Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A rehabilitált Drezda

2010.11.13. 11:19 :: Hamster

Azt már láttuk, hogy egyes épületek hosszú évtizedek után kiégett romjaikból épültek fel, mások viszont végleg eltűntek, vagy esetleg megmaradtak, de abban se sok köszönet van. Most megnézzük, milyen variáció van még a témára.

Kezdjük talán a város bohémnegyedével, a Külső Újvárossal (Äussere Neustadt), ahová az itt futó egyvágányú villamosszakasz (egyszer erről jön villamos az egyetlen vágányon, egyszer arról) miatt kavarodtam be:

Egy olyan része ez Drezdának, mely rejtélyes módon viszonylag egyben átvészelte a második világháborút, és ahol a rendszerváltás után a helyiek kikiáltották az Újvárosi Színességi Köztársaságot (németül jobban hangzik: Bunte Republik Neustadt az NSZK, azaz a Bundesrepublik Deutschland helyett), ami valószínűleg egy utopisztikus anti-konzum mozgalom, egy városvédő szervezet és a Schönherz QPA keveréke lehetett (például kitűzték politikai célnak  a Vatikánhoz való csatlakozást). Erre a három éves időszakra manapság az évente megrendezésre kerülő "városrészi fesztivál" emlékeztet.

A Görlitzer Strasse egyfajta ifjúsági és művész-főutcának tűnt számomra (németes renddel párosítva, tehát ez nem piroslámpás negyed). A távolban látható fák a nyolchektáros,  füves-fás területével már inkább parknak mint térnek nevezhető Alaunplatz-hoz tartoznak, ahol jókora élet volt, fűben ülő, sétálgató, beszélgető emberekkel, ahogy azt Budapesten egyre kevesebbszer látni.

Ilyen utcákat a nyugati oldalon is ritkán látni, úgyhogy örültem, hogy idekeveredtem. És hogy még élet is volt benne, az hab volt a tortán.

A képen látható takarékpénztári épület (eredetileg jánosvárosi... izé, agyamra ment a fordítgatás... Johannstadt-i városháza) megint egy érdekes eset: kívülről régi, belülről viszont állítólag új építés (94-97), mivel a háború utáni újjáépítések során nem maradt az eredetiből semmi. De ezt csak olvastam, kívülről nézve nem is gondoltam volna.

A Tartományi Bíróság épülete igazi szigorú neoreneszánsz batár az Igazság és az Igazságszolgáltatás allegórikus szobraival, és egyéb közhelyekkel. Az előtérben levő betonlapos járda viszont nagyon szoci örökség :)

Az egyik leggázabb dolog, amit láttam, ez a nagyonposztmodern tűzlépcső volt, amit a városi múzeum (Stadtmuseum, Pirnaischer Platz) oldalához ragasztottak pár éve. Ezt egyesek dekonstruktívizmusnak hívják, én inkább úgy fogalmaznék, hogy aki ezt tervezte, képtelen lett volna az épülethez illőt alkotni, hát odahányt valami nagyon oda nem illőt. Hogy ez valaki művészinek nevezi, arról a régi, "te, én belesz*rok a zongorába... hagyd, úgyse értenék" vicc jut eszembe. Kár volt, különösen a jobbfelé látható rendőrfőkapitánysággal alkotott disszonancia miatt.

És ezzel végére értem a drezdai képes beszámolómnak. Hogy ne egy hebrencs vaslépcsővel fejeződjön be az oldal, visszatérünk arra a részre, ami miatt "az Elba Firenzéjének" hívják a várost:

Még látszik a korom, még dolgoznak a díszítésen, de azért már így is szép. A Hofkirche és a Residenzschloss közti hidacska vajon megmarad ilyen feketének, vagy letisztítják? Esetleg ez lenne az eredeti színe?

És mivel a háttérben látható Brühlsche Terrasse-t negyed annyira se tudnám bemutatni, mint a Táj-kert blog, inkább csak annyit mondok, hogy a fehér lapátkerekes gőzős 1926-ból származik. És hogy Budapesten miért nincs közlekedő gőzhajó? :)

34 komment

Címkék: utazás város németország képek utcakép hajó városkép idegenforgalom drezda

