Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  3. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  7. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...
  10. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (11) 125év (7) 1522 (7) 1820 (13) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (9) 1977 (6) 1978 (6) 1979 (10) 1980 (10) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (31) 2624 (23) 2806 (12) 3720 (10) 41-es (10) 424 (22) 436 (6) 5884 (6) 611 (9) abba (6) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (6) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (87) bach (5) balaton (105) Balt Korthals Altes (14) bardotka (12) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (36) berlin (162) berlini fal (20) bkv (60) blog (28) blues (6) bp nosztalgia (10) brno (17) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (930) budapesti pillanatok (49) buék (9) busz (118) búvár (18) bytom (6) bzmot (7) c50 (13) c64 (18) caf (14) cégtörténet (6) city lights (72) classic remise (7) class 56 (7) combino (5) commodore (19) csak egy kép (53) csak egy videó (307) csehország (69) csehszlovák (41) csörgő (12) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (40) életkép (22) életképek (38) életmód (6) elveszett (34) emlék (10) emlékek (39) énblog (509) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (18) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (12) ezerötszázas (7) ezres (16) fan fiction (12) faros (5) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fentrol (6) fényvillamos (21) ferihegy (39) film (13) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (22) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (35) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (36) gdynia (5) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (70) gibson (10) gitár (39) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (51) gyermekvasút (41) haditechnika (15) hajó (92) hajtóművek-motorok (6) hampage (412) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) helka ms (6) hév (46) híd (30) (34) hódmezővásárhely (7) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (124) idegenforgalom (21) ikarus (64) il 14 (10) innsbruck (5) internet (6) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (11) karikatúra (5) Karl Holzinger (9) karosa (7) kassa (20) katamarán (7) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (9) kelet-berlin (5) kép (6) képek (1018) képregény (95) kérdés (12) kirándulás (11) kisföldalatti (15) kiskörút (5) kisvasút (57) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (401) kritika (72) kulfoldi szemmel (113) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (82) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (26) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (15) metró (45) miskolc (26) mittudoménmi (9) mk45 (6) mk48 (15) mk49 (5) MOD (7) morál (11) morgás (130) mozdonyok (27) mozi (10) mtp (7) muki (15) münchen (27) műrepülés (8) muv (10) múzeum (64) n19 (5) nagypolszki (6) naplemente (8) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (66) nosztalgia (240) nosztalgiabusz (41) nosztalgiahajó (12) nosztalgiahév (6) nosztalgiatroli (5) nosztalgiavillamos (118) nosztalgiavonat (9) nürnberg (20) nyílt nap (6) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (22) nyugat-berlin (6) NZA (12) olaszország (26) oldtimer (119) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (9) pályahiba (6) pályaudvar (42) panoráma (109) paródia (7) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (30) popkultúra (136) pozitívum (12) pozsony (58) prága (27) programajánló (28) púpos (23) queen (19) r.i.p. (14) rádió (6) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (13) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (82) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (55) rock (91) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (15) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (11) sky channel (8) SNL (17) sorozatok (15) soundcloud (15) spotting (19) st.pölten (5) star wars (5) stuka (6) stuttgart (7) super channel (5) svájc (27) szabadság híd (15) szárnyashajó (7) szavazás (6) szczecin (7) szeged (39) szekacs (8) szergej (37) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (135) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (237) tapolca (6) társadalom (5) tatra (37) taurus (7) tdt2020 (12) tdt2022 (6) technika (65) technikatörténet (70) tehervonatok (12) tél (15) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (483) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (73) tram train (9) trolibusz (73) turizmus (20) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (397) utcakép (226) uv (56) vár (11) várnegyed (8) város (520) városkép (104) városliget (9) varsó (7) vasút (588) vasúti becenév (6) vélemény (25) vicinális (13) vidám park (5) videó (884) villamos (842) vitorlás (7) vízibusz (9) vlog (7) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (48) youtube (343) zene (227) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

A 2624 bevetésen

2012.11.21. 20:02 :: Hamster

Meglehetősen várom már a vasárnapot, hogy végre vonalon is láthassam az Amszterdamból hazahozott 2624-est (is). Amíg a saját képek készítésének lehetőségére várok, lássunk három képet a hetvenes évek második feléből! Most kaptam őket Klagenfurtból - ezúton is köszönöm az őket készítő Karl Holzingernek!

1979_04_30_BKV_GM_2624_55_Arpad_hid_HO72016_hu.jpg

Az első beállítást már nem lehet megismételni, mert az Árpád híd levezetője fölött átívelő felüljáró van a helyén: a Váci úton járunk, balkéz felé a József Attila Színház nem látszik, jobbra pedig annak a felvonulási területnek a kerítését látjuk, ahol ma a buszpályaudvar van. Az időpont 1979. április harmincadika - a kis zászlók az áramszedőn vélhetően május elsejének szólnak.

