Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (158) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (959) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (330) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (57) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (148) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (440) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (945) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (347) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Soha roSAAB autóreklámot!

2011.06.14. 20:40 :: Hamster

Elnézést az igen buta szóviccért a címben - nem igazán méltó ezekhez a reklámokhoz, de valamit oda kellett írni :)

Voltak idők, amikor a SAAB egy furcsa és (állítólag) jó autó volt - de főleg egy látványosan különutas repülőgépgyár. Legalábbis nekem a Viggen jellegzetes kacsa elrendezése bármikor hamarabb eszembe jutott, mint azok a kicsit ortopéd alakú autók, amikből a nyolcvanas években elég keveset lehetett látni mifelénk. Persze SAAB repülőgépet még annyit se, azok viszont legalább elég sokat szerepeltek a repülős újságokban és típuskönyvekben, úgyhogy olyan volt, mintha már találkoztunk volna velük. A legufóbb típusok egyike volt:

Forrás: Wikipedia/WikiMedia

Aztán később kiderült, hogy a SAAB-ok a - szintén viking eredetű - Volvo-hoz hasonlóan megbízható és biztonságos autók - és hogy nekünk sose lesz ilyenünk, mert legalább annyira drágák is :) Viszont a Sky Channelen marha jó reklámjaik voltak! Édesanyámék még évekkel később is emlegették, hogy milyen lenyűgözően meg voltak csinálva ezek a rövidfilmek. Nekem főleg egy olyan rémlik, amiben Saab 105-ös gyakorlógépek szinkronban repkedtek az autók fölött (de jó lenne megtalálni!), de mintha ennek is láttam volna egy rövidített változatát annak idején:

Csodálatos, nem? Ilyen filmeket persze nyugaton is kevés cég készített, az akkor még nyomokban fellelhető Vasfüggöny mögött pedig ez maga volt a csoda. Azt persze mindig is tudtuk, hogy nem a Kockalada (pedig nekik is volt bemutatócsapatuk) és a Dacia 1310TX a technika csúcsa, de hogy ennyire nem... :) Aki pedig nem akar nyolc és fél percen keresztül klasszikus zenét hallgatni, annak itt egy lényegretörő, holtprecíz, és legalább ugyanennyire hajmeresztő reklám (tessék végigvárni!), huszonpár másodpercben:

Mondjuk én speciel a Viggent választottam volna ezek közül, de ez nem a reklám hibája ;)

46 komment

Címkék: reklám youtube

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr902984267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igen, ezek jó reklámok.
@Rocko-: És az autók? A kacsafej alakúakban sose ültem, csak 9000-esben, sok évvel később, az tetszett. Olyan volt, mint egy Audi, csak kívülről csúnyább :)
@Hamster: mikor ültél benne? :P :D
egy barátomnak is 9000-ese van, a korabeli középkategóriát teljesíti, nincs vele baj. sőt, szerintem mai szemmel sincs gond vele, sokan örülnének egy olyannak.
de kortárs Audihoz viszonyítva elmarad. nem azért mondom, mert nekem az Audi tetszik, hanem jóval többet nyújtott egy Audi. (nem véletlenül prémiummárka.)
csúnyának nem mondanám, szimplán svéd. szokni kell.

de mindjrát szólok Tomminak, ő a nagy Saab fan!
A 9000-es Saab a korabeli 100/A6 Audival egy kategória. Szerintem egy szinten voltak, az Audi "csak" az összkerékhajtással nyújtott többet, meg a dízel (brrr) motorokkal.

Külsőségekben meg ízlések és pofonok.
@Rocko-:
De, egészen konkrétan azért mondod :) A Saab egy innovatív, önálló, független, kreatív autógyár volt, és ehhez illő autókat gyártott, amíg a GM meg nem racionalizálta.
@Tommi: "Külsőségekben meg ízlések és pofonok. "

Persze, de attól még a SAAB csúnyább ;))
@Tommi: jóval többet tud extrák terén felsorolni egy Audi.
egy Saab meg biztonság terén.

@prokee: pedig nem. :)
@prokee: Azt mondod, autóban is olyan különutasok voltak, mint repülőben?
@Hamster:
Abszolút. Szerintem Barnabás barátunk bármikor megautóztat a 9000-ben, ha érdekel. Egyszerűen más világ, pedig az már nem is az "igazi" generáció.

Hogy közhelyes legyek, itt egy nagyon jellemző dolog...
0.tqn.com/d/cars/1/0/i/h/ag_07saab95_shifter.jpg
...a váltókar mögé rakott gyújtáskapcsoló.