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr702441637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a hofkirchéből a residezschloß-ba vezető átjáró színe nem fekete, hanem sötétbarna, lévén, hogy vörösrézből van. idővel patinás lesz (szó szerint), mivel zöld színű un. grünspan bevonat képződik rajta (oxidálódik). a neustadti utcákhoz hasonlót találni berlinben a prenzlauer berg nevű városrészben. 95-ben még elég romos volt az egész negyed (neustadt), de kb 3 év alatt a legtöbb épületet felújították, a foghíjakat beépítették, pl alaun-luisen sarok vagy alaun 100 (café 100). amit nem újítottak fel, az azért volt, mert tisztázatlanok voltak a háború előtti tulajdonviszonyok. ott ugyanis úgy zajlott a kárpótlás, hogy az eredeti tulaj visszakaphatta, de kötelezték, hogy szigorú előírások alapján újítsa fel a házat. ha nem vállalta, akkor kerülhetett más birtokába. a homokköveken a fekete az nem korom, hanem évszázados szennyezödés. ugyanígy néznek ki szász-svájcban a homokkő sziklák is (a köveket ott bányásszák mind a mai napig).
mivel a legtöbb belvárosi épületnek gyakorlatilag csak a külső falai maradtak meg, ezért van az, hogy pl a johannstadt-i sparkasse épületén csak a kölső eredeti.
a görlitzeren kb. ahol a fotó készült, van egy igen jó török kebabos: dürüm kebab haus. a lamaçun komplett igen király!
"Budapesten miért nincs közlekedő gőzhajó? :)"
Tök jogos! Pedig lenne mit működőképessé tenni.
Kezdhetnénk a Petőfivel.
@fefe01: Ez a korom engem is megakasztott az olvasasban, a Sandstein fekete lesz idovel es kesz. :D Erdekes latni peldaul, hogyan sotetedik az evek multaval a Frauenkirche.
Drezda, szó szerint ezer éve voltam, Interfluggal, és ez volt az első repülőutam egy IL-18-as fedélzetén.(megvannak a boarding passok) Picit féltem, de megnyugodtam, hogy mellettem, minő véletlen, Koncz Zsuzsa foglalt helyet, aki - gondoltam - rutinus utazó volt. Koncz mellett meg Bródy ült. Felszállásnál Koncz vizet fakasztott Bródy alkarjából, úgy szorította félelmében. Mit mondjak, nem volt megnyugtató:-)
Tényleg, a Großen Garten kisvasútját láttad?

Amúgy köszi a dícséretet:) Az volt az első posztom Drezdában...

Nagyon érdekes az is, hogy a Aeussere Neustadt miért maradhatott meg. Erre csak tippjeim vannak, viszont a szomszédos Alaunplatzon túl kezdődik az Albertstadt, egy hatalmas katonai negyed. A "második birodalom" alapítása után itt építették ki Németország egyik legnagyobb támaszpontját. Gyakori érve a légitámadást terrorakciónak tekintőknél, hogy ez a negyed a bombázásban teljesen épp maradt, míg a civil célpontok így megsemmisültek. Itt helyezték el a hosszú nevű MHMdBWiD-t (Militärhistorisches Museum der Bundeswehr in Dresden), aminek épp most készül a felújítása, az egyik fősztárépíész, Daniel Liebeskind tervei szerint. Az előtte lévő teret a "mi" tájépítészirodánk tervezi, így abban a megtiszteltetésben volt részem, hogy a közműterveket én rajzolhattam :)
Még valami: az a híd a templom és a palota között fémből van, ez az eredeti színe. És ezt is az egyesítés óta állították vissza, sőt asszem 2000 után.
@yomsisi: hát ha nem is gőz, de mentrendszerinti, használható hajójárat jobb lenne.
@aesculus: Fogalmam se volt róla, de valaki már írta itt a kommentekben. Miért jó, hogy abból van? :)
@Rocko-: Már nincs hosszjárat? Anno volt a Boráros-Gellért-Március 15.Vigadó-Batyi-Jászai-sziget, Casino-Hajógyári sziget-Népsziget-Pünkösdfürdő járat, persze inkább csak turistáknak, és nagymamavezérlésű vakációs gyerekeknek volt jó. Később talán kapott plusz megállókat, Bem tér, sziget, termálfürdő, talán Vizafogó is. Az a baj, hogy ha sok helyen megállsz, lassú lesz.
"fűben ülő, sétálgató, beszélgető emberekkel, ahogy azt Budapesten egyre kevesebbszer látni."

