Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  9. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (12) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (7) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (11) 41-es (10) 424 (25) 436 (7) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (96) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (99) autók (88) bach (5) badacsony ms (5) balaton (158) balatonföldvár (5) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (40) berlin (162) berlini fal (20) bkv (62) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (959) budapesti pillanatok (51) buék (9) busz (121) búvár (18) bytom (6) bzmot (11) c50 (13) c64 (18) caf (15) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (54) csak egy videó (330) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (13) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (32) divat (5) dízel (12) doctor who (42) drezda (9) duna (57) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (12) emlékek (46) énblog (553) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (38) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (10) évforduló (13) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (9) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (27) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (25) fogyasztói (23) fonódó (11) forintos emlekeim (5) fortepan (36) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füred ms (5) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (75) gibson (10) gigant (5) gitár (39) gmap (21) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (55) gróf széchenyi ms (5) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (148) hajtóművek-motorok (7) hampage (429) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (13) helka ms (8) hév (46) heviz ms (6) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (69) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) jókai ms (10) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (10) karosa (7) kassa (20) katamarán (14) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelén ms (7) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1070) képregény (94) kérdés (12) keszthely ms (7) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (6) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) komp (17) konstal (8) körtér (8) közlekedés (440) kritika (72) kulfoldi szemmel (114) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (16) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (131) motorkerékpár (5) mozdonyok (28) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (10) ndk (5) németország (327) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (74) nosztalgia (242) nosztalgiabusz (46) nosztalgiahajó (25) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (122) nosztalgiavonat (16) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (123) orgona (5) orkvadászok (11) országház (5) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (39) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (31) popkultúra (135) pozitívum (12) pozsony (62) prága (27) programajánló (28) púpos (24) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (15) repülés (135) repülőgép (47) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (58) rock (92) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) siófok (6) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (28) szabadság híd (17) szárnyashajó (11) szavazás (6) szczecin (7) szeged (40) szekacs (8) szergej (40) szilézia (6) szili (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (138) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (239) tapolca (8) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (70) technikatörténet (71) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (9) tévéműsor (27) thin lizzy (8) tihany (6) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (493) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (74) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (438) utcakép (227) uv (58) vár (11) várnegyed (8) város (535) városkép (111) városliget (10) varsó (7) vasút (617) vasútállomás (6) vasúti becenév (6) vélemény (26) vicinális (13) vidám park (5) videó (945) villamos (851) vitorlás (10) vízibusz (21) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (347) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Újabb szép öreg vas a levegőben!

2011.07.11. 23:12 :: Hamster

Mivel nem voltam jelen az eseményen, túl sokat sajnos nem tudok hozzáfűzni Márványi Péter és az Indóház Online repülős szekciójának videójához, mely a mai napon első felszállását, pontosabb első újkori felszállását végző kétüléses MiG-15-ről szól:

Pontosabban annyit azért igen, hogy őszintén gratulálok a felújítást végző csapatnak, hogy nem adta fel még akkor sem, amikor nagyon úgy nézett ki, hogy nem a műszaki munka, hanem a hivatal pecsétjének elnyerése lesz a legnehezebb feladat. Kishíján ugyanis egy tipikus magyar történet lett az egészből, lengyel lajstrommal... De nem lett, és most - még ha csak videón is - itt füttyög a duci ezüst madár, magyar ég alatt, magyar lajstrommal (HA-UTI).

A konkrét gép története egyébként önmagában is érdekes: 1954-ben Lengyelországban gyártották együléses vadászként, majd 1957 körül átépítették kétülésesre (kiképző változat, eredetiben MiG-15UTI, lengyel jelzéssel SB Lim-1). 1970-ben egy másik, modernebb változatú (MiG-15bis) gép részeinek felhasználásával korszerűsítették, ekkor a jelzése SB Lim-2 lett, ami ha jól gondolom, a MiG-15bis kétüléses verziója lenne.  1990-ben állították le, egy évvel később múzeumba került. A Gold Timer Alapítvány 2004-ben vásárolta meg és hozta haza, a felújítás feladatát pedig a JetStream 2004 Kft. kapta meg.

Most már csak egy kérdés van, hogy vajon mikor lesz alkalmunk repülni látni ezt a szép gépet? Az elkövetkező napokat tudtommal a szolnoki légibázison fogja tölteni, no de aztán? :)

Az újabban repülős témákban is nyomuló Indóház Online cikkét itt olvashatjátok el

25 komment

Címkék: repülés youtube oldtimer mig 15

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr623058954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem semmi munkát végeztek!
Gondolataimban már elképzeltem egy kötelékezést egy Gripennel, ejjj de szép is lenne!
@jack o'neill: Egyelőre a tudat megnyugtatna, hogy fogom látni valahol... Ugye most még csak berepülik, de a környező nagy repnapok nagy része már megvolt, Kecskemét nem lesz, augusztus huszadika... ki tudja, lesz-e valami akkor... Füves reptérre nem mehet, Tökölön nem szeretik a repülőgépek hangját, Ferihegyre nem férne be ilyesmi program...
@Hamster: Egyetértek, őszintén annak is örülnék, ha egyszer élőben látnám. Amit írtam, csak egy álom volt. Aztán eszembe jutott a 29-es "búcsúja"...
@Hamster:

Miért ne mehetne fűre?

