Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (931) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (413) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (16) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (46) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (484) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (521) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Budapesti villamosok külföldi szemmel

2012.09.30. 16:10 :: Hamster

Most vasárnap rendezték Kamaraerdőben az idei "Villamosnapot", úgyhogy nehezen juthatott volna más téma az eszembe a mai bejegyzéshez, mint a budapesti villamos. Ezúttal (ismét) egy holland villamosbarát, Ab van Donselaar fényképezőgépének lencséjén keresztül idézünk fel eltűnt életképeket. A többiektől eltérően ő 6x6-os diapozitívokat készített, amiatt kicsit másképp komponálta a képeit - melyek minősége még negyven évvel később is kitűnő. A helyszínek... nos, azok kitalálását az olvasóra bízom - a fájlneveket meglesni nem ér! :)

Update: Odaírtam a helyszíneket, úgyis sokan kitalálták már őket

BKV_2027+2026_Ln_33_Vaci_ut_19761018_AvD.jpg

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy neonreklámokban bővelkedő, fénycsövekkel bevilágított, kockaköves tér, amire ma ebből a szögből nehéz lenne ráismerni a fentebbi, 1976-os fotó alapján. A helyszín a Váci út torkolata a Nyugati téren, pontosabban a kép Kádár utca torkolatánál készült, itt; balra a néhány évvel később felrobbantott Westend-ház látható a sötétben.

BKV_3636_Ln_11_19790409_AvD.jpg

1979 áprilisa hideg lehetett az itt látható emberek ruházata alapján. A környék nem változott nagyot azóta (legalábbis előnyére biztosan nem), de a megálló "arrébb ment", a Pacsirtamező utcai 11-es villamos pedig megszűnt. Természetesen a Flórián téren vagyunk, jobbra látszik is az azonos nevű áruház. A pontos helyszínen ma a gyalogos aluljáró rámpája és járda van, a síneket áttették balra.

BKV_2573+2572_Ln_31_19770806_AvD.jpg

Jobboldalt a szódás lova, balra a 31-es villamos a Török Flóris utcában, a behajtani tilos tábla mögött pedig fűzőt, haskötőt és fürdőruhát reklámozó tábla. A képen látható villamos ikerkocsi ma is megvan, két részletben: a felénk néző vége Szegeden 314-esként, a távolabbi vége Debrecenben 1984-esként nosztalgiázik. Félő azonban, hogy a lovacska már nincs hozzájuk hasonló jó bőrben :( A baloldalt látható házakat lebontották, a helyén lakótelep van, illetve kutyafuttató és a villamos vágánya (körülbelül így kell elképzelni).

BKV_2994+2995_Ln_31_19770804_AEEvD.jpg

Vasúti híd alól vasúti hidat fényképezni nem sok helyen lehet Budapesten, gazométert meg már egyátalán nem, pedig egykor mennyire hozzátartoztak a városhoz! Ezen a helyen ma is jár villamos, bár meglehetősen másmilyen - viszont a hátsó hídon haladó V43-as villanymozdony lehet, hogy még ma is dolgozik. A Gubacsi úton vagyunk, dél felé nézünk az egykori Közvágóhíd kocsiszín mögött.

BKV_3202+5862_Ln_12_AvD.jpg

Mai utolsó képünk egyik kedvenc UV motorkocsimat mutatja, olyan környezetben, amit ma már nehéz elképzelni, hogy létezett: szűk belvárosi utca, villamosvégállomással. Konkrétan azt látjuk, ahogy a sínek a Visegrádi utcából a Kádár utcába kanyarodnak. Ki emlékszik, milyen volt ezen a végállomáson várakozni? És a környékbeli lakók mennyire szerethették ezt a felállást? A tömegközlekedéssel bővebben foglalkozóktól pedig azt kérdezném, miért van olyan sok vezeték a nekünk jobb kéz felé eső sínpár fölött?

