek.

Tetszett, hogy a városháza előtt a Naprendszer bolygóit jelképező ívek és mozaikok díszítik a flasztert.

Jómúltkorjában a csak kicsivel kisebb Kecskeméten járva az jutott eszembe, hogy az ottani főtér környéke mennyire nem alkot egységet, itt meg pont azt éreztem, hogy kicsi a városmag, de egységes.

Tulajdonképpen csak a turisták özöne hiányzik a képekről.

Nyíregyházának amúgy volt villamosa, ki is állítottak egyet a belvárosban, egy nagyon kellemes parkban, aminek a helyén annak idején pont a "kisállomás" volt:

Szóval ha valaki arrafele jár, mindenképpen álljon meg Nyíregyházán! Esetleg maradjon egy kicsit, nézze meg az állatkertet, Sóstógyógyfürdőt, kisvasutazzon, kiránduljon.

30 komment

Címkék: város képek nyíregyháza utcakép városkép szünetjelzés helyett point n click turista

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr151342577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szombathelyen nem tudom mikor jártál, de nem is olyan rég megújult a Fő tér és környéke. Érdemes ellátogatni. Nameg akkor már Kőszegre is.
Hát három darab házat könnyű rendben tartani. És ez most nem túlzás, Nyíregyháza belvárosában három darab valamirevaló ház van (Városháza, Takarékpénztár, Korona Hotel), plusz a templom, oszt jóvan. Nem meglepő módon a poszt fényképein is csak ezek szerepelnek :) A régi díszburkolat kis műkövei pedig nekem eléggé olcsó hatást keltenek.
@Álmos: Valóban kisebb méret, mint mondjuk a pécsi belváros (de azért a Hősök terét is hozzávenném), oda is írtam, hogy ne kezdjünk el méricskélni meg összehasonlítgatni, de ettől még még rendben van, én csak ezt akartam leírni :)
@charlie: Kőszeget is rendbehozták már? 2-3 éve voltunk ott, és az egyik felén (Jézus Szíve templom és környéke) láthatóan nagyon dolgoztak, a másik meg (a vár és környéke) viszont meglehetősen méltatlan állapotban volt.
hmm, télleg szép. és érződik rajta, h vidéki városi tér.
pedig szívesen látnék ilyeneket a fővárosban , a most épülő marketing utca helyett.
@Rocko-: Jajj, ne legyen fővárosi vita ebből! Az új főuccát pláne ne keverjük ide, az szerintem teljesen rendben van, az első épkézláb Bp-fejlesztési ötlet az utóbbi években (még akkor is, ha az autósok egy részének esetleg arrafelé rosszabb is lesz, de szerintem a városjáróknak több előnnyel jár majd, mint a kereskedőknek).

Egyébként vannak hasonlók Pesten is, pl. Pesterzsébet főtere, bár az inkább "nagyközséges", mint városi. Vagy Budafok. Illetve féloldalasan Újpest Szent István tér. Persze egyik se pont ilyen, mert a nyíregyi főtérben pont az tetszik, hogy a XIX/XX. század Magyarországjának szintjén nagyvárosias, Pesten meg ha valami városias tér, akkor az Béccsel versenyez méretben: nagyobb, jobban beépített, nagyobb paloták/házak vannak rajta - vagy ha nem annyira központi, akkor "nagyközséges", haddnemondjam falusias (nem megsértődni, mert a falu nem pejoratív szó szerintem) pl. Kispesti Templom tér.
@Hamster: neeem, én se fôvárosi vitát akarok belôle. csak hiányolom az ilyet a fôvárosból.
fôutca: ha ne keverjük ide, akkor inkább nem reagálok. :)

