Tudnivalók

Egy Földön ragadt humanoid űrlény benyomásai az őt körülvevő világról, különös tekintettel Budapestre, a villamosokra, vonatokra, repülőgépekre, zenékre. Meg minden másra.
 
Ha tetszenek a bejegyzések, ajánld a blogot/bejegyzést ismerőseidnek - ha csak egy-egy képet mutatnál meg másoknak belőlük, akkor is kérlek, írd oda mellé a készítő nevét, és hogy hol találtad (mondjuk link formájában)! Köszönöm! (A tartalmak publikálása, pláne kereskedelmi célú felhasználása értelemszerűen a készítő(k) engedélyéhez van kötve)
 
A kommentek tartalma nem feltétlenül egyezik meg a blog írójának véleményével. Sőt, néha még a bejegyzéseké sem ;) A trollkodás, anyázás, a spammelés és a túlzott offolás pedig ki lesz moderálva, ha úgy látom jónak.

  Gyorslinkek:
Hampage.hu frissítések
Énblog
Égitársaság
Zene
Videók
Saját zene

Naptár

november 2021
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ez megy most

Top 5

  1. Megtalált sínek: a Margit híd régi vágányainak darabjai a DunábanÉveket töltöttem Budapest elvesz(t)ett vágányainak felkutatásával, most azonban - kivételesen - megtalált sínekről fogok mesélni! Száraz időszakokban néha előfordul, hogy a Margit-sziget déli...
  2. Végállomás, leszállás!Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab...
  3. Budapest málhásai: a MukikIsmét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt...
  4. BUMM nincs, de (majdnem) minden más abból a korszakból itt van :)A jelek szerint az elmúlt hónapokban egy kő alatt éltem (esetleg szatyorban), mert teljesen elment mellettem, hogy az archive.org nem csak elkezdte összegyűjteni az univerzum összes C64-es programját,...
  5. Cégérek, táblák és neonok a hetvenes-nyolcvanas évek külvárosi utcáinJó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal...
  6. Komárnótól Komáromig, avagy az erőd velünk van II.Előzmény: (Rév)Komárom, és az ő naponta kétszer látogatható erődje A komáromi erődrendszer a ma a szlovák oldalon levő Öreg- és Újvárból, a Vág torkolata körüli sáncokból és bástyákból, és három...
  7. A nürnbergi Colosseum és a Birodalmi Pártgyűlés TerületeAz ember nem mindig csak szép vagy kellemes dolgokat lát utazás közben, hanem néha zavarba ejtőeket is. Életem egyik legfurcsább koncertje volt a nürnbergi Rock im Park, melyen a zenekarok a Harmadik...
  8. Mi az: huszonöt emeletes, és átsüt rajta a nap?Természetesen a nyolcvan méteres pécsi magasház, melynek szomorú érdekessége, hogy 1977-től csak 1990-ig laktak benne, azóta üresen áll: A hatvanas-hetvenes évek fordulóján a magyar városépítőket...
  9. Amikor az utcák keskenyebbek, a villamosok pedig tényleg öregek voltakMúltkor elmeséltem, hogyan kerültem kapcsolatba Tim Boric-kal, most ismét mutatnék néhányat a hetvenes évek második felében készített képeiből. Kezdjük Óbudán, mondjuk a Flórián téren! A...
  10. A Keletitől az Örs vezér teréig Noah Caplin képeinMostanában sokfelé jártunk régi képeken: a Moszkva téren, Soroksáron, a Duna-parton, a Hegyvidéken, de a zuglói hálózat kimaradt - és "zuglói" alatt most az Erzsébetváros északkeleti csücskén át...