A fényképekért ezúton is köszönetet szeretnék mondani a fotósnak, Ab van Donselaarnak, és Tim Castricumnak, aki bescannelte őket!

Ha tetszenek a képek, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm!

45 komment

Címkék: budapest város képek villamos utcakép kulfoldi szemmel Ab van Donselaar

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr14811471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1.kép : Váci út eleje a Nyugati tér van a kép hátulján.
2.kép : Flórián tér
3.kép : Pesterzsébet
4.kép : Közvágóhíd, a két híd között jobb oldalt a kocsiszín egyik épülete, még látszik is a vágány a telepre/telepről.
5.kép : Kádár utcai végállomás, méghozzá a Visegrádi utca és a Kádár utca sarka. Hogy miért van olyan sok vezeték a belső vágány felett, az számomra csak találgatás tárgyát képezi.
a) a többféle típusú kocsinak és áramszedőtípusnak valamint elhelyezések miatt.
b) valamilyen átépítés miatt
1. Marx tér, Nyugati pu.
2. Vörösvári út, hátunk mögött az Árpád híd van
3. Meg kellett néznem az Elveszett síneknél, de nem lettem okosabb, szal valahol a Boráros tér környéke vagy mégkijjebb.
4. Közvágóhídnál.
5. Lestem az Elveszettről, Kádár utca (talán)

Jó volt így vasárnap délutáni pihinek :)
Egy hülye kérdés:
Ugye a cucilizmusban vasutat pl. nem szerették (akarták engedni) ha fotóznak, villamosokat lehetett (ráadásul egy imperialista nyugatinak)?
@charlie: nem tudom, ilyenre nem emlékszem. Laktanyánál kint volt a kerítésen a fotózni tilos tábla. De minden ilyen jellegű objektumnál is (ami persze röhej volt, mert ha kívülről nem is látszott hadiüzemnek, vagy laktanyának, akkor a táblából ez egyértelművé vált) volt tiltó tábla. Vasútra nem emlékszem, talán a határsávban, vagy a nagyobb gyárak iparvágányához közel.
Reptéren is tilos volt fényképezni.
Jó sok ilyen favázas, meg ezres kéne. Kezdik hónapról hónapra észrevenni a túristák és a világ hogy milyen kalssz ez a város.
Az utolsó kép nem a Visegrádi utca?
Ismét remek felvételek!Öröm őket nézegetni!:)
Köszönjük!
A 3. kép nem a Török Flóris u. - János u. kereszteződés? A kép baloldalán levő házak helyén van a mostani pálya nagypanelen, arrébb a lakótelep. A régi vágányok kockakőbe ágyazva a 90-es elejéig megvoltak.
" miért van olyan sok vezeték a nekünk jobb kéz felé eső sínpár fölött?"

Hát azért, hogy ha a gaz imperialisták fényképezik, kiderüljön, hogy nálunk, a szocializmusban annyira jól megy, hogy egy helyett akár három tyúkbélre is fussa ;)

bio
@Don Blaisus, de, pontosan az :)
norc-on még be lehet azonosítani a szomszédos házakat:
www.norc.hu/pano/9eLZwKhI/
Az utolsó kép nem a Móricz Zs. körtér ahogy a villamos rákanyarodik a Fehérvári útra a Bartókról?
33
11
Mennyit, de mennyit jártam velük...
Miért van olyan sok vezeték?