De ők találták fel az ún. Black Panel műszeregységet is, amelyen az információ fontosságával egyenesen arányos a megvilágítás erőssége. Amíg nem melegszik a víz, nem világítják meg az ezt jelző műszert. Az meg úgy volt kitalálva, hogy világítás nélkül egyszerűen nem látszik, helyette egy fekete folt van. Valamikor a hetvenes évek végén, nyolcvanasok elején mutatták be, aztán a szériában ebből a kilencvenes évek elejére lett az ún. Night Panel, már csak éjjelre szelidítve:
www.saabhistory.com/2007/11/16/saab-night-panel-saab-innovation/

@Rocko-:
Közel sem az extralista tételszámán mérhető egy autó "jósága", vagy fejlettsége, pláne nem a gyáré. Megjegyzem, a Mazda 929 a maga korában a legmezítlábasabb verzióban is szériában hozta BÁRMELY kortárs Audi extráinak többszörösét - mégis egy borzalmas autó volt, bármilyen tekintetben.
@prokee: persze, nem csak darabszámban mérik, hanem kifinomultságban.
de ezt pont nem Neked kell mondani.
én nem mondom hogy rossz lenne, vagy hogy kifejezetten lemaradna a németekől.
sőt, igazából a német hármas egy külön világ őket saját magukhoz kell hasonlítani, ahogy az északiak is egy másik filozófiát képviselnek. akárcsak a Lexus.
és milyen szerencse, hogy nem írtam elsőre: egy akkori Passat szintjén van a 9000-es. (mert nem igaz.)
Mellesleg pedig, az igazi ős-Saabokról két dolog jut eszembe:

- Kétütem, ahogy dalol az erdő mélyéről, egyre erősödik, hangosodik, a dobhártyák mellett már az ablaktáblák is rezegnek, és azt hiszed, maga az őserő tör elő a vadonból. De nem, csak egy Saab 96, ami-a-csövön-kifér, 32 km/h tempóval:
www.youtube.com/watch?v=dXVRdSbKDT8

- Saab 92H lakóautó, vigyázzunk, megnézés előtt tessék ízlelgetni kicsit, sokkal durvább, mint amire számítasz:
www.youtube.com/watch?v=lVaOIY5Net8
www.youtube.com/watch?v=xvfwIsJngxQ
@Rocko-:
"de kortárs Audihoz viszonyítva elmarad"
"én nem mondom hogy (...) kifejezetten lemaradna a németekől."

Háde :)

Egyébként is, Paloma P100, viszlát, szevasz :)
@Rocko-: Véleményem szerint a megfelelő 100/A6 nem nyújt több extrát. Konok vagyok.

@Hamster: Én próbáltam diplomatikus lenni. Nekem meg nem tetszik mondjuk az UV villamos. ;-D

Minden esetre előbb választanék bármilyen SAAB-ot, mint bármilyen Audit/BMWt/Benzet.
Hogyan ne lehetne szeretni egy autógyárat amelyik a reklámok mellett ilyen autót gyártott? www.thecoolist.com/1946-saab-92001-ursaab/
Meg persze a 900 Turbot. Hmmm, hmm...
@Halálos_fogkefe:
Á, ezt kár volt, Rocko mindjárt lecsaládfakutatja, hogy az urQuattro előbb volt, mint az Ursaab.

Merhogy amúgy is szinte elmúlt 100 éves.

Nem Rocko.
@prokee: jó. :P

@Tommi: "Konok vagyok"
tudjuk. :D
@prokee: Mondjuk azért nekem a Tatra jutott eszembe erről a békaszemű Svédbogárról :)
@prokee: " azt hiszed, maga az őserő tör elő a vadonból."
Whoa, egy baromira dühös Trabant :)))

"Saab 92H lakóautó"
Yikes... most már értem, a villamosaik miért randa batárok.
en.wikipedia.org/wiki/File:GothenburgTram2.jpg
trendsupdates.com/wp-content/uploads/2009/04/stockholm-tram.jpg
www.tramways.com/tramways/stockholm/sthlm1/23max.jpg
www.tramways.com/tramways/stockholm/sthlm1/16max.jpg
www.tramways.com/tramways/malmo/mss1/malm01max.jpg
sporvognsrejser.dk/sverige/malmoe/museispaarvaegen/2003/04.jpg
Még szerencsétlen gömbölyű DÜWAG-okat is képesek voltak elrondítani:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/Sp%C3%A5rvagn_65_vid_S%C3%B6der_Tull%2C_Norrk%C3%B6ping%2C_juli_2005.jpg

Náluk ez a szépségideál? Szerencsére zenében és csajokban nem :)
@prokee: nem, én azon röhögtem napokig, hogy csepeli HÉV-nél építenek egy új felüljárót. lassan befejezik, de ehhez építettek gabionfalat. én meg visítottam a sok rácsháló láttán, hogy mi ez a Dacia gyár itt.
asszem az első video mutatja, miért mentek csődbe a svédek. amíg meg volt a bemutató csapat, addig gyakorláskor napi pártucatot összetörtek, így évente 10.000 darabot fogyasztott a saab a saját termékeiből. amióta ez nincs, visszaesett a darabszám is.
egészen elképesztő, amit ezek a sofőrök tudtak.