Címkék

103 (7) 105Na (5) 1233 (8) 125év (7) 1969 (7) 1973 (6) 1976 (6) 1979 (10) 1980 (9) 2018 (11) 2019 (49) 2020 (30) 2624 (16) 2806 (8) 41-es (10) 424 (13) 436 (5) 611 (5) abba (5) abszurd (26) Ab van Donselaar (42) aeropark (5) agyhúgykő (61) airway (97) álhír (5) állatkert (11) álom (5) alpok (12) amiga (8) augusztus 20 (6) ausztria (96) autók (83) bach (5) balaton (44) Balt Korthals Altes (9) bardotka (10) basel (7) bbc (8) bécs (46) belgium (11) bengáli (25) berlin (162) berlini fal (20) bkv (49) blog (28) blues (5) bp nosztalgia (10) brno (16) brüsszel (5) budai vár (25) budaörs (39) budapest (832) budapesti pillanatok (46) buék (9) busz (88) búvár (16) bytom (6) c50 (11) c64 (18) caf (11) cégtörténet (5) city lights (70) classic remise (7) class 56 (7) commodore (19) csak egy kép (47) csak egy videó (280) csehország (65) csehszlovák (39) csörgő (10) cukiság (35) debrecen (25) demó (10) design (7) díszkivilágítás (31) divat (6) dízel (11) doctor who (42) drezda (8) duna (31) életkép (22) életképek (33) életmód (6) elveszett (32) emlék (6) emlékek (15) énblog (423) énzene (21) építészet (67) építkezés (22) épület (17) érdekes (5) érdekesség (37) erfurt (8) Ernst Plefka (7) esti városkép (8) évforduló (10) ezerötszázas (5) ezres (12) fan fiction (12) favázas (11) feldolgozások (13) felhők (26) felső-szilézia (30) felső szilézia villamos (27) fényvillamos (14) ferihegy (38) film (12) firka (5) fogas (7) fogaskerekű (19) fogyasztói (24) fonódó (11) fortepan (17) fotó (5) frankfurt am main (9) freddie mercury (7) füsti (6) gary moore (34) geek (7) Geoffrey Tribe (16) gépsárkány (65) gibson (10) gitár (37) gmap (20) gmunden (6) goldtimer (6) gondolatok (12) gőzmozdony (42) gyermekvasút (29) haditechnika (14) hajó (43) hajtóművek-motorok (6) hampage (357) hamster (5) hangok (5) hangszerek (13) hármashatárhegy (5) havazás (5) heavy metal (6) helikopter (12) hév (40) híd (29) (34) hogylehetne (7) hogyvolt (7) house (6) hülyeség (8) humor (123) idegenforgalom (21) ikarus (36) il 14 (10) innsbruck (5) internet (5) ipari létesítmények (7) írás (15) it (9) játék (5) jegyek (6) joe satriani (5) kalef (11) karácsony (10) karikatúra (5) Karl Holzinger (7) karosa (5) kassa (15) katowice (7) kazetta (8) kecskemét 2010 (6) kelenföld (6) kelet-berlin (5) kép (6) képek (902) képregény (95) kérdés (10) kirándulás (11) kisföldalatti (14) kiskörút (5) kisvasút (45) ki vagy doki (13) klasszikus zene (5) köd (20) köln (35) kölni dóm (5) konstal (8) körtér (8) közlekedés (375) kritika (72) kulfoldi szemmel (105) laminátka (6) lánchíd (8) lanovka (8) last ninja (6) látnivaló (11) lengyelország (67) les paul (8) lhbs (25) linz (10) lipcse (12) li 2 (24) lkk (5) lodz (6) ludmilla (14) luzná u rakovníka (6) m4 (15) maci (6) mackó (6) magas tátra (12) magyarország (7) margit híd (9) már nincs (6) mátyás-templom (6) máv (35) medve (7) metál (9) metró (45) miskolc (25) mittudoménmi (9) mk48 (7) MOD (7) morál (11) morgás (128) mozdonyok (21) mozi (7) mtp (7) muki (13) münchen (26) műrepülés (8) múzeum (58) nagypolszki (6) németország (323) neon (5) nerd (7) nincsmár (9) Noah Caplin (6) nohab (49) nosztalgia (230) nosztalgiabusz (28) nosztalgiavillamos (84) nürnberg (20) nyílt nap (5) nyíregyháza (6) nyolcvanas évek (21) nyugat-berlin (6) NZA (11) olaszország (26) oldtimer (109) orgona (5) orkvadászok (11) ostrava (8) osztyapenkó (5) otthoni turista (36) ozzy osbourne (7) pályahiba (6) pályaudvar (41) panoráma (109) paródia (6) pcc (6) pécs (13) Peter Haseldine (11) point n click turista (8) pop (25) popkultúra (128) pozitívum (12) pozsony (46) prága (26) programajánló (27) púpos (20) queen (16) r.i.p. (14) rádió (5) rajz (5) redbull air race (8) rejtvény (11) reklám (24) relax (12) rendez (7) repülés (135) repülőgép (46) repülőgépek (80) repülőnap (34) repülőtér (21) retró (42) rock (81) rocktörténet (5) róma (15) s-bahn (14) semmering (9) sg (5) sid (5) skanzen (5) skoda (8) sky channel (6) SNL (16) sorozatok (15) soundcloud (14) spotting (19) st.pölten (5) stuttgart (7) svájc (27) szabadság híd (11) szavazás (6) szeged (32) szergej (30) szilézia (6) szinti (5) szliács (5) szlovákia (117) sztrájk (21) szünetjelzés helyett (221) tapolca (6) társadalom (5) tatra (29) taurus (7) tdt2020 (12) technika (63) technikatörténet (59) tehervonatok (11) tél (14) templom (12) természet (6) tévéműsor (27) thin lizzy (8) Tim Boric (16) Tomas Dvorak (10) tömegközlekedés (405) történelem (29) totalcar (5) trabant (5) trainspotting (72) trolibusz (63) turizmus (19) tűzvonalban (15) tűzvonalban saját (8) tv (94) überzenészek (17) utazás (336) utcakép (204) uv (46) vár (11) várnegyed (8) város (455) városkép (92) városliget (8) vasút (514) vasúti becenév (6) vélemény (14) vicinális (13) vidám park (5) videó (793) villamos (757) vlog (7) vonat (12) wachau (5) woltersdorf (5) wroclaw (6) wuppertal (7) würzburg (5) xi.ker (41) youtube (320) zene (213) zlin (13) zürich (13) Címkefelhő