Közvilágítás miatt, hogy a kanyarodó villamos vezetője jól lássa a járdán álló embereket.
@Endiman1980: Ne őrits meg, kérlek! Ez a "legklasszikusabb" képek egyike! Egyértelmű Visegrádi-Kádár utca sarok a jó öreg Újlipótvárosban...
@559: Vicces és tényleg, miután jobban megnéztem még a burákat is észre vettem.:)
Szerintem az nem a Közvágó híd (Soroksári út), hanem a Gubacsi út.
25 éves létemre, ahogy elnézem ezeket a fotókat, meg a sokszáz másikat a Hampage-n, mindig jó hangulatba kerülök. Visszasírom azt, amit nem is láttam élőben soha!! :)
Kurva jó képek, főleg az első, a hangulata miatt. De a szódáslovas se rossz! 9 éves voltam amikor ezek a fotók készültek, és a Flórián tértől/Vörösvári útól nem túl messze laktunk. Feltűnik, hogy a megállókban mennyire nincsen szemét..voltak még akkor ilyen utcaseprő bácsik, cirokseprű, svájcisapka, kétkerekű kiskocsi. Nem volt még ennyi műanyag szar, emlékszem egy nyugatról hozott feliratos nejlon szatyor baszott nagy "érték" volt.
@ledo76: Bizony az. A Zsiguli faránál lévő vezetéktartó oszlop a mai napig ott van (úgy látom a norcon).
Aki vágyik vissza ezekbe az időkbe, az a gyerekkora miatt teszi. Egyébként szürke és unalmas volt minden. Nem volt annyi lehetőség jól érezni magad, mint ma.
@charlie: Több külföldi fotósnál rákérdeztem erre, legtöbben azt mondták, hogy Jugoszlávia volt necces ebből a szempontból, illetve volt, aki az NSZK-ban (!) került őrszobára, mert laktanya mellett fotózott villamost. Állítólag a nagyvasúton könnyebb volt belefutni valakibe, aki vasútőrt/rendőrt hívott. Egyébként pedig a külföldiek sokszor csoportban jártak, ami biztos segített - fel lehet ismerni, hogy például az itteni első fotó ugyanekkor készült, mint ez a Tim Boric kép: hampage.hu/kozlekedes/timboric5/Lijn_33_Nyugati_pu.jpg (csak a hátrébb álló tujáról)
Ugyanilyen villamos ment tegnap a 4-6 vonalon :) mit kell ebből levonni?
@nigara: Azt, hogy - ahogy az első mondatban írva vagyon - Villamosnap volt, és ment haza a kocsiszínbe a nosztaliga?
A 3. képen a Szódás lova VS BP villamos gyorsulási verseny látható. :)
@Hamster: akkor azt kell levonni, hogy a kedves kommentelő csak a képet nézi, nem olvas.
@Hamster: Miért van a KOCSISZÍNBE felirat tükrözve a táblán? Akkor még nem volt divat a tűzoltóautókra sem tükrözve írni (megjegyzem, sok értelme nincs, mert aki a böszme piros teherautó háta mögött szirénázásából nem jön rá, annak úgyis mindegy, hogy a tükörből elolvashatja)
@Szárnyati Gézа: Nem tükrözve van, hanem fejjel lefelé, biztos sietett a vezér :)
bizt h a második kép '79ben készült?v én tudtam rosszul h a flórián üzletközpont '84 óta van??
A pesterzsébeti kép nem a Török Flóris - János utca sarok?
A ló minden valószínűséggel a Bak Pali bácsi lova(ha emlékezetem nem csal "Manci"), aki szódás volt a XX. kerületben a70-es - 80-as(?) években.(Mármint a Pali bácsi volt szódás.Bár ha jobban meggondolom mindketten azok voltak). Nagyapáméknak is ők szállítottak.
A lovon volt egy automata üzemmód, képes volt a kerület bármely pontjáról egyedül is hazahúzni a kocsit (maximálisan betartva a KRESZ szabályait), ha Pali bácsinak egyéb elfoglaltsága akadt.
Legalább is apám így mesélte annak idején.
@charlie: @Hamster: Akkoriban tényleg sok helyen kifejezetten tiltották a fotózást, de egyébként ma is így van ez, csak más az elbírálás szigorúsága. 1990-ben a Fekete-tengeren egy hajóról fotóztam egy kb. 5-10 km-el (!) arrébb álló orosz hadihajót (talán repülőgép-anyahajó volt), aztán a matróz rám szólt, hogy azt nem szabad ám! Pl. akkor a metrón is tilos volt fotózni (katonai objektumnak minősült), míg ma naponta több ezer turista fotózza – minden következmény nélkül, annak ellenére, hogy ma is tilos ott fotózni (tudtommal).

