Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (109) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (933) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (41) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (511) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (96) hajtóművek-motorok (6) hampage (414) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (9) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1022) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (402) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (67) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (13) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (16) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (400) utcakép (226) uv (57) vár (11) várnegyed (8) város (522) városkép (105) városliget (9) varsó (7) vasút (589) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (887) villamos (843) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Stairway to hell

2011.03.21. 14:14 :: Hamster

Amíg a berlini poszt folytatása elkészül, egy kis budapesti rögvalóság pár héttel ezelőttről, "kedvenc" budai közlekedési csomópontomról (majd valaki megírja, ha valami varázslatos úton-módon azóta rendbehozták):

Tudom én: a tél okozta a repedéseket és lemaródásokat, csak az a kérdés, hogy melyik. '95 környékén ez a felüljáró le volt szűkítve, közismerten jóindulatú gyanúm szerint azért, hogy kevesebben maradjanak halva a romjai közt, ha összeomlik. Aztán felújították, de mostanra megint lekopott a csokimáz, és kilátszik a nugát:

Persze sokat segített a téren, hogy színesre festették a nagyobb betondarabokat, és mindenféle hulladékanyagokat helyeztek el a gombatetőkön (ha valakinél felrobbant az iróniadetektor ezen sor után, az a készülék tökéletes működését jelzi), de azért most lassan már tényleg kéne csinálni valamit ezzel az egész hellyel, mert lehetséges, hogy nem a nevével van a legnagyobb gond :(

24 komment

Címkék: budapest morgás

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr362758560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"Persze sokat segített a téren, hogy színesre festették a nagyobb betondarabokat, és mindenféle hulladékanyagokat helyeztek el a gombatetőkön (ha valakinél felrobbant az iróniadetektor ezen sor után, az a készülék tökéletes működését jelzi),"

Szerintem kár, mert hiába csak a felszín, visszahat az emberek közérzetére, végsősoron a városra. Nem a felújítást helyettesíti, kár is azzal összevetni. Ez néhány olyan ember akciója volt, aki tenni akart azért, hogy a város ne a szürke rohadás képét sugározza.
@Comandante en Jefe: Ezek akkot is csak hülyegyerekes ál-naív streetartkodások lennek, a street art valódi ihletettsége nélkül. Bár a felüljáró fordulójában mondjuk jó az ellenőr, akitől fotózási engedélyt lehet venni, de ennyi a dolog, egyszer mosolyogsz, aztán menekülsz ugyanúgy, mint előtte. A gombák tetejére hajigált izéket meg végképp nem értem, még akkor se, ha a legyező és a lépcső melletti szellőzőkockák lefestését el is fogadom. Na, és ott vannak azok az izék a szökőkút körül, ilyen bazi nagy megszilárdult blobok. Persze a városházi tűzoltóság/merlinszínház/tudomisénmi falának vasarelysítésénél jobb az összkép, meg rontani nem rontott, de szerintem akkor is nyomoronc az egész.
@Comandante en Jefe: "a város ne a szürke rohadás"
Nna, egyébként erre az is megoldás lenne, ha normális színekkel lefestenék a dolgokat, befoltoznák a hibákat, és elhessegetnék a felüljáró alá hugyoló hajléktalanokat, mert a képek készítésekor speciel felgöndörödött a lábkörmöm, olyan penetráns húgyszag volt a lépcső alján :(
hihetetlen állapotban van, szinte minden nap megdöbbenek ezen. és gondolom egy forintot nem fognak rákölteni, mondván, úgyis nemsokára (???) felújítják 3 milliárdból a teret...
@jazzcool: Mondjuk a dilemma tényleg áll, mert ha most felújítják, fél év múlva meg elkezdik átépíteni, akkor meg lesz nagy felháborodás, hogy miért. A legszebb persze az lenne, ha a/ semmi nem kerülhetne ilyen állapotba (najó, legalább ahol _ekkora forgalom van_, az nem b/ nem nyúlna a jövőbe a felújítás, hanem sebtiben eldöntenék, hogy meg akarják csinálni, vagy inkább fonódót játszanak (igen-nem-nem az én kompetenciám-de az én területem is részben-de igen-de nem-na de a pénz-nem érdekel-de igen-de nem-de csakazértis-hopp, elment egy újabb év). Bár a képeken látható sérüléseket szerintem életveszély elhárítása címszóval kéne azonnal megcsinálni, mert ez nem pénzkérdés.
bizony kifejezetten életveszélyes, főleg ha valaki lefelé menet elesik. csodálkoznék ha az idén ott megkezdődne a felújítás. talán még elfogadott terv sincs (?). utána meg jönne a kivitelezői tender stb. és a Moszkva tér három kerülethez (I., II., XII.) is kapcsolódik...
hogy miért lett színesen leokádva: szinesvaros.hu/Projekt
Azonnal hárítsuk el az életveszélyt a Moszkva téren!

Zárjuk le a lépcsőt!
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Őőő... csak nem A Hivatal illetékesével állunk szemben? :)
Azok a domboldali szellőzők irtó jók!
@Hamster:

Dekoráció.