Ezek simán üzemelhettek füves reptérről, de ha leszállás nélkül repüli le a programot, akkor meg aztán végképp ott a helye minden repülőnapon.

Ha tippelni kellene, én azt mondanám a szokásos őszi börgöndi repülőnapon mutatkozik be először...
@jack o'neill: Hát, most Szolnokon örömködnek a géppel, szóval lehet, hogy ezt jobban fogják szeretni, mint a 29-est szerették anno.
@Walter Melone: Ráengedhető volt fűre, amikor volt 150 darab belőle, aktív műszakosok, alkatrészek. De hogy egy egyedi darabnak mondható oldtimert ráengednének-e... A kérdés, hogy hol fog lakni a gép. Állítólag Tökölön már a gurulópróbák alatt jöttek a felháborodott telefonok, hogy nem hallják a flex meg a sövénynyíró hangját a csúnya gonosz repülőgépektől, meg különben is, micsoda dolog, hogy egy reptéren repülnek, holott ők odaköltöztek közben... Aztán persze anyagilag biztos ez lenne a megoldás, hiszen ennél csak drágább helyet kaphatna. Börgönd mennyire számít komoly repnapnak? Még én se jártam soha ott... Persze ha hívják, szponzorálják, biztos elmegy akárhova, csak kérdés, hogy nem lehetne-e esetleg nagyobb nyilvánosság előtt látni :)
@Hamster:

Börgöndön egész komoly programot szoktak csinálni, ha hagyja nekik az éppen aktuális városvezetés, és nem akarja bezáratni a repteret.

Mostanában nem akarja...

Itt van néhány fotó talán 2006-ból:
kepek.fmh.hu/cgi-bin/kepek/index.cgi?online=fmh&amp;view=frameset&amp;gID=214
Na, a 15-ös közös repülése egy Gripen majdnem megtörtént!
Ráadásul nem is eggyel, hanem egy géppárral, melyek szárnyvégein ott pihentek - lehet csak gyakorló változatú - Csörgőkígyók is!
Csak egy kevés kellett volna!

htka.hu/2011/07/13/mig-15-berepulese-adjatok-murphy-nek-egy-pofont-ha-latjatok/
@jack o'neill: Szerintem éles Sidewinderek lehettek, a két gép meg a készültségi géppár :)
@Hamster: Lehetett a 38-as a keszit adó gép, de valószínűbb, hogy kiképzési repülésen voltak. A keszi géppár - ami meg kicsiny légierőnkben egy ideje inkább készültségi félpár - meg pihent a fészkében.
"repüléstörténeti esemény"

Hát azért nem túlbecsüli magát az a dagadt ipse?!
@ujjelszo: Értem én, hogy meleg van, meg front közeleg, de azért nem kéne ezt a stílust erőltetni itt :( Amúgy szerintem se repüléstörténeti, globálisan. Viszont a magyar repüléstörténet szempontjából azért mégiscsak esemény.
@jack o'neill: "inkább készültségi félpár"

Félpár, ez jó :))) Tényleg szokták így mondani, vagy te találtad ki?
Óvazz, azt írják fórumon, balesetezett a HA-UTI, de a pilóták jól vannak. Az a baj, hogy ha az utóbbit hozzá kell tenni, az azt sugallja, hogy nem a kabintető esett le guruláskor, hanem valami komolyabb :( Valaki nem tud bővebbet?
www.rchelicopter.hu/PhotoAlbum.aspx?ID=f458ca35-5c45-4138-a363-26f2486cc1bd

HTKA-n azt írtja valaki, szerinte ez már nem repül. Mondjuk a 3-as és 4-es képen látszik, hogy nem kis baja lett. Igaz a fő, hogy a pilóták jól vannak.
@jack o'neill: Basszus :((( hát ami látszik az az, hogy a szárny berogyott. A csuda tudja, mekkora károkat okozhatott az azt okozó és azt követő erőhatás egy ilyen korú szerkezetben. Persze lehet, hogy ha van másik szárny, esetleg másik sárkány, akkor össze lehet rakni belőle egy kész gépet, de elég csúnyán néz ki :(
Amúgy az első képen érdemes megnézni a tartályt a szárny alatt. Egyébként ha nagyobb magasságban történt volna, csúnya helyzet lehetett volna - ahogy olvasom ugyanis, nem volt piropatron a katapultülésekben. (Forrás: makettinfo.hu)
@Hamster: Talán még a sárkány helyre pofozása megoldható lenne. De, ha a hajtómű az erős hatásoktól sérült, akkor az ott kalap-kabát...
@Hamster: És itt van konkrétan a balul sikerült felszállás:
www.youtube.com/watch?v=5X9WH6_x8Ug
Nem hiszem, hogy többet hozzá lehetne tenni, mint amit a videót készítő ismételget közben :((
A jelenlegi helyzet az iho-ról:
iho.hu/hir/torott-szarnyu-madar

Ez ennyi volt. :(((
Most láttam csak az "uti"első,és utolsó repülését.

Elég arcosnak tünt a pilcsi,majdnem meg"strikezte" a farát Tökölön.Szolnokon meg megint túlhúzta-látszik a felvételen-,nem gyorsitotta(alap,kezdő pilóta ezt tanulja meg előszőr,gyorsit,tart,nem huzza,csak sebi után)persze hogy szerencsétlen átesett.Profi munka után amatőr pilóta.Vagy csak ő(ők)vállalták el.
süti beállítások módosítása