Azt is érdemes figyelembe venni, hogy akkoriban sokkal kevesebb fényképezőgép volt, így egy fotózó ember sokkal jobban feltűnt. Ma meg, még egy bevásárlóközpontban is, ahol szintén tilos a fotózás, már csak azokra szólnak rá, akik profibb (tükörreflexes) géppel fotóznak.

A múltkor az egyik tanítványuk a metróban, lent a kocsiknál profi géppel fotózott egy beöltözött, menyasszony-vőlegény párost, aztán a metró dolgozói csak annyit reagáltak, hogy bemondták a hangosba: sok boldogságot kívánunk az ifjú párnak! ;)
1 Marx tér?

2 Flórián

3 Valahol Pestszenterzsébeten

4 Mester utca, Fradiba vezető felüljárók. Háttérben originál festésű sziliceómos mozdony.
4 Nem is tudtam, hogy ott is volt gazométer.

5 Kádár utca.
Esetleg azért van sok vezeték, mert a szűk ívben a különböző kocsik áramszedői esetleg nem értek volna hozzá a vezetékhez.
@uruk.hai: "egyéb elfoglaltság." :DDD
@mamasita: A Flórián a 70-es évek második felében már biztosan működött, ott vettük '79-ben a hatvan literes Lehel fagyasztónkat, ez tuti. :)
A szűkebb ívű vezeték valójában lámpákat tart, én legalábbis hármat látni vélek a képen.
Amúgy ha a lant és a pantográf szedő ennyire más íven fordulna, akkor tele lett volna ilyenekkel a város, nem?
@uruk.hai:

egy sarokkal közelebb az Erzsébet tér felé, Gólya u sarok

www.norc.hu/pano/9eLZwKhI/
Talán a villamospótló buszt pótló trolinak kellett a két másik vezeték. Vagy pont a trolipótló villamos van a képen.
@Quattroman: Vicces, hogy a belinkelt képen az utcatáblán tisztán olvasható: "János utca". Csak ki kell nagyítani. ;-)
Itt lakom 100 méterre. Gyerekkoromban anyámmal minden héten a sarki trafikban vettük a tévéújságot, meg a fülest.
Innen volt ismerős.
@Rocko-: Ja kérem, egy szódásnak értenie kell a fröccsökhöz is. :-D
@uruk.hai: igen, az egyik megoldás ez volt amire gondoltam.
a másikról pedig Pali bá'nének nem kell tudnia. :)
@uruk.hai:

mert elrontottam a linket.
nézd meg a lábazat magasságát ez egy sokkal alacsonyabb épület, és nézd meg a góla u sarkán lévőt...
@Quattroman: Ha nem volna már kint sötét most leszaladnék megnézni. :-)
A tévedés jogának fenntartása mellett azt gondolom, hogy a Török Flóris utcán nem volt (és most sincs) minden sarkon gyalogátkelőhely, nem is beszélve villamosmegállóról. A János térnél (Török Flóris, János utca sarok) viszont már gyerekkoromban (70-es évek) is megállt a tuja, mivel itt található a kerületi SZTK (vagy ahogy annak idején hívtuk: az OTI). A következő megálló pedig a hajdanvolt Kossuth mozinál volt a templomnál.
@Quattroman: A "(körülbelül így kell elképzelni)" linken lévő képen a villamos már elhagyta a János téri megállót, és valóban kb. a Gólya utca magasságában jár. Bár inkább csak a Szarvas utcánál.Már mögötte van a János téren meghagyott épület. Ja, és látom a házunkat!
süti beállítások módosítása