(ha már viggen, hol marad a draken? a legszebb vadászokat a saab csinálja a sugárhajtóműves korban.)
@prokee: bakker, ez nem lakóautó, hanem motorizált lakókocsi :)))
el nem tudom mondani, mennyire éééédi.
@Hamster: bááá, a düwag nagyon durva. szegény dizájner forog a sírjában.
@Hamster: (mondjuk a csajokhoz nincs sok közük, azokat egyelőre nem ők tervezik, azok csak úgy lesznek. :)
@milliliteratura: Gondolom a 10E "kicsit" túlzás, de mennyi volt az, amit töréstesztre és ilyesmire elhasználtak?

"draken"
Az nekem baromira nem tetszik. Jópárszor láttam-hallottam, de közelébe se jön a MiG-21-esnek. Egynek jó, az ufósága miatt, de mint repülőgép, nem tudott lenyűgözni.
@Hamster:
"Whoa, egy baromira dühös Trabant :)))"
Pontosabban Wartburg, háromhengeres a kis Kvazimodo.

"a villamosaik miért randa batárok."
Nemtom, nekem a legtöbb bejön, talán csak a DüWAG veri le a lécet.

@Rocko-:
"én meg visítottam a sok rácsháló láttán, hogy mi ez a Dacia gyár itt. "

Mármerhogy a csirkeketrecről Lastunra váltó temesvári üzemegység?
prokee.blog.hu/2007/09/25/ami_meg_a_dacsianal_is_rosszabb_a_fel_da
Sokat kellett gondolkodnom, de meglett a párhuzam :)

@milliliteratura:
Én simán dugnám. Micsoda egysége a praktikumnak és esztétikumnak ! :)
Szüleim 86-ban voltak Svédországban Wartburggal. Szinte mindenhol megkérték őket, hadd nézzék meg a kocsit, mert
- Még nem láttak ennyire régi Saab-ot
- Még nem láttak új Skodát

Egyébként a Saab egy jó autó, de a napjaink tömegtermelésével nem tudja felvenni a versenyt, mivel a repülőgép-technológia erre egyszerűen nem alkalmas.

Az meg, hogy a 9000 volt tudtommal, aminek a kasznija Lancia volt, na az lett a Saab-nál a vég kezdete.

Anno Horn Gyula egy 9000-es Saab-al karambolozott. Sokan mondják, hogy a 900-asból kiszállt volna, mint ahogy azt is, hogy egy német (AKKORI NÉMET) autóban ha ült volna, akkor nem lett volna belőle miniszterelnök.
@prokee: igen-igen, pontosan. :))))
annyira sejtetem, hogy Latsun lesz az. csak éppen mégse. hanem Lastun. meg wikipedia se írta.

amúgy az Audira nem én mondom hogy 100 éves, én is kétkedésekkel fogadom. ;)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Az meg, hogy a 9000 volt tudtommal, aminek a kasznija Lancia volt, na az lett a Saab-nál a vég kezdete."
en.wikipedia.org/wiki/Type_Four_chassis
Már ültem Drakenben (igaz csak földön), saab-om van.

Akkor most lúzer vagyok? :-)
@prokee: Ebben a Lastunos cikkben nem tudom, miért osztják a Trabantot. Biztos én nőttem fel proli környéken (a Sas-hegy oldalában), de viccesen aranyos, ugyanakkor valódi autónak tartottuk. Nekünk kettő is volt, a Magas-Tátráig többször elmentünk vele. Ránktolatott Zil, nekünk jött hátulról kamion, túléltük. A Záporjóskán valóban mindenki röhögött (kivéve azt, akinek az volt), de ilyen kirekesztősdit azzal se játszottunk. Milyen autórtasszista óvodába járt a bejegyzés írója? :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Igen, a Horn-baleset valóban bírt némi reklámértékkel. De mondjuk a SAAB-ról eleve körülbelül ilyen elképzeléseink voltak, szóval nem lepődött meg senki, hogy túlélte.
@Hamster:
Én írtam, és megrögzött Trabantos vagyok. Túl vagyok már azon a ponton/koron, amikor a küldetéstudatom annyira elhatalmasodik, hogy mindenkire megpróbálom rátukmálni a saját aberrációmat. Ma már nem érzem feltétlen szükségesnek, hogy MINDENKI Trabanttal járjon.

