2009-ben a nyíregyházi mellett a másik nagy közforgalmú keskeny nyomközű "hálózat" egyik vonalát is be sikerült utazni: két óra negyven (a valóságban talán kicsit több, de messze nem annyival, mint Balsáig és vissza) perc zötyögés Kiskőrös és Kecskemét közt... Aki azt gondolja, hogy vasútellenes vagyok, vagy azzal a prekoncepcióval tud csak a témához állni, hogy egy "elkényeztetett városi hülyegyerek elmegy vidékre és fikázza az ottani dolgokat" jellegű videót lát, az inkább ne is nézze meg:
Egyébként nem is tudom, mi volt a szomorúbb: hogy a fél kocsi méretű utastér (a másik fele poggyásztér volt, de nem azért, mert olyan sokmindent szállítottak volna ott) az egyetlen egy szál kocsin se telt meg, hogy egyszer egy párhuzamos föld(=homok)úton kielőzte a vonatot egy traktor, vagy az, hogy a végállomáson rögtön három mozdonyt is láttunk mozogni. Ebből kettő kellett (?) az 1-1 vonathoz, a harmadikat meg odaadhatták volna a nyírieknek, akiknél már alig volt működőképes gép a végén. Kicsit többet kellett volna tolatgatni, de némi spórolás ráfért volna az üzemre szerintem, mert az biztos, hogy az eladott jegyekből nem ment nekik olyan fényesen :-/ A vágányállapotokról meg csak annyit, hogy a nyíregyházihoz hasonlóan ez a vasút is hamarabb becsukta magát, mint tervezték: az utolsó előtti napon a kiskőrösi ágon kisiklott egy vonat, ezért ott már az utolsó napon pótlóbusz ment.
Az igazán érdekes kérdés persze az, hogy ez a vasút vajon valaha működött-e jól. Mert a nyíregyházi igen, 80 éve az egy korszerű üzem volt. Ez itt viszont már az 1929/33-as gazdasági válságban megnyekkent gazdasági vasútként, akkor találták ki a bugaci turistaüzemet. A kiskőrösi vonal pedig eleve a második világháború után épült, jó kérdés, hogy vajon elég körültekintően tervezve-e. Mindenesetre 2009-ben rettentő lehangoló volt az egész, és még a nyíregyházinál is célját vesztettebbnek.
Ez megy most