1978_05_25_BKV_GM_2624_EP_EP_12_Istvan_ter_HO68035_hu.jpg

Ugorjunk vissza egy évvel, 1978. május 25-re: itt ma is jár villamos, csak jópár méterrel a a kép jobb széle felé eltolva: ez az István tér sarka; ma egy egyemeletes irodaház áll a földszintes épületek helyén.

1979_08_15_BKV_GM_2624_5790_56_Moszkva_ter_HO727323_hu.jpg

Itt elvileg még járhatna villamos, de csak ritkán teszi, amióta az 56-ost összekötötték a 61-essel. Jóval régebben eltűnt azonban a hurok belső oldalán látható csonkavágány. Természetesen a Széll Kálmán téren járunk, 1979 augusztusában.

33 komment

Címkék: budapest villamos utcakép kulfoldi szemmel 2624 Karl Holzinger

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr544918853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

az első fotón jobbra a háttérben ugye a híres-hírhedt tizenhárom ház, ahol szoba-konyhás lakásokban tengődtek az angyalföldi melósok, akik havi 20 forintos villamosbérletükkel biztos nem voltak olyan villamosbarátok, mint mi;-)
"Természetesen a Széll Kálmán téren járunk, 1979 augusztusában." akkor még Moszkva tér volt. De csak kötözködöm.
@Kicsi Kacsa: Ha ránézek vagy átmegyek rajta, akkor most is Moszkva tér - csak már nem úgy hívják a térképeken :-/
hurok!

@Kicsi Kacsa: @Hamster: majd eljön az az időszak is amikor megint a nevén nevezik a gyereket.
OFF Nekem megvan a stargate 10 éved+ atlantis teljes.... Ha érdekel ON
amióta az 56-ost összekötötték a 61-essel.

- Hűvösvölgybe most is az 56-os villamos jár! Akárhogy is nevezik.
@zoli_: Köszi, de ha elég sokat várok, nekem is meglesz ;)
@Rocko-: Majd ha átépítik, kiderül, mi lesz a neve, de amíg ugyanúgy szar a lépcső, ugyanúgy ott árulják a szirszart a mozgóárusok, ugyanúgy bűzlik a térközepe, ugyanúgy esik szét a felüljáró, addig ez Moszkvatér marad, szóköz nélkül :(
Sőt, már mióta a 18-ast és az 56-ost összekötötték, azóta nem jár villamos a Moszkva téri hurokban. 2007. augusztus 21-e óta.
@Grgabácsi: Nem a 18-ast, hanem a 61-est kötötték össze. 18-ast elvágták a Moszkván, nem megy a Jánosig, oda az 59-es megy.
@Kicsi Kacsa: Amíg nem volt Szabadság hídi villamos, a 18-as és az 56-os is végigment... akkor volt utoljára jó villamosközlekedés a Fehérvári úton, minden normálisan jött. Igaz, a Móriczon át kellett szállni a buszra Pest felé, de valamiért nem voltak olyan tömegjelenetek és kimaradások, mint azóta folyamatosan. Pedig hosszú vonal, amit Pesten azért nem szabad csinálni, mert állítólag nem működhet (amire az 5-ös busz azért tényleg nem cáfol rá).
@Hamster: Sajnos így igaz. Ráadásul a megszűnt villamost tizenévig helyettesítő "villamospótló busz" vonalát úgy adták hozzá a régi ötöséhez, hogy nagyvonalúan hozzácsapták a Március 15. tértől a Baross térig tartó, nem éppen forgalommentes szakaszt is…
Hogy ez kinek az agyában fogamzott meg… arról nem szól a fáma. A vizeletüket kényszeredetten visszatartó sofőrök biztosan nem támogatták :-P
@jazzcool: Pontosítva: közelebb a „Hétház”, és távolabb a „Tizenháromház”

Bal kéz felől pedig a Kassák, ahova én jártam, de már bőven a felüljárós korszakban. Szóval ezt így élőben nem láttam, de nagyon tetszik. Szimpatikusabb.