Tujaexpó a Kalefen - 125 éves a budapesti villamos IV.

2012.12.02. 02:22 :: Hamster

A gyülekezésen, felvonuláson és pendlizésen túl 2012. november 25-én a Széll Kálmán tér is kiállítóhellyé változott. E helyről sok mindent elmondhatunk - a "sokban" nincs benne, hogy szép lenne, vagy akár csak kényelmesen használható -, de ilyesmire használható vágány bőven van:

SzellVillamos-2_kicsi.jpg

A statikus kiállításon nem (csak) a nosztalgiák jutottak szerephez, hanem a modernebb, vagy éppen ritkábban látható járművek is. Plusz fel lehetett rájuk szállni; a vezetőt kérdezgetni, hogy mi mit csinál, hangosbemondani, csengőt csapdosni...

img_8873.jpg

A BKV Unimogjával (jobbra) például viszonylag ritkán lehet találkozni, hótoló lappal felszerelve pedig asszem még én se láttam.

img_8828.jpg

Kis villamoshatározó: ez itt egy KCSV7, azaz Korszerűsített Csuklós Villamos. A villamosok osztályának csuklós rendjének Ganz családjának egyik alfaja, mely a sima Ipari Csuklósból fejlődött ki. Vagy valami ilyesmi - a taxonómusoktól ezúton is elnézést kérek :) Mindenesetre belőle csak harminc darab van ...