Semmibe lehet venni a dolgot, mint "álnaiv streetartos hülyegyerekeskedés", de ezen az elven minek a virág, minek kandeláber kanócon lógó százasizzó helyett, minek díszburkolat bárhová is aszfalt helyett, minek egyáltalán lefesteni bármit, lemosni a falakat. Hiszen ezeknek semmi funkciójuk nincs: a házak szigetelése, a világítás, a közlekedés hatékonysága egyiktől se lesz jobb.

De a város mégis ezektől lesz jó hely - akkor is, ha itt-ott vitatható, hogy szükség van-e valamelyikre.

Hogy spec. neked nem jön be, az magánügy. Valakik szerint ettől barátságosabb a tér, és megcsinálták. Nem vártak a városvezetésre, megszervezték, megcsinálták. Neked meg nem nagyon kerül semmibe.

A lépcsőházi lift se javul meg attól, hogy Rózsika néni kirak a gangra két virágládát. És a muskátli se tetszik mindenkinek. Akkor ne is rakja ki?
@Hamster:

Most tahó leszek :P

Pályázz néhány vödör festékre, és csináld meg. Aztán olvasgasd a blogokat, amik szerint nem jó színt választottál, és különben is tök öncélú, mert még mindig nincs kész a Budapest- Karakószörcsök nagysebességű vasútvonal...
Amúgy Tiranában az egyik korábbi polgármester kitalálta, hogy az óriási betonfelületeket fel lehetne dobni festékkel. Ez mondjuk központi pénzekből ment, sokan is vitatták. De azóta 1) az egész város sokkal barátságosabb, vidámabb, 2) útikönyvekben kiemelt vonzerő lett.
@Comandante en Jefe: Namármsot ez az érvelés azért nem jó, mert írtam, hogy ennyi erővel simán fel is lehetett volna mosni, kifesteni, és kátyúzni egyet. Az "életveszélyes a lépcső, de legalább szép színes" állapot egyszerű hivatali bénaság és a majomság keveréke. Díszkő helyett meg amúgy tényleg hajlamos lennék aszfaltot rakni, persze rendes kivitelezőkkel, mert egyszerűen jobb.
@Comandante en Jefe: Tudod, mit? Fordítsuk meg ezt is. Megcsinálták, nekik jó, tény az is, hogy sokaknak okozott pár másodperc plusz örömöt mondjuk egy mosoly formájában, tehát voltaképp megérte, de ettől még nekem nem tetszik, és leírom ezt.

Baj? :)
@Comandante en Jefe: Jó, Tiranában lehet, hogy ez haladás, de nekünk a legszarabb papírforma szerint is előrébb kellene azért lennünk, nem?

Mondom, ha nem újul fel, de színes, az oké, itt a baj, hogy a festésnél és művészi bloboknál véget is ért az újító szellem. Ez _nem_ a festők és blobinstallátorok hibája. Az, hogy nem különösebben voltak fantáziadúsak, az már inkább, de ez már valóban szubjektív :) De hogy ebből a végén az én valóságérzékelésemben az jön össze, hogy most nem virágosládákat rakott ki egy politikus, hanem színes pacákat pár nempolitikus, de ettől eltekintve ugyanúgy maradt egy kvázi életvezélyes szargóc a tér, az meg szerintem nehezen cáfolható tény.
@siófoki35: Nekem is azok tetszenek a leginkább, erre meglepetéssel olvasom a festegetők, vagy valami hozzájuk közelálló oldalon, hogy szerintük az nem az igazi. Tényleg fura dolog az emberi ízlés :)
Anno felújították a lépcsőt (a festéssel egyidőben), de olyan silány volt a minőség, h eddig bírta. Néhol még látszódik, hogy valami teljesen új anyaggal pótolták a lyukakat.

(a festés meg szerintem jó ötlet volt, jó lett volna az egész teret így kifesteni. Szerintem)
@Hamster: Domboldalból kikukucskáló színes jópofa szörnyek...

Maga a lépcső épülete pedig szerintem kifejezetten klassz lenne, ha karbantartanák. Talán csak ez maradt meg a 30-as évekbeli komplexumból... mennyivel jobban nézett ki ez a nyomortanya a 70-es évekig...
@Hamster:

Hams, én értem, de értsd már meg, hogy akik ezt csinálták, azok nem a takarítóbrigád, és nem is a Strabag. Ez ugyanaz, amikor a VEKÉ-n annó számonkérték, hogy az nagyon szép, hogy a 41-es a Batyiig megy, de mit pofáznak ezek, amikor a 145434-as buszban meg ott a róka, a BU-9876-234 meg váztörött...
@Comandante en Jefe: Szerintem te se érted, hogy én nem a festőgyerekeken "kérem számon"...
@Hamster:
Akkó nem értem :)

A Moszkva térrel az a q.nagy baj, hogy ahhoz senki nem mer hozzányúlni, mert ez úgyis csak egy ideiglenes állapot, amíg majd mingyá jön (=örök középtáv) a nagygenerál, teljes átépítés stb...
index.hu/belfold/budapest/2011/03/25/aprilisban_valtozhat_meg_a_moszkva_ter_neve/

A Moszkva tér problémája ezzel meg is lett oldva. Ki fog itt Májusban arról beszélni, hogy a Moszkva teret rendbe kell hozni?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Márpedig a Moszkva teret rendbe kell hozni!
(Az új névtáblákat meg felaggatni tarlóspistára.)
süti beállítások módosítása