Ellenben az újpestit láttam abban a formájában, mert Angyalföld előtt bottyáni voltam, de Újpestre jártam 3 évig suliba. Akkor még nemcsak Tarta járt a 12-esen, volt 10 és 10A is, és a 14-es volt a betétjárat. Ha az Újpesti piac felé visz utam, mindig eszembe jut az ottani végállomása.
@Hamster: Ja az! Nem volt valami hosszú életű. Egyszer kipróbáltam Kelenföldről. Nos, a vonat 5 perc alatt ér be a Délibe, a villamos kicsit több idő volt.
@Kicsi Kacsa: A Kelenföldihez járó 18 az megint más lehetett (nekem most hirtelen csak a 80-as villamos rémlik ilyenben). Kelenföldtől tényleg nem sok értelme van a Délibe villamossal menni, de a budapesti ember ritkán akar pont pályaudvarról pályaudvarra menni.
@Hamster: 56-os volt. Ha jól rémlik. Kivitték Kelenföldre a 18-as vonalán. Kipróbáltam, mert elvileg jól jött, mégiscsak 1 villamossal végállomástól végállomásig. Nem jött be, erre rájöttek a BKV-nál is.
@Kicsi Kacsa: A 18-as és 56-os Hűvösvölgyből 2007. aug. 21-től 2008. dec. 20-ig járt a dél-budai végállomásokra. Ez alól kivételt a Villányi-Fehérvári átkötés II. üteme jelentette (a fehérvári ágon volt vágányzár), így 2008. nov. 10. - dec. 5. között a 18-56 a Kelenföldi pu.-hoz járt (49-es épp nem volt, a 19-es meg szintén szünetelt).
Lásd: villamosok.hu/balazs/valt/index2.html#08

Úgy érzem ennek a megoldásnak nem a valós utazási igény volt az oka. :)

Első képen a szánszerkezet ezek szerint a 3(55)/33 elosztó váltóhoz tartozott?
A harmadik képen meg milyen busz az a háttérben? Kis lehúzható ablakai vannak (NDK-s) - gondolom az ment a Várba.
@WMarci: "kis lehúzható"
Ehelyett természetesen: kis ELhúzható ablakai vannak.
@WMarci: Az egy teljesen sima 260-as, eleinte ilyen kis ablakaik voltak, később tértek át a máig megmaradt nagyobb táblákra.
@Rocko-: Mi a baj a Széll Kálmánnal? Már '90-ben vissza kellett volna nevezni? Nem értem mi ez a nosztalgia a Moszkva iránt. :/
@innovation: mi a baj a Moszkva térrel?
a Széllel annyi a baj, hogy már felnőtt pár generáció, ami így hívja. most is. ezek után teljesen felesleges volt átnevezni. (ahogy sok más dolgot.)
@Rocko-: Egy megszállt hatalomra emlékeztet engem. Nem éltem, mikor Széllnek hívták, de részemről mindig úgy hívtam.
Az más kérdés, s teljesen jogos, hogy a Roosevelt teret, a Köztársaság teret nem kellett volna.
De ez legyen a legnagyobb bajunk.

Ja, egyébként meg szerintem ez a csakazértis gondolkodás hibás egy kicsit.
Légyszi ez a vita fejeződjön itt be, nem méltó szegény 2624-eshez.
@innovation: akkor én itt befejem @Hamster: kérésére.
@Hamster: Vita nincs. Legalábbis részemről. :) Nem mellesleg hiányolom Angyalföldről a villamosokat. :)
@Hamster: Én csak annyit fűznék hozzá, hogy a 2624-es emlékeim szerint elsősorban "Váci úti" villamos volt. Főleg a 3-ason és az 55-ösön járt társaival együtt. Az 56-oson az 1000-esek, a 12-esen az 1600-asok voltak a jellemző motorkocsik. Az 56-oson és a 12-esen a 2600-asok csak vendégszerepeltek.
@Gabesz9: Épp most olvastam Komjáthy Zoli tollából a facebookon: "1979. augusztus 5-e és 1980. február 1-je között a 2624 és a 2626 Szépilona állományához tartozott, akkor az 56-oson jártak."
A Moszkva téri vitához szólnék hozzá, de nem Moszkva, nem Széll Kálmáén, és nem politikai síkon közelíteném meg.

Hűvösvölgybe évek óta, amióta az eszemet tudom, az 56-os busz, illetve az 56-os villamos járt. Most nem kutakodtam utána mióta pontosan, de egy 1957-es térképen már így volt.

Azt, hogy az 56-os busz elesett, és helyette a 29-es megy fel, megemészti az ember, mert az útvonal inkább az 56-oshoz áll közel.
De a villamos átszámozását nem veszi be az emberek gyomra, mivel Hűvösvölgy és az 56-os összeforrtak, ahogy Zugliget is és az 58-as (Az is egy baromság a 291-es...).

Nos 60 év után utcanevek is megrögzülnek, főleg, ha egyszerűbb kiejteni_kimondani őket. (Ferecziek tere - Felszab tér például)
Nemá, légyszi maradjon ez 2624-es "topic"... Mindenkinek van mindenféle baja, de a kis kedvenc tujámat ne keverjük bele :)
Anno az egyik Hobo Blues Band dalba azért kötöttek bele, mert volt egy olyan sora, hogy a "Moszkva térig jár az 56-os villamos". 56 és Moszkva egy sorban már sok volt, de nem volt mit tenni, mert a tények makacs dolgok, a szerző meg mit tegyen, ha tényleg ott megy az a villamos?
süti beállítások módosítása