Pesterzsébet főtere: melyik térre gondolsz? a többit nem ismerem.
@Hamster: a Fő teret rendberakták (úgy-ahogy, meg mennyiért, de ez most mindegy), a várat meg csinálják, de oda nagyon-nagyon sok pénz kéne, mert magát a várat is rendbe kéne már rakni, mert bajok vannak (vizesedés, stb.).
@Hamster: a fővárosban azért szörnyű, hogy miket neveznek tereknek. sima kereszteződések és már tereknek hívják...
(előszó: az ország délkeleti csücskéből jövök, kisvárosból, alföldről)

a magyar építészet és településkép két részre tagozódik. az egyik az osztrák-német, a másik a "nemosztrák-nemnémet" fejlődési pálya. kis túlzással igaz, hogy azok a területek bírnak komolyabb mérető klasszikusan városias belvárossal, amelyek:
- a török hódoltság idején császári kézen maradtak (igen, a szokásos sopron-kőszeg-satöbbi, illetve a felvidék korrekt belvárosai)
- jelentős német kisebbség lakta vidék, brassó, nagyszeben, pécs ékszerdoboz-belvárosai (építészetileg ékszerdoboz, az állapot erősen változó :)

és ehhez jönnek még a századforduló nagyobb városai, ahol változatos mértékben emeltek palota-jellegű épületeket. párat nyíregyen, sokkal többet szegeden. szeged belvárosa állapotra és tisztaságra egyébként magasan veri ezt a telesz@rt-telehugyozott omladozó szeméttelepet, a "fő"várost, ahol élek.

hams: "Tulajdonképpen csak a turisták özöne hiányzik a képekről." :)
mi a tökömet is tudna ott csinálni a túristák özöne? a magyar idegenforgalom rákfenéje, hogy húsz percnél hosszabb programot csak ez a vízfej kínál, meg mondjuk lehet főni a napon a balaton partján. a vidék max egynapos programokra jó. odamegy-szétnéz-eljön. a legritkább esetben van értelme ott aludni. egy komolyabb sétát nem tudsz tenni, mert befutsz a panelek vagy a falusias rész közé (ez utóbbi is jó színhely _egyszer_).
Nemrég többször jártam Nyíregyházán. Amikor először végigsétáltam a belvároson, engem is megfogott a szépsége. Tetszett, hogy voltak elég bátrak és lezárták a korábbi főutat, ami kettészelte ezt a területet.
Azonban a végéb lévő Korzóval nem tudtam megbarátkozni. Olyan órmotlan nagy épület, kb. nulla szépséggel. (Mondjuk a mellette lévő MűvHáz sem kutya.)
A sétálóutcában volt egy büfé, ahova az volt kiírva, hogy gyrost is árulnak. Bementem, vettem egyet. Köze nem volt a gyroshoz, de finom volt. Azóta már bezárt.
@Álmos:
Ha jól tudom volt ott több is, csak volt néminemű tereprendezés a levegőből a II. Vh. idején.
@Radio Free Aberrania: "mi a tökömet is tudna ott csinálni a túristák özöne?"
Nem tudom, én mindenesetre nagyon kellemes hosszú hétvégét töltöttem el a környéken. Igaz, nekem az állatkert és a kisvasút is külön programpont volt, de ezeket a turistáknak is el lehet adni. Persze egyszerűbb tschikósch-bemutató után gulasch-t etetni a hortobágyi pußtán a német turistákkal, de mániám, hogy több dolgot "el lehetne adni" turistaattrakcióként, mint amit most eladnak.
állatkert minden hasonló méretű városban van, a kisvasútért meg önmagában nem megy oda senki. erre céloztam. sok munkával fel kell építeni egy várost, valahogy úgy mint a szomszédvár debrecent. bár tudtommal még ők sem a turizmusból élnek.
(esetleg nyíregynek rá kéne épülni debrecenre, és közös "csomagokat" kitalálni, a két város plusz tokaj plusz hortobágy talán már mozdítana pár busznyi turistát.)
@Radio Free Aberrania:
Nyíregyháza és Debrecen együttmőködése? :)
@Fricy: Pedig idegenforgalmilag valószínűleg tényleg így lehetne legjobban eladni. Debrecen az elmúlt években főleg az ott lakóknak javult (ahogy írtam, elvileg erről szól egy város, a turizmus csak később jön valahol), "turistalátványosságilag" nem nőtt. Hortobágy-Debrecen-Nyíregy útvonalon mentünk mi is, Hortobágy leghangolóan lepusztultnak tűnt (bár az utat pont építették nagyban át, legalább valami változik), de az oda vezető, és az onnan továbbvivő út is mérhetetlenül semmilyen (és lassú, ha már itt tartunk) volt. Egy turisztikai régiónként kezelve biztosan nyerőbb lenne.
@Fricy: És akkor Szombathely milyen "tereprendezésben" részesült... A mai napig észrevenni...
nem csoda, hogy egységes a belváros képe, Nyíregyháza abban a helyzetben lett megyeszékhely (Nagykálló vasútutálatának köszönhetően), amikor az egész ország, az összes város lendületesen fejlődött, pezsgett az élet és a gazadaság.
@mestska: Ezt a Nagykállós dolgot anno tán pont te mesélted el valami vonatozás alatt, de bevallom, már nem emlékszem, mi volt a történet.
@Hamster:

nem hiszem, hogy én meséltem, a sztori pedig csak annyi, hogy Nagykálló volt a megyszékhely 1876-ig, utána lett Nyíregyháza. Amikor elkezdték kiépíteni a vasúti fővonalakat, a nagykállóiak nem kértek a pöfögő masinákból, nem adtak területet, a vasút, és a könnyű megközelíthetőség pedig végleg áthelyezte Nyíregyházára a súlypontot.

Nem ilyen fajsúlyú, de lásd még Eger esetét a miskolci vasúttal (Füzesabony lett az elágazás), vagy Törökszentmiklós esetét az aradi vonallal (Szajol lett az elágazás, vagy.... biztos van még pár.
Zalaegerszegen se akarták a vasutat...
Este úgyis megyek a Vidor fesztiválra és készítek néhány képet a belvárosunkról úgy hogy tele van embertömeggel. És olyan szögben hogy látszódjon nem csak egy pár épületből áll a belváros.Mert ezek a képek tényleg a negatv diszkrominációt erősítik :D
@charlie: Köszönjük! Szerintem nemcsak Debrecent, Nyíregyet, Tokajt és a Hortobágyot lehetne bevonni, hanem a Szabolcs sokmás települését, amik sajnos más okok miatt hírhedté váltak, pedig tele vannak középkori templomokkal és várkastélyokkal, ugyanis a török ide "csak" portyázni járt (Vaja, Nyírbátor, Nyírtura, stb.)
Az új burkolatú részek nagyon szépek, de ez a városháza előtti viacolor nagyon igénytelen. Szerintem előbb-utóbb ki is fogják cserélni. (Tudom, hogy nem versengés, de szerintem Kecskemét szebb város)
@charlie: úgy tudom, hogy Baját és Veszprémet is a vasút kései kiépülése rekesztette meg a fejlődében.
@Redmaster: tényleg nem csak pár ház. Nekem a Színház előtti parksor a kedvencem:)
@Redmaster: Nosza, fotózz sokat, utólag én is sajnálom, hogy nem tettem!
Oh, az Én...azaz bocsánat...a mi szőke városunk!

Örülök a kellemes időzésednek!

szokevaros.freeblog.hu
@Álmos: Szelíden szeretnék vitatkozni. Először: a Belváros nem a Kossuth térre korlátozódik. Azután: inkább Takarékpalota, mint Takarékpénztár. És: az egykori katolikus bérpalota, a Nyírvízpalota, az egykori Vármegyeháza, a színház, a bíróság, a Luther-ház, az evangélikus templom, a református templom, a görögkatolikus templom...
@Kuruttya: Te milyen rosszindulatú vagy !
@Radio Free Aberrania: Csakhogy a nyíregyházi nem állatkert, hanem Állatpark. Tudatlanka. Azt is magyarázzam el, mi a különbség ? Ráadásul a nyíregyházi európahírű.Másolok neked egy cikket a sok közül róla. Okosodjál, ne okoskodjál ! Magyarázzam el itt is a különbséget ? dailynewshungary.com/hungarian-zoo-becomes-the-best-in-europe/
@Életke2012: az biztosan valamiféle rekord, hogy egy több, mint 10 éves hozzászólásomra kaptam választ. :) Azóta belátom, hogy több, mint három házból áll a nyíregyi belváros.
süti beállítások módosítása