... szerintem Budapesten van (2-es, 19-es), de rögtön utána Innsbruck jön. Ez a tiroli város valami eszméletlen klassz helyen van: egy meglehetősen meredek falú völgyben, emiatt este az ember nem a csillagokat látja, hanem a hegygerincek tetején levő jelzőfényeket. Persze más előnye is van a fekvésnek :) például a jó levegő, mesés panoráma. Maga a belváros is szép, és hogy mindezek mellé még villamosuk is van..! Most már persze csupa alacsonypadlós közlekedik a nem túl bonyolult hálózaton, de pár éve még DÜWAG-okkal és DÜWAG-licenszekkel volt minden tele, amik szerintem a hagyományos villamosgyártás csúcsát képviselték. Ezer évesek voltak - egy részüket úgy kukázták össze német üzemekből -, de mentek, mint a golyó... A legszebb vonaluk igazából nem is villamos, hanem hegyi kisvasút, amit a nem nagyon távoli múltban összekapcsoltak a villamosüzemmel, és amin ennek köszönhetően villamosvasúti járműveket közlekedtetnek. Ez a Stubaitalbahn - olyan élmény, amit igazából nem lehet körbeírni: ki kell próbálni. Én eleve hegyikecske beállítottságú vagyok, imádom az Alpokot, ez a vonal pedig ott kacskaringózik a kellős közepén a hegységnek... mit akarhat még az ember?
Hétvégéken természetesen nosztalgiavillamos is jár; mi egy bázeli eredetű motor+pót szerelvényt csíptünk el 2007-ben:
Figyelünk? Először jobbról jön a tuja, aztán (miután felszálltunk) balra kanyarodtunk, aztán balról jött, jobbra kanyarodtunk. Persze relatív, honnan nézzük, de tényleg ilyen vicces, átlapolt kör útvonalon járt a nosztaliga: erre a szakaszra két különböző irányból is benézett, hogy aztán hol erre, hol arra távozzon. Ma már ezt nem tudná megtenni, mert a díszkút és díszoszlop melleti részt, ahová kétszer is megérkezni látjuk a piros vonatot, már nem létezik, felszedték. Szerintem ez elég nagy marhaság volt, nem csak turisztikai, de forgalomszervezési szempontból is, de még megérhetjük, hogy "visszacsinálják": Innsbruckban ugyanis úgy rakosgatják a villamosvonalakat, mint nálunk a buszokat.
A végére még egy egyperces - bizonyos részletei már ennek is fent voltak régebben, de nem így egyben:
Ha odafigyelünk, itt is láthatunk érdekességet: az egyik snittben egy darabig egyetlen vágányt látunk (amin megyünk), aztán hirtelen megjelenik mellette egy másik is. Azóta ez már talán végig kétvágányos, a variálgatás jegyében. Mit tegyenek, túl sok pénzük van, hát állandóan építkeznek :)
Ez megy most