img_8835.jpg

... míg az eredeti típusból 121+1 (a +1 a tanulókocsi). A képen látható 1313-as ráadásul az első sorozat (GCSM-1) tagja, 1968-ban gyártották.

img_8848.jpg

Az ICS és a KCSV7 közti láncszem pedig ez a kocsi, a 1303-as. Őt egy nagyobb baleset után parkolóvágányra tolták, amíg a rendszerváltás után a Ganz-Hunslet (a Ganz-MÁVAG utódja) és a Ganz-Ansaldo (a Ganz Villamossági Művek örököse) elő nem szedte, és fel nem újította. Máig nem tudom, hogy a baleset miatt, vagy mert telepakolták a tetejét kütyükkel, de viccesen görbe alakja volt, messziről fel lehetett ismerni. 2009-ben selejtezték, de nem vágták szét: a MAVITE vásárolta meg, hogy talpra állítsák. Azóta az egyik végén az átépítés utáni állapotra utaló festést visel.

img_8854.jpg

A hideg ellenére is sok érdeklődő volt, miattuk csak dokumentum jelleggel fotóztam, a zöldségek túlsó oldaláról. Ez itt egy "Muki", mögötte balra egy "Banán", jobbra a debreceni Bengáli látható - pontosabban pár méter belőlük. Hátul fent meg Sanders ezredes nézelődik.

img_8858.jpg

UV is volt, ráadásul szólóban, bár ez ebből a szögből pont nem látszik. Közben egy másik UV szerelvény (motor+pót+motor összeállításban) a várost járta.

SzellVillamos-1_kicsi.jpg

Ezen a panorámán felismerhető, hogy maradt még pár üres négyzetméter a téren, nem is értem, miért nem töltötték meg azt is :) Ezen felül úgy tűnik, hogy pótolták az egykori 56-os villamos hurokvágányából azt a pár métert, ami hiányzott, így a tárolóra ismét be lehetett állni.

img_8919.jpg

Közben a 4/6-ost és a Szilágyi Erzsébet fasort összekötő sínpáron a pendliző villamosok pörögtek, a 4/6-os egyik kihúzóvágányán pedig egy egész Combinót betöltő modellvasutat lehetett megtekinteni - ezt sajnos elfelejtettem megnézni. A rendezvényben a legjobb egyébként az volt, hogy nem csak a szokásos villamosbarát/fotós arcokkal találkoztam, hanem tényleg sok "civil" érdeklődő eljött!

(és még mindig folyt.köv.)

17 komment

Címkék: budapest képek nosztalgia villamos unimog panoráma 125év

A bejegyzés trackback címe:

https://hamster.blog.hu/api/trackback/id/tr514942312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hát tessék is restellkedni a modellkiállítás kihagyása miatt!:) Igaz, hogy nem az egész Combinót pakoltuk tele vele, csak másfél szekciót, de hatalmas sikerünk volt! Legközelebb ne hagyj ki minket, Mester!;)
Amúgy remek a mukis kép - egy pillanatra azt hittem, hogy az ablakában büszkélkedő Csukló komát keresztelted át Sandersnek, de aztán megnyugodtam!:-)
"A BKV Unimogjával (jobbra) például viszonylag ritkán lehet találkozni, hótoló lappal felszerelve pedig asszem még én se láttam."
reméljük majd ezen a télen.

"Kis villamoshatározó: ez itt egy KCSV7, azaz Korszerűsített Csuklós Villamos. A villamosok osztályának csuklós rendjének Ganz családjának egyik alfaja, mely a sima Ipari Csuklósból fejlődött ki."
:)))

"Az ICS és a KCSV7 közti láncszem pedig ez a kocsi, a 1303-as"
na ez az amivel nem akarok utazni.