Hams, ez bizony csak annyit jelent, hogy egyre kevesebbszer jársz olyan helyen, ahol ez előfordul. (Kapásból tudok 3 helyet, ahol az utóbbi időben ez az ücsörgés Bp-n divatba jött.)
@Comandante en Jefe: Olyan tömegben és területen, mint a londoni parkokban mondjuk?
@aesculus: Könnyebb volt, mintha rendesen téglából-kőből építették volna? Ezt a szegedit meg ránézésre tudtam, hol van, de szerintem még nem láttam ennek ellenére :O
@Hamster: aha, meg divatos is:) Csomó díszbádogos sarokkupola is épült ekkor. Amúgy pont ma fényképeztem le a tdk miatt. Tök vicces, mert a templom és a kastély teljesen kitérő szögben van, elég nehéz lehetett megcsinálni.
@aesculus: A sarokkupola az nekem egy másik kategória, ennyi erővel templomtoronydísz is lehetne :) De ezek a hidak valós funkcióval rendelkeznek.
@Hamster: a járat megvan. de nem használható, a 2-es villamos simán gyorsabb. ezért mondtam, hogy használható járat kéne. tömegközlekedésre, nem sétahajókázásra.
@Rocko-: A hajó nem gyors jármű, pláne árral szemben. A szárnyashajónak meg hely kell, mire begyorsul, és eszi a naftát piszkosul. Biztos van már gyorsabbjáratú és takarékosabb hajófajta, mint az aluminium vizibuszok, de alapvetően a 2-es villamos útvonalán a 2-es villamossal kell utazni és kész. Nyereséget onnan szerezhet, ahol nincs közvetlen párhuzamosság, például Budafokról és CSepelről fel a belvárosba, másik DUna-oldalra. SZVSZ.
@Hamster: felőlem lehetne "trolihajó" is. nyilván nem a mostani szakaszon kéne járatni, hanem S-Bahn, bocsánat U-Boat, izé, szóval agglomerációt feltáróan. őő, reggel van még és bilibe lóg?
@aesculus: a cél a belváros elpusztítása volt. a gépek éjszaka az elbát követve repültek. a dsc stadionja volt a támpont, hogy mikor értek oda, mivel nagy sötét térség volt. a belváros elpusztításával akarták megbosszulni coventry-t. apámnak mesélte egy ismerősünk, hogy (máv-os mozdonyvezetőként) valami szerelvénnyel a bombázás utáni napon (!) járt a drezdai hbf-on.
a neustadt-i rész annak köszönheti létét, hogy onnét a homokot a szél folyton az elbába fújta, ezért kénytelenek voltak beépíteni, így létrejött németo. legnagyobb gründerzeit-i lakónegyede, amely a mai napig fennmaradt.
amúgy a hofkirche-i átjáró megvolt az ndk-s időkben is, csak hát a coclizmus nem a minőségi munkákról híres, így muszáj volt teljesen újra építeni.
@yomsisi: Mert a Petőfi felújítása gyakorlatilag új hajó építését jelenti: www.hajoregiszter.hu/kepnezo.php?picid=208&x=1984&y=1488&full=1&lang=hu
Ugyanez igaz a Szőke Tiszára is: www.hajoregiszter.hu/kepnezo.php?picid=123&x=640&y=478&full=1&lang=hu
Ezekre százmilliókat kellene költeni.
Még a Kossuth lehetne esélyes, amit nemrég csináltak meg, de maradt állóhajó, mert nem volt rá több:
www.hajoregiszter.hu/kepnezo.php?picid=154&x=1984&y=1488&full=1&lang=hu
@Rocko-: @Hamster: A tervek ott vannak valahol, csak nincs hozzá igazán alkalmas hajópark. Mondjuk völgynek még csak-csak versenyezhetnek a dugóval, de hegynek már nem. Plusz a menetrend sem jó és a kikötők sem feltétlenül vannak jó helyen, sem elegen.
A fejlődés most pl annyi, hogy a hajójárat vsz ki fog kötni az A38-on is, ami jó, de pl a Lágymányosi hídnál (Infopark, sok dolgozó) már nem.
@dabo1: ezeken lehet alakítani mind.
Persze. De ezt el kell határozni és meg kell csinálni. Mondjuk a hajóvásárlás, ne adj isten hajóépítés nem kis költség...
@Rocko-:
"felőlem lehetne "trolihajó" is."
Ezt most így elképzeltem :-)
- Gyerekek, mi történt a Bélával?
- Megfulladt! Kiakadt a szedője és kiszállt visszatenni...
:-)))))
(A rendőrvicc után szabadon)
@sako: na de miért? :) ki mondta, hogy csak keresztirányú kötöttpályás hajóközlekedés (gyk.: komp) lehet a Dunán?
@Rocko-:
De attól még kellően szar poén volt, nem? :-)))
@Rocko-:
Neeeem???? :-))) Afrancba, akkor gondolkozhatok még... :-))
(Tudod milyen nehéz már így negyven fölött? :-))
@sako: tudod milyen könnyû így, negyven alatt? ;)
@Rocko-: "tudod milyen könnyû így, negyven alatt? "
Ne hencegj az IQ-ddal!!! ;PPP
@Hamster: :)
ha már kazettákkal nem tudok...
(De messzire kerültünk Drezdától:)
süti beállítások módosítása