Tisztában vagyok minden hátrányával és előnyével, és éppen ezért eszembe sem jut azt állítani, hogy a világ legjobb autója, de még azt sem, hogy mai szemmel egyáltalán autónak tekinthető.

Ettől még imádom.
@Rocko-: Ebben a cikkben mindig kiakad, hogy milyen jó kis cuccokat kukáztak a tervgazdaság nevében. Az innováció az maradt német, a vezérlés az szovjet volt. Mondjuk nálunk is pofás dolgokat csinált volna a Csepel, ha hagyták volna, szóval ez a rendszer jellegzetessége volt.
@prokee: Én se tukmálnám rá senkire, de pont azért írtam, hogy ránk nem néztek furán azért, mert Trabink volt, én meg konkrétan imádtam. Persze egy Zsiguli komolyabbnak számított, egy Ezeröcsi meg konkrétan SAAB-nak tűnt hozzá képest, de ez a "csak pénzért szálltam be a Trabiba" hozzáállás nagyon furának tűnik :)
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"a repülőgép-technológia erre egyszerűen nem alkalmas."

Azért ebben jóval több a marketing, mint a valóság :)
@Walter Melone: Mondjuk jobban hangzana, ha azt írnád, hogy "ültem már Saabban, és van egy Drakenem" :)
@Hamster: igen. sajnos rossz rendszer volt.
@Hamster:
Igazából az ötvenes évek végén, hatvanasok elején ezek (beleértve a teljes szoci modellpalettát) egész modern, de legalábbis a nyugati technikától nem sokkal lemaradt autók voltak. A nyolcvanas években azonban egyszerűen nevetségesen fejletlen, korszerűtlen és konzervatív elvek alapján foltozgatták az akkor már több évtizedes autókat. Gondolj bele, 1988-ban a Lada egy legalább két évtizedes konstrukciós elveket hasznosító szerkezet volt, szinte nulla fejlesztéssel.
Nálunk meg ez volt az überautó. Nem nevetséges ez kicsit?
1983-ban láttam először kockaladát, még csak a BMW-n, itthon talán nem is volt még belőle. Bemutatták, mit forradalmi frissességű gyermekét a dicső szovjet autógyártásnak. Eközben a VW bemutatta a Golf második generációját, és már felvarrták a Passat II ráncait. A Fiatnál már futottak a második generációs Ritmok, és javában dolgoztak a Tipon.
És akkor még nem említettem, hogy több éve futottak a 190-es Mercedesek, amik elvileg a Ladával azonos osztályban versenyeztek volna a vásárlók kegyeiért - csak nem azonos dimenzióban.
@prokee: Így igaz.

Létezett egy régi reklámja a Saabnak, amit egy 90-es évek beli Auto Bild ben olvastam/láttam.

Ott 3 kupac embléma volt a képen, BMW, Mercedes, és 1 db Saab. Le volt írva, mennyi autót gyártott a BMW, mennyit a Merci, majd a Saab. A Saab száma töredéke volt a Merci/BMW-nek, és a bűvös mondat: Repülőgép technológia nem alkalmas a tömegtermelésre...." Volt még egy félmondat mögötte, hogy aSaab minősége milyen jó, de arra már nem emlékszem.

Próbáltam kiguglizni ezt a képet, de nem sikerült. Viszont mivel Saab reklámokról szól a poszt, ezért elsütöttem szóban.
@Hamster:

az biztos, bár a Saabot könnyebb tankolni, a mai üzemanyagárak mellett... :-)
@Rocko-: Nem is figyeltem, hogy időközben a BAe kiszállt a konzorciumból (mert a Gripen már nem tiszta SAAB gép volt). Szép kis örökséget hagyott maga mögött :) Egyébként tök fura ez a dolog, hogy perpillanat ilyen gépeink vannak, mert annak idején általános iskolában a Repülés c. újságban még a vasfüggöny túlsó oldalán felszállás közben a pályáról kifutó kísérleti gépként olvastam róla. Akkor épp az F-16 és a Mirage 2000 volt a csúcs, a szovjetek még csak épp elkezdték megmutatni, mijük van... Volt még egy európai kísérleti gép, a Eurofighter, az is csak mostanában indult be élesben. Egy csomó minden meg teljesen eltűnt, mint a Northrop F-20, vagy az IAI Lavi.
@Hamster:
Megvan az érzés. Én ott voltam az Astra F bemutatóján. Az volt akkor az ÚJ autó. Az elsők már húszévesek. Bazzz...
süti beállítások módosítása