"Hátul fent meg Sanders ezredes nézelődik."
ő se látott még ennyiféle villamost. :)

"Ezen felül úgy tűnik, hogy pótolták az egykori 56-os villamos hurokvágányából azt a pár métert, ami hiányzott, így a tárolóra ismét be lehetett állni."
hurrá!
"A BKV Unimogjával (jobbra) például viszonylag ritkán lehet találkozni, hótoló lappal felszerelve pedig asszem még én se láttam."
- www.youtube.com/watch?v=RMyBNRKmp-c - Szerződtessék rá Unimog-Man -t.

- ICS-ből nem maradt meg a prototípus, a négyajtós?

"Ezen a panorámán felismerhető, hogy maradt még pár üres négyzetméter a téren, nem is értem, miért nem töltötték meg azt is "
- Csufi, Stuka, Lőrinci iker, ...... (Tudom, múzeum, szállítás, stb....)

56-os hurok: Eddig is úgy álltak be, hogy a hurokból tolattak vissza.

- Modellvasút???? Kár, hogy nem nézted meg!!! Így most én sem látom..:((
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az ICS protók többszörösen nem maradtak meg: egyrészt a négyajtósból lett a hatajtós, másrészt azt is szétvágták még valamikor a '70-es, '80-as években.

Az 56-os hurkánál a tárolóvágányból hiányzott pár méter a váltónál, így macerás lett volna visszatolatni, erre gondolhatott Hamster vágánypótlás címszó alatt.
@toto92: Azt hittem a másik oldalára gondolt, a SZEF felől érkező oldalra.
@Rocko-: erre a létrás villamosra emlékszem ifjú koromból. Mázlim volt, mert többnyire a házunk előtt csattant a villamos, leállt, majd ajtókat kinyitotta a vezető, kiszállt, létrát visszatolta, ajtók becsuk, továbbmegy a megállóba. Közben én meg leszálltam, átslattyogtam a kapunkhoz. Egy időben gyakran előfordult ez, aztán elkerültem onnan, nem tudom, mikor cserélték ki ezeket a létrás villamosokat.
@Kicsi Kacsa: Milyen "létrás villamosról" van szó?
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Akkor egy kis kedvcsináló, hátha legközelebb téged is látogatóink között üdvözölhetünk:
users.atw.hu/szvmk/125eves%20a%20villamos.htm

:-)
@montmartre:

Szép!

Nem semmi meló, amint látom, már előző éjjel szereltétek.
@Hamster: villamosok.hu/nza/ganz/1303-ganz.jpg ott látni a 3. és 4. ajtó közt a csuklónál egy létrát. Az menet közben a csuklóban volt rögzítve (benyomva), de néha kinyílt, vagy kicsapódott, vagy mit csinált, szóval akkor megállította a villamost (vagy a vezető), ki kellett szálljon visszanyomni. Annyira nem érdekelt a dolog, mégiscsak kamasz lány voltam, nem pedig egy műszaki érdeklődésű férfi :P
@Kicsi Kacsa: Ez a létra a Ganzokon még ma is ott van (meg az UV-kon is). Elvileg le vannak rögzítve, nem kéne kinyílniuk, és őszintén szólva én nem is láttam még olyat, hogy megtette volna.
„tényleg sok "civil" érdeklődő eljött!”
Hát, ha már amúgyis ott kóricáltak a Kalefon...

A körúton baktató ősöreg villamosra nem tudtam felszállni, mivel a kedélyes villamosvezető határozott csattintással bezárta a reteszt a vasrácson az előttem felszállni iparkodó, hajléktalankinézetű utas előtt. Majd kedélyesen megnyugtatott, visszafele mehetek a Szél Kálmán térre, ha kivárom. Hát, nem vártam ki, meg nem is arra akartam menni...
@Hamster: ez még a 70-es évek elején volt. Akkor láttam ilyet, amikor a 61-esre kerültek. Aztán én kerültem el onnan, és mire visszatértem, már nem csattant le a létra.
atfogo,korrekt...
:)
tetszik...
süti beállítások módosítása